Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon error code 01 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon error code 01 ???

    Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Bekijk bericht
    Ik kreeg de Canon lens 17-55mm binnen plaatse deze op de 40D body en geen scherpstelling. Ik hoorde wel van alles maar de lens stelde niet scherp. De normale instellingen van de 40D die geen invloed moeten hebben op de lens terug gebracht naar instellingen af fabriek en de lens stelde scherp.

    Gisteren de hierboven gemelde foutcode, lens eraf lens weer er op en ja hoor werkte weer. Vandaag wilde weer eens lekker wat foto's gaan maken; en wat dacht je geen scherpstelling meer ik heb alles geprobeerd wat mogelijk was. Ik hoor de camera en zie de leds van AF punten alle 9 punten of centraal gericht keurig oplichten met het piepje maar de lens stelt niet meer scherp. Lens enkele dagen in bezit.
    En da's dus met een Canon lens. Ligt het dus kennelijk niet aan third party merk lenzen....

    Ik heb ook de Tamron 17-50 en heb dergelijke problemen nog nooit gehad....
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #17
      Re: Canon error code 01 ???

      Err 01
      "Communicatie tussen camera en lens is foutief. Reinig lenscontacten"
      en

      Blijkbaar zijn er geen fouten gevonden in de software...
      Sorry, dit begrijp ik niet helemaal
      Een camera en lens zijn hardware ...

      De vraag is al eerder gesteld ... had je de contactpunten van zowel de lens als de body al een keer gereinigd?
      Die errorcodes zitten er niet voor niks op. Deze geven aan wat er mis is. Zodat je actie kunt ondernemen volgens je handleiding. Daar staan alle foutcodes in met de te ondernemen actie. In dit geval dus een probleem met de communicatie tussen de lens en de camera via de contactpuntjes. Het advies is: reinig de contactpunten. Als dat niet werkt, kun je er eventueel alsnog mee naar de winkel teruggaan. Maar je hebt dan meer informatie.

      Gr. X.

      Comment


      • #18
        Re: Canon error code 01 ???

        Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
        Sorry, dit begrijp ik niet helemaal
        Een camera en lens zijn hardware ...
        Gr. X.
        den body op zich is hardware, maar zonder de software zal je niet veel kunnen doen hoor...
        heb je ooit al een computer (hardware) gezien zonder besturingssysteem op? zonder andere software?

        Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
        De vraag is al eerder gesteld ... had je de contactpunten van zowel de lens als de body al een keer gereinigd?
        Die errorcodes zitten er niet voor niks op. Deze geven aan wat er mis is. Zodat je actie kunt ondernemen volgens je handleiding. Daar staan alle foutcodes in met de te ondernemen actie. In dit geval dus een probleem met de communicatie tussen de lens en de camera via de contactpuntjes. Het advies is: reinig de contactpunten. Als dat niet werkt, kun je er eventueel alsnog mee naar de winkel teruggaan. Maar je hebt dan meer informatie.
        Als ik na 2weken een foutmelding krijg, dan mag er op dat toestel komen wat er wil, maar dan doe ik dat binnen ter controle want dat is niet normaal...


        Heb eindelijk na 12 weken nieuws gekregen dat mijn lens binnen is...
        deze week ga ik er om en hopelijk krijg ik geen foutmelding meer...
        Last edited by KrMee; 5 augustus 2008, 15:20.
        Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

        Comment


        • #19
          Re: Canon error code 01 ???

          Ik heb dit eerlijk gezegd ook al eens gehad met de Tamron 17-50 2.8... Welliswaar in Ai Servo mode. Maar, mijn tamron is niet geschikt voor de 40D, waarom? In donkere omstandigheden stuurt hij de flits niet correct aan. Men plaaten zijn veel beter op men 350D met die tamron.

          Tamrontje gaat naar de 350D en op men 40D zit nu een 17-55 2.8 IS. Tenminste wanneer men 40D terug is uit herstelling :P

          Comment


          • #20
            Re: Canon error code 01 ???

            den body op zich is hardware, maar zonder de software zal je niet veel kunnen doen hoor...
            heb je ooit al een computer (hardware) gezien zonder besturingssysteem op? zonder andere software?
            Ja maar de contactpuntjes zijn hardware. En de software geeft dmv een errorcode aan dat er een hardwarefailure is.

            Contactpuntjes reinigen kan iedereen. En dat kan zonder gevaar gedaan worden tenzij je met zoutzuur aan de slag gaat .

            Gr. X.

            Comment


            • #21
              Re: Canon error code 01 ???

              Mijn lens retour gestuurd als defect. Telefoontje gekregen dat men de lens op een, ik dacht Canon 400 uigeprobeerd had en deze feiloos werkte. Toch krijg ik een nieuwe lens toegestuurd om het zekere voor het onzekere te nemen. Hulde aan dit bedrijf. En hopenlijk weet ik dan morgen meer.
              "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

              Comment


              • #22
                Re: Canon error code 01 ???

                Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Bekijk bericht
                Mijn lens retour gestuurd als defect. Telefoontje gekregen dat men de lens op een, ik dacht Canon 400 uigeprobeerd had en deze feiloos werkte. Toch krijg ik een nieuwe lens toegestuurd om het zekere voor het onzekere te nemen. Hulde aan dit bedrijf. En hopenlijk weet ik dan morgen meer.
                amai, heb jij geluk...
                Ik heb 12 weken moeten wachten op mijn lens bij ditzelfde bedrijf..
                Hoe heb jij uw lens teruggestuurd? zelf of via winkel?
                Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

                Comment


                • #23
                  Re: Canon error code 01 ???

                  Vandaag mijn nieuwe lens binnen gekregen. Lens op de body geplaatst en.............wat bij de vorige lens niet gebeurde gebeurde nu wel. Hij stelde gewoon scherp zoals het hoort. Ondanks dat men de vorige lens bij de leverancier had uit getest als werkende en geen problemen had ik er wel problemen mee of beter gezegd de communicatie tussen de lens en de body waren niet correct. Hopen dat het nu blijft werken.
                  "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon error code 01 ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door KrMee Bekijk bericht
                    Heb eindelijk na 12 weken nieuws gekregen dat mijn lens binnen is...
                    deze week ga ik er om en hopelijk krijg ik geen foutmelding meer...
                    Voorbije weekend ben ik dan mijn Tamron lens gaan ophalen in de winkel.
                    eindelijk terug uit reparatie na 12 weken...
                    Ze hebben een contactpunt vervangen en een software update uitgevoerd.
                    Nu weet ik ook dat er software zit in een lens...
                    De winkel wist me ook te vertellen dat ze het erg vonden dat ik zo lang heb moeten wachten, nog erger is 'tfeit dat er een factuur bijzat van 250 euro...
                    Ze hebben uiteraard gezegd dat ik dit niet hoefde te betalen, maar wel straf dat ze dit durven...
                    Een nieuwe lens die direct fouten gaf, opgestuurd, na 12 weken terug uit garantie met factuur...
                    tsss...
                    nu hopen dat ik de out niet meer krijg, want heb nog niet kunnen testen...

                    Greetz!
                    Canon EOS 40D | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon EF 70-200mm F 2.8 L IS USM | Tamron 17-50mm f/2.8 XR | Speedlite 430EX

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon error code 01 ???

                      Mijn toestel (canon 40D) is een jaar oud, en had nu voor de eerste keer ook een error 01.
                      En dit met een canonlens erop, namelijk de 70-200 2.8 IS.
                      Het rare was, dat ik al een 200tal foto's getrokken had, niet van lens veranderd en dan plots een communicatieprobleem.
                      Eénmaal uit- en aangezet, en niet meer voorgekomen. Het turnfeest was ook zo goed als afgelopen. Hopelijk komt het de volgende keer niet meer voor .
                      Het was eventjes schrikken.
                      't Feit is dat het ook met canonlenzen op een canontoestel kan gebeuren.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon error code 01 ???

                        Oorspronkelijk geplaatst door zwart schaap Bekijk bericht
                        't Feit is dat het ook met canonlenzen op een canontoestel kan gebeuren.
                        Da's minder goed nieuws, want totnogtoe denk ik dat het (meestal?) om een third-party lens op een Canon camera ging.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon error code 01 ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
                          Ik heb deze morgend een andere foutcode gehad , namelijk error code 06.
                          Dit had te maken met de sensorreiniging.
                          Ik heb het toestel al een paar keer aan en uit gezet , en deze foutmelding niet meer gehad.
                          het betreft hier een canon 40D met canon 70-200 L 2.8 IS USM.
                          Ben nu aan het opzoeken , wat er zou kunnen mis gegaan zijn.

                          Groeten ,

                          Rohnny
                          Code #6 heb ik ook al een keer gehad op m'n 40D (met Tamron 28-75). De schrik sloeg me toch om het hart, maar voorlopig niet meer terug gehad ...
                          EOS 80D

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon error code 01 ???

                            Heb zojuist mijn Canon 40 D teruggebracht naar de winkel met de Error 01 .
                            Hij wordt naar Canon gestuurd voor reparatie .
                            Camera is 10 maanden oud en voorzien van een 17 - 85 mm lens EFs ( Canon ).
                            Groeten : Anne14

                            http://www.fotosite-anne.net/wordpress

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon error code 01 ???

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Dus was mijn vermoeden (combinatie Canon+Tamron, post #6) toch correct... Of laat ik het met een vraag stellen: heeft iemand deze error gehad met een Canon+Canon of Nikon+Nikkor combinatie?
                              ik kom er nog wel laat op terug maar euhm.. ja ik!!
                              ik heb sinds vorige week Error 01 gehad op mijn 40D + 100-400mm (canon)
                              ik had eigelijk ander probleem: bij het foto's nemen na een 10 tal foto's nemen viel mijn camera gewoon uit( geen error en van mijn instelscherm ging alles weg) dan maar batterij eruit en terug erin en dan na een 10 tal foto's hup opnieuw..
                              ik heb na een 150 maal deze k*t zooi 1 keer error01 gekregen.
                              ik wissel mijn lens op deze body haast nooit dus van vuil is geen spraken!

                              binnen gadaan bij konijn, 5weken gedult!! ik ben die zijk zo goed als beu, vorig jaar hab ik 9 weken kunnen wachten toen mijn zelfde eos 40D error99 gaf.
                              heeft Nikon eigelijk veel van dit soort ziektes??? anders is mijn overstap snel gemaakt!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon error code 01 ???

                                Oorspronkelijk geplaatst door Merre Bekijk bericht
                                ik kom er nog wel laat op terug maar euhm.. ja ik!!
                                ik heb sinds vorige week Error 01 gehad op mijn 40D + 100-400mm (canon)
                                ik had eigelijk ander probleem: bij het foto's nemen na een 10 tal foto's nemen viel mijn camera gewoon uit( geen error en van mijn instelscherm ging alles weg) dan maar batterij eruit en terug erin en dan na een 10 tal foto's hup opnieuw..
                                ik heb na een 150 maal deze k*t zooi 1 keer error01 gekregen.
                                ik wissel mijn lens op deze body haast nooit dus van vuil is geen spraken!

                                binnen gadaan bij konijn, 5weken gedult!! ik ben die zijk zo goed als beu, vorig jaar hab ik 9 weken kunnen wachten toen mijn zelfde eos 40D error99 gaf.
                                heeft Nikon eigelijk veel van dit soort ziektes??? anders is mijn overstap snel gemaakt!
                                Als je bij Nikon een deftige lens wil in het 100-400 bereik is het wel een dure grap ...

                                Comment

                                Working...
                                X