|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Yep, Redrock Micro bv. 2500euro en je hebt een waardig systeem!
De Canon videocamera gaat misschien een RED killer worden. Al heb ik mijn twijfels. Vermits de body zo'n 8k gaat kosten denk ik dat hij enkel 2k gaat filmen. Maar wel direct EF mount! Super dus. Wil hij aanvaard worden in de serieuze markt zal hij toch een PL mount moeten krijgen voor echte filmlenzen. Want dat is nog een markt apart. Die lenzen bevatten tandwielen op de focusring.
|
Citaat:
De RED is ook gewoon maar een PC met een lens. We werken genoeg met de RED en dat is een postproductie nachtmerrie soms. Zeer zware rendering nodig van RAW naar Quicktimes.
|
Dat betwijfel ik ten sterkste. Ik denk dat er heel wat ASICs of FPGAs aan te pas komen om die signaalverwerking te doen, net zoals de DIGIC IV ook een custom chip is met een microprocessor als core en speciale verwerkingscircuits daarrond.
|
|
||||
|
Citaat:
|
Citaat:
Een PC is een "general purpose" computer die ingezet kan worden voor allerlei taken. Een digitale camera, point-and-shoot of RED one, is dat niet. Dave |
|
||||
|
Hij werkt perfect.
No need to wait!
|
en de scherpte? Er zijn er die al dan niet kozen voor de 1.0.7 ivm de oplossing van die "puntjesfout"... ten nadele van de scherpte volgens sommigen. En nu?
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. Canon Eos 5DII en 40D, Olympus OM-10, Pentax EI-2000, Samsung Digimax S700... plus een rugzakske met Manfrotto pootjes, gevuld met glaskes, batterijkes, flitser, CF'kes,... |
|
||||
|
Citaat:
Die is minder? Is makkelijk te testen. Je zet je 5D op een statief met lens op manuele focus. Neem een foto, doe de upgrade en neem een nieuwe foto
|
Citaat:
Het zou heel sterk zijn moest Canon het in zijn hoofd halen een firmware update te doen waardoor de foto's minder scherp worden. Zeker met al de pixelpeeperkes die zich in het "camera's en accessoires"-gedeelte van BD begeven ![]() Ook nog eens op de 5DII (met momenteel Canon's beste sensor)/paradepaardje.. Yeah right ![]() Als ik te lang deze topics ga lezen, begin ik nog te geloven dat je met een 350D+kitlens onmogelijk mooie foto's kunt maken ![]() IMHO.. |
|
||||
|
Citaat:
In plaats van iets psoitiefs te onthalen, zijn er tegenwoordig altijd mensen aan het zoeken wat er achteruit gegaan is. Mooiste voorbeeld hiervan is het befaamde zwarte puntjes fenomeen met de 5DmkII. Ik had het nooit gezien, tot er een of andere pipo mee kwam uitpakken. En eerlijk gezegd, zelfs al had canon dat nooit opgelost, ik had er niet van wakker gelegen. De camera heeft zoveel kwaliteiten (en reserve's ;-) |
|
||||
|
Citaat:
![]() Maar dat is natuurlijk het gevolg van elke firmware update. Altijd wordt de scherpte minder...
|
|
|||||
|
Citaat:
![]() Om nog niet te spreken over mijn 300D ![]() Tis nog altijd het menske die op het knopke moet drukken.
|
Citaat:
Dave |
|
||||
|
Citaat:
De 350D was een zeer degelijk toestel. De kitlens is geen L maar je kan er zeker mooie foto's mee maken. Het gebrek aan scherpte en contrast kan in PS bijgevoegd worden. Het is nog altijd de persoon achter het toestel die de foto maakt. Een digicam is enkel een tool.
|
Citaat:
Ik maak regelmatig nachtopnames en op grote afdrukken waren die zwarte pixels wel degelijk zichtbaar en storend. (bij mijn camera althans) |
|
||||
|
Citaat:
Dat terzijde, ben ik ook wel van mening dat het nog altijd het mannetje is dat het 'm doet. Maar ik denk dat de balans ergens op 50/50 ligt. Ik ben de laatste om te gaan pixelpeepen. Ik reageerde enkel op de "vaststelling" dat een firmwareupdate geen invloed kan hebben op de scherpte. Ik kan me voorstellen dat een camera zoals de 5D gebruikt wordt in situaties waar die resolutie ook daadwerkelijk nodig is. Een beetje inbeeldingsvermogen is niet ongepast. En dat je met de 350D geen mooie foto's kon maken heb ik nooit beweerd. Die twee foto's waarmee ik in de HoF ben gestruikeld zijn alletwee gemaakt met een 350D. Die camera was de concurrentie destijds ver vooruit, zelfs al vonden velen hem niet goed in de hand liggen. Dave |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| 5D of 1D Mark III | Orri | Camera's | 46 | 24 juni 2007 11:44 |
| Canon EOS-1D Mark III | Otto Knap | Camera's | 122 | 8 mei 2007 07:58 |
| Ruilen: canon 1D mark II voor 5D | fotofiel | Aangeboden | 4 | 9 januari 2007 18:14 |
| Firmware updates voor EOS 1D Mark II N, 5D! | -Wim- | Camera's | 3 | 4 april 2006 02:12 |
| Misverstand Canon 5D, 20D en croppen | Leonidas | Ter Zake | 13 | 4 maart 2006 09:40 |
![]() |