Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D mkIII of mkIV ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

    Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
    Een beeld gemaakt in 1886!!
    Wie doet beter?
    pic.twitter.com/4UWTAFVbCj



    mvrgr
    Fred
    Totaal naast de kwestie toch
    Je bekijkt dit op een heel klein formaat, de opname is waarschijnlijk gedigitaliseerd en bewerkt om onvolkomenheden te verbeteren.
    Het is een portret en geen actie waarbij je snelheid nodig hebt, het is ook geen opname die hoge iso's vereist, enz ...
    Tevens zullen de modelfotografen onder ons er ook wel fouten in zien qua belichting, zo vind ik persoonlijk dat hij precies een blauw oog heeft ...

    Maar het is wel een feit dat er twintig jaar geleden ook al mooie actieopnames werden gemaakt
    Maar misschien worden we wel allemaal wat secuurder, zelfs mss té op sommige vlakken ...

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

      Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
      "Een beeld gemaakt in 1886!! Wie doet beter? pic.twitter.com/4UWTAFVbCj" maak eens een beeld met het zelfde toestel van toen maar dan sport , actie of concert zou hij dan nog zo goed zijn? geef mij maar Canon 5D mkIII of mkIV
      TOEN fietsten/ liepen/reden ze nog niet zo snel,en viool/ klavecimbel concerten waren overdag,...

      We zijn gewoon rotverwend.... en denken mee te moeten gaan met de laatste ontwikkelingen, maar dikwijls is vooruitgang nog geen verbetering !
      Uiteraard moet de volgende generatie, sneller/meer gaan/ bieden... anders verkoopt het niet !
      En/ maar is '"fotografie" an sich evenredig verbeterd !?

      fotografie gaat over beelden, niet zozeer over cijfers en NATUURLIJK, sommige beelden kan je gewoonweg niet maken wegens "oude' technologie,
      Maar zoals ik al zei, we zijn rotverwend .....
      Als het dan toch "moet" ... verwen je met goed "glas", niet met technologie waarvan je weet dat ie "morgen" alweer baan moet maken voor the "next one".


      Maar let wel, nieuwer glas is daarom niet altijd "goed"! Tenzij " scherpte" jouw idee is van " goed"/mooi! ?

      Och ja.... Je kan er over filosoferen , denken,... niewaar ?

      L
      Groetjes

      Lukathi

      Comment


      • #18
        Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
        Hoi,

        Ik denk dat je bedoelt, dat je je boterham er NIET mee verdient, dus niets terug verdient.
        Daarom vind ik mijn D750 (is wel een Nikon... sorry...) zo'n verschrikkelijk fijn en goed beest.
        Presteert als een van de besten en de body zit rond de €2000,-
        €3500 en meer lijkt voortaan heel gewoon voor een body voor je hobby... maar voor mij niet... dat vind ik over de grens.
        Mijn liquide middelen stromen ook naar mijn motortje... volgend jaar een leuk cabriootje erbij (Merc SLK met een leuk 6 cilinder blokkie erin)... en 5x per jaar op vakantie.
        Daarnaast heeft mijn lief ook haar eisen... af en toe een leuk kleedje en een vrachtauto schoenen, bijvoorbeeld...

        Mir, heb je de nieuwe 6DII niet in ogenschouw genomen...?
        Ik heb er nog maar summier over gelezen, maar schijnt ook een deftige cam te zijn.

        Succes met je keuze
        Je kan in plaats van een SLK ook een Mazda MX 5 aanschaffen hé... scheelt ook een paar euro's en is Japanse topkwaliteit .. want voor sommigen is een SLK ook over de top.
        Geen 6 cilinder.. ok.. maar voor wat uiteindelijk .. je status ? de staatskas te vullen ? het gevoel van de 6 cilinder ?... dan liever een Mustang (geluid en gevoel)

        De Nikon D750 ..mm ja ok.. moest ik terug naar DSLR gaan (wat niet gaat gebeuren) is dit idd nog een van de interessantste FF Reflex toestellen rekening houdend met de prijs.
        Maar ook voor sommigen is dit over de top.. en houden het liever bij een prijsgunstigere APS camera.

        Punt is.. iedereen besteed zijn geld hoe hij zelf wil en ik heb niet het minste probleem met iemand die een camera aankoopt van 4000 euro of meer
        Last edited by Funcky; 11 juli 2017, 08:52.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

          Het mooie aan fotografie de dag van vandaag is, dat we een prachtige vijver
          hebben om uit te vissen. Voor elk wat wils. Letterlijk.
          Mij lijkt het daarom meer een reden om gelukkig te zijn dan om me te beklagen.

          Comment


          • #20
            Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

            Het is het oog van de fotograaf dat bepalend zal zijn wat er op de foto komt, niet zozeer de apparatuur. Als je oog voldoende geholpen wordt met de middelen die je voorlopig hebt ... houden zo!

            Comment


            • #21
              Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

              Leuke reacties hier .
              Als ik nu nog eens een nieuwe camera koop hoop ik er inderdaad eens wat langer mee te doen
              Wat misschien wel het grootste voordeel is voor mij tussen de III en IV is de 30 Mp ipv 22 Mp. Wat je wat meer crop mogelijkheden geeft.
              Al de andere nieuwe toeters en bellen heb ik eigenlijk niet echt nodig, touchscreen Wi-Fi , GPS... ze gaan geen betere foto's geven. Maar als het er op zit zal het misschien wel eens van pas komen.
              Op de 80D die ik gekocht had voor mijn reis naar Zuid-Afrika kwam die Wi-Fi wel eens van pas om in de field eens een foto op Facebook te plaatsen.

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #22
                Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

                Bij de overstap naar een 36 MP had ik de indruk dat mijn foto's minder scherp waren.
                Dergelijk pixelgeweld is, volgens mij, veeleisender aan het glas zodat een nieuw toestel ook extra uitgaven meebrengt naar glaswerk toe.
                En dan wordt het ook duur om meer pixels te hebben om de crop mogelijkheden te vergroten.
                Patric

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

                  Ja dat had ik ook al gelezen, maar welke lenzen zijn dan beter geschikt? Ik heb hier als standaard lens de nieuwe 24-70 f4 IS L en als breedhoek 16-35 f4 IS L .

                  mir
                  Last edited by mir; 17 juli 2017, 18:13.
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

                    Ik heb geen idee betreffende CANON lenzen. Ik ben overgestapt naar primes en merkeigen.
                    Primes omwille van de lichtgevoeligheid en het gewicht. Wat niet met de benenzoom gaat kun je inderdaad gemakkelijker croppen door de vele pixels.
                    En NIKON omdat het binnen de garantieperiode eenvoudig is om de lens bij Procirep binnen te brengen voor calibratie indien nodig.
                    (Ik weet het gemakzucht heeft zijn prijs maar gecalibreerde lenzen zijn wel een pluspunt bij f1.4 ).
                    Maar iedereen moet voor zichzelf afwegen wat de beste oplossing is.
                    Patric

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Ja dat had ik ook al gelezen, maar welke lenzen zijn dan beter geschikt? Ik heb hier als standaard lens de nieuwe 24-40 f4 IS L en als breedhoek 16-35 f4 IS L .

                      mir
                      Dat zijn twee lenzen die het perfect doen op de nieuwe Canon cameramodellen Mir
                      Als je tenminste de 24-70 f4 bedoelt

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

                        Ja typ foutje de 24-70 f4 he. Op FredMiranda krijgen ze toch goede punten. Een 24-105versie II zal ook wel ok zijn maar deze was nog niet op de markt als ik de 24-70 kocht.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                          Een beeld gemaakt in 1886!!
                          Wie doet beter?
                          pic.twitter.com/4UWTAFVbCj



                          mvrgr
                          Fred
                          Dit is dan ook een gerestoreerde versie. Ik heb thuis een foto van mijn bedovergrootvader. Die ook rond die periode moet genomen zijn. Die foto's toen hadden veel meer korrel. Na wat zoeken vond ik deze:
                          https://upload.wikimedia.org/wikiped...March_1886.png

                          En ja het kan nog beter, een kleuren foto uit 1886
                          https://loredanacrupi.files.wordpres...t-bef-aft5.jpg
                          Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

                            En waarom zou je niet tweedehands gaan....

                            Alles hangt af van je budget, en hoe groot de passie is om toch maar die laatste technische verbetering te hebben.
                            Ik fotografeer niet zo veel, en wil toch een camera uit het iets hogere gamma.
                            Mijn laatste aankoop begin dit jaar was een A77 voor 350€, en die had nog geen 1000 clicks. Waarschijnlijk slechts één shoot of vakantie mee gedaan.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

                              Probleem met 2de hands tommy is dat er vaak nog teveel voor gevraagd wordt (wat hun goed recht is natuurlijk). Dikwijls vragen ze bijna even veel als sommige online shops. En als je ik dan moet kiezen tussen 2de hands of nieuw is de keuze snel gemaakt he.
                              Vergeleken met wat ze nieuw betaald hebben in een Belgische shop is de vraagprijs niet overdreven maar probleem is dat het tegenwoordig heel eenvoudig is om iets nieuw buiten Europa te kopen aan prijzen die veel lager liggen dan bij ons.

                              Voorlopig heb ik nog geen nieuwe body nodig, ik wacht dus nog even af. Uiteraard gaat mijn voorkeur naar de 5D mkIV maar hij zal eerst nog een paar honderd euro moeten zakken in prijs .

                              Als je ziet hoeveel de 5D mkIII kostte en wat hij nu nog kost, zal de mkIV zeker nog zakken in prijs maar misschien pas bij de lancering van de opvolger en zo kan je blijven wachten he .

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 5D mkIII of mkIV ?

                                Nog eens met een collega hobby fotograaf gesproken. Hij werkt met een 5D MKII en zou toch eerder voor de 5DMKIV gaan ipv voor de MKIII. Reden voor hem was het veel groter dynamisch bereik op de MKIV.

                                mir
                                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                                Comment

                                Working...
                                X