Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MIV prijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5D MIV prijs

    Ha ja ???? Ik heb juist even gekeken. Zowel bij Art&Craft, Kamera Express en Fotokonijnenberg gewoon op voorraad. Dat is de eerste maal dat ik weet dat een 5D vlak na lancering zo vlot te krijgen is.
    Er Zijn dus blijkbaar dus nog wel mensen die vinden dat deze prijs er toch wel over is.
    Ik heb in elk geval niet de kriebels om up te graden, maar iedereen moet maar zijn eigen rekening maken natuurlijk.

    EDIT : en dus ook bij Grobet geen enkel probleem...

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Ze kunnen ze op tijd niet aanleveren, dus verkopen doen ze sowieso

    grts
    Sieg
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5D MIV prijs

      Op het Amerikaanse forum fredmiranda loopt er een pol. over een upgrade bij 5DIII bezitters.
      Ik behoor tot de groep van ( not enough for me to upgrade).
      MVG. Hugo

      Comment


      • #18
        Re: Canon 5D MIV prijs

        Je ziet het ook aan de tweedehandsmarkt dat er geen animo is voor de nieuwe 5D4.
        Hij is gewoon pokkeduur en de meerwaarde van de nieuwe snufjes is heel ver te zoeken of zelfs gewoon niet te verantwoorden.

        Canon zegt dat ze deze keer geluisterd hebben naar de fotografen bij het ontwerp van deze camera.
        Als ik zo een en ander in aanschouw neem dan lijkt het mij dat ze alles behalve geluisterd hebben naar de fotografen maar eerder naar de videofanaten die geen geld hebben voor een degelijke videocamera. Wij als fotografen hebben daar niets aan. Waarom zouden we daar dan voor betalen?

        Er is wel 1 uitzondering en dat is de kleurgevoelige ingebouwde lichtmeter. Dat is een gamechanger maar voor de rest zit er niets op de 5D4 wat die hoge prijs moet verantwoorden.

        Er zijn een paar uitzonderingen die toch opwaarderen. Ze zetten hun 5D3 te koop aan een tweedehandsprijs die duurder is dan nieuw in Duitsland. Maar zo geraakt die ook niet verkocht natuurlijk. Wat dacht je?

        Comment


        • #19
          Re: Canon 5D MIV prijs

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Je ziet het ook aan de tweedehandsmarkt dat er geen animo is voor de nieuwe 5D4.
          Hij is gewoon pokkeduur en de meerwaarde van de nieuwe snufjes is heel ver te zoeken of zelfs gewoon niet te verantwoorden.

          Canon zegt dat ze deze keer geluisterd hebben naar de fotografen bij het ontwerp van deze camera.
          Als ik zo een en ander in aanschouw neem dan lijkt het mij dat ze alles behalve geluisterd hebben naar de fotografen maar eerder naar de videofanaten die geen geld hebben voor een degelijke videocamera. Wij als fotografen hebben daar niets aan. Waarom zouden we daar dan voor betalen?

          Er is wel 1 uitzondering en dat is de kleurgevoelige ingebouwde lichtmeter. Dat is een gamechanger maar voor de rest zit er niets op de 5D4 wat die hoge prijs moet verantwoorden.

          Er zijn een paar uitzonderingen die toch opwaarderen. Ze zetten hun 5D3 te koop aan een tweedehandsprijs die duurder is dan nieuw in Duitsland. Maar zo geraakt die ook niet verkocht natuurlijk. Wat dacht je?

          Wat zou jij dan graag nog meer gezien hebben op de 5DIV Bert ?
          Persoonlijk kan ik me niks inbeelden

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            Re: Canon 5D MIV prijs

            Goh... ik kan wel een reeks van zaken bedenken waar verbetering mogelijk is specifiek gericht op de fotograaf die een 5D wil kopen.

            Wat dacht je van low iso? Heeft meerdere voordelen voor wie creatief wil zijn. Ik denk dan aan opnames met lange sluitertijden waar je geen bigstopper moet gebruiken maar een gewoon ND filter al voldoende zou zijn. Er zijn nog mogelijkheden met low iso. Zoals flitsen buiten onder sync time in volle zon met diafragma vol open. Nee, nu moeten we vluchten naar HSS.
            Beter prestaties op hoog iso. Wat nog steeds een zeer pijnlijke teen is van Canon. De Sony sensoren presteren duidelijk beter in alle testen.
            Het wieltje achteraan vervangen door een wieltje zoals bij Nikon. Ik vind de Canon oplossing niet practisch werken. Je stoot er te gemakkelijk tegen en mijn duim is niet gemaakt om het te bedienen terwijl ik door de zoeker kijk. Bij Nikon is dit zeer voor de hand liggend. Dit is echt een estetische fout bij Canon.

            Wat dacht je van een DOF calculator? Lijkt stom op het eerste gezicht maar heel handig. We doen inmiddels bijna alles automatisch maar de DOF in exacte cijfers moet je zelf uitrekenen????

            En zo kan ik er nog een heleboel bedenken maar ik ben nu moe en moet slapen...
            Last edited by buurmanBert; 15 oktober 2016, 01:08.

            Comment


            • #21
              Re: Canon 5D MIV prijs

              Heb nu de 5DIV een 10-tal dagen in bezit komende van een 5DIII en vind hem in alles weer wat beter. De prijs buiten beschouwing gelaten is het makkelijk om af te gaan op specs maar als je er zelf even mee werkt en wat in de menus duikt ga je zien dat er wel wat veranderd is. Of het de prijs rechtvaardigt moet ieder voor zichzelf uitmaken maar ik ben er tevreden over. PS moest er iemand een screenprotector zoeken, de Larmor 0,3mm ultra-thinness optical glass voor 5DIII/5DSR/5DS werkt perfect zelfs met behoud van touchscreen.
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

              Comment


              • #22
                Re: Canon 5D MIV prijs

                Weet nog toen de eerste 5d uitkwam, toen spraken ze van de eerste betaalbare full frame hahaha nu maken ze hem terug onbetaalbaar.
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 5D MIV prijs

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                  Weet nog toen de eerste 5d uitkwam, toen spraken ze van de eerste betaalbare full frame hahaha nu maken ze hem terug onbetaalbaar.
                  Daar heb je een punt.
                  Ik denk dat ze met de 5D zich vooral willen gaan richten op de mainstream om te filmen en het fotografisch aspect wat achterwege laten.
                  Mij lijkt de 5DS nu meer gericht op fotografen en de prijs van dat toestel is ook correct. En wie het niet kan betalen koopt dan maar een 6D zeker?

                  Nikon heeft haar gamma in FF veel beter doordacht. Er is meer keuze en meer gericht op fotografie ook.

                  Jammer dat ik vast zit aan Canon (al die lenzen en accessoires). Ik heb geen klagen van Canon maar ik moet mij ook af en toe upgraden en dan zie ik dat Nikon mij meer perspectieven had geboden.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 5D MIV prijs

                    Er zijn al 5D mark 4's verkocht heb ik vandaag mogen vernemen op de cps dag van Canon.
                    Zelfs met iemand gesproken die hem heeft en hij twijfelt toch wel aan de scherpte van sommige foto's.
                    Hij zei er ook wel bij dat hem het toestel nog niet volledig benut heeft.

                    Zelf heb ik een testdrive van 30min gedaan en het toestel kan me bekoren alleen de vraagprijs is verschrikkelijk hoog!
                    En als ik het goed begreep is die dual raw eigenlijk enkel maar een hulpmiddel en kan je de foto een heel klein stukje verbeteren.

                    Foto's gemaakt in het donker en die zaten er boenk op en de ruis op iso 12800 viel reuze mee.

                    Mijn advies wie een mark 2 heeft zou kunnen overwegen te upgrade maar upgraden van de 3 naar de 4 zou ik zeker niet doen.
                    Toch nu nog niet.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 5D MIV prijs

                      Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
                      ...
                      Mijn advies wie een mark 2 heeft zou kunnen overwegen te upgrade maar upgraden van de 3 naar de 4 zou ik zeker niet doen.
                      Toch nu nog niet.

                      Dan draai jij toch ook wel als de wind man?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 5D MIV prijs

                        Hij moet niet weg! Enkel als hij verkocht geraakt zal ik de mark 4 kopen.
                        En anders hou ik hem nog minstens tot de volgende 5D.

                        Beleefd zijn we wel man!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 5D MIV prijs

                          Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
                          Er zijn al 5D mark 4's verkocht heb ik vandaag mogen vernemen op de cps dag van Canon....
                          Ja wat dacht je anders... Denk niet dat ze op een canon cps dag zeggen dat die camera bijna niet verkoopt he
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 5D MIV prijs

                            Dubbel
                            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 5D MIV prijs

                              Elke keer weer diezelfde zever over " schandalige prijs ", eigenlijk kunnen we copy paste doen met de thread destijds over de 5DIII ... die toen tegen 3500 euro werd gelanceerd ... als je eens goed wil lachen : http://forum.belgiumdigital.com/f9/5...ii-407088.html en http://forum.belgiumdigital.com/f9/5...407088-14.html

                              Prijs toen met nog 19 % btw (nu is dat 21 %)



                              Als je de prijs nu (4129 euro) van de 5DIV omrekent naar 19 % btw, dan is dat 4060 euro ... dus zo'n 500 euro meer dan destijds de 5DIII ... ondertussen zijn we wel 4 jaar verder. Zo schandalig is de prijszetting dus niet.
                              Last edited by Empe; 16 november 2016, 00:14.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 5D MIV prijs

                                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                                Elke keer weer diezelfde zever over " schandalige prijs ", eigenlijk kunnen we copy paste doen met de thread destijds over de 5DIII ... die toen tegen 3500 euro werd gelanceerd ...
                                Ten tijde van de 5D3 had men niet te klagen.
                                Zowel in de VS als Europa moest men meer betalen voor een 5D3 t.o.v. een 5D2.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                                ondertussen zijn we wel 4 jaar verder. Zo schandalig is de prijszetting dus niet.
                                Lanceringsprijs VS.
                                5D3 - 3499$
                                5D4 - 3499$

                                Na 4 jaar +0$.

                                Lanceringsprijs Europa.
                                5D3 - 3499€
                                5D4 - 4129€

                                Na 4 jaar +630€.

                                Comment

                                Working...
                                X