Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 700D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 700D

    Dag iedereen,

    ik ben nieuw in fotografie en heb mij recent een Canon 700D met standaard kit lens besteld welke morgen geleverd zou worden.

    Nu vroeg ik mij af aangezien welke lens ik mij best zou aanschaffen voor onze reis naar Mexico later dit jaar.
    Ik heb momenteel al een Canon EF-S 55-250mm - f/4-5.6 IS II - telezoom lens welke ik gekregen had van een familielid.

    De lens zou vooral dienst doen voor het fotografen van Maya ruïnes en lokale fauna en flora met de occasionele zonsondergang.

    Alsook is het aangeraden om nog een flits mee te nemen zo ja welke raden jullie aan.

    Budget bedraagt zo rond de 250€ voor een lens.

    Mvg,

    Steven

  • #2
    Re: Canon 700D

    De kitlens van de 700D (18-55 IS STM) is heel goed, de 55-250 vult die netjes aan, en die presteert ook heel behoorlijk.
    Voor zo'n 270 euro heb je de EF-S 10-18 STM, als je die samen met de twee andere lenzen in de fototas hebt zitten, dan heb je een totaalbereik van 10 tot 250mm.

    Zie eerst maar wat je werkelijk nodig hebt, maak foto's met de lenzen die je al hebt, en bepaal dan wat je nog tekort komt.
    Lenzen kopen omdat iemand die aanraadt is niet de juiste werkwijze, als je zaken wil fotograferen waarvoor je het geschikte "gereedschap" niet hebt, dan kan je nog beslissen welke lens je bij koopt.

    Als je een "lichtgewicht reissetje" wil samenstellen, dan is die 10-18 misschien wel een goede investering, maar dan moet je er dus wel zeker van zijn dat je ze ook werkelijk gaat gebruiken.
    Een van de grote voordelen van een EF-S compatibele camera is net dat je niet verplicht bent om er de zware full-frame lenzen op te gebruiken.