Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS R Full Frame systeem camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

    Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
    De prijs lijkt me op het eerste zicht wat aan de hoge kant als je ziet dat deze (nog) geen IBIS heeft, dus op sommige vlakken eerder met de A7 I te vergelijken is (ongetwijfeld wel véél beter op het vlak van AF)
    Maar die 50mm lijkt me wel indrukwekkend scherp op f/1.2 als je naar de eerste voorbeelden kijkt, mss zelfs wat veel contrast voor portret bvb: https://www.dpreview.com/sample-gall...ery/1285706897
    Die beelden met de 50/1.2 zien er idd heel goed uit, zelfs wide open. Met een mirrorless heb je natuurlijk geen last meer van back- of frontfocus, want je focust direct op de sensor. En het zal makkelijker zijn om nu echt heel goeie wide-angle lenzen te maken. Het EOS R systeem ziet er veelbelovend uit, die eerste lenzen zijn wel duur, maar met een 100 Euro adapter kan je ook al je EF/EF-S erop gebruiken. Dat was wel een must natuurlijk.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #32
      Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

      Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
      De prijs lijkt me op het eerste zicht wat aan de hoge kant als je ziet dat deze (nog) geen IBIS heeft
      Wat zit iedereen toch te klagen over die IBIS, eerst bij de net voorgestelde Nikon toestellen en nu gaan ze beginnen bij de Canon toestellen.
      Het is niet omdat Sony zijn stabilisator in het toestel steekt dat andere merken dat ook moeten doen, ze werken trouwens allemaal met een vijf axis stabilisatie.
      Trouwens, kijk nog eens goed naar de filmpjes, dan zal je zien dan de sensor van Canon ook meewerkt met de lenzen om trillingen te vermijden.
      Het is zo'n modewoordje geworden vind ik, eerste opmerking "er zit geen IBIS in het toestel"

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #33
        Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

        Owja, die 28-70 f2 ziet er mij wel een bangelijk lenske uit
        Zal misschien uitkomen in een kit samen met de grotere broer

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #34
          Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

          Het is me wat met al die full frame systeemcamera's tegenwoordig. Lekker foto's maken
          met mijn micro 4/3 met zijn lichte lensjes en fantastische kwaliteit. Maar ja, voor mensen
          met geld en zij die vergeten zijn waarover het gaat bij deze camera's zoals het gewicht en
          compactheid, is het een mooie aanvulling.

          Comment


          • #35
            Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Wat zit iedereen toch te klagen over die IBIS, eerst bij de net voorgestelde Nikon toestellen en nu gaan ze beginnen bij de Canon toestellen.
            Het is niet omdat Sony zijn stabilisator in het toestel steekt dat andere merken dat ook moeten doen, ze werken trouwens allemaal met een vijf axis stabilisatie.
            Trouwens, kijk nog eens goed naar de filmpjes, dan zal je zien dan de sensor van Canon ook meewerkt met de lenzen om trillingen te vermijden.
            Het is zo'n modewoordje geworden vind ik, eerste opmerking "er zit geen IBIS in het toestel"

            grts
            Sieg
            Je hebt mijn bericht niet echt goed gelezen of begrepen denk ik, ik vind de keuze om een (basis) toestel zonder IBIS uit te brengen op zich slim (als je naar mijn handtekening kijkt zal je zien dat mijn toestel dat ook niet heeft, ik zou trouwens toch bij elke lenswissel manueel de focuslengte moeten ingeven..), maar dan vind ik de prijs iets te hoog, zoals ik schreef.
            Juist de lage prijs van de A7 heeft mij naar deze toestellen gelokt en Canon en Nikon hebben blijkbaar een andere weg gekozen en ze zullen wsl nog even goed of beter verkopen ook, dus op zich begrijpelijk.
            Sony moest vooral proberen nieuwe klanten te lokken en moest dus wel agressief prijzen en al hun troeven op tafel gooien, voor de grote merken geldt dit veel minder.
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #36
              Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

              Over de lenzen gesproken: heeft er iemand een idee of die software correctie in de body nodig hebben of niet? Ik heb niet alles gelezen maar het is me niet opgevallen ook niet.

              Comment


              • #37
                Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Over de lenzen gesproken: heeft er iemand een idee of die software correctie in de body nodig hebben of niet? Ik heb niet alles gelezen maar het is me niet opgevallen ook niet.
                Bedoel je AF-correcties zoals die bij een DSLR mogelijk zijn om front of backfocus te corrigeren?
                Dat is niet nodig bij een camera die de beeldsensor gebruikt (dual pixel in dit geval) om scherp te stellen, in dit geval is het "what you see is what you get", de sensor ziet dus zelf wat er scherp is, en het beeld dat dezelfde sensor oppikt wordt gebruikt voor het fotobestand (dan zou het dus altijd juist moeten zijn). Bij een DSLR wordt er een apart scherpstelsysteem gebruikt dat de scherpstelmotor in de lens aanstuurt, en dat kan afwijken ten opzichte van de sensor, en dat veroorzaakt dan front of backfocus.

                Bestaande EF en EF-S lenzen zet je dus gewoon met de adapter op de EOS R, en dan zou alles moeten werken zonder scherpstelproblemen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #38
                  Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                  =Sieg;4667325
                  Trouwens, kijk nog eens goed naar de filmpjes, dan zal je zien dan de sensor van Canon ook meewerkt met de lenzen om trillingen te vermijden.
                  grts
                  Sieg
                  Wat bedoel je met meewerken Sieg ?
                  Last edited by Funcky; 6 september 2018, 08:14.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Bedoel je AF-correcties zoals die bij een DSLR mogelijk zijn om front of backfocus te corrigeren?
                    Dat is niet nodig bij een camera die de beeldsensor gebruikt (dual pixel in dit geval) om scherp te stellen, in dit geval is het "what you see is what you get", de sensor ziet dus zelf wat er scherp is, en het beeld dat dezelfde sensor oppikt wordt gebruikt voor het fotobestand (dan zou het dus altijd juist moeten zijn). Bij een DSLR wordt er een apart scherpstelsysteem gebruikt dat de scherpstelmotor in de lens aanstuurt, en dat kan afwijken ten opzichte van de sensor, en dat veroorzaakt dan front of backfocus.

                    Bestaande EF en EF-S lenzen zet je dus gewoon met de adapter op de EOS R, en dan zou alles moeten werken zonder scherpstelproblemen.
                    Black Bandit,
                    Ik denk dat Spanik dat wel weet wat sensor betreft.. hem kennende.. ik denk eerder dat hij bedoeld met Firmware in de lenzen die vervorming corrigeren, vignettering, CA enz...
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Wat zit iedereen toch te klagen over die IBIS, eerst bij de net voorgestelde Nikon toestellen en nu gaan ze beginnen bij de Canon toestellen.
                      Het is niet omdat Sony zijn stabilisator in het toestel steekt dat andere merken dat ook moeten doen, ze werken trouwens allemaal met een vijf axis stabilisatie.
                      Trouwens, kijk nog eens goed naar de filmpjes, dan zal je zien dan de sensor van Canon ook meewerkt met de lenzen om trillingen te vermijden.
                      Het is zo'n modewoordje geworden vind ik, eerste opmerking "er zit geen IBIS in het toestel"

                      grts
                      Sieg
                      Je hebt gelijk,
                      Heeft van minder belang bij FF en is misschien een bewuste keuze van Canon.

                      Hoe groter de Sensor, hoe minder doeltreffend "in body stabilisatie". dat is een algemeen feit.
                      FF body's met IBIS zijn niet te vergelijken met M43 Body's die uitgerust zijn met IBIS.
                      Geen enkel systeem is even effectief als M43 wat beeldstabilisatie betreft.

                      Mijn X-H1 zit er ergens tussen in... bij objectieven met IS heeft het objectief altijd voorrang op de in body stabilisatie.
                      In dit geval compenseert de sensor alleen de ontbrekende axis van de lens.

                      Ibis is ook maar weinig effectief bij telelenzen door de beperkte compensatie-beweging (ook niet bij M43)
                      Vandaar dat alle telelenzen nog altijd voorzien zijn van stabilisatie. (ook bij Sony)
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                        Canon heeft nu officieel haar EOS R fullframe systeemcamera en lenzen aangekondigd. Wat betekent dit voor de dslr's en bestaande lenzen?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                          Wat bedoel je met meewerken Sieg ?
                          Hier in deze video wordt het even vermeld https://www.youtube.com/watch?v=Jwwf9YWnSZI rond minuut 6.45
                          Het komt erop neer dat zowel de lens als de sensor trillingen waarneemt en deze doorstuurt naar de IS van de lens, zodat deze nog beter de bewegingen kan corrigeren.
                          Dus geen IBIS maar wel een nieuw/ander systeem van werken

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Black Bandit,
                            Ik denk dat Spanik dat wel weet wat sensor betreft.. hem kennende.. ik denk eerder dat hij bedoeld met Firmware in de lenzen die vervorming corrigeren, vignettering, CA enz...
                            Dat bedoelde ik inderdaad, correctie van vervorming en ca. Is behoorlijk wat over te doen geweest bij de Leica Q dacht ik. Vooral na het lezen over de 50/1.2 dat die vol open zo goed is. Kan best zijn dat die heel goed is natuurlijk.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Dat bedoelde ik inderdaad, correctie van vervorming en ca. Is behoorlijk wat over te doen geweest bij de Leica Q dacht ik. Vooral na het lezen over de 50/1.2 dat die vol open zo goed is. Kan best zijn dat die heel goed is natuurlijk.
                              Afgaande op de foto's die met die lens gemaakt zijn ziet de beeldkwaliteit van die lens er zelfs op f1,2 en dicht tegen de randen heel erg goed uit.
                              Het is dus niet zoals vroeger de regel was dat je het diafragma van een heel lichtsterke lens een stuk(je) moest dichtdraaien om een onderwerp dat niet in het midden van de foto staat scherp in beeld te kunnen brengen.
                              Alle recente Canonlenzen (zeker de duurdere) zijn met het diafragma volledig open perfect bruikbaar, en dat geldt ook voor de nieuwste 50mm f1,2.
                              Wat ca betreft, daar heb ik op de voorbeeldfoto's eigenlijk niets gezien, tot nu toe zijn het wel jpeg bestanden rechtstreeks uit de camera die ik heb gezien, het is mogelijk dat die in de camera bewerkt worden om ca te verwijderen, maar ik vermoed dat ca zeker geen groot probleem zal geven bij de nieuwe "R" lenzen (dat is ook geen probleem bij alle andere L lenzen die de laatste jaren uitgekomen zijn).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Hier in deze video wordt het even vermeld https://www.youtube.com/watch?v=Jwwf9YWnSZI rond minuut 6.45
                                Het komt erop neer dat zowel de lens als de sensor trillingen waarneemt en deze doorstuurt naar de IS van de lens, zodat deze nog beter de bewegingen kan corrigeren.
                                Dus geen IBIS maar wel een nieuw/ander systeem van werken

                                grts
                                Sieg
                                Ha ok..
                                Ik had hier iets anders onder verstaan.
                                Dat dit alleen van toepassing is op video en via elektronische stabilisatie...
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X