Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos M of toch spiegelreflex?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon Eos M of toch spiegelreflex?

    Full frame komt ook bij sommige mirrorless voor, zoals de Sony A7 reeks.
    Maar dergelijke systemen zijn alleen aan te raden aan ervaren fotografen.
    Met kleinere sensoren zijn ook uitstekende foto's te maken, op voorwaarde dat
    je je camera op de juiste manier leert gebruiken.
    Rudi

    Comment


    • #17
      Re: Canon Eos M of toch spiegelreflex?

      Ik zou full frame enkel aanraden voor specifieke onderwerpen zoals bijvoorbeeld interieurfotografie, architectuur en eventueel landschappen. Voor de meeste andere zaken zijn APS en MFT evengoed en soms beter. Ik zou wel een model met een goed touchscreen kiezen. Zeker als beginner is dit heel handig. Niet alleen voor het kiezen van je focuspunt maar ook voor het veranderen van de basisinstellingen zoals de focusmethode.
      Ga er niet automatisch vanuit dat alle verkopers in fotozaken deskundigen zijn en onbevooroordeeld. Ik ken de speciaalzaken in België niet, maar op het forum kunnen ze je zeker aan goede adressen helpen.
      Succes met je zoektocht en keuze!

      Nog twee kleine tips: 1) een toestel dat je goed ligt en je graag ter hand neemt met de knopjes waar je vingers bijna automatisch op vallen is een toestel dat je veel zult gebruiken 2) Wanneer de microbe je te pakken heeft is de body het goedkoopst om te vervangen en niet je collectie lenzen. Daarom is de keuze die je gaat maken heel belangrijk.

      Comment


      • #18
        Re: Canon Eos M of toch spiegelreflex?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
        Ik zou de batterijduur niet laten doorwegen in mijn beslissing. De batterijtjes zijn zo klein dat je er makkelijk 1 of 2 in je broekzak of tas kunt steken.
        Toch het ongemak niet onderschatten. De meeste laders kunnen maar 1 batterij tegelijk laden. Als je dan 3-4 batterijen wil meenemen en je moet die terug opladen tegen de volgende dag is dat niet altijd handig. Als je elke keer 3 lader moet meenemen is de leut er ook snel af. Heb zelf een setje Sigma DPxm en elke keer met 7 batterijen op stap gaan voor een dag en 3 laders meenemen op reis doe ik niet meer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
        Nog twee kleine tips: 1) een toestel dat je goed ligt en je graag ter hand neemt met de knopjes waar je vingers bijna automatisch op vallen is een toestel dat je veel zult gebruiken 2) Wanneer de microbe je te pakken heeft is de body het goedkoopst om te vervangen en niet je collectie lenzen. Daarom is de keuze die je gaat maken heel belangrijk.
        Goeie tips.

        Comment


        • #19
          Re: Canon Eos M of toch spiegelreflex?

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Toch het ongemak niet onderschatten. De meeste laders kunnen maar 1 batterij tegelijk laden. Als je dan 3-4 batterijen wil meenemen en je moet die terug opladen tegen de volgende dag is dat niet altijd handig. Als je elke keer 3 lader moet meenemen is de leut er ook snel af. Heb zelf een setje Sigma DPxm en elke keer met 7 batterijen op stap gaan voor een dag en 3 laders meenemen op reis doe ik niet meer.



          Goeie tips.
          1accu zijn 3-400 foto's. 3-4 zijn dus 1600 foto's? Als je zoveel foto's maakt, koop dan een extra ladertje��

          Comment


          • #20
            Re: Canon Eos M of toch spiegelreflex?

            Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
            ik heb afgelopen maandag een Canon 100D erbij aangeschaft, miste een klein handig toestel met kropfactor en ingebouwde flitser, maar dat terzijde, das persoonlijk en niet voor jou denk ik, wat me het meest verbaasde is toch de kwaliteit die ik eruit wist te persen, weliswaar met goede lenzen erop, maar doet niet onder voor een groter toestel, wellicht ook interessant, is niet duur (rond de 400 euro met lens, waarop nog een cashback van 45,- zit) en haast net zo klein als een Canon M, met als voordeel gewoon een optische zoeker.

            voordeel van een spiegelreflex, maar niet het nadeel (groot en lomp/zwaar).
            Heb daar ook aan gedacht, maar toch een M10 gekocht, een stuk kleiner nog zeker met de 22mm f:2 pancake (heel goede lens trouwens, de meegeleverde 15-45 is minder maar een goede groothoek, beeldstabilisatie en een stuk compacter dan de vorige kitlens).
            Een licht en zeer betaalbaar toestel voor dagelijks gebruik met vergelijkbare beeldkwaliteit als een (crop) DSLR, maar volgens mij mag je tegen een systeemcamera nog zoveel geld tegen aangooien als je wil (cfr de geroemde Sony's), je gaat nooit het gebruiksgemak en de snelheid van een DSLR evenaren.

            Met 250 foto's op een accu kom je al ver, en een reserve steek je overal weg.

            Comment


            • #21
              Re: Canon Eos M of toch spiegelreflex?

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              maar volgens mij mag je tegen een systeemcamera nog zoveel geld tegen aangooien als je wil (cfr de geroemde Sony's), je gaat nooit het gebruiksgemak en de snelheid van een DSLR evenaren.
              Misschien is dit zo voor jou, voor anderen is het precies omgekeerd (en de reden om over te stappen). Ik heb zelf ook een voorkeur voor 1 van beide systemen, maar mijn mening doet er niet toe. Het is immers voor iedereen verschillend. Misschien is het ook interessant [voor RuZ] om op het internet het technologisch potentieel van de diverse systemen (en dan vooral van DSLR en mirror-less) op te zoeken. Daar is veel info over te vinden. En zoals ik al zei, een body is relatief goedkoop om te vervangen.
              Last edited by Jatich; 17 juni 2016, 04:56.

              Comment


              • #22
                Re: Canon Eos M of toch spiegelreflex?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                1accu zijn 3-400 foto's. 3-4 zijn dus 1600 foto's? Als je zoveel foto's maakt, koop dan een extra ladertje��
                Je kent die toestellen dus niet, 1 accu zijn ongeveer 50 foto's.

                Maar het gaat over het princiepe. Met die toestellen moet ik veel batterijen meenemen en als gevolg neem ik de toestellen dus bijna niet mee. Vooral omdat met de dslr ik gemakkelijk een dag toekom.

                Comment


                • #23
                  Re: Canon Eos M of toch spiegelreflex?

                  Welk toestel is dat? 50 foto's is wel enorm weinig. Ik heb hier gisteren 200 foto's en 10 Filmkes gemaakt, en via WiFi naar de iPhone gestuurd. Duurde een half uur. Accu was niet leeg.
                  Pen-f met 17mm F1.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon Eos M of toch spiegelreflex?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Welk toestel is dat? 50 foto's is wel enorm weinig. Ik heb hier gisteren 200 foto's en 10 Filmkes gemaakt, en via WiFi naar de iPhone gestuurd. Duurde een half uur. Accu was niet leeg.
                    Pen-f met 17mm F1.8
                    50 foto's is nonsens.
                    Vandaag romaanse kerkjes, zeer goed met de systeemcamera, een kleine 200 foto's.
                    Enkele dagen geleden vogels, morgen misschien vlinders, met de DSLR eerder 1000 foto's op een dag.
                    Totaal andere situaties, accucapaciteit van beide toestellen ruim voldoende, en met één reserve hoef je je nooit zorgen te maken.
                    Last edited by palombian; 17 juni 2016, 22:06.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon Eos M of toch spiegelreflex?

                      Probeer eens met een Sigma DP2m.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon Eos M of toch spiegelreflex?

                        WoW, dat dit in deze eeuw nog bestaat... Dan kan ik me voorstellen dat je met 7 accu's rondloopt, daar waar ik hetzelfde doe met 1 spare met de pen-f

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon Eos M of toch spiegelreflex?

                          Pfff... net hier bij een locale fotohandelaar geweest (onderdeel van een keten).
                          Als je het met zo 'n verkoper moet doen, dan begrijp ik waarom er meer en meer mensen online bestellen.

                          Systeemcamera's verkoopt hij niet.
                          Enkel kleine compacte en spiegelreflex.

                          "Systeemcamera's, dat is niet de toekomst en er is bijna geen vraag naar, niemand wil dat." Aldus de verkoper.
                          En op m'n vraag welke spiegelreflex hij zou aanraden of een woordje uitleg tussen de verschillende types kreeg ik als antwoord: kijk maar eerst eens op internet zodat je precies weet welke body en lenzen je wil.

                          Ik bleef een beetje aandringen op wat meer uitleg, maar ik moest zelf maar alles online uitzoeken. Hij zei me wel nog dat ik de vijfduizend- en zevenduizendreeks van Nikon eens moest bekijken.
                          Maar enige motivatie waarom die body's? Om van m'n gezaag af te zijn waarschijnlijk...

                          Er was verder ook niemand in de winkel. Ik begrijp waarom.
                          Fuji FinePix S100fs

                          Comment

                          Working...
                          X