|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Het hangt er een beetje vanaf hoeveel geld je er uiteindelijk aan wilt geven en wat je verder wil met fotograveren. Als je echt beter wilt worden, en verder wel dan alleen maar wat leuke foto's maken zou ik toch kijken naar de 350D, alleen zit je dan wel snel met additionele kosten..
Nog eens een keer een lens erbij, eens een extrerne flitser, goed statief etc etc..... |
|
|||
|
Als ik heel eerlijk ben kun je dit totaal niet met elkaar vergelijken. Zoals al eerder aangegeven moet je bepalen hoeveel je er mee wilt kunnen doen en hoeveel je eventueel in de toekomst wilt gaan investeren.
de 350D is een speigelreflex en het grootste voordeel met (bijvoorbeeld) de Pro1, is de grotere sensor. Daarnaast is natuurlijk het voordeel dat je lezen kunt wisselen bij de 350D zoveel je maar wilt, maar......let op de kosten. Gezien je ervaring (afgemeten aan de camera die je nu gebruikt) is de overstap naar een spiegelreflex (en zelfs al naar de Pro1) erg groot. Dus denk nog eens heeel goed na wat je wilt. Ga je toch voor spiegelreflex, dan ben je snel klaar (kijk naar alle reacties) en kun je de 350D kiezen. Ga je voor een compact in het hogere segment, dan is extra orientatie noodzakelijk. De Pro1 staat dan wat mij betreft namelijk niet op nr 1. Een heel verhaal, hopelijk heb je er wat aan. |
|
||||
|
Met de 350D zit je in een andere klasse, dit is een feit, maar er is dus ook een maar aan verbonden, met de DSLR kan je volop gebruik maken van de aangeboden wisseloptiek, en daar ben jij het die beslist wat er op je body komt. Daar kan het dus ook fout gaan, dat probleem heb je niet bij de pro 1 maar daar moet je het doen zonder wisselbare optiek en met een kleine sensor. De kleine sensor is de reden dat je met ruis zit in je beelden, al naar gelang de gevoeligheid (ISO) ga je meer of minder ruis hebben. Dit ja je niet of véél minder hebben bij de 350D, met de juiste workflow en postprocessing haal je hier op 1600 ISO minder ruis dan op 400 bij de Pro 1 .
Met de 350 D zet je de stap naar de opbouw van een systeem dat bestaat uit je body en een aantal lenzen, die een investering vormen voor de toekomst, want eens je een beetje in het glas zit is de body van minder belang. Wens je is te wisselen van body of een upgrade te doen van je body. Als je dan goede optiek hebt is dit zonder meer bruikbaar op de nieuwe body. Als je met de Pro1 een upgrade wil doen start je terug helemaal van 0, en mag je enkel hopen van nog een beetje centen terug te krijgen bij de eventuele verkoop van die Pro1. De herverkoop waarde van compacte digitaaltjes is bedroevend. Dus ga voor de 350D en kies je optiek met het oog op de toekomst. MVG, Jeff |
|
|||||
|
Citaat:
|
Een compact camera van de betere klasse zal zijn voordelen hebben maar ook nadelen tov. een Dslr - Voordeel van een compact zijn het gewicht en dikwijls het grote bereik van de lens , met een reflex moet je dan weer regelmatig van lens wisselen ( wat voor ons meeste eer een voordeel dan een nadeel is )
In een opleiding fotografie zal je zowiezo niets zijn met een compact , een reflex ( meestal analoog ) zal je toch nodig hebben . Als je voor een reflex zou gaan zou ik zeker niet twijfelen aan de 350D , je kan altijd achteraf ( voor de studies ) een goedkope tweedehandse analoge bijkopen . Als je het gevoel van een Dslr eens wil proberen mag je gerust mijn 10D eens uitproberen .
|
Citaat:
Tjonge zomaar uitproberen, klasse hoor!!! |
|
||||
|
dat is simpel hé als je 1500 euro over hebt ga dan voor de D350 en anders moet je de andere kiezen want je gaat alles toch niet doen met 1 armzalig lensje hé
|
Citaat:
|
Op het narafi krijg je al vanaf het eerste jaar zwart wit en kleur fotografie: zwart wit films ontwikkelen en zwart wit en kleur vergroten. Vanaf het tweede jaar komt daar ook digitaal bij.
|
|
||||
|
Citaat:
Zelf gebruik ik de Pro1 nu eeen 8 maanden en naar volle tevredenheid, maar waarom heb ik deze camera gekocht ? a- omdat ik veel ga fietsen en wandelen, op vakantie de bergen in trek om plaatjes te maken en daar niet graag met een tas vol met lenzen van een x-aantal kilo's wil slepen. b- het kostenplaatje, mezelf kennende wil ik toch wel graag bijblijven wat lenzen aangaat en een DSLR zonder mooi glasservies lijkt me ook niets en het aanschaffen van zo'n glasservies gaat me budgettair te ver. Er zijn ook nog andere dingen op de wereld voor mij. c- mijn beweeglijkheid ( zal voor jou niet tellen denk ik) de Pro1 beschikt over een mooi kantelbaar LCD-schermpje waardoor ik in de meest vreemde posities foto's kan maken zonder dat ik me in allerlei bochten moet wringen. Vanwege knieproblemen is dat schermpje ook een grote uitkomst hoor bij bijv. lage standpunten. Ik weet niet waar je vandaan bent Sally, maar je mag met mijn Pro1 gerust eens een eigen kaartje volschieten hoor. Groeten, Jan
|
Citaat:
Er is niks mis met de Pro 1, en als je der gelukkig mee bent, des te beter. Maar de vraag van Sally was een keuze te maken tussen de 350 D en de Pro 1 en dan is de 350D gewoon van een andere en betere klasse, dat is gewoon een feit. Zeker met de fotovakschool in het verschiet is de Pro 1 gewoon een foute keuze in haar geval. MVG, Jeff |
|
|||
|
Citaat:
Is zeker geen foute keuze maar een andere keuze!!! Daarnaast denk ik dat het van belang is om even bij de school te informeren wat de wensen/eisen zijn. tevens heb ik al gezegd dat de stap heel erg groot is tussen de huidige camera en de 350D. Discussie gaat er om wil/moet je spiegelreflex hebben of niet. |
|
|||
|
Citaat:
|
Citaat:
groeten, Jan.
|
Citaat:
Hoi Jan, Ik bedoel ook zeker niet dat de pro geen goede camera is! Heb me een beetje ongelukkig uitgedrukt in mijn eerste antwoord... Ik bedoel meer, dat als je echt serieus met foto's maken bezig wil zijn in de zin van dat je er ook je beroep van gaat maken ( en daar ga ik dan toch vanuit als je de kiest voor een opleiding fotografie) is dat je dan in mijn ogen beter uit bent met een spiegelreflex.... |
|
||||
|
Citaat:
|
|
||||
|
ik weet het het is KL$$$$te, bij de leraars zal in hun ogen zelfs een goede DSLR niet voldoende zijn, verre van een prosumer aan te schaffen dus.
Ken gevallen dat een 350D en D70 pruts cameraatjes waren Waarschijnlijk zien die gasten enkel een digitale rug voldoende op een Hasselblad. Hun materiaalkeuze is soms al zo erg als hun esthetisch gevoel Dus: koop een goede DSLR en vaag aan hun commentaar je voeten. |
|
|||
|
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Mijn pa vroeg hem dat al af,nu heb ik dus het antwoord si... |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Canon EOS 20Da DSLR Announced | Night666Watcher | Camera's | 2 | 16 maart 2005 23:30 |
| Platina Onderscheiding voor de Canon EOS 20D | Otto Knap | Camera's | 1 | 10 maart 2005 13:58 |
| TK / CANON EOS 20D + LENZEN + FLITS / ALLES VERKOCHT | jan 4 | Aangeboden | 16 | 9 maart 2005 12:12 |
| Canon EOS Rebel (300D) | tfcw2000 | Camera's | 42 | 4 januari 2004 00:20 |
| CANON goes 24x36 Sensor for Pro SLR's | Otto Knap | Camera's | 0 | 31 december 2003 09:53 |
![]() |