Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 80D body - interessant of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

    Hey Mir ik heb de 80 d gekocht. En ik heb een lens gekocht, de ef-s 18 / 135 IS STM. De portretfotografie is dan nog niet ideaal, maar dan kan ik toch al veel met doen niet? Wat denken jullie?
    Last edited by Bacco_bob; 3 juni 2017, 18:57.

    Comment


    • #17
      Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

      Voor Mir en de anderen. Het is de 80 D geworden. Toestel kan denk ik veel. Dan een lens gekocht ef-s 18 /135 IS STM. De lens kwam rond 330 euro. Als ik alleen een andere lens voor portretfoto nam, dan kon ik de rest niet. Dus met deze lens denk ik wel al veel te kunnen doen. Nu hoop ik ook dat ik nog een wazige achtergrond kan krijgen als ik een soort focus neem en de achtergrond niet scherp stel. Wat denken jullie, goede aankoop?

      Comment


      • #18
        Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

        Mooi toestel maar....

        a. Voor occasioneel video volstond een body zoals 750D
        b. Je hebt niet wat je wou.. een portretlens met betere subject isolatie
        c. Je zit ver boven je vastgestelde budget en met nu nog een portretlens erboven op zit je zowat aan het dubbele

        even nog bij vermelden dat een 50 1.8 niet echt een portretlens is (ook niet op crop) maar subject isolatie is uiteraard beter (zoals je wou)
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Fotos maken met wazige achtergrond, dat kan je dus met om het even welke dslr, zelfs eentje van 12 jr oud.
          Dat ging zelfs al met mijn 50 jaar oude Exacta, optische wetten zijn tijdloos.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door Bacco_bob Bekijk bericht
            Nu hoop ik ook dat ik nog een wazige achtergrond kan krijgen als ik een soort focus neem en de achtergrond niet scherp stel. Wat denken jullie, goede aankoop?
            Als ik dit zo lees: nog een cursus kopen.....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

              Je zult er plezier aan beleven en ondertussen wat ervaring opdoen.
              Je kunt nadien nog altijd bekijken hoe je verder uitbreidt.
              Maar met een 135 max open en je onderwerp ver genoeg weg van de achtergrond,kun je ook nog al wat bereiken.Wat proberen.
              Verder nog veel leesplezier met de handleiding,want die is uitgebreid.
              Succes ermee.

              Comment


              • #22
                Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                Proficiat met je nieuwe camera. Nu kan je al wat leren en later een portret lensje bijkopen. Maar zoals reeds geschreven zal je met de 135mm ook al wel wat een wazige achtergrond hebben.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                  @hjanssen. Daarom dat ik hier de vraag stel. Omdat mensen die er meer kennis van hebben zoals jij, die een leek zoals ik zouden kunnen advies geven en een meerwaarde zijn voor dit forum. Niet om uit de hoogte te doen. Ik kanjer zelf nog niet goed uitleggen, laat staan schrijven. Ik zet het toestel op AV, ik zet ergens scherp op 1 van de (ik denk 9) blokjes op mijn schermpje. Daar komt de focus op en de rest is waziger. En als het getal van de diafragma laag is, dan zorg ik dat ik meer ISO heb. Dat is de werkwijze die ik hanteer met een oudere Canon van het werk. Dat bedoelde ik dus met die korte uitleg, waardoor ik nu blijkbaar een cursus moet kopen. Maar wees gerust, ik verdiep me er zeker wel in, het zou jammer zijn om dit niet te doen met zo'n toestel.
                  Last edited by Bacco_bob; 3 juni 2017, 20:37.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                    Net wat ik dacht. In de toekomst kan ik me dan op termijn de lens kopen die ik graag zou hebben, maar dan kan ik nu toch verder. Bedankt Mir voor je hulp en alle anderen die hun advies gaven!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                      Het is niet de lens die ik wou, dat klopt. Maar dan was het toestel en de lens gewoon te duur. Ik kon ook een lens van rond de 110 euro kopen waar ik dan f/1.8 mee zou kunnen fotograferen. Maar dan kon ik weer niet zoomen. Dus niet ideaal. Daarom nu een denk ik vrij redelijk OK lens gekocht waar je veel met kan, maar niet tot in het oneindige. Maar beetje all-round, maar wetende dat er zijn die beter inzoomen, die beter portretfoto's kunnen nemen. En op termijn kan ik dan eens denken aan een tweede lens. Ik vond de 80 D toch qua toestel iets beter naar mogelijkheden dan de 750. Dus daarom die genomen. Is duurder, ik weet het. Met de lens die ik nu kocht denk ik wel goede foto's te kunnen nemen. Maar op termijn als er eens iets interessant is (een speciale actie of tweedehands), dan kan het nog. Het is niet dat die mogelijkheid er niet meer is.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                        Thanks!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bacco_bob Bekijk bericht
                          Het is niet de lens die ik wou, dat klopt. Maar dan was het toestel en de lens gewoon te duur. Ik kon ook een lens van rond de 110 euro kopen waar ik dan f/1.8 mee zou kunnen fotograferen. Maar dan kon ik weer niet zoomen. Dus niet ideaal. Daarom nu een denk ik vrij redelijk OK lens gekocht waar je veel met kan, maar niet tot in het oneindige. Maar beetje all-round, maar wetende dat er zijn die beter inzoomen, die beter portretfoto's kunnen nemen. En op termijn kan ik dan eens denken aan een tweede lens. Ik vond de 80 D toch qua toestel iets beter naar mogelijkheden dan de 750. Dus daarom die genomen. Is duurder, ik weet het. Met de lens die ik nu kocht denk ik wel goede foto's te kunnen nemen. Maar op termijn als er eens iets interessant is (een speciale actie of tweedehands), dan kan het nog. Het is niet dat die mogelijkheid er niet meer is.
                          Daar denk ik net hetzelfde over.
                          Je gaat binnen een jaar of twee drie je nog altijd niet beklagen dat je een 80 D gekocht heb.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                            Daar denk ik net hetzelfde over.
                            Je gaat binnen een jaar of twee drie je nog altijd niet beklagen dat je een 80 D gekocht heb.
                            Zoiets weet je eigenlijk nooit op voorhand, het zou de eerste niet zijn dat zijn 3000 euro kostende Body van de hand doet na één jaar.
                            Maar tis wel een feit dat de xxD camera's vrij goede value hebben (tegenover xxxD)
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bacco_bob Bekijk bericht
                              Thanks!
                              In nederland zit er een zomer cashback op toestel (van Canon) ..lens missschien ook...effe controleren of dat in Belgie ook zo is...veel plezier er mee

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon EOS 80D body - interessant of niet?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                                In nederland zit er een zomer cashback op toestel (van Canon) ..lens missschien ook...effe controleren of dat in Belgie ook zo is...veel plezier er mee
                                Ga ik zeker doen, bedankt Mullie.

                                Comment

                                Working...
                                X