Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 34 van 34

Standaard Re: Canon 5D Mark IV vs III

Sorry Luc, maar Sieg heeft toch gelijk.
    Ik heb nu ook een 5DIII, nog maar pas, en aan alles zie ik en voel ik dat die beter is dan mijn voorganger, de 5D Classic.
    Over de 5D IV kan ik niks vertellen want ik heb die zelfs nog niet in mijn pollen gehad.
    Geen ervaring = best zwijgen!
    FUJIFILM: X-T1 | FUJIFILM: X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS[/B] | Fujinon XF18-55mm f/2.8-4 R LM OIS | Fujinon XF 18-135mm OIS WR f/3.5-5.6 | Fujinon XF 27mm f/2.8 R | Fujinon XF35mm f/1.4 R | NISSIN i60A.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
    Als je tevreden bent met je toestel dan heb je blijkbaar geen nood aan (nog) minder ruis, nog sneller focus, gevoeligere punten, etc... beste Sieg !
    en mocht het niet duidelijk zijn, ik propogandeer ( snel) glas over camerabody's, toch zeker als er geen spectaculair verschil is tussen zijn voorganger ( wat nu bvb het geval is )

Groetjes
    Luc

Goed glas heb ik al :-)
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Ik heb nu ook een 5DIII, nog maar pas, en aan alles zie ik en voel ik dat die beter is dan mijn voorganger, de 5D Classic.
    Over de 5D IV kan ik niks vertellen want ik heb die zelfs nog niet in mijn pollen gehad.
    Hoi Red Falcon, Sieg zal het graag lezen !

Denk dat ik verkeerd begrepen wordt, wil mensen sensibiliseren om te realiseren dat een hogere cameraversie zelden betere beelden geeft , zeker als je niets te klagen hebt !

Goed glas, geeft je meer een "wow effect" , dan een camera !

Een 5dIII vergelijken met een 5 D classic ( en jawel , ik heb beide gehad !) is niet aan de orde want dan spreek je over twee generaties verder !

Vind nog altijd de 5 D classic iets hebben, ondermeer dankzij de lagere pixels,... beeldvorming, daar gaat het mij om ! ( waarom had ik interesse in je 5D denk je ! ?)

geen ervaring = zwijgen maar ik deel ook waar ik ervaring mee heb !!

Maar de OP heeft goed glas , dus ik kan weer rustig gaan slapen :-)
    Groetjes
    Luc
    Groetjes

Lukathi

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Hoi Red Falcon, Sieg zal het graag lezen !

Denk dat ik verkeerd begrepen wordt, wil mensen sensibiliseren om te realiseren dat een hogere cameraversie zelden betere beelden geeft , zeker als je niets te klagen hebt !

Goed glas, geeft je meer een "wow effect" , dan een camera !

Een 5dIII vergelijken met een 5 D classic ( en jawel , ik heb beide gehad !) is niet aan de orde want dan spreek je over twee generaties verder !

Vind nog altijd de 5 D classic iets hebben, ondermeer dankzij de lagere pixels,... beeldvorming, daar gaat het mij om ! ( waarom had ik interesse in je 5D denk je ! ?)

geen ervaring = zwijgen maar ik deel ook waar ik ervaring mee heb !!

Maar de OP heeft goed glas , dus ik kan weer rustig gaan slapen :-)
    Groetjes
    Luc
    Groetjes

Lukathi

Alhoewel ik geen ervaring heb met de Mark IV, durf ik te beweren, dat je er inzake beeldvorming niet op vooruit zult gaan !
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    ...Je hebt geen ervaring met de MkIV schrijf je zelf maar je beweert dat 'm niet beter is dan z'n voorganger, eigenaardig toch
    Als ik geen ervaring heb met een toestel zal ik ook nooit iets beweren ;-)
    Sorry, beweer ik niet ! ? Lezen én begrijpen wat er staat, Sieg !
    Mis ik hier iets of kan ik niet meer begrijpend lezen volgens jouw ??
    Je schrijft toch letterlijk "Alhoewel ik geen ervaring heb met de Mark IV, durf ik te beweren, dat je er inzake beeldvorming niet op vooruit zult gaan !"

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 31 mei 2018 om 19:29
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Mis ik hier iets of kan ik niet meer begrijpend lezen volgens jouw ??
    Je schrijft toch letterlijk "Alhoewel ik geen ervaring heb met de Mark IV, durf ik te beweren, dat je er inzake beeldvorming niet op vooruit zult gaan !"

grts
    Sieg
    grts
    Sieg[/QUOTE]

.... ik durf te beweren dat je met een betere camera niet altijd ook betere beeldvorming krijgt nderdaad ! Maw dat je dat je dat nauwelijks zult merken in je beelden als je 5dIII met 5DIV zult vergelijken... het mannetje achter de camera blijft hetzelfde en optisch verandert er niets ...
    Hoef daarvoor niet altijd eigenaar geweest (te) zijn, toch ! ? ( kan ook specs lezen én interpreteren ) én ik zie regelmatig beelden passeren genomen met een vorige en volgende editie !!

Voor mij was als fotograaf de grootste openbaring inzake beeldvorming mijn overstap van crop naar Fulframe en mijn eerste behoorlijk objectief (70-200L f4),
    Groetjes

Lukathi

Ik heb een 6D, 5d mark III en sony A7III.
    Ik heb de 5d mark IV een tijdje gehuurd en zodoende beslist hem niet te kopen.
    Ik vond dat dit toestel qua verbeteringen veel te beperkt is om zijn prijs te verantwoorden en heb zo een A7III gekocht in de plaats en zal de 5D mark III gebruiken tot deze uit elkaar valt. Mijn 5d is gekocht toen deze een half jaar op de markt was en zit qua kliks al ver boven de gemiddelde levensduur, maar dit beestje blijft momenteel zonder moeite zijn werk doen.
    Ik kon het gewoon niet over mijn hart krijgen om een bepaald bedrag neer te leggen voor een relatief magere upgrade en tegelijk achterstand tegenover de concurrentie. Ja de hogere iso's zijn iets beter en de DR is redelijk wat beter, maar voor mijn nightlife shoots waarvan de foto's meestal voor websites en facebook zijn is dit te verwaarlozen. Ik ben btw plichtig, dus de prijs valt in principe iets beter mee, maar zolang de 5dIII zijn werk doet kan ik de 'upgrade' niet goedkeuren voor mezelf.

pas op, de 5dIV is natuurlijk iets beter en is een verdomd werkpaard zoals je gewend bent van canon.
    Kom je van een 5d mark II dan zal je vooral qua focus en dergelijke een groot verschil merken!
    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

Ik heb de overstap van mooi naar mkiii gemaakt en nu van mkiii naar mkiv.
    Ik fotografeer vaker low light situaties.
    Daarmee kom je tegen de grenzen van de camera. Beide keren na de overstap was er op dat gebied een 'wow' effect.
    Op de overige punten is dat met de overstap van mkiii naar mkiv voor mij niet het geval .
    Touchscreen gebruik ik weinig. Wifi nog niet, enz. Het zijn wat toeters en bellen. Meer de luxe van een duurdere auto. Je maakt er geen mooiere foto's door. Mijn advies: als je niet tegen ISO grenzen aanloopt, niet upgraden. De verschillendezijn te klein.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Ik heb onder andere de 5D3 naast 7D2.
    Maar zelfs in studio merk ik al zeer lichte ruis al op ISO 400.
    Recent ook een uitgebreide shoot gedaan met modellen op een urbex locatie. En dan weet je al dat je hoog in iso moet gaan want echt veel licht was er niet. Had ik best wel wat ruis gevangen.
    Maar ik zat dan ook op de rand van iso, sluiter en diafragma combinatie.

Nu is mijn vraag... Is de 5D4 echt ZOVEEL beter dat ik helemaal geen ruis zou gehad hebben in de zelfde situatie? Ik denk dat het verschil minimaal zal zijn en die hoge kostprijs niet kunnen verantwoorden.
    Verder zit er niet zoveel meer op wat voor mij echt nuttig is. Dus ik wacht de 5D5 af en bekijk dan opnieuw of het een upgrade zal worden.
    De 5D4 kan mij voorlopig met wat ik doe mij niet bekoren. Misschien is dat voor jou anders.

Xafke.... verwondert me dat je lichte ruis opmerkt op ISO400, maar verwondert me ook dat je op ISO400 werkt in de studio ! ? Is het vermogen van je flitsers zo laag, of werk je op f22 of zo ! ?

Groetjes
    Luc
    Groetjes

Lukathi

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 0
    Laatste bericht: 10 juli 2015, 18:47
  2. Reacties: 0
    Laatste bericht: 15 februari 2015, 11:42
  3. Canon EOS 5D Mark II ruilen EOS 1DS Mark II
    Door Harm_1 in forum Aangeboden