Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 1100D aanschaffen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Eos 1100D aanschaffen?

    Hallo !

    Ik zou graag van fotografie mijn hobby maken. Ik heb nu een Nikon Coolpix S3100, maar die is veel te klein geworden voor mij. Voor de mensen die hem niet kennen: het is een digitale compactcamera. Ik gebruik hem voor feestjes, vakanties,.. Maar ik zou een professioneler toestel willen om meer van fotografie te leren. Ik ken er dus nog niets van. Mijn oog is gevallen op de Canon Eos 1100D. Hij staat me erg aan, niet té duur en goed voor beginners heb ik gelezen. Is dit een goed toestel om te beginnen? Misschien iemand die zo eentje verkoopt? Let me know!

    Liefs,
    Melissa

  • #2
    Re: Canon Eos 1100D aanschaffen?

    Kijk ook eens naar wat andere merken te bieden hebben, de Nikon equivalent vd 1100D is de D3100 en nu is er daarvan nu de nieuwe D3200 uit. Ook sony, pentax,.. bieden goede instappers aan. Neem ook eens een toestel vast in de winkel, want bij mij lag canon niet goed in de hand, maar Nikon wel, hangt af van persoon tot persoon.

    Comment


    • #3
      Re: Canon Eos 1100D aanschaffen?

      De tip van playerofwar is een zeer goede. Ga zeker eens naar de winkel om de toestellen vast te nemen. Ik ben bvb Canon gebruiker die al een paar keer heeft willen switchen naar Nikon omwille van de betere sensoren. Afgelopen vrijdag ben ik echter naar de carrefour geweest en heb ik de D3200, D5100, D90 en D7000 eens goed vastgenomen. Vooral de D7000 eigenlijk. Na 30 seconden had ik al bijna een kramp in mijn pink omdat de grip van de D7000 ter hoogte van mijn pink heel smal was. Houd ik die camera 10 min vast, dan heb ik hoogstwaarschijnlijk krampen of een pijnlijke pink. Had dit eigenlijk niet verwacht. De camera die mij tot dusver het best in de hand lag, was de Canon 60D (maar ik heb wel nog geen 5D Mark II/III, 7D en 6D vastgehad).
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • #4
        Re: Canon Eos 1100D aanschaffen?

        De 1100D van canon is een goed toestel qua beeldkwaliteit maar...
        lastig of niet mogelijk om bepaalde dingen te gaan uitbreiden.
        Zo kan je bv geen grip er onder plaatsen, dat vind ik een erg minpuntje aan dat toestel.
        Ale tis te zeggen, er besta een grip voor maar die is met een zeer vervelend kabeltje die alleen maar snel kappot kan gaan.

        Ook de bediening is zeer basic

        Wil je beterkoop doen dan ben je beter af met Canon 550D of 600D

        Comment


        • #5
          Re: Canon Eos 1100D aanschaffen?

          Om te beginnen met fotograferen is de 1100D een goed toestel. (Je moet ergens mee beginnen)
          Ik denk dat een heleboel mensen je een betere gaan aanraden, maar dat is ook voor mensen die er meer van weten.
          Voor de prijs/kwaliteit verhouding zou ik het doen als ik jou was.
          En Canon is ook een van de beste, dus een goed merk.
          Veel succes met fotograferen.
          Paul

          Comment


          • #6
            Re: Canon Eos 1100D aanschaffen?

            Regelmatig zie ik mensen die hun 1100D 2e hands verkopen met nog veel garantie op. Meestal is de reden dat ze upgraden. Anderzijds zie ik ook mensen die hune 1100D toch al een tijdje gebruiken er tevreden over zijn.
            Het zal dus afhangen wat voor een soort persoon u bent of deze u zal smaken of dat u snel een andere (betere/meer mogelijkheden) wilt.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment


            • #7
              Re: Canon Eos 1100D aanschaffen?

              Ik sluit mij volledig aan bij de vorige reacties. Toch even zeggen dat de 550 D vrij goed geprijsd staat. Heb je al voor een 500€. wel bij verschillende winkels kijken. De prijzen verschillen enorm.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Canon Eos 1100D aanschaffen?

                Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ben vandaag in de winkel geweest en heb de Canon eens vastgehad. Ik vond hem goed in de hand liggen. Na lang twijfelen heb ik hem toch gekocht en ik heb er geen spijt van! Ik snap nog niets van alle instellingen, maar ik hoop snel bij te leren en te groeien in de fotografiewereld!
                Ik heb hem gekocht voor 430 euro.. Dat was echt mijn maximumbudget.. Ik kon me dus geen 600D of 550D veroorloven, maar ik ben toch zeer content met de 1100D.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Eos 1100D aanschaffen?

                  Zeer verstandige keuze en veel plezier ermee.
                  Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Eos 1100D aanschaffen?

                    Heel veel plezier er mee.

                    Neem de onderdelen over Diafragma, sluitertijd en ISO op je gemak door. En oefenen en heel veel oefenen.

                    Comment

                    Working...
                    X