Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 80d ervaringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 80d ervaringen

    Oorspronkelijk geplaatst door pasjoo Bekijk bericht
    Ik heb onlangs een 80D aangeschaft ( naast mijn 1D-X) en ik kan wel wat testfoto's voor je maken als je daar iets aan hebt ?
    Bedankt voor het aanbod. Wat ik vooral wou weten is hoe de camera bij hogere iso presteert. Ondertussen is de 80D aangekomen en heb ik al enkele foto's kunnen nemen. Dit weekend wordt het test weekend. Als ik van het werk kom is het al donker. Hier binnen vind ik de foto's tot iso 1600 toch nog bruikbaar. Ben benieuwd wat de buitenopnames gaan geven.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #17
      Re: Canon 80d ervaringen

      Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
      Waarom de 70D niet? Net nieuwsbrief ontvangen van kamera express.
      Je kan hem daar kopen voor minder dan 800€.
      Betere dynamic range en meer af punten:

      Read our detailed comparison of the Canon EOS 70D vs Canon EOS 80D to find out their strengths and weaknesses, and decide which one to choose.
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #18
        Re: Canon 80d ervaringen

        Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
        De 6d mark II zou niet te lang meer op zich mogen wachten.

        Ik heb de camera in maart al nodig.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #19
          Re: Canon 80d ervaringen

          Al enkele testjes buiten kunnen doen. Op hogere iso binnen is het verschil met een full frame wel zichtbaar. Buiten valt het nog wel mee zeker nog werkbaar op iso 3200. Wat vinden jullie van onderstaande genomen op iso 3200 f10 1/800 70mm . Rechtstreeks van de camera naar dropbox.



          en iso 100 f4 1/125

          Last edited by mir; 21 januari 2017, 20:42.
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #20
            Re: Canon 80d ervaringen

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Bedankt voor het aanbod. Wat ik vooral wou weten is hoe de camera bij hogere iso presteert. Ondertussen is de 80D aangekomen en heb ik al enkele foto's kunnen nemen. Dit weekend wordt het test weekend. Als ik van het werk kom is het al donker. Hier binnen vind ik de foto's tot iso 1600 toch nog bruikbaar. Ben benieuwd wat de buitenopnames gaan geven.

            mir
            Wat kost jouw kamera? Bij kamera express nu nog 5j garantie voor de prijs van 939€ cashback van 80€ er reeds af.

            Comment


            • #21
              Re: Canon 80d ervaringen

              Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
              Wat kost jouw kamera? Bij kamera express nu nog 5j garantie voor de prijs van 939€ cashback van 80€ er reeds af.
              Ik heb dezelfde prijs betaald.

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #22
                Re: Canon 80d ervaringen

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Ik heb dezelfde prijs betaald.

                mir
                Ook 5j garantie?

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 80d ervaringen

                  Sorry jongens en meisjes;
                  Het gaat wel over de camera en zijn prestaties.
                  Als ik 1500 eu wil betalen voor een 80d ,dan is dat mijn zaak.
                  5j garantie???
                  Als ik dit allemaal hier een beetje volg,vliegen de body's eruit na 2-3 jaar.
                  Behalve de mijne ,die al meer dan 10 jaar meedraaien,en waarvan ik nog altijd tevreden ben.OK mijn kwaliteitsnormen zullen wel wat lager liggen dan die van juliie,met PS verneukte opnames.
                  Voor pixelpeepers en mierenneukers,natuurlijk niet goed genoeg meer.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 80d ervaringen

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Wat vinden jullie van onderstaande genomen op iso 3200 f10 1/800 70mm . Rechtstreeks van de camera naar dropbox.
                    Rechtstreeks uit de camera, dus in jpeg geschoten? Dat zou het resultaat kunnen verklaren, namelijk het ontbreken van fijn detail in de vacht.
                    De lens kan daar ook voor iets tussen zitten, maar ik vermoed toch eerder de jpeg conversie met een tikkeltje ruisonderdrukking.

                    Je test wat je wil en op de manier die je verkiest, maar je weet dat een raw op haast elke setting beter doet, en zeker op iso3200.
                    Afgezien daarvan, voldoet de foto perfect aan mijn verwachtingen. De ISO100 foto toont in vergelijking dan wel dat Canon een stap vooruit heeft gezet in dynamisch bereik en detailbehoud. Prima dus
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 80d ervaringen

                      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                      Als ik dit allemaal hier een beetje volg,vliegen de body's eruit na 2-3 jaar.
                      Behalve de mijne ,die al meer dan 10 jaar meedraaien,en waarvan ik nog altijd tevreden ben.OK mijn kwaliteitsnormen zullen wel wat lager liggen dan die van juliie,met PS verneukte opnames.
                      Voor pixelpeepers en mierenneukers,natuurlijk niet goed genoeg meer.
                      Vind ik ook.
                      Technische verbeteringen horen natuurlijk bij deze hobby, en je kiest ervoor om steeds op de kar van "nieuwer is beter" te springen, of net niet.

                      Mijn 50x70 afdrukken van 12 jaar geleden zien er vandaag niet minder goed uit dan toen. Het voordeel van mijn nieuwer materiaal is dat ik niet zo selectief moet zijn in wat ik vergroot en afdruk. Ik kan croppen, ruis onderdrukken, verscherpen, nabewerken naar hartelust zonder echt veel toe te geven. Als de foto dan eens zo goed als perfect uit het toestel rolt, dan kan hij meteen als behang dienen
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 80d ervaringen

                        Ik ben nog volop in test fase, dit weekend eens wat opnames maken in RAW en bekijken in lightroom.

                        En nee ik zal geen 5 jaar garantie hebben op de cemara. Maar slechts 2 jaar . Wat voor mij belangrijker is, was dat ik hem hier 14 dagen mag testen en indien niet ok ik hem mag terug sturen ! Maar voorlopig denk ik dat de camera voor mij zal voldoen aan mijn verwachtingen.

                        En als hij na 2 jaar defect is zal mijn verzekering mij wel een deel terug betalen zeker ?

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment

                        Working...
                        X