Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Camera's & Accessoires > Camera's

297 298 299

canon powershot pro 1 of Eos D350

300 305
Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 12:30
Sallypaparazzi's schermafbeelding
Sallypaparazzi Sallypaparazzi is offline
Member

Lightbulb canon powershot pro 1 of Eos D350

Hey,

Kan er iemand me wegwijs maken. Ik twijfel tussen de Canon powershot pro 1 en de canon eos 350D.
Welke heeft de beste sluitertijd,is het makkelijkst te gebruiken,ect..

www.sallyphotographics.be
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 12:31
Typhon-'s schermafbeelding
Typhon- Typhon- is offline
Member

Standaard Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

Ik ozu voor de 350D gaan.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 12:41
Member

Lightbulb Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

En waarom??

Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 12:54
Marlies Marlies is offline
Member

Stuur een bericht via MSN naar Marlies

Het hangt er een beetje vanaf hoeveel geld je er uiteindelijk aan wilt geven en wat je verder wil met fotograveren. Als je echt beter wilt worden, en verder wel dan alleen maar wat leuke foto's maken zou ik toch kijken naar de 350D, alleen zit je dan wel snel met additionele kosten..

Nog eens een keer een lens erbij, eens een extrerne flitser, goed statief etc etc.....
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 12:54
lut is lid van de Belgiumdigital VZW lut's schermafbeelding
lut lut is offline
Secretariaat vzw BD

Sluitertijden (en andere specificaties) kun je toch met een search opzoeken.
Gemakkelijkst te gebruiken? Een beetje persoonlijke keuze die van veel dingen afhankelijk is. Wat is voor jou prioritair: Prijs? Gewicht (aantal lenzen)? Kwaliteit?
  #6 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 12:55
Member

Het is omdat ik volgend jaar fotografie ga doen in hogeschool antwerpen,en zou toch graag iets degelijker hebben dan men sony p72,waar je dus niet veel mee kunt aanvangen

Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 13:00
Thedge Thedge is offline
Junior Member

Als ik heel eerlijk ben kun je dit totaal niet met elkaar vergelijken. Zoals al eerder aangegeven moet je bepalen hoeveel je er mee wilt kunnen doen en hoeveel je eventueel in de toekomst wilt gaan investeren.

de 350D is een speigelreflex en het grootste voordeel met (bijvoorbeeld) de Pro1, is de grotere sensor. Daarnaast is natuurlijk het voordeel dat je lezen kunt wisselen bij de 350D zoveel je maar wilt, maar......let op de kosten.

Gezien je ervaring (afgemeten aan de camera die je nu gebruikt) is de overstap naar een spiegelreflex (en zelfs al naar de Pro1) erg groot. Dus denk nog eens heeel goed na wat je wilt.

Ga je toch voor spiegelreflex, dan ben je snel klaar (kijk naar alle reacties) en kun je de 350D kiezen. Ga je voor een compact in het hogere segment, dan is extra orientatie noodzakelijk. De Pro1 staat dan wat mij betreft namelijk niet op nr 1.

Een heel verhaal, hopelijk heb je er wat aan.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 13:03
Digipics357's schermafbeelding
Digipics357 Digipics357 is offline
Senior Member

Met de 350D zit je in een andere klasse, dit is een feit, maar er is dus ook een maar aan verbonden, met de DSLR kan je volop gebruik maken van de aangeboden wisseloptiek, en daar ben jij het die beslist wat er op je body komt. Daar kan het dus ook fout gaan, dat probleem heb je niet bij de pro 1 maar daar moet je het doen zonder wisselbare optiek en met een kleine sensor. De kleine sensor is de reden dat je met ruis zit in je beelden, al naar gelang de gevoeligheid (ISO) ga je meer of minder ruis hebben. Dit ja je niet of véél minder hebben bij de 350D, met de juiste workflow en postprocessing haal je hier op 1600 ISO minder ruis dan op 400 bij de Pro 1 .

Met de 350 D zet je de stap naar de opbouw van een systeem dat bestaat uit je body en een aantal lenzen, die een investering vormen voor de toekomst, want eens je een beetje in het glas zit is de body van minder belang. Wens je is te wisselen van body of een upgrade te doen van je body.
Als je dan goede optiek hebt is dit zonder meer bruikbaar op de nieuwe body.

Als je met de Pro1 een upgrade wil doen start je terug helemaal van 0, en mag je enkel hopen van nog een beetje centen terug te krijgen bij de eventuele verkoop van die Pro1. De herverkoop waarde van compacte digitaaltjes is bedroevend.

Dus ga voor de 350D en kies je optiek met het oog op de toekomst.

MVG, Jeff
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 13:03
lut is lid van de Belgiumdigital VZW lut's schermafbeelding
lut lut is offline
Secretariaat vzw BD

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sallypaparazzi
Het is omdat ik volgend jaar fotografie ga doen in hogeschool antwerpen,en zou toch graag iets degelijker hebben dan men sony p72,waar je dus niet veel mee kunt aanvangen
In dat geval begin je best te sparen om een DSLR te kopen. Welke DSLR? Wat is noodzakelijk en wat is wenselijk, daar kunnen ze je in de hogeschool beter over informeren.
  #10 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 13:34
dzjee's schermafbeelding
dzjee dzjee is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar dzjee

Een compact camera van de betere klasse zal zijn voordelen hebben maar ook nadelen tov. een Dslr - Voordeel van een compact zijn het gewicht en dikwijls het grote bereik van de lens , met een reflex moet je dan weer regelmatig van lens wisselen ( wat voor ons meeste eer een voordeel dan een nadeel is )

In een opleiding fotografie zal je zowiezo niets zijn met een compact , een reflex ( meestal analoog ) zal je toch nodig hebben .

Als je voor een reflex zou gaan zou ik zeker niet twijfelen aan de 350D , je kan altijd achteraf ( voor de studies ) een goedkope tweedehandse analoge bijkopen .

Als je het gevoel van een Dslr eens wil proberen mag je gerust mijn 10D eens uitproberen .
  #11 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 18:15
Thedge Thedge is offline
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
Een compact camera van de betere klasse zal zijn voordelen hebben maar ook nadelen tov. een Dslr - Voordeel van een compact zijn het gewicht en dikwijls het grote bereik van de lens , met een reflex moet je dan weer regelmatig van lens wisselen ( wat voor ons meeste eer een voordeel dan een nadeel is )

In een opleiding fotografie zal je zowiezo niets zijn met een compact , een reflex ( meestal analoog ) zal je toch nodig hebben .

Als je voor een reflex zou gaan zou ik zeker niet twijfelen aan de 350D , je kan altijd achteraf ( voor de studies ) een goedkope tweedehandse analoge bijkopen .

Als je het gevoel van een Dslr eens wil proberen mag je gerust mijn 10D eens uitproberen .

Tjonge zomaar uitproberen, klasse hoor!!!
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 18:20
mediafotograaf mediafotograaf is offline
Member

Laatst gewijzigd door mediafotograaf; 14 februari 2006 om 09:56
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 19:41
Loodgieterke's schermafbeelding
Loodgieterke Loodgieterke is offline
Member

dat is simpel hé als je 1500 euro over hebt ga dan voor de D350 en anders moet je de andere kiezen want je gaat alles toch niet doen met 1 armzalig lensje hé
  #14 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 22:02
Maarten_T's schermafbeelding
Maarten_T Maarten_T is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar Maarten_T

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
Ik vermoed (ben niet zeker) dat je voor die studies de eerste twee jaren geen digitale fotografie mag beoefenen. Vorig jaar stond ik ook voor de keuze: hogeschool Antwerpen en Narafi Brussel. Ik heb uiteindelijk voor de laatste gekozen omdat je in Antwerpen het eerste jaar enkel zw wit kreeg, het tweede kleur, en het derde mocht je kiezen (dus ook digitaal).

Ik zou toch eerst eens informeren bij je school. De school zal hoogstwaarschijnlijk ook prof. reflexen verhuren, en als dit dan alleen maar nikon reflexen, dan ben je daar niets mee.
ff off topic, hoe zit dat op Narafi dan, ik dacht naar St Lukas te gaan, 1 jaar zw, 2e jaar stukje kleur en daarna digitaal...
  #15 (permalink)  
Oud 16 juni 2005, 22:23
Member

Op het narafi krijg je al vanaf het eerste jaar zwart wit en kleur fotografie: zwart wit films ontwikkelen en zwart wit en kleur vergroten. Vanaf het tweede jaar komt daar ook digitaal bij.
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 17 juni 2005, 08:57
jan.brouwers's schermafbeelding
jan.brouwers jan.brouwers is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlies
... Als je echt beter wilt worden, en verder wel dan alleen maar wat leuke foto's maken zou ik toch kijken naar de 350D
Sorry Marlies dat is echt onzin, alsof je met de Pro1 geen fatsoenlijke en betere foto's kan maken.
Zelf gebruik ik de Pro1 nu eeen 8 maanden en naar volle tevredenheid, maar waarom heb ik deze camera gekocht ?

a- omdat ik veel ga fietsen en wandelen, op vakantie de bergen in trek om plaatjes te maken en daar niet graag met een tas vol met lenzen van een x-aantal kilo's wil slepen.
b- het kostenplaatje, mezelf kennende wil ik toch wel graag bijblijven wat lenzen aangaat en een DSLR zonder mooi glasservies lijkt me ook niets en het aanschaffen van zo'n glasservies gaat me budgettair te ver. Er zijn ook nog andere dingen op de wereld voor mij.
c- mijn beweeglijkheid ( zal voor jou niet tellen denk ik) de Pro1 beschikt over een mooi kantelbaar LCD-schermpje waardoor ik in de meest vreemde posities foto's kan maken zonder dat ik me in allerlei bochten moet wringen.
Vanwege knieproblemen is dat schermpje ook een grote uitkomst hoor bij bijv. lage standpunten.

Ik weet niet waar je vandaan bent Sally, maar je mag met mijn Pro1 gerust eens een eigen kaartje volschieten hoor.

Groeten, Jan

Een nieuwe PC heb ik al, nu nog leren hoe ie werkt !
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 17 juni 2005, 09:15
Digipics357's schermafbeelding
Digipics357 Digipics357 is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
Sorry Marlies dat is echt onzin, alsof je met de Pro1 geen fatsoenlijke en betere foto's kan maken.
Zelf gebruik ik de Pro1 nu eeen 8 maanden en naar volle tevredenheid, maar waarom heb ik deze camera gekocht ?

a- omdat ik veel ga fietsen en wandelen, op vakantie de bergen in trek om plaatjes te maken en daar niet graag met een tas vol met lenzen van een x-aantal kilo's wil slepen.
b- het kostenplaatje, mezelf kennende wil ik toch wel graag bijblijven wat lenzen aangaat en een DSLR zonder mooi glasservies lijkt me ook niets en het aanschaffen van zo'n glasservies gaat me budgettair te ver. Er zijn ook nog andere dingen op de wereld voor mij.
c- mijn beweeglijkheid ( zal voor jou niet tellen denk ik) de Pro1 beschikt over een mooi kantelbaar LCD-schermpje waardoor ik in de meest vreemde posities foto's kan maken zonder dat ik me in allerlei bochten moet wringen.
Vanwege knieproblemen is dat schermpje ook een grote uitkomst hoor bij bijv. lage standpunten.

Ik weet niet waar je vandaan bent Sally, maar je mag met mijn Pro1 gerust eens een eigen kaartje volschieten hoor.

Groeten, Jan

Er is niks mis met de Pro 1, en als je der gelukkig mee bent, des te beter.
Maar de vraag van Sally was een keuze te maken tussen de 350 D en de Pro 1
en dan is de 350D gewoon van een andere en betere klasse, dat is gewoon een feit. Zeker met de fotovakschool in het verschiet is de Pro 1 gewoon een foute keuze in haar geval.

MVG, Jeff
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 17 juni 2005, 09:39
Thedge Thedge is offline
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
en dan is de 350D gewoon van een andere en betere klasse, dat is gewoon een feit. Zeker met de fotovakschool in het verschiet is de Pro 1 gewoon een foute keuze in haar geval.

MVG, Jeff

Is zeker geen foute keuze maar een andere keuze!!! Daarnaast denk ik dat het van belang is om even bij de school te informeren wat de wensen/eisen zijn. tevens heb ik al gezegd dat de stap heel erg groot is tussen de huidige camera en de 350D. Discussie gaat er om wil/moet je spiegelreflex hebben of niet.
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 17 juni 2005, 10:14
def joe def joe is offline
Member

Citaat:
Ik vermoed (ben niet zeker) dat je voor die studies de eerste twee jaren geen digitale fotografie mag beoefenen. Vorig jaar stond ik ook voor de keuze: hogeschool Antwerpen en Narafi Brussel. Ik heb uiteindelijk voor de laatste gekozen omdat je in Antwerpen het eerste jaar enkel zw wit kreeg, het tweede kleur, en het derde mocht je kiezen (dus ook digitaal).

Ik zou toch eerst eens informeren bij je school. De school zal hoogstwaarschijnlijk ook prof. reflexen verhuren, en als dit dan alleen maar nikon reflexen, dan ben je daar niets mee.
Als het zo is dat je 2 jaar geen digitale fotografie mag beoefenen, dan zou ik je eerder aanraden een tweedehands analoog SLR te kopen. Voor geen geld vind je al een goede Canon Eos, waarmee je de knepen van het vak kan leren. Zo heb je nog een hele tijd om te beslissen en eventueel te sparen voor een DSLR. Het geld dat je zou uitgeven aan een 350 of pro1 zou je dan eventueel ook kunnen gebruiken om nog goeie lenzen bij te kopen.
  #20 (permalink)  
Oud 17 juni 2005, 10:44
jan.brouwers's schermafbeelding
jan.brouwers jan.brouwers is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
en dan is de 350D gewoon van een andere en betere klasse, dat is gewoon een feit. Zeker met de fotovakschool in het verschiet is de Pro 1 gewoon een foute keuze in haar geval.MVG, Jeff
Juist Jeff, daarom heb ik ook de redenen genoemd waarom ik voor de Pro1 gekozen heb. misschien dat Sally daar dan ook eens een afweging mee kan maken het is tenslotte geen dagelijkse aankoop.

groeten, Jan.

Een nieuwe PC heb ik al, nu nog leren hoe ie werkt !
Met citaat reageren
  #21 (permalink)  
Oud 17 juni 2005, 11:28
Marlies Marlies is offline
Member

Stuur een bericht via MSN naar Marlies

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers

Groeten, Jan

Hoi Jan,

Ik bedoel ook zeker niet dat de pro geen goede camera is! Heb me een beetje ongelukkig uitgedrukt in mijn eerste antwoord...

Ik bedoel meer, dat als je echt serieus met foto's maken bezig wil zijn in de zin van dat je er ook je beroep van gaat maken ( en daar ga ik dan toch vanuit als je de kiest voor een opleiding fotografie) is dat je dan in mijn ogen beter uit bent met een spiegelreflex....
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 17 juni 2005, 11:36
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door def joe
Als het zo is dat je 2 jaar geen digitale fotografie mag beoefenen, dan zou ik je eerder aanraden een tweedehands analoog SLR te kopen. Voor geen geld vind je al een goede Canon Eos, waarmee je de knepen van het vak kan leren. Zo heb je nog een hele tijd om te beslissen en eventueel te sparen voor een DSLR. Het geld dat je zou uitgeven aan een 350 of pro1 zou je dan eventueel ook kunnen gebruiken om nog goeie lenzen bij te kopen.
Het is omdat ik hier thuis dus nog een spiegelreflex heb liggen,maar dan niet digitaal (pentax).Met een super goede lens aan enzo..dat moet ik me dus al niet meer aanschaffen. Ik vind het alleen spijtig dat ik die foto's niet kan bewerken en dus zou ik ook een digitale willen.Maar ik zal eens een mailtje sturen naar de school welke eisen ze willen.

Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 17 juni 2005, 11:37
v.d.bulcke's schermafbeelding
v.d.bulcke v.d.bulcke is offline
Banned

ik weet het het is KL$$$$te, bij de leraars zal in hun ogen zelfs een goede DSLR niet voldoende zijn, verre van een prosumer aan te schaffen dus.
Ken gevallen dat een 350D en D70 pruts cameraatjes waren
Waarschijnlijk zien die gasten enkel een digitale rug voldoende op een Hasselblad. Hun materiaalkeuze is soms al zo erg als hun esthetisch gevoel
Dus: koop een goede DSLR en vaag aan hun commentaar je voeten.
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 17 juni 2005, 11:54
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sallypaparazzi
Het is omdat ik hier thuis dus nog een spiegelreflex heb liggen,maar dan niet digitaal (pentax).Met een super goede lens aan enzo..dat moet ik me dus al niet meer aanschaffen. Ik vind het alleen spijtig dat ik die foto's niet kan bewerken en dus zou ik ook een digitale willen.Maar ik zal eens een mailtje sturen naar de school welke eisen ze willen.
Waarom koop je dan geen digitale pentax; je hebt dan geen verdere investeringen niet meer nodig voor lenzen.
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 17 juni 2005, 11:57
Member

Citaat:
Waarom koop je dan geen digitale pentax; je hebt dan geen verdere investeringen niet meer nodig voor lenzen.
Haja,je kan ook lenzen van een gewone op een digitale zetten??
Mijn pa vroeg hem dat al af,nu heb ik dus het antwoord si...

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten