Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Canon 7D

    Ja lap, 't is weer zo ver...
    Canon has said it is investigating an issue with its recently released EOS 7D digital SLR. In a service notice it says there is an occasional issue where traces of a preceding frame may be visible in images captured in continuous shooting mode. The company says it will release a firmware update to resolve the problem.


    Zouden ze nu niet beter iets langer testen voor ze een toestel uitbrengen
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

    Comment


    • #77
      Re: Canon 7D

      Nu bij elk nieuw model zitten 'kinderziektes', zowel bij camera's als bij andere elektronica of auto's.

      Ze kunnen testen zoveel ze willen, sommige fouten komen enkel bij bepaalde situaties voor.
      En zolang het met een firmware upgrade kan aangepast worden is het niet zo erg..
      Mij zal het in ieder geval niet tegenhouden om vrijdag mijn 7D te gaan halen!

      greetz manuel
      Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

      Comment


      • #78
        Re: Canon 7D

        Oorspronkelijk geplaatst door Portugeesje Bekijk bericht
        Mij zal het in ieder geval niet tegenhouden om vrijdag mijn 7D te gaan halen!

        greetz manuel
        Dit is nu al de zoveelste keer dat ik lees dat iemand zijn nieuwe 7D gaat halen. Waar hebben jullie deze dan besteld? Want die is toch gewoon beschikbaar in de winkel?
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #79
          Re: Canon 7D

          "traces of a preceding frame may be visible in images captured in continuous shooting mode. The company says it will release a firmware update to resolve the problem.", oftewel: Het fotogeheugen/de cache bij continuous shooting wordt niet gewist, maar gewoon overschreven, en daar gaat wat bij fout.
          Gewoon eerst wissen dus, en dan met de nieuwe foto "beplakken". De continuous shoot zal dan wel langzamer worden, maar is een simpele firmware aanpassing lijkt me.
          Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

          Comment


          • #80
            Re: Canon 7D

            Ik heb hem niet besteld maar ik kan pas vrijdag naar de winkel gaan om eentje te kopen
            als ze dan nog op voorraad zijn bij konijn.

            had misschien beter een ipv mijn gebruikt
            greetz manuel
            Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

            Comment


            • #81
              Re: Canon 7D

              Hier paar beeldjes van de eerste test van mijn 7D (niet zo speciaal in mijn ogen)

              http://i117.photobucket.com/albums/o...aAalter052.jpg

              http://i117.photobucket.com/albums/o...aAalter086.jpg

              http://i117.photobucket.com/albums/o...aAalter043.jpg

              http://i117.photobucket.com/albums/o...aAalter035.jpg

              http://i117.photobucket.com/albums/o...aAalter033.jpg

              btw hoe werkt dan zon firmware eigenlijk als ik vragen mag?

              Comment


              • #82
                Re: Canon 7D

                Ik vind de 3de de beste, ma enkel wa croppen. Mooie kleuren. Da is het eerste da mij opviel.
                Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                website: http://www.hung.be
                facebook - Instagram

                Comment


                • #83
                  Re: Canon 7D

                  Ja naar de compos moet je niet zo letten, kheb er van alles tussen gesmeten van wat ik beetje had, gewoon maar om te tonen omdat er werd achter gevraagd

                  Comment


                  • #84
                    Re: Canon 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Juurn Bekijk bericht
                    Ja naar de compos moet je niet zo letten, kheb er van alles tussen gesmeten van wat ik beetje had, gewoon maar om te tonen omdat er werd achter gevraagd
                    Inderdaad geen enkele gemiste kopbal, lijkt me.
                    Een firmware is eigenlijk de software van je camera. Je plaasts deze op je geheugenkaartje en start dan de update via het menu van je camera. Doe dit met een volle batterij en kom niet aan de knopjes.

                    Wat die ghosting images betreft, ik zou er mij ook geen zorgen in maken. Ik had een test gedaan door gewoon in continu een lamp te fotograferen terwijl ik naar opzij bewoog. Allezinds zodat ik 8 beelden per sec kon shooten. Nu heb ik dat gedaan op iso 200 en op 1600. Het hoge contrast tussen lamp en achtergrond konden me zo dan (dacht ik) goede beelden opleveren om die ghosting waar te nemen.

                    Wat extreme editing in lightroom gaf me geen ghosting zowel niet in jpeg, als in raw.
                    Hier is een set van 5 beelden. Mocht er iemand de geest kunnen vangen, laat me het maar weten.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Canon 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Portugeesje Bekijk bericht
                      Nu bij elk nieuw model zitten 'kinderziektes', zowel bij camera's als bij andere elektronica of auto's.
                      Ze kunnen testen zoveel ze willen, sommige fouten komen enkel bij bepaalde situaties voor.
                      greetz manuel
                      Ik vraag me af of het zo wel bekeken moet worden. Als ik dit lees gaat mijn herinnering gelijk naar de eersten die error 99 miserie meldden met een 40D. Kwam er daarna niet iets gelijkaardigs met de 50D en de 5 mk II? En dan die enorm korte periodes tussen 2 nieuwe modellen (40 - 50 - 7) bij Canon, wat heeft dat eigenlijk te betekenen? Doen ze bij de anderen (Sony, Nikon, Pentax, Olympus) even raar, lees zenuwachtig?

                      Groetjes,
                      Djienbe

                      Comment


                      • #86
                        Re: Canon 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                        Ik vraag me af of het zo wel bekeken moet worden. Als ik dit lees gaat mijn herinnering gelijk naar de eersten die error 99 miserie meldden met een 40D. Kwam er daarna niet iets gelijkaardigs met de 50D en de 5 mk II? En dan die enorm korte periodes tussen 2 nieuwe modellen (40 - 50 - 7) bij Canon, wat heeft dat eigenlijk te betekenen? Doen ze bij de anderen (Sony, Nikon, Pentax, Olympus) even raar, lees zenuwachtig?

                        Groetjes,
                        Djienbe
                        Ja Nikon heeft de D3000 wel heel snel vervangen door D5000. En een aantal van die D3000 werden teruggeroepen als ik me niet vergis.

                        Sony heeft ooit tienduizende sensors moeten vervangen die gebruikt werden in toestellen van allerlei merken wegens een defect.

                        Welke auto bouwer heeft er niet een kwaliteits probleem gehad en wagens moeten terugroepen?

                        Het is een fenomeen van de tijd. Het product laten rijpen en degelijk uittesten kan niet, want dan blijf je achter op de concurrentie. En dat kost ook teveel geld. Dus smijt je het maar op de markt na een rudimentaire test.

                        Nu is het ook zo, dat dit ghosting probleem enkel voorkomt onder bepaalde omstandigheden en dat je eigenlijk pas begint op te merken als je de foto bewerkt om meer detail of meer contrast boven te halen. Dus ik kan begrijpen dat deze fout de mazen in het net heeft gemist.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • #87
                          Re: Canon 7D

                          Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                          Ja Nikon heeft de D3000 wel heel snel vervangen door D5000. En een aantal van die D3000 werden teruggeroepen als ik me niet vergis.
                          Je iets beter informeren aub

                          Enkel de eerste Nikon D5000 hadden een probleempje. De D3000 is gewoon een lager model dat de D40(X) vervangt en samen met de D300s op de markt kwam.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Canon 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Je iets beter informeren aub

                            Enkel de eerste Nikon D5000 hadden een probleempje. De D3000 is gewoon een lager model dat de D40(X) vervangt en samen met de D300s op de markt kwam.
                            Kan goed zijn, ik had zelf niet opgevolgd want ik gebruik die Dxxxx serie niet.
                            Tot sluitertijd, Dirk

                            Comment


                            • #89
                              Re: Canon 7D

                              Waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe de Autofocus (AF) bevalt van de Canon 7D. Ik heb al wat sites (bijv. 1, 2) bekeken en er lijken wat problemen voor te komen met de AF waardoor onscherpe foto's ontstaan.

                              Nu wil ik zelf mijn huidige body (Canon 400D) dit jaar gaan vervangen, maar dit schrikt mij toch wel af. Wat zijn jullie ervaringen?
                              Last edited by gerwinf; 29 oktober 2009, 19:59.
                              Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

                              Comment


                              • #90
                                Re: Canon 7D

                                Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                                Ik heb hem net gaan halen vandaag en mijn eerste indruk is goed. (TOV een 40D)
                                pro

                                - De aan en uit knop is wat beter georienteerd TOV de 40D
                                - Ruisreductie is zeer goed. (Zeker door de twee processoren)
                                - Beeldscherm is zeer goed.
                                - Scherpte van de 18mpixel. Enorm veel detail voor een cropsensor.
                                - de grote zoeker is een plus
                                - stillere sluiter en spiegelmechanisme.
                                - zeer uitgebried menu voor de AF instellingen.
                                - menu is overzichtelijk
                                - extra knop voor RAW-JPEG selectie (menu dient niet doorlopen te worden)
                                - Iso is standaard to 6400
                                - enzooovooort..............
                                Cons

                                Dat plastiek kapje onderaan de body met een connector achter kan verloren gaan.
                                hallo voor de liefhebber van de 7D, ik heb heb ook net 1X gebruikt bij het marathon rijden, bij heeeel slecht weer, hier kan je de beelden bekijken http://www.flickr.com/photos/8761624...7622657196664/
                                www.richardroodfotografie.nl

                                Comment

                                Working...
                                X