Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 34

Standaard Canon 5D Mark IV vs III

Beste collega's, ik heb al enkele jaren een 5DIII, ben er heel tevreden van.

Mijn vraag is of de 5DIV veel beter is en of een aankoop nuttig zou zijn, het is natuurlijk veel geld.

Ik doe vooral urbex (op statief), hondenshows, portretten, landschappen, en af en toe n concert of huwelijk

En is de bediening gelijkaardig ?

Bedankt voor de tips
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Standaard Re: Canon 5D Mark IV vs III

Ik ken beide toestellen niet, dus geen idee.
    Maar wat kom je te kort bij je huidig toestel?

--
    mlap.
    T.T.

Ik persoonlijk zie op dit moment geen enkele reden waarom ik zou upgraden naar een IV, ik denk dat ik nog mijlenver verwijderd ben van de limieten van de MKIII om de aankoop van een IV te rechtvaardigen (meer pixels, betere dynamic range, dual pixel,...). Mss de betere wheather sealing kan voor jou interessant zijn, voor mijn studiowerk (90% van mijn werk) is dat overbodig.

https://www.imaging-resource.com/cam...on/5d-mark-iv/ geeft je mss wat meer inzicht?

Vriend heeft er ene en hij is dol op het touchscreen. Mogelijkheden te over voor wie ermee werkt.
    Ook de dynamische resolutie en de ruis bij hogere ISO is een stuk beter.
    Als nadeel: alhoewel weathersealing beter is heb ik de indruk dat hij iets minder robuust is dan de mk3
    Nog een klein nadeel: is (nog altijd) onbetaalbaar voor een amateur.
    Thechoice is yours, maar ik gebruik m'n mk3 tot hij uit mekaar valt (nog niet voor meteen), of tot de spiegelloze fullframe van canon op punt staat
    Laatst gewijzigd door philippeDeli; 28 mei 2018 om 09:08
    Canon 5D mk III + een spiegelloze (M5) + paar Lensjes van 16 naar 200 mm en tamron 150-600

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
    Vriend heeft er ene en hij is dol op het touchscreen. Mogelijkheden te over voor wie ermee werkt.
    Ook de dynamische resolutie en de ruis bij hogere ISO is een stuk beter.
    Als nadeel: alhoewel weathersealing beter is heb ik de indruk dat hij iets minder robuust is dan de mk3
    Nog een klein nadeel: is (nog altijd) onbetaalbaar voor een amateur.
    Thechoice is yours, maar ik gebruik m'n mk3 tot hij uit mekaar valt (nog niet voor meteen), of tot de spiegelloze fullframe van canon op punt staat
    Ik gebruik mijn 5D MKI zelfs nog regelmatig

Ik koop altijd minstens 1 model terug.
    Ben zeker geen pro, en zelfs geen zwaar "gemotiveerde" amateur.

Als je nog altijd goede foto's maakt, en je loopt nergens tegen de grenzen aan van je toestel, dan is veranderen puur een comfortzaak.
    Niks mis mee om comfort te zoeken, maar ook niks mis mee om met uw "oude knar" te blijven verder doen.
    Gewoon doen waar je zin in hebt en zaaien naar de zak.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Ik gebruik zelf ook nog de 5D MKIII omdat die voor mij doet wat die moet doen.
    Als de 5D MKIV wat minder duur was, dan zou ik misschien overwegen om de 5D MKIII te vervangen door de 5D MKIV, maar nu is de kostprijs te hoog voor wat ervoor terug komt ten opzichte van de 5D MKIII die ik nu gebruik.

De 5D MK IV heeft weer betere beeldkwaliteiten, en de autofocus doet het beter in heel donkere omstandigheden (daar waar de 5D MKIII het soms wel laat afweten).

Ik zou hem 2e hands kopen en nog n mooie prijs krijgen voor mijn 5DIII. Heb ook nog n lens die ik wil verkopen. Ik zal niet zeggen dat ik aan de grenzen van mijn 5DIII zit, maar het is al wel een ouder toestel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Beste collega's, ik heb al enkele jaren een 5DIII, ben er heel tevreden van.

Mijn vraag is of de 5DIV veel beter is en of een aankoop nuttig zou zijn, het is natuurlijk veel geld.

Ik doe vooral urbex (op statief), hondenshows, portretten, landschappen, en af en toe n concert of huwelijk

En is de bediening gelijkaardig ?

Bedankt voor de tips
    Als je heel tevreden bent met de Mark III en je een veel beter toestel verwacht met de Mark IV zou ik de overstap niet maken. De Mark IV is eigenlijk op alle fronten wat beter maar groot zijn de verschillen mijns inziens niet. Ikzelf heb destijds wel de overstap gemaakt maar dat had te maken met het feit dat mijn Mark III er al ruim 160.000 clicks op had zitten en Konijnenberg er desondanks toch een leuke inruilwaarde op plakte. Bediening is zeer gelijkwaardig met een plusje voor de IV als je een touchscreen-gebruiker bent.

Die lens kan je sowieso beter apart verkopen.

Hé, maak je keuze zelf. Jij hebt het geld, en jij gaat die gebruiken, dus heb je echt de goedkeuring van dit hele forum niet nodig om te kopen wat je graag wil.

Aan je laatste reactie merk ik dat je eigenlijk de beslissing al genomen hebt, maar dat je het nog "aan jezelf moet verantwoorden".
    We leven in Europa, niet in Rusland of China. Hier maak je je keuzes zelf, en je hoeft die echt niet te verantwoorden.

Dat laatste zit echt ingebakken, en ik doe het ook hoor.
    Nieuwe auto. Ja, kreeg een heel goed inruilwaarde en er was juist een promotie hoor je dan.
    Ik heb nog nooit gehoord: ik had gewoon zin in een nieuwe auto.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Bedankt voor de tips !

Ik heb onder andere de 5D3 naast 7D2.
    Maar zelfs in studio merk ik al zeer lichte ruis al op ISO 400.
    Recent ook een uitgebreide shoot gedaan met modellen op een urbex locatie. En dan weet je al dat je hoog in iso moet gaan want echt veel licht was er niet. Had ik best wel wat ruis gevangen.
    Maar ik zat dan ook op de rand van iso, sluiter en diafragma combinatie.

Nu is mijn vraag... Is de 5D4 echt ZOVEEL beter dat ik helemaal geen ruis zou gehad hebben in de zelfde situatie? Ik denk dat het verschil minimaal zal zijn en die hoge kostprijs niet kunnen verantwoorden.
    Verder zit er niet zoveel meer op wat voor mij echt nuttig is. Dus ik wacht de 5D5 af en bekijk dan opnieuw of het een upgrade zal worden.
    De 5D4 kan mij voorlopig met wat ik doe mij niet bekoren. Misschien is dat voor jou anders.

De vraag is of er een 5D5 komt, er is geen enkele Canon camera met die nummer. Ms komt er wel een 3D Mark I, iets tussen de 1 en 5-serie in...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Recent ook een uitgebreide shoot gedaan met modellen op een urbex locatie. En dan weet je al dat je hoog in iso moet gaan want echt veel licht was er niet. Had ik best wel wat ruis gevangen.

Nu is mijn vraag... Is de 5D4 echt ZOVEEL beter dat ik helemaal geen ruis zou gehad hebben in de zelfde situatie? Ik denk dat het verschil minimaal zal zijn en die hoge kostprijs niet kunnen verantwoorden.
    Verder zit er niet zoveel meer op wat voor mij echt nuttig is. Dus ik wacht de 5D5 af en bekijk dan opnieuw of het een upgrade zal worden.
    De 5D4 kan mij voorlopig met wat ik doe mij niet bekoren. Misschien is dat voor jou anders.
    Ik denk dat dat de ruis ook te verklaren is door de kleiner wordende pixels. De AD converter moet dan wel erg gevoelige zijn. Om ruis vrije beelden te maken. Een recente camera met weinig megapixels zal de meeste camera 's wel verslaan.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

Natuurlijk 'moet' ik geen 5DIV hebben en kunnen mijn foto's met de 5DIII beter worden door meer te oefenen etc, ik vroeg me gewoon af of de 5DIV veel beter is dan de 5DIII. Ik heb n 5DII gehad en de 5DIII is veel beter dan zijn voorganger.

, dan lijkt er mij toch iets niet juist met jouw toestel
    Bij de 7D II is er inderdaad, als je er echt gaat op letten een lichte ruis te zien op iso 400, maar op een FF lijkt me dat toch wel héél sterk.
    Zelf ga ik bij m'n 1Dx praktisch nooit lager dan 800 iso, ik maak bijna altijd actiebeelden hé, en zelfs dan nooit geen ruis.
    Als ik uiteraard ferm onderbelicht en daarna in pp de belichting enorm optrek is er altijd ruis, bij gelijk welke iso instelling en gelijk welk merk/toestel

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Had ik best wel wat ruis gevangen.
    De ideale combinatie om ruis te genereren
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Maar ik zat dan ook op de rand van iso, sluiter en diafragma combinatie...
    Met mijn nikon D70 had ik op iso 400 al zo goed als geen ruis, met mijn D300 al helemaal niet, en ook niet met mijn D500. Dat je dit dan aan de hand hebt met de beroemde 5D verbaast me ten zeerste.

Alhoewel ik geen ervaring heb met de Mark IV, durf ik te beweren, dat je er inzake beeldvorming niet op vooruit zult gaan ! ( ongetwifeld nóg meer toeters en bellen ! ?)

Je bent tevreden over je huidige toestel... ! ? Hebt misschien geld te spenderen/moet kosten maken ?

Kan je wel een tip geven, (weet niet welk glas je momenteel in huis hebt).... Maar wil je merkbaar kwalitatiever betere foto's maken ....

Koop een 300mm f2.8 IS ... ! ( Daar had ik dan weer wel een 8-tal jaren ervaring mee ! ) :-)

Groetjes
    Luc
    Groetjes

Lukathi

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
    Alhoewel ik geen ervaring heb met de Mark IV, durf ik te beweren, dat je er inzake beeldvorming niet op vooruit zult gaan ! ( ongetwifeld nóg meer toeters en bellen ! ?)
    Ferme bewerking wetende dat het dynamisch bereik verbeterd is, minder ruis op hoge iso is, het toestel sneller is qua focus en refocusing, de focuspunten gevoeliger zijn in donkere omstandigheden, enz ...
    En wat voor de ene toeters en bellen zijn is voor de andere heel bruikbaar uiteraard

grts
    Sieg

Je bent tevreden over je huidige toestel... ! ? Hebt misschien geld te spenderen/moet kosten maken ?

Kan je wel een tip geven, (weet niet welk glas je momenteel in huis hebt).... Maar wil je merkbaar kwalitatiever betere foto's maken ....

Koop een 300mm f2.8 IS ... ! ( Daar had ik dan weer wel een 8-tal jaren ervaring mee ! ) :-)

Groetjes
    Luc
    Voor de fotografie die ik doe, heb ik geen 300 mm nodig (heb er trouwens 1 liggen van Sigma die ik niet gebruik), zelfs mijn 70-200 mm f2.8 IS II gebruik ik zelden.

De 5DIV is natuurlijk beter dan de 5DIII, zou maar erg zijn van niet, de vraag is of hij ZOVEEL beter is dat het de meerprijs verantwoordt

Ik vind trouwens dat 'pro' bodies (5D, 1D) eenvoudiger te bedienen zijn dan instapmodellen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Ferme bewerking wetende dat het dynamisch bereik verbeterd is, minder ruis op hoge iso is, het toestel sneller is qua focus en refocusing, de focuspunten gevoeliger zijn in donkere omstandigheden, enz ...
    En wat voor de ene toeters en bellen zijn is voor de andere heel bruikbaar uiteraard

grts
    Sieg

Als je tevreden bent met je toestel dan heb je blijkbaar geen nood aan (nog) minder ruis, nog sneller focus, gevoeligere punten, etc... beste Sieg !
    en mocht het niet duidelijk zijn, ik propogandeer ( snel) glas over camerabody's, toch zeker als er geen spectaculair verschil is tussen zijn voorganger ( wat nu bvb het geval is )

Groetjes
    Luc
    Groetjes

Lukathi

Als je tevreden bent met je toestel dan heb je blijkbaar geen nood aan (nog) minder ruis, nog sneller focus, gevoeligere punten, etc... beste Sieg !
    en mocht het niet duidelijk zijn, ik propogandeer ( snel) glas over camerabody's, toch zeker als er geen spectaculair verschil is tussen zijn voorganger ( wat nu bvb het geval is )

Groetjes
    Luc
    Als je tevreden bent met wat je hebt stel je geen vraag op het forum of het nieuwer model beter is om een overstap te kunnen verantwoorden toch
    Dus zodoende ook dat ik daarop reageerde
    Je hebt geen ervaring met de MkIV schrijf je zelf maar je beweert dat 'm niet beter is dan z'n voorganger, eigenaardig toch
    Als ik geen ervaring heb met een toestel zal ik ook nooit iets beweren ;-)

grts
    Sieg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Als je tevreden bent met wat je hebt stel je geen vraag op het forum of het nieuwer model beter is om een overstap te kunnen verantwoorden toch
    Dus zodoende ook dat ik daarop reageerde
    Je hebt geen ervaring met de MkIV schrijf je zelf maar je beweert dat 'm niet beter is dan z'n voorganger, eigenaardig toch
    Als ik geen ervaring heb met een toestel zal ik ook nooit iets beweren ;-)

grts
    Sieg
    "Je hebt geen ervaring met de MkIV schrijf je zelf maar je beweert dat 'm niet beter is dan z'n voorganger"...!?

Sorry, beweer ik niet ! ? Lezen én begrijpen wat er staat, Sieg !

Groetjes

Luc
    Groetjes

Lukathi

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 0
    Laatste bericht: 10 juli 2015, 18:47
  2. Reacties: 0
    Laatste bericht: 15 februari 2015, 11:42
  3. Canon EOS 5D Mark II ruilen EOS 1DS Mark II
    Door Harm_1 in forum Aangeboden