Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon batterijen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon batterijen

    Hallo...

    Ik heb blijkbaar een probleem met de batterijen van mijn D30. Vorig weekend de beide batterijen opgeladen in de originele lader... één batterij in de camera geladen, de andere in mijn cameratas.
    Nu ik gisteren de D30 aanzette, en een 5-tal foto's nam, geeft de batterijmeter reeds meer dan halfleeg.
    Ik kan ook steeds per volle batterij slechts een 100 à 200 foto's nemen. Moet er wel bijvermelden dat de foto's steeds nagechecked worden op de lcd, en dat er veel met instellingen wordt gespeeld tijdens het fotograferen. De batterijen zijn beide originele Canons, met originele lader. Is de prestatie van deze batterijen normaal volgens jullie? Heeft het er misschien iets mee te maken dat de batterijen een volle week niet gebruikt zijn?

    thanks
    Luc

  • #2
    Ik weet niet hoe het zit met die Canon batterijen, maar algemeen gezien zouden ze toch langer moeten meegaan hoor!
    Mischien is er wel iets mis met de batterijen of de oplader waardoor ze nooit volledig worden opgeladen ofzo?

    Greetz
    My Flickr

    Comment


    • #3
      Werk je binnens- of buitenshuis ?
      Bij de huidige temperaturen een batterij in je fototas bewaren zal de autonomie niet ten goede komen !
      Mark (300D)

      Comment


      • #4
        Hebben beide batterijen het, of slechts één ?

        Als je wilt check ik het even na, maar ik dacht dat Li-ion's zo'n 1000 X geladen konden worden (ongeacht of ze volledig leeg zijn of niet). Dat zou dus een reden kunnen zijn.

        Als beide batterijen het hebben zou het een fout van je lader kunnen zijn: heb je een andere mogelijkheid om de batterijen op te laden ? In de camera misschien ?

        Het lijkt me in ieder geval niet aan het toestel te liggen, maar dat zou eventueel ook kunnen

        Comment


        • #5
          Het zijn de beide batterijen, en de ene is slechts een keer of tien opgeladen... dus 't zou misschien de lader kunnen zijn ja...
          Luc

          Comment


          • #6
            Heeft de D30 een aparte lader, of kun je zo ook in de camera opladen ?

            Ken je misschien iemand in de buurt met een G2/G3. 'k Meen dat de batterijen dezelfde zijn : BP511 of BP512

            Comment


            • #7
              Wat is het verschil tussen de BP511 en BP512 ?
              Ik heb een week of twee geleden en G3 gekocht en zou me graag een extra batterij aanschaffen.
              Cypho
              Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

              Comment


              • #8
                Ik zie juist in je Profile dat je in Vosselaar woont, da's niet zo ver van Kasterlee.

                Normaliter krijg ik (begin ?) volgende week een externe lader voor BP511 binnen (komt van Duitsland).
                Als je wilt geef ik je een seintje, dan kan je hem eens komen halen om uit te proberen.

                Anders wil ik best je batterijen een keer opladen in mijn G3.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by clash
                  Hallo...

                  Ik heb blijkbaar een probleem met de batterijen van mijn D30.
                  thanks
                  Vergeet niet dat het ook een probleem van de camera kan zijn.
                  Als je batterijen leeg zijn en je laadt deze op in de originele lader, hoe lang duurt het laadprocess dan?
                  Als in mijn D30 de batterijen leeg zijn (2 stuks) duurt het ruim anderhalf uur voordat beide batterijen volledig opgeladen zijn.
                  Mocht het zo zijn dat het laadproces binnen een mum van tijd klaar is dan kan het dus de lader zijn. Het lijkt me sterk dat je plotseling 2 batterijen kapot zou hebben.
                  Het koude weer van de afgelopen dagen heeft wel enige invloed, maar je zou met 1 batterij makkelijk nog 75-100 foto's moeten kunnen maken.
                  Ik heb dit de afgelopen dagen bewust gecontroleerd en met het gebruik van de 70-200 L USM met Image Stabilising welke flink stroom verbruikt, lukt het me om toch ongeveer 200 foto's te maken.

                  Zoek als het kan iemand met gelijke camera en lader en ga dan stapgewijs te werk.
                  - jouw batterij in jouw lader laden en gebruiken in de camera van de ander (en omgekeerd)
                  - jouw batterij in de lader van de ander en vervolgens ook weer in de camera van de ander (en omgekeerd)
                  -Jouw batterij in de lader van de ander en vervolgens in je eigen camera gebruiken (en omgekeerd)

                  Nadien moet je weten wat er aan de hand is.

                  succes, Rien
                  Always on the move for some action.

                  http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

                  Comment


                  • #10
                    Cypho wrote:

                    Wat is het verschil tussen de BP511 en BP512 ?
                    Ik heb een week of twee geleden en G3 gekocht en zou me graag een extra batterij aanschaffen


                    Cypho,
                    Voor de G3 en de recente toestellen van Canon is er geen verschil. In oudere camera's kan je enkel een 512 steken.

                    Ik heb de mijne via Ebay, Duitsland gekocht: een merkloze voor 16€. Deze geeft 1250 mAh (dus iets meer dan originele) en is zeker niet slechter dan de originele

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Arcturus
                      Ik zie juist in je Profile dat je in Vosselaar woont, da's niet zo ver van Kasterlee.

                      Normaliter krijg ik (begin ?) volgende week een externe lader voor BP511 binnen (komt van Duitsland).
                      Als je wilt geef ik je een seintje, dan kan je hem eens komen halen om uit te proberen.

                      Anders wil ik best je batterijen een keer opladen in mijn G3.
                      hartelijk bedankt voor je aanbod... mocht het nodig zijn dan neem ik even contact op

                      groeten,
                      Luc

                      Comment

                      Working...
                      X