Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot S10 + Video Out

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Powershot S10 + Video Out

    Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar het klinkt toch als "Camera's en Accessoires" ;-)

    Bij mijn camera zat een kabeltje om hem aan te sluiten op de video ingang van een PC of een TV/video. Vreemd genoeg past deze kabel niet op de video-in van de PC of de video, maar enkel op de video-out.

    Iemand enige verklaring of oplossing hiervoor?

  • #2
    Je bent de kabel toch niet op je antenne ingang aan het aansluiten? Normaal moet die aangesloten worden op zo'n universele aansluiting... Ik ken de technische naam niet voor die fiches, maar het zijn dezelfde als waarmee je de componenten van een hifi-keten aan elkaar koppelt.
    Troost je, ik heb een tv van 15 jaar oud en ik heb zo'n aansluiting niet

    Comment


    • #3
      De S10 heeft enkel een composite uitgang, dat wil zeggen dat alle signalen over 1 draadje gaan, dus kleurinfo, beeldopbouw en synchronisatie zit allemaal in 1 paar draadjes. Zo'n fiche heet men 'cinch' (zelfde als audio kabeltjes) en kan je dikwijls rechtsreeks op tv's en video's aansluiten, meestal enkel op het front ervan want ze zijn bedoeld voor videocamera's. Als je video/tv enkel euro-scart heeft (zo'n brede connector met veel gaatjes) dan kan je een verloopfiche kopen waarop je een cinch ingang hebt, zorg dat dat zeker een INgang is en geen UITgang, je hebt modellen waarop je met een schakelaar kan switchen tussen IN/UIT... Die brede euro-scart fiche is heel multifunctioneel, naast composite signaal slikt die ook RGB signaal met aparte synchronisatie zoals een playstation kan geven en natuurlijk geluid in en uit in stereo, vandaar al die pinnetjes...

      Dan heb je nog een derde type fiche en dat ziet eruit als een kleine ronde stekker met 4 pinnetjes (s-video), daar kan je geen digitale camera op aansluiten omdat daar kleur en helderheid+synchronisatie apart worden doorgegeven. Enfin, mits een truukje gaat het wel maar de kwaliteit is slecht.
      http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html

      Normaal gezien geeft scart met RGB ingang en S-video de allerbeste kwaliteit.
      Ik connecteer m'n pc met een 10M lange s-video kabel en de kwaliteit is pakken beter dan via een 10M lange composite kabel...

      groeten,
      Wim

      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment

      Working...
      X