Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Camera's & Accessoires > Camera's

Canon 7D: we zijn weer vertrokken

Reageren

Discussietools Weergave
  #151 (permalink)  
Oud 21 september 2009, 10:14
jejochen jejochen is offline
Junior Member

Standaard Re: Canon 7D: we zijn weer vertrokken

Bij mijn 500d alleszins, dus ik veronderstel dat dit met de 7d ook wel zo zal zijn
  #152 (permalink)  
Oud 21 september 2009, 10:54
puerte puerte is offline
Senior Member

Heb de indruk dat de 7d voor het meeste gebruik beter is, zelfs de video functie is beter.
Voordeel van FF zit hem vooral in breedhoek, maar dit verbleekt tegenover het voordeel van tele met APS. Je moet de prijs van een 400mm (+/-640mm eqv) lens eens vergelijken met 600mm lens, of een 300mm (480mm eqv) met 500mm !

je moet wel kwalitatieve lenzen gebruiken voor de 7d en dan nog zullen deze beter presteren op FF, maar dat een gewone sterveling die verschillen echt gaat zien daar twijfel ik aan.
Met citaat reageren
  #153 (permalink)  
Oud 21 september 2009, 14:34
GroovBird's schermafbeelding
GroovBird GroovBird is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickyclaeys Bekijk bericht
weet er iemand of de autofocus funtie ook werkt bij opname van video? en indien ja, is deze snel genoeg? en neen ik wil geen discusie veroorzaken van het nut van deze functie .

mvg,

Nicky
Het lijkt me het meest logische als dat niet het geval is. AF in objectieven voor SLR's werkt anders dan AF in videocamera's. Het is moeilijk om zo'n objectief zachtjes van de ene positie naar de andere te schuiven. Ze zijn gemaakt om dat snel te doen, m.b.v. de AF sensor in de camera die niet gebruikt kan worden als de spiegel omhoog is geklapt.

Dus moet het toestel contrast-AF toepassen, en als je dat al eens gezien hebt dan weet je dat dat niet aangenaam is in de video-opname.

AF zal wel mogelijk zijn met de Live-View open, maar niet tijdens het filmen.

Dave
  #154 (permalink)  
Oud 21 september 2009, 14:41
FotoDirk is lid van de Belgiumdigital VZW FotoDirk's schermafbeelding
FotoDirk FotoDirk is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
Ik overweeg een upgrade naar een D300s maar zie toch niet zoveel verschillen met de 7D of ben ik verkeerd? Heb eens gekeken op Dpreview maar buiten meer pixels en een verschillende moviemode zijn de verschillen eerder subtiel of vergis ik mij? Ik vermoed dat het afwachten zal worden naar de eerste reviews van beide toestellen om een oordeel te kunnen vormen?
Als je al Nikon materiaal hebt zal een reden om te switchen allicht veel te klein zijn.
Voor de prijs van de 7D en een set Canon lenzen/flitser kan je dan ook de D700 van Nikon overwegen (alhoewel dat je dan misschien ook lenzen moet switchen).

Dus als je budget over hebt voor een upgrade, moet je niet twijfelen. Blijf bij je leverancier want beiden hebben voldoende goede cam's in hun gamma.
  #155 (permalink)  
Oud 21 september 2009, 21:10
Cubalistic's schermafbeelding
Cubalistic Cubalistic is offline
Member

Citaat:
Als je al Nikon materiaal hebt zal een reden om te switchen allicht veel te klein zijn.
Voor de prijs van de 7D en een set Canon lenzen/flitser kan je dan ook de D700 van Nikon overwegen (alhoewel dat je dan misschien ook lenzen moet switchen).

Dus als je budget over hebt voor een upgrade, moet je niet twijfelen. Blijf bij je leverancier want beiden hebben voldoende goede cam's in hun gamma.
@FotoDirk
Sorry ik was misschien niet zo duidelijk in mijn post, ik ben niet van plan om te wisselen van Nikon naar Canon. Het lijkt me enkel een vaststelling dat beide toestellen enorm veel op elkaar gelijken en dat de verschillen miniem zijn. Dat moeten de reviews uitwijzen maar het lijkt toch zo. Nee, voorlopig tevreden van Nikon en dat blijft ook zo
  #156 (permalink)  
Oud 25 september 2009, 12:52
Jan_10D's schermafbeelding
Jan_10D Jan_10D is offline
Senior Member

http://www.luminous-landscape.com/re...hands-on.shtml
http://cpn.canon-europe.com/content/...d.do#container
Met citaat reageren
  #157 (permalink)  
Oud 25 september 2009, 17:50
Telekees Telekees is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
. Het lijkt me enkel een vaststelling dat beide toestellen enorm veel op elkaar gelijken en dat de verschillen miniem zijn. Dat moeten de reviews uitwijzen maar het lijkt toch zo.
Beide toestellen lijken totaal niet op elkaar en de verschillen zijn groot, sterker, deze toestellen hebben niets gemeen.
Met citaat reageren
  #158 (permalink)  
Oud 25 september 2009, 20:20
Cubalistic's schermafbeelding
Cubalistic Cubalistic is offline
Member

@Telekees

Als je je opmerkingen nu ook eens zou onderbouwen dan hadden ze tenminste nut...

http://www.radiantlite.com/2009/09/c...owerhouse.html

sorry voor de lange link, kan geen hyperlinks aanmaken, ik browse ff via gsm

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten