Hallo
Net zoals zovelen, ben ik ook verlekkerd op de 10D (eigenlijk reeds sinds vorige zomer, maar 2399 euro was met toen wat teveel). Ik heb tot op heden gewerkt met een analoog EOS 300V toestel, ... dat 'k bij de lokale fotograaf had aangekocht nu reeds een anderhalf jaar terug. Natuurlijk ging ik ook daar terug eens polsen wat de prijs zowat was voor de 10D omdat ik een vermoeden had dat ie nu wat gunstiger geprijsd zou staan, enja ... 1799 euro momenteel. Natuurlijk heb ik 'em nog niet meteen besteld, ik wil lliever eerst es rondzien of er ergens een beter bod gedaan kan worden.
Het internet als hulpmiddel dan maar ... Actionshop is me meest bekend, op hun site (www.actionshop.be) heb ik doorheen 't produkten-gamma gezocht op basis van de prijs tussen 360 - 1599 euro ... en JOEHOE ... 5 resultaten bleven over, waaronder de 10D. Ik vol hoop naar alle 'actionshop-winkels' van west-vlaanderen gemaild die op die site in de lijst staan, met de vraag wat de leveringstermijn was, en (de kat uit de boom kijkend) ook naar de prijs hiervan.
En hoe is 't mogelijk? De eerste die me terugmailde gaf een prijs op van 1990 euro !!! Een tweede gaf een prijs van 1949 euro, een derde 1949 euro ook ... Bende bandieten !???
Top-foto.de lijkt me interessant enzo qua prijs ... alsook AC-foto, maar is dat allemaal 'clean' en origineel stuff ? Hoe verloopt bestellen via hun website dan precies, en komt dat dan in even 'zachthandige omstandigheden' bij je thuisgeleverd? Ik ben een beetje bang van E-shops eerlijk gezegd ...
Is er in West-vlaanderen nergens een foto-shop, waar je tegen zachte prijsjes goeie waar kan verkrijgen, zonder gesjoemel ! Je zou voor minder naar Limburg of dicht tegen de Duitse grens willen verhuizen ...
M'n concrete vraag is ... Waar kan ik in West-vlaanderen, een toestel zien, uittesten, en in vertrouwen kopen ... tegen gunst-tarief, (cfr Bartok, Rembrandt-merksem). ??? Of iemand goeie ervaringen bij Bartok of foto-Rembrandt Merksem ???
Laatste noot ... ik heb een drietal weken terug tegen heug en meug de Canon EOS300D kit besteld bij een Selexion-group-zaak. Ohja ... ik kon niet blijven wachten, maar toch nog steeds dromend van die 10D.
Dank u
Ikzelf ken niet echt "goedkope" fotowinkels in het Westvlaamse... De meeste prijzen voor de 10D hangen ruim boven de €1700...
Top-Foto en Ac-Foto zijn heel bekend op dit forum, en worden heel dikwijls gebruikt. Ik heb er hier ook nog niet echt problemen rond gehoord... En het is clean stuff, dus geen grey-import en dus geen problemen met de garantie. Het enige wat je hebt, is dat ze met Duitstalige handleidingen geleverd worden...
Daarnaast is Top-Foto ook een gewone winkel. Niets weerhoudt er je van om te bestellen en gewoon ter plaatse af te halen... Ik heb die spullen liever eerst eens in mijn handen voordat ik m'n centen op tafel gooi. En het is bovendien een leuk uitstapje... Zover rijden is het nu ook weer niet. Ook Ac-foto heeft een "echte" winkel, maar daar zijn de prijzen iets boven die van de internetshop![]()
Ik heb een A80 en 300D Kit bij Top-Foto gekocht....en niets dan goed over te zeggen (kreeg zelfs koffie en limonade terwijl ik aan het wachten was), en zo ver is het niet (zo'n 175km van brussel)...en vooral Ingo spreekt perfect nederlands (spijtig dat ik franstalig ben).
Een fototoestel (van zwart plastiek :D)
ik ben donderdag mijn 10D gaan afhalen bij topfoto in duitsland. In Belgie kostte hij inderdaad meer dan € 1900 en overal waren de leveringstermijnen 2 weken tot zelfs 2 maanden!!!! ik heb dinsdag naar topfoto gebeld, hij heeft hem die dag nog besteld en woensdag kreeg ik al een telefoontje van Ingo dat de camera al binnen was. Dit aan € 1449 incl btw. Indien je btwnummer hebt betaal je uiteraard minder. Ik heb er ook een lichtmeter besteld, die donderdag via taxipost zal toekomen. De helft van de portkosten worden door topfoto zelf betaald. Heel betrouwbare en vriendelijke man! En inderdaad, ik heb ook iets te drinken gekregen![]()