Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 80D body - interessant of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 80D body - interessant of niet?

    Hallo,

    Ik wens me een spiegelreflexcamera aan te schaffen. Ik heb nog een bon van wel wat waarde liggen bij Vanden Borre dus daar zou ik het toestel aankopen. Omdat ik al eens met Canon gewerkt heb en ik tevreden was van het merk, dacht ik opnieuw een Canon te nemen. Ik wil er echter niet meer dan € 900 aan uitgeven.

    De Canon EOS 80D body zag me er wel interessant uit. Het enige wat ik niet goed weet (ik ben een leek als het hier op aankomt) is of het toestel goede portretfoto's kan maken. Ik zou graag foto's maken dat ik de foto's leg op een persoon of een object op de voorgrond en dat dan de achtergrond vrij wazig wordt. Voldoet dit fototoestel dan volgens jullie?
    Ik wil hem dit weekend gaan kopen omdat er momenteel een cash-back loopt van Canon en ook omdat Vanden Borre een actie heeft en ik bonnen in ruil krijg (handig om een zakje van het fototoestel te kopen).

    Ik dacht dat de Canon EOS 80D Body wel veel kon, maar vond het belangrijk om toch ook foto's met zo'n vrij wazige achtergrond te maken.

  • #2
    Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

    Is het dan misschien interessanter om de Canon EOS 750D 18/55 IS STM te kopen. Daar is een lens bijgeleverd 18-55

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

      Bacco_bob, weet je wat het is. Je zult met een 80D prima foto' s maken waarbij de voorgrond mooi los komt van de achterkant. Maar hier heb je wel een andere lens voor nodig als de 18-55 IS STM. Ik ben bang dat je budget niet toelaat om zowel een 80D / 750D te kopen in combinatie met een 18-55 IS STM/USM en een geschikte portret lens.

      Maar ik zou je om te beginnen adviseren om toch ook maar eens te kijken naar een 50mm van 1.8 Canon (STM) / Tamron VC / Yongnuo of nog beter, een 85mm 1.8 van Tamron / Canon / Yongnuo in willekeurige volgorde
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

        Wazige achtergrond wordt niet bepaald door je camera,maar de lens.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

          Het is daarom dat ik advies vraag. Ik wil een goed fototoestel waar je goed met kan trekken. Ik had begrepen dat de Canon EOS 80D body een goed toestel was. Daar kon je 7 foto's per seconde met nemen (dus iemand die springt heb je dan mooi op de foto), je kon er mooie foto's met in het donker nemen, enzovoort. Dus dat leek allemaal goed.
          Alleen wil ik zo ook foto's nemen met een focus op iets of iemand en de rest wazig. Dus met een diafragma f/1.8 is dat neem ik aan? Dus de vraag was of dat toestel ook goede portretfoto's kon nemen met zo'n heel wazige achtergrond. Ik denk dat het maar kan tot f/3.5 (denk ik). Dus zou ik me er nog een lens bij moeten aankopen denk ik?
          Dan was de vraag of ik dan misschien beter een niveau minder van fototoestel neem, maar die nog altijd mooie foto's kan trekken in het donker enzo en dan die lens en of ik dan evengoed geholpen ben? Ik denk dat ik al een lens heb voor de prijs van rond de 130 euro, dat valt misschien al bij al nog mee. Ik ga het vandaag rond 15 uur kopen, dus alle hulp en advies nu is welkom, want ik ben een leek.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door Bacco_bob Bekijk bericht
            Het is daarom dat ik advies vraag. Ik wil een goed fototoestel waar je goed met kan trekken. Ik had begrepen dat de Canon EOS 80D body een goed toestel was. Daar kon je 7 foto's per seconde met nemen (dus iemand die springt heb je dan mooi op de foto), je kon er mooie foto's met in het donker nemen, enzovoort. Dus dat leek allemaal goed.
            Alleen wil ik zo ook foto's nemen met een focus op iets of iemand en de rest wazig. Dus met een diafragma f/1.8 is dat neem ik aan? Dus de vraag was of dat toestel ook goede portretfoto's kon nemen met zo'n heel wazige achtergrond. Ik denk dat het maar kan tot f/3.5 (denk ik). Dus zou ik me er nog een lens bij moeten aankopen denk ik?
            Dan was de vraag of ik dan misschien beter een niveau minder van fototoestel neem, maar die nog altijd mooie foto's kan trekken in het donker enzo en dan die lens en of ik dan evengoed geholpen ben? Ik denk dat ik al een lens heb voor de prijs van rond de 130 euro, dat valt misschien al bij al nog mee. Ik ga het vandaag rond 15 uur kopen, dus alle hulp en advies nu is welkom, want ik ben een leek.

            Zoals gezegd... Omdat het snel moet gaan (tegen 15U )
            Canon 750D Als Body
            18-55 IS STM
            50 1.8 MKII
            Zoals Rogier dus al zei..

            Moet lukken voor 900 euro
            Last edited by Funcky; 3 juni 2017, 11:40.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

              Een lens met groot diafragma,1.8 of 1.4.
              Een goede optie is de Canon 50 mm 1.8.Geeft op een crop 1.6 zoals de 80d ,een beeldhoek die overeenkomt met een 80 mmm op een FF.Volgens de meeste hier een goede brandpuntafstand voor portret.En goedkoop.
              Wat de 80d betreft,zal beter zijn dan de 70d die ik heb.Wel tevreden erover.Heeft een hele boel geprogrammeerde instelingen.Maar daar heb ik geen ervaring mee,daar ik deze opties niet gebruik.Mijn oudere 1D en 5D hebben deze opties niet,en
              daarom ben ik gewend alles zelf in te stellen
              (Ik zeg nu Canon maar er zijn ook andere merken met goede lenzen.Maar ik weet niet of deze zo laag geprijsd zijn.)
              Verder succes met je keuze.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                Ik zou toch voor de 80D gaan met de 18/55 lens. Zo kan je al wat ervaring opdoen. Je kan altijd op bd eens kijken voor een 2de hands lens voor portret fotografie. Of anders enkel de 80D body bij van den borre kopen en de portret lens elders ?

                Mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                  Let wel op met die Canon 50 mm 1,8,als je ooit video wilt maken dat het wel degelijk een STM versie is.
                  Wil je alleen foto's nemen,dan kun je wel weg met een oudere versie.Je kunt ze misschien wel voor een prikje krijgen.
                  Maar die AF-motor is wel zeer luidruchtig,en bij video is dat wel een probleem.Op de STM versie is dit veel veel minder storend.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bacco_bob Bekijk bericht
                    Hallo,

                    Ik dacht dat de Canon EOS 80D Body wel veel kon, maar vond het belangrijk om toch ook foto's met zo'n vrij wazige achtergrond te maken.
                    Dat heeft niets met de body te maken, maar alles met de gebruikte lens, brandpuntafstand, diafragma, en focusafstand.
                    Fotos maken met wazige achtergrond, dat kan je dus met om het even welke dslr, zelfs eentje van 12 jr oud.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Ik zou toch voor de 80D gaan met de 18/55 lens. Zo kan je al wat ervaring opdoen. Je kan altijd op bd eens kijken voor een 2de hands lens voor portret fotografie. Of anders enkel de 80D body bij van den borre kopen en de portret lens elders ?

                      Mir
                      Dat was ook een beetje mijn denkwijze. Al zou ik denk ik de lens gewoon in een winkel halen. De lens zit rond de 130 euro, niet goedkoop, maar dat is te doen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                        Het zou vooral voor foto's zijn. Neemt niet weg dat ik graag eens iets film, maar da's niet de hoofdreden. Dus ik moet zien dat zr liefst een stm motor inzit indien mogelijk?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                          Dus gewoon bij het toestel een goede lens kopen volstaat al, ook al is het een goedkope Canon ofzo, begrijp ik dan,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                            Het is 17u40 benieuwd wat Bacco_bob nu gekocht heeft

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Ik zou toch voor de 80D gaan met de 18/55 lens. Zo kan je al wat ervaring opdoen. Je kan altijd op bd eens kijken voor een 2de hands lens voor portret fotografie. Of anders enkel de 80D body bij van den borre kopen en de portret lens elders ?

                              Mir
                              Voor het bedrag van de 50mm 1.8 zou ik zeker ook gelijk bijkopen. Voor de test shot van Mullie heb ik hier even de 550D + 18-55 kitlens getest en een vaasje met bloemen is echt niet goed te isoleren op F5,6. Ik ben dan ook gewend om iets lichtsterkers/zwaarders op mijn body te steken.
                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X