Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon of nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon of nikon

    ik twijfel tussen een full frame canon en full frame nikon welke raad jullie me nu aan de canon of de nikon full frame prijs ongeveer rond 3.000 a 4.000

    is de af nu sneller bij canon dan bij nikon,enz enz

    dank u

  • #2
    Re: canon of nikon

    ja wat hebt je nu, quid lenzen reeds in bezit, enz... niet zomaar eenvoudig op te antwoorden hé
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: canon of nikon

      Canon natuurlijk)(.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: canon of nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Canon natuurlijk)(.
        grt,bouk.
        akkoord bouk
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: canon of nikon

          nee nu fotografeert ik met een andere merk niet ff
          dus heb ik geen lenzen van nikon of canon

          Comment


          • #6
            Re: canon of nikon

            ga naar de winkel

            neem de toestellen ter hand en bepaal op vlak van welke het beste in je hand ligt, het menu je het beste bevalt, bediening van het toestel etc

            daarnaast kan je nog de specs gaan vergelijken van het toestel om na te gaan welke jij het belangrijkste vindt en noodzakelijk zijn voor jouw type fotografie

            en ook kijken naar je budget

            FF zijn er intss in 4 klasses qua prijs bij zowel canon als nikon

            nl de 6D & D600
            de 'oudere' 5D mk2 & D700
            de nieuwe 5D mk3 & D800(E)
            de 1Dx & D4

            ik zeg altijd, een slecht toestel bestaat niet meer, je moet zelf gaan kijken wat voor jou belangrijk is
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: canon of nikon

              Als je de Canon 6D wil kopen dan zal je nog wat geduld moeten hebben.
              Volgens mij heeft Canon die al vroeger aangekondigd omdat Nikon met de goedkopere D600 kwam.

              De AF-snelheid is afhankelijk van de lens én de camerabody, een lens met een trage AF-motor zal nooit snel worden als je die op een camerabody met de beste AF zet.
              Maar de lens met de snelste AF-motor zal ook nooit de maximale AF-snelheid halen op een mindere camerabody.
              Last edited by Black B@ndit; 29 september 2012, 09:50.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: canon of nikon

                Wat is je budget. Met alleen een camera ben je er niet. Goede set objectieven is niet goedkoop voor een FF body.
                Zelf ben ik een Canon gebruiker die Nikon zeker op haar waarde kan waarderen !! ;-)

                Je geeft aan welke AF sneller is, maar dit is combinatie objectief en camera. Na een dagje testen met de D800 en 5D III vond ik de AF van de Canon beter/bruikbaarder, maar dynamisch bereik is weer beter van de Nikon. Bij Nikon was ik niet zo onder de indruk van de WB die zat er merkbaar vaker naast dan Canon, maar ook dit is niet zo'n groot probleem als je in RAW schiet. En zo waren er nog wel meer verschillen, maar blijven beide goede camera's, maar ik ben tevreden met de 5D III.

                * Advies geef aan waarvoor je de camera wilt gebruiken ?
                * Is het budget inclusief objectieven ? (als dat zo is dan zou ik nog eens goed nadenken of je wel FF wilt. Het lijkt veel geld, maar dat valt best mee)
                * Welke objectieven wil je gaan gebruiken ?
                Last edited by Apple; 29 september 2012, 09:55.

                Comment


                • #9
                  Re: canon of nikon

                  Je kan beginnen bij de body en je kan beginnen bij het lensenassortiment. Misschien is het raadzaam te beginnen met nadenken over lenzen. Elk merk heeft leemten in het lenzenasortiment of heeft juits toppers.

                  Voorbeelden: Canon heeft een 70-200 4.0 L IS en een 300 mm 4.0 L IS, Nikon heeft dat niet. Nikon heeft een 14-24 mm, Canon heeft daar geen evenknie van.

                  Los daarvan, ik vind de AF van mijn 5D MK3 uiterst berouwbaar, niet alleen het middelse veldje maar alle veldjes.
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon of nikon

                    Canon en Nikon waren FF aan elkaar gewaagd, echter, Nikon begint duidelijk afstand te houden van Canon en ontsnapt als het ware uit de kopgroep.
                    De lenzen zijn inderdaad een ander paar mouwen. Ga je voor de serieuze tele's dan is het zonder twijfel Nikon tegenwoordig want de nieuwste tele's (400 f2.8, de 500mm en 600mm f4) van Canon zijn ferm de hoogte in gegaan qua prijs, zo hoog dat dit Canon moet pijn doen op een bepaald moment. Niet iedereen gaat zomaar Canon kopen omwille van hun reputatie als men er %'en meer moet voor betalen.
                    De 14-24 f2.8 van Nikon kent inderdaad zijn gelijke niet, dat is een schitterende lens.
                    Als je voor de net iets minder lichtsterke lenzen wil gaan moet je bij Canon zijn, daar kan Nikon niet echt Canon bijbenen. De 80-400mm lens is er zo'n voorbeeld van. Dat is nog steeds een non AF-S lens, onvergeeflijk anno 2012.

                    Ergonomie is ook belangrijk maar dat is zo persoonlijk dat enkel jij erover kan oordelen en dus betekent dit: op naar de winkel en toestellen vasthouden, menu's induiken, de verkoper ook naar een oordeel vragen.
                    Zonder te weten waar je ergens woont is Art&Craft een zaak waar ze echt onafhankelijk zijn in hun keuze tussen Canon en Nikon.

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon of nikon

                      Ben het niet geheel met je eens dat Nikon duidelijk afstand neemt op gebied van FF. Het is maar net waar voor jou als gebruiker van een FF belangrijk is. Zelf vind ik de Nikon D800 niet zoveel beter/slechter als 5DIII. Ben met beide eens een weekend opstap geweest en beide zijn gewoon goed. En hebben hun voor een nadelen

                      Lijkt me dan ook niet verstandig om een niet goed onderbouwde discussie te starten over Nikon FF wel beter of niet beter als Canon. Lijkt me verstandig om deze discussie niet te gaan starten.

                      Als je wilt gaan starten met één van beide merken. Zul je naar mijn idee eerst moeten gaan kijken wat wil je gaan fotograferen en welke objectieven passen hier beste bij. Vervolgens ga je kijken naar de body. Belangrijk is dan ook ergonomie en bedieningsgemak. Dit is dan ook weer per persoon verschillend.

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon of nikon

                        Persoonlijk zou ik voor een D600 opteren en dan heb je nog wat geld voor lenzen, deze kan je nu al gaan kopen tov de 6D dat nog niet geleverd wordt.
                        De AF snelheid is zeer goed volgens de reviews en de beeldkwaliteit is volgens dxo-mark bijna zo goed als de D800 (met minder mp's).

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon of nikon

                          DxO neem ik zelf met een korreltje zout. Dit komt meer door de reviews als bijvoorbeeld van de 70-200 II. Die volgens hen zelfs slechter zou zijn dan de MK 1.

                          Op papier moet de 6D zijn meerdere herkenen in de D600. En in de praktijk zal dit waarschijnlijk ook zo zijn. AF van de 6D is op papier niet zo heel sterk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon of nikon

                            mensen maak het toch niet moeilijk koop gewoon van beide merken een FF en je hebt het beste van de twee werelden ,
                            Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon of nikon

                              De D600 steek er op papier met kop en schouders boven de 6D uit.
                              Maar ik zou alleen al een nikon nemen voor de eenvoudigere menu's en plaatsing van knoppen.
                              Canon maakt het graag wat moeilijker op dat gebied...

                              Bovendien vindt ik het "kleurenpalet" van Canon minder natuurlijk overkomen dan dat van Nikon, hoewel Nikon met de nieuwe body's ook meer de canon-tour op gaat.
                              Nikon mist dan weer een aantal "goedkope" lenzen, zoals de 70-200mm F4, Nikon 35mm 1.8 (FX), ...
                              Dit zijn natuurlijk allemaal persoonlijke meningen, een "slechte" camera kan je vandaag de dag niet meer kopen.
                              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                              Comment

                              Working...
                              X