Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 46

Discussie: Canon EOS 1D X Body

Standaard Canon EOS 1D X Body

De prijs is nu ook gekend.http://www.fotokonijnenberg.be/produ...t=rel&items=20
    Voor iedereen die hem wil gaan testen of uitproberen tijdens verschillende demo dagen, toch wel wat spaarcenten overschrijven. als je toch een order zou willen plaatsen!!!!
    MVG. Hugo

Standaard Re: Canon EOS 1D X Body

Als €7300 de prijs is gaan ze niet veel klanten terugwinnen van Nikon, in tegendeel! De D4 gaat €1500 beterkoop zijn dan. De prijzen van de prof. tele's zijn er ook over. Niet goed bezig bij Canon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
    Als €7300 de prijs is gaan ze niet veel klanten terugwinnen van Nikon, in tegendeel! De D4 gaat €1500 beterkoop zijn dan. De prijzen van de prof. tele's zijn er ook over. Niet goed bezig bij Canon
    Volledig mee eens, ook wat die tele's betreft... als gedreven amateur kan je die dingen tegenwoordig niet meer financieel plaatsen
    Enkel nog voor pro. dus
    MVG. Hugo

Zal m'n 5D MkII en 7D nog maar wat bijhouden ....

grts
    Sieg

Niet alleen de tele's. Als je de prijs ziet van de nieuwe 24-70 .
    Canon 5dmkiii & 6d|17-40L | 85 1.8 | 100 L 2.8 IS | 28 1.8 TE KOOP !! | 70-200 2.8 IS II L| 24-105 F4 IS L | 35 F2 IS
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

In combo met de 200-400mm wordt het al helemaal een koopje voor rijke stinkerds
    Jammer dat ik al redelijk wat lenzen heb en dat de MP-E65mm zo interessant is. Anders was de overstap heel aantrekkelijk geweest...

De hele wereldeconomie barst van de besparingen en zulke bedrijven denken precies dat de mensen meer kunnen gaan uitgeven.
    Ach, om het met de woorden van die Ajax-fotograaf te zeggen: het materiaal moet duur zijn om het verschil tussen amateurs en pro's duidelijk te houden Opzet geslaagd bij Canon zou ik zeggen.

Is dat met die 200-400 geen drukfout? komaan seg, 107.298 euro
    550D Gripped - Kit 18-55 II IS - 10-22 f3.5-4.5 - 24-105 f4.0 L IS USM - 70-300 IS USM - 50mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    http://www.flickr.com/photos/jorenwerbrouck/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
    Is dat met die 200-400 geen drukfout? komaan seg, 107.298 euro
    Yep
    Omdat de prijs nog niet bekend is hebben ze er maar 99.999 Euro opgeplakt

Dacht het al Ze beginnen nu toch wel fameus te overdrijven vind ik.. geen wonder dat mensen bij Sigma, Tamron enz gaan beginnen kijken..
    550D Gripped - Kit 18-55 II IS - 10-22 f3.5-4.5 - 24-105 f4.0 L IS USM - 70-300 IS USM - 50mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    http://www.flickr.com/photos/jorenwerbrouck/

Als al hun spullen zo duur worden, dan zullen ze in hun fabrieken ook wel wat minder werk krijgen...

Voor de prijs van die 1DX kan ik gemakkelijk een nieuwe auto kopen (Het is dan wel een Dacia, maar voor mij is dat meer dan voldoende).
    Het wordt dus een heel exclusieve camera waarvan ze er niet teveel in elkaar zullen moeten steken.
    Als de prijzen hoger zijn dan vergelijkbare Nikon camera's (en lenzen), dan zullen de professionals ook wel snel overstappen.

Ik zal de 1D MKIII en de 5D MKII wel wat langer blijven gebruiken.
    De opvolger van de 5D MKII zal dan waarschijnlijk ook een heel pak duurder worden...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Als al hun spullen zo duur worden, dan zullen ze in hun fabrieken ook wel wat minder werk krijgen...

Voor de prijs van die 1DX kan ik gemakkelijk een nieuwe auto kopen (Het is dan wel een Dacia, maar voor mij is dat meer dan voldoende).
    Het wordt dus een heel exclusieve camera waarvan ze er niet teveel in elkaar zullen moeten steken.
    Als de prijzen hoger zijn dan vergelijkbare Nikon camera's (en lenzen), dan zullen de professionals ook wel snel overstappen.

Ik zal de 1D MKIII en de 5D MKII wel wat langer blijven gebruiken.
    De opvolger van de 5D MKII zal dan waarschijnlijk ook een heel pak duurder worden...
    Waarschijnlijk wel als ze deze trend zoeken door te zetten

Fijn, mijn 1D3 en 5D2 doen het nog perfect , gelukkig heb ik ook qua glaswerk alles wat ik moet hebben want met de huidige prijzen moet je realistisch zijn, als dit voor hobby is dan moet je er tocht heel wat euro's voor overhebben...
    Canon 1D-X / 5Dmk2 / Zeiss 21Distagon / EF16-35L / 35L / 85L / 135L / 24-70L / 70-200F2.8L IS / 180 Macro / 300F2.8L IS / 500F4L IS

Zal het ook maar bij mijn 7D en degelijk glaswerk houden
    Mijn vriendin kocht vorig jaar een nieuwe Toyota Aygo voor 6057 euro. (5jaar garantie, onderhoud en bijstand inbegrepen) Ok, een totaal andere techniek tov een camera. Maar het zet toch één en ander in perspectief.
    Ben benieuwd of de prijs ook zo hoog was geweest als er nog Belgische Franken waren geweest. Een Euro-prijs klinkt sowieso goedkoper door het lagere cijfer...
    294.481 Bfr is al wat duizelingwekkender om neer te tellen voor iets dat uit je handen kan vallen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
    Ben benieuwd of de prijs ook zo hoog was geweest als er nog Belgische Franken waren geweest. Een Euro-prijs klinkt sowieso goedkoper door het lagere cijfer...
    294.481 Bfr is al wat duizelingwekkender om neer te tellen voor iets dat uit je handen kan vallen
    Wees gerust, als we de BEF nog hadden was het véél meer dan 294.481 geweest. Met onze staatsschuld en politieke problemen was ons frankske al ferm gedevalueerd tegen de dag van vandaag!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
    Wees gerust, als we de BEF nog hadden was het véél meer dan 294.481 geweest. Met onze staatsschuld en politieke problemen was ons frankske al ferm gedevalueerd tegen de dag van vandaag!
    Maar dan stonden er meer mensen bij stil over hoeveel het allemaal kost de dag van vandaag. Een klein getal minimaliseert nu eenmaal.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Fijn, mijn 1D3 en 5D2 doen het nog perfect , gelukkig heb ik ook qua glaswerk alles wat ik moet hebben want met de huidige prijzen moet je realistisch zijn, als dit voor hobby is dan moet je er tocht heel wat euro's voor overhebben...
    Als de prijzen zo hoog worden, dan denk ik er hetzelfde over.
    Met het materiaal dat ik nu heb kan ik de foto's maken die ik wil maken.

De nieuwe Sigma 180mm f2,8 Macro zou ik dit jaar misschien nog willen kopen, op voorwaarde dat die nog "betaalbaar" wordt.
    Als die veel duurder wordt dan de Canon 180mm macro, dan blijf ik wel met de Sigma 150mm verder werken voor de macrofoto's.
    In dat geval zal ik dit jaar waarschijnlijk geen geld uitgeven aan nieuw fotomateriaal.

Ik dacht dat hy 'maar' 6000 euro kostte. Heb ik toch ergens gezien...
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Ja, klopt de introductieprijs van de 1 Dx is heel duur.
    Maar is dat niet dezelfde introductieprijs van de 1DS MKIII in 2008.
    Als ik het goed begrepen heb is de 1 Dx toch de opvolger van de 1DSMKIII omdat dit nu toch ook een FF camera is maar met de karakteristieken van de gewone 1D reeks.

Betreffende de 200-400 heb ik vernomen dat deze maandag 28 of 29 ste febr. zal aangekondigd worden met een introductieprijs van +/- 11 000 EUR. Verder zou er een aankondiging komen voor de opvolger van de 5D +/- 3700 EUR. Even wachten en zien of de opgevangen info klopt.

Ik denk dat ik nog wel even verder doe met het leren werken met mijn 1DS MKIII en enkele lensjes.
    Filmfunctie heb ik niet echt nodig.

ik heb gemaild gehad naar een paar winkels en deze zeggen dat de definitive prijs nog niet vastligt omdat de verwachte verkoopsstart pas in maart is!! Er is nog nergens een toestel voor verkoop op voorraad!
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Niet alleen bij Canon is het zo..
    We zullen moeten aanvaarden dat alles duurder zal worden..
    Prijssteigingen zullen er bij alle merken wel komen..
    Nadat Canon en Tamron dit hebben aangekondigd zullen de rest van de merken wel volgen..
    Nikon heeft dit trouwens ook al doorgevoerd na de problematiek met hun fabriek.
    Trouwens dit zijn LANCERINGSprijzen.. Even vermelden, aangezien die hier ook weeral eens naar boven moet gehaald worden.. In 2002 was de lanceringsprijs voor de 24-70 $2100.
    De grondstofprijzen zijn ondertussen ook duurder, en het gevolg van de zwakke euro..
    De prijzen zullen wel dalen, het gaat hier dan ook om de eerste lanceringsprijzen...
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Tja, als niemand nog iets koopt dan zullen ze wel MOETEN zakken....
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
    Ja, klopt de introductieprijs van de 1 Dx is heel duur.
    Maar is dat niet dezelfde introductieprijs van de 1DS MKIII in 2008.
    Als ik het goed begrepen heb is de 1 Dx toch de opvolger van de 1DSMKIII omdat dit nu toch ook een FF camera is maar met de karakteristieken van de gewone 1D reeks.

Betreffende de 200-400 heb ik vernomen dat deze maandag 28 of 29 ste febr. zal aangekondigd worden met een introductieprijs van +/- 11 000 EUR. Verder zou er een aankondiging komen voor de opvolger van de 5D +/- 3700 EUR. Even wachten en zien of de opgevangen info klopt.

Ik denk dat ik nog wel even verder doe met het leren werken met mijn 1DS MKIII en enkele lensjes.
    Filmfunctie heb ik niet echt nodig.
    De combinatie van 1DSmk3 + 1Dmk4 + een schepje nieuwe features en verbetering .... het zal dan ook gewoonweg een supercamera zijn. Lanceringsprijzen zijn altijd een vervelende zaak, maar goed... na paar maand zal er wel 500 € af gaan neem ik aan. Maar dat het duur blijft is een feit, dat het niet verantwoord is zoveel centen eraan uit te geven is ook een feit, maar dat is altijd zo geweest met de 1D camera's ... ieder zijn hobby. Het is evenmin verantwoord 3 tot 7000 € aan een koersfiets of dure mtb te geven, en nogthans zijn er wellicht 5x zoveel mensen in belgië met een 5k+ fiets dan een 1D camera. (als het geen 10x zoveel is ;-))
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

http://www.fotokonijnenberg.be/produ...n-d4-body.html
    Nikon zal de 1DX prijs onmiddellijk doen zakken naar minder dan 6k ... dus na een paar maanden zal er 5,5k op de tabellen staan en doen ze dat niet zal Nikon zich in de handen wrijven. Anders wordt het tijd dat ze die marketingkabouters die bij Sigma zijn buitengevlogen nu ook bij hun aan de deur zetten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
    http://www.fotokonijnenberg.be/produ...n-d4-body.html
    Nikon zal de 1DX prijs onmiddellijk doen zakken naar minder dan 6k ... dus na een paar maanden zal er 5,5k op de tabellen staan en doen ze dat niet zal Nikon zich in de handen wrijven. Anders wordt het tijd dat ze die marketingkabouters die bij Sigma zijn buitengevlogen nu ook bij hun aan de deur zetten
    Na al die tijd staat ie nog steeds aan bijna 6000 euro
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten