Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D mk III vs. Sony a7II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

    Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
    dit is het zoveelste promo draadje voor Sony zeker?

    Dit is anders toch een ideale situatie voor TS om een Sony A7-reeks aan te schaffen en die te gebruiken met zijn huidige Canon lenzen?
    De lenzen die hij heeft zijn zeer goed bruikbaar op de Sony (b.v. 17-40 voor landschappen)?

    En hij heeft dan zijn Canon 7D voor actie.
    Er staan er trouwens een paar te koop bij aangeboden... zo kan hij 2dehands uitproberen...

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

      Wat is er mis met een Sony draadje,er zijn hier zoveel draadjes over Canon en Nikon,vooral Nikon.Alhoewel de laatste tijd toch wat minder heb ik de indruk.Indien dit een Sony draadje was,dan zou ik de A99 ook ophemelen,maar dat doe ik niet integendeel.Dit is eerder een draadje voor de systeem camera.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

        Bij de Canon lenzen die werken, dat is alleen met de A7RII. Bij andere modellen werkt de autofocus bijlange na zo goed niet of zelfs onbruikbaar. Vergis je daar niet in.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #19
          Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Bij de Canon lenzen die werken, dat is alleen met de A7RII. Bij andere modellen werkt de autofocus bijlange na zo goed niet of zelfs onbruikbaar. Vergis je daar niet in.
          Ik vrees daar ook voor, maar Dpix schijnt daar anders over te denken.
          Daarom zou ik graag eens in de praktijk ervaren hoe goed het werkt (of niet).
          Als de topic starter overweegt om de EF lenzen met een A7 te gebruiken, lijkt een grondige test vooraf echt wel noodzakelijk.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #20
            Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

            Zojuist gelezen op digifotopro,Canon zou ook met een geavanceerde systeemcamera komen.De toekomst is niet te stoppen.

            Comment


            • #21
              Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

              Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
              Wat is er mis met een Sony draadje,er zijn hier zoveel draadjes over Canon en Nikon,vooral Nikon.Alhoewel de laatste tijd toch wat minder heb ik de indruk.Indien dit een Sony draadje was,dan zou ik de A99 ook ophemelen,maar dat doe ik niet integendeel.Dit is eerder een draadje voor de systeem camera.
              niets mis mee hoor, maar enkele draadjes hieronder staan precies dezelfde berichtjes, dit komt op mij over als forum vervuiling, maar dat is dan mijn simpele mening.
              voor de rest lees ik dit soort draadjes enkel en alleen om een goed begin van de dag te hebben, de manier waarop men probeert te bewijzen dat een systeemcamera zoveel voordelen heeft ten opzicht van een DSLR is lachwekkend. mijns inziens kies je het soort camera wat past bij je soort fotografie, en dat kan zelfs bestaan uit meerdere cameras. Zelf heb ik ook een systeemcamera naast mijn DSLR, en ik gebruik ze om en om op het moment dat ik het juist acht.
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

              Comment


              • #22
                Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                Ik vrees daar ook voor, maar Dpix schijnt daar anders over te denken.
                Daarom zou ik graag eens in de praktijk ervaren hoe goed het werkt (of niet).
                Als de topic starter overweegt om de EF lenzen met een A7 te gebruiken, lijkt een grondige test vooraf echt wel noodzakelijk.
                De link die ik gepost heb is inderdaad specifiek voor de A7RII.... Heb hierover gelezen...I'm sorry

                Op het forum van dpreview vind TS alvast ervaringen hierover...
                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                Ik herinner me wel in een review van thecamerastore gezien te hebben dat de 17-40 Canon wel degelijk werkte met AF op een A7 (wel traag) maar voor landschappen is dit niet zo belangrijk; manueel focussen gaat trouwens heel goed op die toestellen...

                Ikzelf heb enkel Sony FE lenzen van Sony op de A7RII, dus spijtig genoeg geen ervaring met Canon lenzen...

                Het kriebelt wel als ik volgende thread lees want blijkbaar met de laatste Metabones firmwares zou b.v. de Canon 85/1.8 zeer snel focussen...
                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  De link die ik gepost heb is inderdaad specifiek voor de A7RII.... Heb hierover gelezen...I'm sorry
                  Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt omdat ik je naam noemde.
                  Het gaat mij erom dat adapters een hulpmiddel zijn, en dat ik mij moeilijk kan inbeelden dat de prestaties er echt niet onder lijden. Anderzijds zou ik niet liever hebben dan dat de praktijk mij van het tegendeel overtuigt...
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                    Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt omdat ik je naam noemde.
                    Het gaat mij erom dat adapters een hulpmiddel zijn, en dat ik mij moeilijk kan inbeelden dat de prestaties er echt niet onder lijden. Anderzijds zou ik niet liever hebben dan dat de praktijk mij van het tegendeel overtuigt...
                    Nee, ik voel me totaal niet aangesproken hoor...
                    Als je mijn voorgaande posts bekijkt zal je zien dat ik de laatste ben om te zeggen dat een systeemcamera beter is dan een DSLR...
                    Ik heb ook geen aandelen van Sony

                    Een adapter gebruiken is volgens mij goed om:
                    a) te spelen met goedkope oude lenzen die je voor een prikje ergens kan vinden...
                    b) Indien je zoals de topicstarter reeds een systeem hebt om daarvan lenzen te kunnen gebruiken...en eerlijk gezegd is manueel focussen in het slechtste geval nog heel plezant met die toestellen (dat zal jij met de X-T1 ook wel weten)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Een adapter gebruiken is volgens mij goed om:
                      a) te spelen met goedkope oude lenzen die je voor een prikje ergens kan vinden...
                      b) Indien je zoals de topicstarter reeds een systeem hebt om daarvan lenzen te kunnen gebruiken...en eerlijk gezegd is manueel focussen in het slechtste geval nog heel plezant met die toestellen (dat zal jij met de X-T1 ook wel weten)
                      Volmondig mee eens!
                      (En ja, met de grote zoeker van de X-T1 is manueel scherpstellen verbazend goed te doen. Het is iets totaal anders dan de split screen van mijn pa's oude manuele Pentax, maar het werkt zeker even goed.)
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        Filmpje dat je aanhaalt ivm met adapters is nog met oude firmware , eind vorige week is nieuwe firmware gereleased welke de zaken nog sneller zou maken en voor sommige lenzen een heel grote verbetering zou zijn, baseer me maar op wat ik lees van gebruikers. Natuurlijk is er een verschil in AF tussen a7ii en a7rii wat je niet uit het oog mag verliezen.
                        Naar het verschil in AF-systeem tussen de a7II en a7RII ben ik nog niet gaan kijken, goed dat je dat aanhaalt! En dat van die firmware is ook handig. Ik zag dat ze bij de Metabones adapter ook al aan versie IV of V zaten ondertussen.


                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        Natuurlijk waar niet over gesproken is is de afweging van EVF toz van OVF en al wat daar rondhangt. Ik ervaar in sommige situaties dat OVF beter had geweest, maar in veruit de meeste gevallen verkies ik persoonlijk EVF boven OVF.
                        Ook een draaibaar scherm enzo , daar is toch zoveel dat het leven of beter gezegd het fotograferen aangenamer maakt.
                        Dat is ook wat een onzekerheid voor mij, 0,0 ervaring met EVF's. Enkele jaren geleden toen ik pas mijn eerste DSLR had en in de fotografie gerold ben, zo een 4-5-tal jaar geleden denk ik, las ik dat de delays toen enorm hoog lagen.
                        Nu ja, vooral voor sport is dit een (groot) nadeel, maar voor portretten en landschappen lijkt het me geen al te grote ergernis. En de extra's zoals het kantelbare scherm, NFC, WiFi... zijn allemaal extra's die me tijdens de beslissing niet zullen overtuigen om voor Sony te kiezen. Anderzijds zijn het dan wel weer toffe extraatjes, want wat ik nu met de 7D mis is om snel foto's op een beter scherm te kunnen bekijken dan op het LCD-scherm van de camera zelf. Zonder laptop en CF-kaartlezer is er in mijn geval dus geen manier om 'on the go' foto's te kunnen bekijken en eventueel al selecties te maken... Maar zoals ik al zei, het gaat om de camera, dus deze opties zullen niet doorslaggevend zijn.


                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        Wat het beste is voor jou, denk dat je daar zelf moet over beslissen ik weet dat de 5dmkiii een zeer goed toestel is, spijtig van DR kun je wat omzeilen door heel goed op de belichting te letten.
                        De 5D is ongetwijfeld een top toestel, het wordt genoeg gebruikt in professionele omgevingen waar ik (nog) niet aan toe ben. Heb net op DxO even de vergelijking er terug bij gehaald en de 7D er ook naast gezet. Blijkt dat de DR van de 7D zou overeenkomen met die van de 5D, wat ik niet echt had verwacht eigenlijk. De kleurdiepte ligt dan wel hoger, wat ook wel dankzij de FF-sensor zal zijn en dan de beduidend hogere ISO-prestaties natuurlijk.

                        Tot nu toe heb ik bij geen enkel van de 2 toestellen (5D III, a7II) een of meerdere punten die me 100% overtuigen om voor het ene te gaan en niet voor het andere...
                        Jannes Bollen
                        Website / Facebookpagina

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Bij de Canon lenzen die werken, dat is alleen met de A7RII. Bij andere modellen werkt de autofocus bijlange na zo goed niet of zelfs onbruikbaar. Vergis je daar niet in.
                          Inderdaad, wist niet dat hier zo een groot verschil in zat, zal dit nog eens moeten uitpluizen. Bedankt voor de tip!
                          Jannes Bollen
                          Website / Facebookpagina

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

                            Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                            niets mis mee hoor, maar enkele draadjes hieronder staan precies dezelfde berichtjes, dit komt op mij over als forum vervuiling, maar dat is dan mijn simpele mening.
                            voor de rest lees ik dit soort draadjes enkel en alleen om een goed begin van de dag te hebben, de manier waarop men probeert te bewijzen dat een systeemcamera zoveel voordelen heeft ten opzicht van een DSLR is lachwekkend. mijns inziens kies je het soort camera wat past bij je soort fotografie, en dat kan zelfs bestaan uit meerdere cameras. Zelf heb ik ook een systeemcamera naast mijn DSLR, en ik gebruik ze om en om op het moment dat ik het juist acht.
                            Dat is wel het laatste wat ik zou willen, het forum vervuilen :-)

                            Had het topic over de overstap van DSLR naar Sony ook al helemaal doorgelezen en m.b.v. de zoekfunctie verschillende keren gezocht, maar tot nu toe vond ik nergens een topic over deze 2 toestellen. Het feit dat je het lachwekkend vindt hoe sommigen systeemcamera's zo ophemelen vind ik ook interessant. Tot enkele weken geleden dacht ik hier ook zo over, tot ik de eigenschappen van deze toestellen zag en het me ook opviel hoeveel fotografen de overstap maken en dan zelfs hun hele collectie Nikon, maar vooral Canon lenzen te koop zetten om volledig over te stappen. Dit heeft me aan het denken gezet en waar ik normaal gezien bij zo een twijfels al snel een doorslaggevend antwoord vind om een bepaalde beslissing te maken, lukte me het deze keer niet.

                            Dat de camerakeuze afhangt van de fotografietak waar je het meest in werkt leek me ook een logische veronderstelling, maar mijn vraag was dus vooral of het dilemma 5D III - a7II een eerlijke vergelijking vormt.
                            Ik veronderstel van wel, aangezien er zo veel fotografen de stap maken. Maar waarom? Waarom zijn de Sony camera's voor hen dan interessanter, en vooral: wat 'verliezen' ze door deze keuze? Want dat geven ze vaak niet graag toe zo te zien.
                            Dus daarmee dat ik hoopte om hier een objectief antwoord te vinden en ik moet zeggen dat ik hier al zowel belangrijke nadelen als voordelen voor elk toestel heb voorbij zien komen. Dus zeggen dat dit het zoveelste Sony draadje is lijkt me wat kort de bocht.
                            Ik vermoed dat ik niet de enige ben die van vandaag op morgen graag de keuze wilt maken om over te stappen op een heel nieuw systeem of niet. Maar toch bedankt voor de info!
                            Jannes Bollen
                            Website / Facebookpagina

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Een adapter gebruiken is volgens mij goed om:
                              a) te spelen met goedkope oude lenzen die je voor een prikje ergens kan vinden...
                              b) Indien je zoals de topicstarter reeds een systeem hebt om daarvan lenzen te kunnen gebruiken...en eerlijk gezegd is manueel focussen in het slechtste geval nog heel plezant met die toestellen (dat zal jij met de X-T1 ook wel weten)
                              Inderdaad, om de overstap (vooral financieel dan) wat aangenamer te maken, zou ik voor een adapter kiezen. Ook om te vermijden dat ik enkel nog Sony glas zou aanschaffen in de toekomst en de Canon collectie daar dan maar voor in de kast blijft liggen.
                              En ik zie het ook niet onmiddellijk zitten om bij het gebruik van 2 body's 2 reeksen lenzen mee te nemen.

                              Binnenkort toch eens proberen dit toestel ergens te testen.. Bedankt voor de info!
                              Jannes Bollen
                              Website / Facebookpagina

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 5D mk III vs. Sony a7II

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                Is geen enkel systeem waar zoveel lenzen voor beschikbaar zijn als voor E-mount systeem, praktisch elke klein beeld lens is bruikbaar. Adapter is zeker geen noodoplossing door het feit dat er geen optische correcties aan te pas komen.
                                De metingen van Roger Ciala (Lensrentals) zijn het niet met je eens. http://www.lensrentals.com/blog/2013...-lens-adapters

                                Comment

                                Working...
                                X