Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS R Full Frame systeem camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS R Full Frame systeem camera.

    Net als bij Nikon met een andere mount EOS R en nieuwe lenzen.

    EOS R body
    EOS R 24-105mm kit
    RF 35mm f/1.8 M IS
    RF 50mm f/1.2 L USM
    RF 28-70 mm f/2 L USM
    RF 24-105mm f/4 L USM

    There will also be a new M-R adapter and an additional PD-E1 accessory.


    Foutje rechtgezet, sorry.
    Last edited by Red Falcon; 31 augustus 2018, 12:07. Reden: Foutje rechtgezet, sorry.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

    Yesterday, we posted that Canon will announce two big white lenses EF 400mm f/2.8L IS III USM lens and EF 600mm f/4L IS III USM lens on September 4-5th. Now we just received more rumors about upcoming Canon full frame mirrorless cameras in our email. One of our source said that: The Canon full frame mirrorless camera will

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

      Normaalgezien zou een mirrorless camera goedkoper moeten zijn dan een DSLR, de mirrorbox van mijn 1Dx is vervangen, en dat kostte 847 euro.
      Als ze dus een mirrorless Canon uitbrengen die duurder is dan de bestaande DSLR's met een vergelijkbare sensortechnologie, dan betaal je teveel...(als er minder onderdelen in zitten, dan moeten ze die camera's ook goedkoper kunnen maken)
      Maar omdat iedereen nu zo hard aan het roepen is over mirrorless draait ook de marketing op volle toeren, door mee te profiteren op de hype die er rond gecreëerd wordt is het erg gemakkelijk om te dure producten toch gemakkelijk verkocht te krijgen.

      Voor mij hoeft mirrorless niet meteen, tenzij die camera's dingen kunnen die met een DSLR onmogelijk zijn, zolang dat niet het geval is blijf ik wel door een echte optische zoeker kijken terwijl ik foto's maak.
      Een voordeel van mirrorless is natuurlijk wat de mirrorbox niet stuk kan gaan...(dat had mij dan een dure reparatie uitgespaard)
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

        Thx,

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Normaalgezien zou een mirrorless camera goedkoper moeten zijn dan een DSLR, de mirrorbox van mijn 1Dx is vervangen, en dat kostte 847 euro.
        Als ze dus een mirrorless Canon uitbrengen die duurder is dan de bestaande DSLR's met een vergelijkbare sensortechnologie, dan betaal je teveel...(als er minder onderdelen in zitten, dan moeten ze die camera's ook goedkoper kunnen maken)
        Maar omdat iedereen nu zo hard aan het roepen is over mirrorless draait ook de marketing op volle toeren, door mee te profiteren op de hype die er rond gecreëerd wordt is het erg gemakkelijk om te dure producten toch gemakkelijk verkocht te krijgen.

        Voor mij hoeft mirrorless niet meteen, tenzij die camera's dingen kunnen die met een DSLR onmogelijk zijn, zolang dat niet het geval is blijf ik wel door een echte optische zoeker kijken terwijl ik foto's maak.
        Een voordeel van mirrorless is natuurlijk wat de mirrorbox niet stuk kan gaan...(dat had mij dan een dure reparatie uitgespaard)

        t' Ja Bart, een primahuis kost geld maar een elektronische zoeker kost waarschijnlijk niet veel minder.
        En overstappen van een FF DSLR naar een mirrorless crop is een hele aanpassing.
        Het heeft bij mij meer dan een jaar geduurd voor ik de overstap gewoon was, en nu heb beide graag.
        Ik ben zeer content van mijn 5D MKIII als van mijn X-T1 en X-E2s.
        Of die EOS R beter zal zijn dan de betere DSLR valt nog af te wachten.
        Trouwens die zal waarschijnlijk pas op het laatst van dit jaar gelanceerd worden volgens bepaalde bronnen.
        Zelf zit ik niet te springen om die EOS R.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

          EF lenzen kunnen direct gemonteerd worden op de EOS R zonder adapter ?
          Principe van de Sigma Quattro H body ?


          Last edited by Funcky; 1 september 2018, 08:59. Reden: Afbeelding grootte aangepast
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

            Als er geen adapter toegepast wordt voor EF lenzen dan betekent dat deze op dezelfde afstand staan zoals DSLR's
            Nochtans wordt er onderscheid gemaakt in Lenzen. EF ( DSLR) ... en RF is de benaming voor de nieuwe.

            Hieronder een Patent van de 50 1.2
            Zoals je kan zien is de laatste groep naar de mount veel smaller (betekent SP .. "de lensvatting" ? )
            Betekent dit dat de RF lenzen gewoon veel dieper in de mount gaan ?

            Gok van mij.. kan mis zijn

            Zie hieronder Patent
            Bron: https://www.canonrumors.com/patent-a...la-referenced/

            Last edited by Funcky; 1 september 2018, 09:03. Reden: toevoeging bron patent
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

              Meer te zien: https://photorumors.com/2018/08/31/t...orless-camera/
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                En nu de lenzen: https://photorumors.com/2018/08/31/t...aked-pictures/
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                  Dus toch adapters in tegenstelling tot de geruchten

                  Mooie lenzen line op.
                  Dat ziet er veelbelovend uit.
                  Een 35 1.8 met macro mogelijkheid

                  Drie "L lenzen" waarvan er al twee uitblinkers zijn
                  " de L 50 1.2" MET AUTOFOCUS
                  " de L 28-70" F2.0!!!!!!!!!!!!!

                  Ziet er al veelbelovend uit

                  Bedankt voor de link Red Falcon
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                    Hier enkele specificaties van de nieuwe lenzen. https://photorumors.com/2018/09/02/s...orless-lenses/

                    Wat mij sofort opviel is dat deze lenzen enorm zwaar zijn en dit zou toch niet mogen voor dergelijk toestel.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Hier enkele specificaties van de nieuwe lenzen. https://photorumors.com/2018/09/02/s...orless-lenses/

                      Wat mij sofort opviel is dat deze lenzen enorm zwaar zijn en dit zou toch niet mogen voor dergelijk toestel.

                      Nu ja.. de 35 1.8 valt wel mee alhoewel de Fuji 35 1.4 (sneller dus) weegt nog geen 190 gram (wel kleinere beeldcirkel) en is volledig uit metaal (je hebt die ook zie ik)
                      Betreft de 24-105 die heeft het gewicht van de oudere 24-105 (DSLR) als ik me niet vergis.
                      De 24-105 is dus nog vrij normaal. (ook met andere merken)
                      De 28-70 F2 dat is er om vragen .. F2 is leuk maar heel de dag als stap-lens daarmee rondzeulen ... oef... tegen de 1.5 kg is niet niks en daar dan nog de body bij.

                      De 50 1.2 slaat alles.. bijna 1 kg..wow .. das bijna het dubbele van de DSLR versie.
                      Ik veronderstel dat dit heel goede objectieven gaan zijn.. maar er is een grens.. vind je niet ?
                      Last edited by Funcky; 3 september 2018, 08:07.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Ik veronderstel dat dit heel goede objectieven gaan zijn.. maar er is een grens.. vind je niet ?
                        Ik vind dat ook.
                        In eerste instantie zou je toch denken dat ze een spiegelloze camera maken dat ze gaan besparen op bewegende delen en daarmee een kleinere behuizing die dan wee resulteert in een lichter toestel.
                        Maar als je daar zwaargewicht lenzen moet op klikken schieten ze hun doel voorbij.
                        Ik heb al een spiegelloze Fuji en daarnaast heb ik een Canon 5D MKIII met de nodige lezen en tot nu toçe ben ik niet echt van plan om mijn Fuji materiaal van de hand te doen voor de Canon R.
                        Maar je weet nooit natuurlijk hé, als je die R ziet zou het soms kunnen keren.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                          Moderator Note: Niet ter zake doende posts (hoofdzakelijk over een welbepaalde lens) werden verwijderd.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Ik vind dat ook.
                            In eerste instantie zou je toch denken dat ze een spiegelloze camera maken dat ze gaan besparen op bewegende delen en daarmee een kleinere behuizing die dan wee resulteert in een lichter toestel.
                            Maar als je daar zwaargewicht lenzen moet op klikken schieten ze hun doel voorbij.
                            Ik heb al een spiegelloze Fuji en daarnaast heb ik een Canon 5D MKIII met de nodige lezen en tot nu toçe ben ik niet echt van plan om mijn Fuji materiaal van de hand te doen voor de Canon R.
                            Maar je weet nooit natuurlijk hé, als je die R ziet zou het soms kunnen keren.
                            Tja, niet te verhelpen, bepaalde lichtvoeligheid komt nu eenmaal met een bepaald gewicht !

                            Maar jij zou toch al kunnen besparen door niet zoveel systemen aan te schaffen !?
                            Groetjes

                            Lukathi

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                              Voor iedereen die tijd teveel heeft, of die meer wil weten over het nieuwe EOS R systeem heeft Canon USA een heleboel filmpjes online gezet dit is er eentje van: https://www.youtube.com/watch?v=iQ8w9DlTW2w
                              Het zijn geen onafhankelijke reviews, maar je krijgt wel heel veel informatie over het nieuwe systeem.
                              Voor de echte reviews zal je heel binnenkort om de gebruikelijke websites terecht kunnen (dpreview en andere bekenden).

                              En voor zover ik de prijzen kan vinden is de EOS R zo'n 1000 euro goedkoper dan de 5D MK IV die ongeveer dezelfde beeldsensor heeft.
                              Natuurlijk kan je die twee niet rechtstreeks vergelijken, maar het lijkt er toch op dat het weglaten van de spiegel ervoor zorgt dat de camera's goedkoper kunnen worden .
                              Voor sommige soorten fotografie zijn ze beide bruikbaar, het lijkt er wel op dat voor actiefotografie de "ouderwetse" DSLR's in het voordeel blijven (voorlopig toch).
                              Last edited by Black B@ndit; 5 september 2018, 12:20.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X