Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS R Full Frame systeem camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

    Bart, het toestel blijkt eerder vergelijkbaar met de Canon 6D II, niet met de 5D MkIV hoor.
    Het lijkt me trouwens dat dit het kleine broertje gaat worden van een ander te verwachten toestel

    Maar soit, in ieder geval enkele leuke features die handig kunnen zijn als je ze hebt, dan voor mij persoonlijk vooral voor landschapsfotografie de focus peaking en kantelbaar scherm.
    Voor de rest ook weer veel gadgets uiteraard die voor anderen dan wel weer interessant kunnen zijn

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

      Trouwens, in deze video wordt wat meer uitgelegd over de mogelijkheden van het toestel, tevens wordt erbij vermeld dat het toestel zich situeert in het midden segment. https://www.youtube.com/watch?v=Jwwf9YWnSZI
      Ben wel benieuwd naar het prijskaartje dat eraan zal vast hangen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #18
        Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Trouwens, in deze video wordt wat meer uitgelegd over de mogelijkheden van het toestel, tevens wordt erbij vermeld dat het toestel zich situeert in het midden segment. https://www.youtube.com/watch?v=Jwwf9YWnSZI
        Ben wel benieuwd naar het prijskaartje dat eraan zal vast hangen

        grts
        Sieg
        Geen idee of ik hier mag linken naar een webshop maar hier zie je alle prijzen: https://www.artencraft.be/nl/acties/canon-eos-r/
        Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

        Comment


        • #19
          Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Bart, het toestel blijkt eerder vergelijkbaar met de Canon 6D II, niet met de 5D MkIV hoor.
          Het lijkt me trouwens dat dit het kleine broertje gaat worden van een ander te verwachten toestel
          De voornaamste reden waarom ik geen 6D MKII zou kopen is dat de AF-punten veel te dicht bij elkaar staan in het midden van het beeld, daar heeft deze "R" in ieder geval geen problemen mee.
          De 5D MK IV vind ik persoonlijk dan weer te duur, voor de beeldkwaliteit zou ik mijn 5D MKIII wel willen vervangen door de 5D MKIV, maar ik wil er niet zoveel geld aan uitgeven.
          Als "actiecamera" heb ik de 1Dx nog (en een 7D II voor als ik minder gewicht mee wil sleuren), waar ik nog altijd heel tevreden over ben, maar voor wat ik nu de 5D MKIII gebruik zou de EOS R wel een perfecte vervanger kunnen zijn (toch voor die prijs).

          De EOS R kost samen met de nieuwe 24-105 f4 ongeveer even veel als de 5D MKIV zonder lens, en die lens is volgens mij de perfecte standaardlens voor die camera (en met een adapter van ongeveer 100 euro zou ik alle andere lenzen kunnen blijven gebruiken). Ik heb ondertussen al een paar hoge iso foto's gezien van de "R", het lijkt er op dat die toch ongeveer een stop beter presteert op iso 3200 dan de 5D MKIII (dat is ook het geval bij de 5D MKIV).
          Daarom is een f4 lens als standaardlens voor mij niet echt een probleem ten opzichte van de 24-70 f2,8 L II die ik nu gebruik.

          Niet dat ik meteen een bestelbon invul, maar ik twijfel nu toch een beetje om de "oude" 5D MKIII te vervangen door de "R" (ik wacht de reviews af voor ik er echt een beslissing over neem)

          Dat er nog meer (en waarschijnlijk duurdere) "R" modellen zullen volgen, daar twijfel ik niet aan, maar ik denk wel dat Canon goed heeft nagedacht voor ze een prijskaartje kleefden op deze eerste "R".
          Met dat prijsverschil van zo'n 1000 euro ten opzichte van de 5D MKIV zullen er wel meer zijn die de beeldkwaliteit van de 5D MKIV willen, maar die hun 5D MKIII toch niet hebben vervangen door de 5D MKIV omdat die te duur is.
          Voor actiefotografie is de "R" niet de best mogelijke keuze (dat geldt op dit ogenblik nog voor alle mirrorless systemen), maar voor een heleboel andere soorten fotografie zal die wel heel goed bruikbaar zijn.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

            Alles in één: https://photorumors.com/2018/09/05/c...tem-announced/
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #21
              Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

              Bij konijnenberg de prijzen gezien (in voorverkoop)...

              Is niet van de poes, objectieven ook niet!



              Ziet er anders een leuk toestel uit!
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

              Comment


              • #22
                Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Bart, het toestel blijkt eerder vergelijkbaar met de Canon 6D II, niet met de 5D MkIV hoor.
                Het lijkt me trouwens dat dit het kleine broertje gaat worden van een ander te verwachten toestel

                Maar soit, in ieder geval enkele leuke features die handig kunnen zijn als je ze hebt, dan voor mij persoonlijk vooral voor landschapsfotografie de focus peaking en kantelbaar scherm.
                Voor de rest ook weer veel gadgets uiteraard die voor anderen dan wel weer interessant kunnen zijn



                grts
                Sieg

                Ik denk niet dat je dat toestel kan vergelijken met een 6DII.. als je het dan al kan vergelijken met een DSLR.
                Mirrorless is op zich al een andere ervaring dan een DSLR.
                Bovendien heeft de 6DII een lagere resolutie sensor aan boord, digic 7, geen 4K, lagere FPS, max 1/4000 m shutter speed... en zo kunnen we nog even doorgaan....
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                  Vooral de lenzen zien er interessant uit vind ik . Goeie prikkel voor Sony .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Vooral de lenzen zien er interessant uit vind ik . Goeie prikkel voor Sony .
                    Ik moet zeggen dat dit nu echt niet de lenzen zijn waar ik voor sta te springen. En voor ik de zoeker gezien heb vel ik geen oordeel.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                      Die 50mm is véél te groot ja, maar de andere ben ik benieuwd naar. Bij velen staat er een L bij, dus ga ervan uit dat dat op niveau is van de L bij de dslr-serie.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Ik denk niet dat je dat toestel kan vergelijken met een 6DII.. als je het dan al kan vergelijken met een DSLR.
                        Mirrorless is op zich al een andere ervaring dan een DSLR.
                        Bovendien heeft de 6DII een lagere resolutie sensor aan boord, digic 7, geen 4K, lagere FPS, max 1/4000 m shutter speed... en zo kunnen we nog even doorgaan....
                        Klopt wat je zegt hoor, maar voor Canon is dit een instap FF mirrorless die ze hebben uitgebracht en op die manier is het dan meer in het segment van een 6DII
                        Tevens een prijs onder de 2000€ en het toestel heeft alles erop en eraan
                        Enige nadeel dat ik gevonden heb is dan weer die verdomde crop bij 4K, waarom doet Canon dat toch steeds, alhoewel ikzelf nooit film, daarvoor gebruik je een 4K filmcamera hé.
                        Trouwens, als je dan nog wilt filmen in 4K, de meeste mensen zien het verschil niet omdat hun tv te klein is

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          daarvoor gebruik je een 4K filmcamera hé.
                          Ja, tenzij je fototoestel dat op vlotte manier doet . Ik doe dat ook niet, maar ken er wel die dat heel regelmatig doen, evenveel als foto's maken met hun toestel.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Die 50mm is véél te groot ja, maar de andere ben ik benieuwd naar. Bij velen staat er een L bij, dus ga ervan uit dat dat op niveau is van de L bij de dslr-serie.
                            Dat zal wel ook zo zijn , maar wat beduid die L nog tegenwoordig?
                            Spatwater dicht paar stukjes meer in metaal?

                            Zojuist een mail van Canon gekregen, normaal kunnen al hun lenzen bij gebruik van de juiste Canon adapter op de EOS R gebruikt worden. KLIK
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Klopt wat je zegt hoor, maar voor Canon is dit een instap FF mirrorless die ze hebben uitgebracht en op die manier is het dan meer in het segment van een 6DII
                              Tevens een prijs onder de 2000€ en het toestel heeft alles erop en eraan
                              Enige nadeel dat ik gevonden heb is dan weer die verdomde crop bij 4K, waarom doet Canon dat toch steeds, alhoewel ikzelf nooit film, daarvoor gebruik je een 4K filmcamera hé.
                              Trouwens, als je dan nog wilt filmen in 4K, de meeste mensen zien het verschil niet omdat hun tv te klein is

                              grts
                              Sieg
                              Maar dat is nu juist één van de uitgangspunten van mirrorless .... Combi Foto/Film ...
                              En zo’n Mirrorless leent zich daar uitstekend voor..

                              Ik geef je gelijk wat 4K betreft.
                              Op een te kleine TV zie je het niet. (Tenzij je kort op je toestel zit)
                              Zelf heb ik een 65” en zit op 3.5 meter en zelfs dan is het soms al moeilijk.

                              Ik begrijp je ook wel wat de vergelijking 6DII betreft... instaplevel FF mirrorless
                              Last edited by Funcky; 6 september 2018, 07:59. Reden: schrijffout Mirrorles(s)
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon EOS R Full Frame systeem camera.

                                De prijs lijkt me op het eerste zicht wat aan de hoge kant als je ziet dat deze (nog) geen IBIS heeft, dus op sommige vlakken eerder met de A7 I te vergelijken is (ongetwijfeld wel véél beter op het vlak van AF)
                                Maar die 50mm lijkt me wel indrukwekkend scherp op f/1.2 als je naar de eerste voorbeelden kijkt, mss zelfs wat veel contrast voor portret bvb: https://www.dpreview.com/sample-gall...ery/1285706897
                                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                                Comment

                                Working...
                                X