Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1200D // Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 1200D // Nikon D90

    Goeiemorgen,

    Ik ben momenteel op zoektocht naar een nieuwer model van camera. Tot op heden heb ik steeds gewerkt met de Nikon D90 + lens. (De kit).
    Hetgene waar ik op zoek naar ben is terug iets in dezelfde aard maar scherpere "crisp" foto's. Ik heb reeds goede resultaten gezien van een Canon EOS 1200D maar ik vroeg mij af of ik hier slim mee ben...om van een D90 naar een 1200D te gaan....

    Ben ik slimmer door een nieuwe lens voor mijn D90 te kopen? Of geeft de Canon me meer voordelen?


    Alvast bedankt heren en dames
    Vide Cor Meum

  • #2
    Re: Canon EOS 1200D // Nikon D90

    Is er een specifieke reden waarom je naar Canon kijkt voor een upgrade en niet naar Nikon?
    De D7100/D7200 is nochtans een heel mooie stap vooruit als je van de D90 komt.

    De D7100 kom je nu vaak tegen op tweedehandssites.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 1200D // Nikon D90

      Een betere lens gaat misschien scherpere fotos geven dan een upgrade naar een D7100. Prime lenzen zoals 35, 50, 85mm (1.8 'tjes) zijn redelijk betaalbaar en dan ga je er kwa scherpte een pak op vooruit gaan ivm kitlens. Is uiteraard ook een andere manier van fotograferen. Een Sigma 17-50 2.8 is ook scherper dan de kitlens en is een top DX lensje waar je lang plezier aan kan beleven.

      Een upgrade naar een D7100 gaat wel andere voordelen hebben:
      - veel betere AF (waardoor je dus wel meer in focus foto's kan hebben)
      - iets betere ruisprestaties bij hogere ISO
      - meer knoppen dus meer opties snel toegankelijk
      - beter scherpje (dus beter direct te zien of iets in focus is of niet)
      - hogere resolutie
      - ...


      Canon 1200D is wel wat nieuwer dan jouw D90 maar als je het formaat van je Nikon gewoon bent dan gaat deze compact aanvoelen en misschien niet zo prettig. Dat moet je maar eens proberen in een winkel. Maar ook bij deze body, verwacht niet dat je foto's plots scherper worden, das meer de lens)

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 1200D // Nikon D90

        Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
        Een betere lens gaat misschien scherpere fotos geven dan een upgrade naar een D7100. Prime lenzen zoals 35, 50, 85mm (1.8 'tjes) zijn redelijk betaalbaar en dan ga je er kwa scherpte een pak op vooruit gaan ivm kitlens. Is uiteraard ook een andere manier van fotograferen. Een Sigma 17-50 2.8 is ook scherper dan de kitlens en is een top DX lensje waar je lang plezier aan kan beleven.

        Een upgrade naar een D7100 gaat wel andere voordelen hebben:
        - veel betere AF (waardoor je dus wel meer in focus foto's kan hebben)
        - iets betere ruisprestaties bij hogere ISO
        - meer knoppen dus meer opties snel toegankelijk
        - beter scherpje (dus beter direct te zien of iets in focus is of niet)
        - hogere resolutie
        - ...


        Canon 1200D is wel wat nieuwer dan jouw D90 maar als je het formaat van je Nikon gewoon bent dan gaat deze compact aanvoelen en misschien niet zo prettig. Dat moet je maar eens proberen in een winkel. Maar ook bij deze body, verwacht niet dat je foto's plots scherper worden, das meer de lens)
        Wat ik gewoon graag zou bereiken zijn foto's met meer scherpheid, betere kleur, etc.... Ik haal dit gewoon niet met mjin kitlens.

        Zou ik foto's kunnen nemen met zo een Sigmalens zoals hieronder als voorbeeld? Deze zijn genomen met een 1200D

        https://www.flickr.com/photos/melani...e/23788185501/

        Groeten
        Vide Cor Meum

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 1200D // Nikon D90

          zonder ze te bewerken , nee gaat ook niet lukken met een sigmalens
          Canon is wel warmer van kleuren maar dat moet je met LR of iets dergelijks met je Nikon ook wel kunnen verhelpen

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 1200D // Nikon D90

            Ik denk ook dat je beter naar de 7100 of 7200 gaat.
            Het is een logische opstap als je van D90 komt.

            Canon is niet slecht maar de 1200D is echt gericht op beginnelingen die hun eerste stapjes zetten. Het spreekt voor zich dat dit toestel niet over alle functies beschikt waar de 7100/7200 wel over beschikt.
            Een goede vriend van me gaat zijn D90 op opwaarderen met de 7100. De reden is dat hij al wat lenzen heeft voor Nikon maar ook dat de 7100 nieuw zeer aantrekkelijk geprijst staat.
            Je krijgt veel voor je geld.
            Canon heeft een gelijkaardig toestel en dat is nu de 80D welke toch een stuk duurder is. Hij is mijn inziens nog iets beter dan de 7100/7200. Dat is een keuze die jij moet maken waar het ophoud en hoeveel budget je er voor over hebt.

            Comment

            Working...
            X