Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

    hoi allen ,
    ik ben al een tijdje met fotografie bezig , werk nu met de canon 60d trouwens, en zou nu investeren in een nieuwe body.
    zit nu te twijfelen tussen de nieuwe 7d mark2 en de 5d mark3.
    mijn interesse ligt vooral in studio, portret en soms landschapsfotografie.

  • #2
    Re: canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

    De 7d koop je vooral voor zijn snelheid en het voordeel van de cropfactor.
    2 zaken die je niet nodig hebt in jouw domein.
    Dus lijkt me logisch dat je eerder de 5D gaat kopen omdat die door zijn FF beter prestaties neerzet vooral bij portret en studio. Daar is em voor gemaakt.

    Maar best even je lenzen ook nakijken of je die zomaar kan meenemen naar een FF.
    Ook zal je rekening moeten houden dat de FF een ander "beeld" heeft dan een crop dat je nu al hebt. Dus het zal een beetje aanpassen zijn ook.

    Comment


    • #3
      Re: canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

      Bekijk zeker de 6d ook ook eens, anders zou ik naar de 5d gaan.
      Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

      Comment


      • #4
        Re: canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

        Als je enkel EF lenzen hebt is het geen probleem dan kan je een 5DmkIII nemen of zoals reeds aangegeven een 6D. 7D is voor snelheid , val hier ook weer in herhaling.

        Comment


        • #5
          Re: canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

          meeste lenzen zijn EF lenzen dus daar ligt geen enkel probleem . denk niet echt aan de 6D , in tests kwam die er niet echt zo goed uit .

          Comment


          • #6
            Re: canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

            Studio, portret, landschap, dat zijn allemaal wel zaken waarbij een full-frame camera net iets beter is dan een crop camera.
            Als je er actiefotografie had bijgezet, dan zou dat ook nog vrij goed lukken met de 5D MKIII, maar dan is de 7D MKII toch in het voordeel omdat die meer foto's per seconde kan maken, en die heeft ook een nog wat verbeterd AF-systeem.

            Voor de onderwerpen die jij wil fotograferen is het verschil tussen een 5D MKIII en een 6D verwaarloosbaar, ze hebben ongeveer dezelfde beeldkwaliteit, alleen is de AF van de 5D MKIII beter, maar dat heb je niet echt nodig voor studio, portret en landschap.
            Met een 5D MKIII zal je voor die onderwerpen geen betere resultaten krijgen dan met een 6D...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Met een 5D MKIII zal je voor die onderwerpen geen betere resultaten krijgen dan met een 6D...
              Dat denk ik eigenlijk ook
              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

              Comment


              • #8
                Re: canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

                Ik heb zowel 5D3 als 6D, en beide zijn heel goede toestellen met een prima beeldkwaliteit, nauwelijks van elkaar te onderscheiden. Voordeel van de 5D3 is dat deze veel meer focuspunten heeft. Ik weet niet of u bvb ook portretten met een kleine scherptediepte maakt ? Maar met de 5d kan je een focuspunt kiezen waarmee je kan scherpstellen op het oog, zonder te hercadreren. Bij de 6d kan je dat niet, omdat deze maar een paar focuspunten heeft, en geconcentreerd in het midden. De kans is groot dat je dus moet hercadreren, en met als gevolg dat je uw scherpstelvlak verlegt. Maar of dat voor u 1100 € verschil waard is ???
                En als u vooral in studio werkt, dan werk je meestal toch zo rond F8, en dan maakt dit niet uit.
                In uw geval zou ik zeker voor één van deze toestellen gaan, dus fullframe.
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #9
                  Re: canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

                  Ik gebruik de 6D ook voor portret, hij is veel scherper dan mijn oude 550D. Met het aantal focuspunten heb ik eigenlijk geen problemen, maar dat moet ieder voor zich uit maken. Mijn mening is dat een 6D voldoende voldoet voor een portret - landschapsfotograaf of zelfs interieur of reportages bij weinig licht. Op iso 12800 is er weinig ruis te zien, als ik dit vergelijk met mijn oude 550D... De 6D staat op de moment ook nog eens gunstig geprijsd, samen met de 24-105 F4L vind je hem al voor 2099€. Toch niet onbelangrijk vind ik persoonlijk.

                  Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                  Ik heb zowel 5D3 als 6D, en beide zijn heel goede toestellen met een prima beeldkwaliteit, nauwelijks van elkaar te onderscheiden. Voordeel van de 5D3 is dat deze veel meer focuspunten heeft. Ik weet niet of u bvb ook portretten met een kleine scherptediepte maakt ? Maar met de 5d kan je een focuspunt kiezen waarmee je kan scherpstellen op het oog, zonder te hercadreren. Bij de 6d kan je dat niet, omdat deze maar een paar focuspunten heeft, en geconcentreerd in het midden. De kans is groot dat je dus moet hercadreren, en met als gevolg dat je uw scherpstelvlak verlegt. Maar of dat voor u 1100 € verschil waard is ???
                  En als u vooral in studio werkt, dan werk je meestal toch zo rond F8, en dan maakt dit niet uit.
                  In uw geval zou ik zeker voor één van deze toestellen gaan, dus fullframe.
                  Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
                    Ik gebruik de 6D ook voor portret, hij is veel scherper dan mijn oude 550D. Met het aantal focuspunten heb ik eigenlijk geen problemen, maar dat moet ieder voor zich uit maken. Mijn mening is dat een 6D voldoende voldoet voor een portret - landschapsfotograaf of zelfs interieur of reportages bij weinig licht. Op iso 12800 is er weinig ruis te zien, als ik dit vergelijk met mijn oude 550D... De 6D staat op de moment ook nog eens gunstig geprijsd, samen met de 24-105 F4L vind je hem al voor 2099€. Toch niet onbelangrijk vind ik persoonlijk.
                    Euh ja, dat bevestigt toch alleen maar wat ik aanhaal !!!
                    Een gelijkwaardige beeldkwaliteit, en ongeveer 1100 € prijsverschil.
                    Ik vermeld enkel dat als je graag een portret maakt met kleine scherptediepte de 5d3 een voordeel heeft. Als je bvb een portret maakt met een diafragma kleiner dan F2, je stelt scherp op het oog, en hercadreert is de kans groot dat het oog niet scherp meer is, maar wel de neus. En met de 5d3 hoef je niet te hercadreren.
                    Maar als je uw portretten meestal maakt met een diafragma rond F8, dan maakt dat niet veel meer uit.
                    En inderdaad, de 6d is, zeker met de huidige prijs, een enorme fijne camera, ligt prima in de hand en met schitterende iso-prestaties.
                    Als je deze bvb combineert met de 85 1.8 heb je voor een schappelijke prijs een prima portret-kitje, en nog lichtgewicht ook.
                    Als ik met de 70-200 2.8 werk, verkies ik wel de 5d3, dat voelt dan toch wat beter uitgebalanceerd aan, maar wat niet wil zeggen dat je deze lens ook prima op de 6d kan gebruiken.
                    Last edited by stapperke; 2 februari 2015, 12:46.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

                      Even een vraag is de 5D3 geschikt voor hondensport en paardensport ? Dit raad men aan 1. Snelle continuous drive of burst modus . 2 Grote buffer en
                      3. Snelle autofocus motor met multi-point autofocus . De 7d mark2 is aangeraden voor sport maar we vragen ons af of de 5D3 beter is als men hoge iso waarden gebruikt .De foto's worden 60 procent gemaakt in tijdens de avonduren tussen 18 en 21 uur . Weet iemand waar men actie foto's kan vergelijken in hoge iso van deze toestellen ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

                        Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
                        Even een vraag is de 5D3 geschikt voor hondensport en paardensport ? Dit raad men aan 1. Snelle continuous drive of burst modus . 2 Grote buffer en
                        3. Snelle autofocus motor met multi-point autofocus . De 7d mark2 is aangeraden voor sport maar we vragen ons af of de 5D3 beter is als men hoge iso waarden gebruikt .De foto's worden 60 procent gemaakt in tijdens de avonduren tussen 18 en 21 uur . Weet iemand waar men actie foto's kan vergelijken in hoge iso van deze toestellen ?
                        De 7DII is sneller qua focus en zeker meer bps.
                        Dus volgens mij ben je beter af met de 7DII voor honden en paardensport.
                        Als het natuurlijk indoor is met weinig licht verandert het verhaal en zal de hoge iso prestatie van de 5DIII beter zijn
                        Het zijn twee toestellen die je eigenlijk niet tegenover elkaar kunt plaatsen maar wel elkaar aanvullen

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

                          Ik fotografeer af en toe ook al eens hondensport, en ik kan je zeggen dat de 5d3 meer dan snel genoeg is !!!
                          Ik verkies deze zeker voor de de 7d mark 1, want die heb ik daarvoor gehad. De autofocus van de 5d3 is behoorlijk snel, en eigenlijk nog belangrijker : verdomd accuraat, veeeeel accurater dan de 7d1, met de mark 2 kan ik niet vergelijken.
                          Maar ik was en ben zeker bereid van 2fps in te ruilen voor de autofocus van de 5d3, maar met de nieuwe 7d kunnen de kaarten anders liggen, en eerlijk gezegd, dat vermoed ik wel.
                          Maar als je ook de iso's moet opdrijven, dan blijf ik bij mijn keuze voor de 5d3.
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 7d mark 2 of de 5d mark 3?

                            Ik heb een eos 70 D als we de iso te hoog zetten in slechte lichtomstandigheden hebben we regelmatig ruis .De eos 70 D is een heel goed toestel vandaar dat er goed nagedacht wordt of het wel zin heeft om geld uit te geven aan een andere reflex camera een collega zei dat de nieuwe 7 d mark 2 evenveel ruis heeft als de 70 D als men met hoge iso waarden werkt vandaar de vraag .De lens is een 70 -200 mm 2.8 dus er wordt al een lichtsterkte les gebruikt .

                            Comment

                            Working...
                            X