|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Ik weet niet of het hier al ergens staat maar de samples staan online :
http://www.dpreview.com/gallery/canoneos40d_preview/ Bruikbaar op 3200, ziet er heel goed uit. Ik ga hem zeker bestellen.
|
Citaat:
De tweedehands 30d's blijven te duur (ik ga toch geen 600 voor een tweedehands betalen, als de nieuwe 800 kost) |
|
||||
|
Nog niet leverbaar zenne, kamera-express heeft op hem op 14sept normaal, ik ga begin volgende week bestellen ofzo. Anders bestellen we samen ofzo Rudy ?
Ik zou wel de grip willen ook maar die staat nog nergens in de winkels
|
voor de liefhebbers ga naar " www.youtube.com " en type ' canon 40D '
amazing ! Enjoy ... ![]() Stefan - ON7STV
|
Citaat:
Ik dacht dat de Nikon 300d een volgende stap zou zijn voor mij, maar voor iets meer dan de helft van de prijs lijkt deze cam een betere zaak, als tweede camera bij mijn 5d. |
|
||||
|
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Ik lach me te pletter met "Canon 40D first impressions" Die gast is niet normaal.... |
|
||||
|
Zoals jullie weten komt de canon 40D in september uit en deze wil ik me aanschaffen.
NU is mijn vraag wacht ik best tot er al enkele verkocht zijn en dat er bvb een nieuwe productie komt om de kinderziektes te vermijden OF daar de 40D al in de USA uit is zijn eigenlijk de kinderziektes daar al opgedoken ( als die er waren hé … ) en is in Europa er niets aan de hand met de 40D ? Maw wacht ik best zodat er geen kinderziektes, problemen zijn of kopen van zodra hij uit is , is best OK ? Wat is jullie ervaring hier omtrent en jullie advies ? ps : blijven kijken naar de 'youtube' hé Stefan
|
Citaat:
![]() De AF van de 1DIII is na 5 maanden nog altijd niet 100 % in orde. ![]() Mogelijk is dit nu beter met de laatste 1.1.1 versie. Op het moment dat je hier een 40D kan kopen, zijn alle problemen volledig bekend en kan je dan ook nog uw beslissing wijzigen. Als ik een 40D wou kopen, dan had ik die vorige week reeds besteld. ![]() Jan. |
|
|||||
|
Citaat:
.Maar zijn autofocus-snelheidsvergelijking laat wel zien dat de AF van de 40D véél sneller is dan die van de 20D, met dezelfde lens. Daar zit dus wel een flinke verbetering. |
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
Vanmorgen kreeg ik onverwachts telefoon met de mededeling dat de Canon 40D binnen is.
De bestelde grip is dinsdag leverbaar. Dus snel naar mijn leverancier gereden en de 40D opgehaald. Nu is het dus tijd om de camera eens flink uit te testen. Peter.
|
fff, wat duurt dat opladen van een accu lang...
![]() Peter.
|
Ik heb me er eentje besteld , wat aan te raden is want heb vernomen van Canon dat er slechts in het begin '40' toestellen geleverd zullen worden in België. maw nu bestellen - voorschot betalen en wachten want eerste levering zal rond eind september begin oktober zijn.
( alles is van horen zeggen hé ... ) Stefan - ON7STV
|
Amai al een 40D bezitter.
![]() Dat hij zijn bevindingen hier maar snel post. Als ook wat beeldmateriaal natuurlijk. Ik hoop ook dat de post van hier boven maar een fabeltje is. En dat er toch een kleine stock gaat zijn.
Laatst gewijzigd door Nivek; 1 september 2007 om 19:52 |
|
||||
|
Citaat:
Ik had toen de eerste 20D in Belgie... wel maar met 1 dag verschil. ![]() Ik weet niet waarom dit voor de 40D nu anders zou zijn. Jan. |
|
|||
|
Mijn 40D komt uit duitsland, maar is de versie van europa.
Incl. garantiebewijs voor europa en een nederlandse gebruiksaanwijzing. Na het opladen natuurlijk aan het testen gegaan. Mijn vorige camera was de 400D. Ik kan dus niet vergelijken met b.v. een 30D. Wat me opvalt is dat de functie van het grote keuzewiel beperkt is. Als je de verhalen over de 30D leest , kun je hiermee snel ISO, witbalans, e.d. mee aanpassen. Met de 400D gaat dat eenvoudig met de toetsen op de achterkant. Op het grote display zie je dan ook de instellingen die je verandert. Bij de 40D werkt dit met de kleine toetjes op de bovenkant en het kleine instelwieltje voor de ontspanknop. De instelling is dan alleen zichtbaar op het kleine display bovenop. Tijdens het fotograferen kun je alleen de belichtingscompensatie met het grote instelwiel aan de achterzijde instellen. Op dit gebied vind ik de 400D dus veel makkelijker. Verder ben ik heel positief over de 40D Peter.
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||||
|
Hi,
Op deze site: http://rolandlim.wordpress.com/ vinden jullie een first-hand review terug. Geen klinische review, maar eentje gebasseerd op ondervinding. Waarmee ik overigens uiteraard niks anders mee bedoel. Zelf heb ik me eentje besteld. Volgende week zaterdag ga ik het toestel halen en testen. Ben benieuwd, al verwacht ik niks extra's in het gebied van beeldkwaliteit. Het zijn vooral een aantal features t.o.v. de Canon 20D die me overstag deden gaan. Edit. Overigens: voor diegenen die van een prisma matglas houden is er goed nieuws: Katz Eyes Optics (http://www.katzeyeoptics.com/) brengt binnen afzienbare tijd zo een prisma matglas uit voor manueel focussen. Geen fijnzinnig geklodder meer met het aanbrengen van het matglas want het zou een insteekbaar prisma matglas worden. Dat komt omdat Canon zelf 2 extra matglazen voorziet die insteekbaar zijn. Lees even mee: "Thank you you very much for your inquiry. We are planning to introduce Katz Eye prism-type focusing screens for the Canon 40D. We have models in our research & Development department currently and are hopeful that we will be able to release our screens for sale in the near future. I will add your name to the interest list for the Canon 40D so you will get an email as soon as any additional information becomes available. Thanks again for your interest in Katz Eye products, and if you have any other questions, please feel free to ask." Waarop ik (voor de zekerheid) een bijkomende vraag vroeg en Katz Eye antwoordde: "You are very welcome - I will definitely be in touch when the screens are ready. In answer to your other questions: 1. Development is ongoing, but we anticipate that the Katz Eye screen should fit in the same way as the optional Canon screens with no modifications or disassembly of the camera required. That is certainly our goal as we design our screen. 2. We are not able to support the 5D at this time due to technical limitations. It is possible we might be able to support it in the future, but there is no anticipated release date at this time. Thanks, Rachael Katz Katz Eye Optics +1.413.743.2523 www.katzeyeoptics.com customerservice@katzeyeoptics.com>" Niks is zeker, maar hoop doet leven, nietwaar?. Fijne avond nog. Mr. Bonington
Of all the I things I've lost, I miss my mind the most. Laatst gewijzigd door Mr. Bonington; 2 september 2007 om 18:35 |
|
||||
|
Nu mag iemand me nu toch eens uitleggen hoe het komt dat in Duitsland de 40D gewoon op voorraad is en in de andere landen maar beschikbaar is in September / Oktober.
|
Volgens Canon België is de U.K en Duitsland meestal eerst nadien Nederland & België ...
Waarom weten ze ook niet ... Stefan - ON7STV
Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L' Laatst gewijzigd door Stefan ON7STV; 3 september 2007 om 14:48 |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
![]() |