Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

    Hallo allemaal

    Ik heb sinds december 2010 een Canon eos 500D. Sinds vorige week werkt deze plots niet meer.. Ook met een volle, nieuwe batterij geprobeerd. Toestel start gewoon niet meer op.
    Ben al bij twee winkels geweest en ze vrezen dat hij gewoon defect is.. Ik vind dit wel snel. Zouden jullie het riskeren om toch te betalen voor het opsturen en een reparatie-offerte te laten opstellen, en dan het risico te lopen dat ze zeggen dat hij idd defect is? Uiteraard ben ik dan de kosten daarvan gewoon kwijt.
    Of zouden jullie het zo laten en een nieuw toestel aanschaffen?
    Of iemand die weet wat het zou kunnen zijn..

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

    ik vrees dat je beter af bent met een nieuw. een offerte laten maken is ook niet gratis.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

      Kan idd. duur uitvallen. Omdat je totaal geen zicht hebt op de kosten.
      Je zal steeds de kosten van een bestek hebben plus de kosten van de reparatie zelf.
      (En het toestel is niet meer in de garantieperiode).
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Nidi Bekijk bericht
        Hallo allemaal

        Ik heb sinds december 2010 een Canon eos 500D.....
        nieuw gekocht..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

          Een reparatie is niet echt interessant. In afwachting kun je eens bij een andere 500D eigenaar vragen om een andere batterij in te steken, uw batterij in een andere 500D om deze te testen, een full reset: alles eruit, batterij en knoopcel voor data zodat hij teruggaat naar de fabrieksinstellingen. Als dat niet gaat... een 600D is best betaalbaar en kost niet zoveel meer dan het laten herstellen van je 500D en je hebt er een recenter toestel voor.
          Misschien een goede reden om te moderniseren
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Re: Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            nieuw gekocht..?
            grt,bouk.
            Ja nieuw gekocht.. Daarom vind ik het erg snel dat het toestel ineens niet meer werkt.

            Comment


            • #7
              Re: Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

              Bedankt!

              Comment


              • #8
                Re: Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

                Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                Een reparatie is niet echt interessant. In afwachting kun je eens bij een andere 500D eigenaar vragen om een andere batterij in te steken, uw batterij in een andere 500D om deze te testen, een full reset: alles eruit, batterij en knoopcel voor data zodat hij teruggaat naar de fabrieksinstellingen. Als dat niet gaat... een 600D is best betaalbaar en kost niet zoveel meer dan het laten herstellen van je 500D en je hebt er een recenter toestel voor.
                Misschien een goede reden om te moderniseren
                Bedankt!
                Ja ik was al aan het kijken voor nieuw toestel. 600D en 650D spreken mij wel aan.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                  Een reparatie is niet echt interessant. In afwachting kun je eens bij een andere 500D eigenaar vragen om een andere batterij in te steken, uw batterij in een andere 500D om deze te testen, een full reset: alles eruit, batterij en knoopcel voor data zodat hij teruggaat naar de fabrieksinstellingen. Als dat niet gaat... een 600D is best betaalbaar en kost niet zoveel meer dan het laten herstellen van je 500D en je hebt er een recenter toestel voor.
                  Misschien een goede reden om te moderniseren
                  Bedankt!
                  Ja ik was al aan het kijken voor nieuw toestel. 600D en 650D spreken mij wel aan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nidi Bekijk bericht
                    Bedankt!
                    Ja ik was al aan het kijken voor nieuw toestel. 600D en 650D spreken mij wel aan.
                    Nidi, als het lukt zou ik die camera's uitproberen (Mediamarkt?).
                    De Canon 550D, die ik heb, is iets te klein voor mijn handen
                    Wel een ferm goed toestel
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

                      oei net uit de garantie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                        oei net uit de garantie
                        Jep inderdaad!
                        Ik heb het toestel binnengebracht bij Tech Repair. Helaas sloeg de offerte tegen! €415 kosten.
                        Heb dan besloten om een nieuw toestel te kopen.


                        Bedankt voor al jullie reacties!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

                          Beste Nidi,

                          Dat is schrikken zo een prijs! De meeste kosten zijn waarschijnlijk het uurloon, hoewel onderdelen ook duur kunnen zijn.

                          Ik probeer kapotte camera's te repareren voor het goede doel(kennis van mij werkt in Kenia en bouwt daar scholen) en koop daarom wel eens kapotte camera's op. Dan probeer ik van twee kapotte één goede te maken. Soms lukt het, soms niet. Maar als u de Canon 500D nog hebt en wilt verkopen, dan kunt u het even laten weten.

                          Groet,

                          Reinier

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

                            Hallo

                            Ik heb Canon EOS600D. heeft bijna 3 jaar goed gewerkt. Sinds een week heb ik een verticale lijn (een pixel breed) in video en foto modus, ook op een foto en video op PC. In menu modus is er geen lijn. getest met een andere lens en memory kaart. Ook via menu heb ik instellingen gereset. Heeft er iemand het idee wat kan ik nog proberen of over de reparatie kosten? Of is het best de nieuwe body gaan kopen? Bedankt voor alle reacties.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon eos 500D herstellen of nieuw toestel aanschaffen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door ravfort Bekijk bericht
                              Hallo

                              Ik heb Canon EOS600D. heeft bijna 3 jaar goed gewerkt. Sinds een week heb ik een verticale lijn (een pixel breed) in video en foto modus, ook op een foto en video op PC. In menu modus is er geen lijn. getest met een andere lens en memory kaart. Ook via menu heb ik instellingen gereset. Heeft er iemand het idee wat kan ik nog proberen of over de reparatie kosten? Of is het best de nieuwe body gaan kopen? Bedankt voor alle reacties.
                              Als er een lijn op elke foto staat, dan denk ik aan een defecte sensor.
                              De kostprijs om die te vervangen zal je wel kunnen opvragen, maar vermoedelijk zal de kostprijs van die reparatie niet veel lager zijn dan de tweedehands waarde van een 600D.
                              Het is eigenlijk wel een constructiefout, als er een lijn in het beeld zit, dan komt dat door een slechte verbinding in de sensor, dat heeft niets te maken met slijtage.
                              In principe zou die reparatie eigenlijk op kosten van de fabrikant moeten zijn, want zo'n sensor zou normaalgezien gemakkelijk meer dan 3 jaar mee moeten gaan.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X