Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 5D Mark II

    DPR Beta's
    Ik heb net wat A3+'n afgedrukt op: Fine Art Paper Photo Rag! (Pixm Pro 9500-Lucia)
    Ik weet al, wat ik moet weten. > (++++)
    SF
    00.00 Gone

    Comment


    • Re: Canon 5D Mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      ik heb het opnieuw gelezen en het maakt nog steeds zin.
      Mijn punt is het volgende. Als je een foto op 100% bekijkt, bekijk je het zoals de foto echt is.
      Je bent dus niet 6X of 21X aan het vergroten. Het is net omgekeerd.
      Als je die beeldvulllend op scherm bekijkt daarentegen, dan ga je de foto via een bepaald algoritme verkleinen (respectievelijk 6 en 21x) en dit geeft een verkeerd beeld.

      Uw LCD op uw fototoestel doet dit ook geregeld: op het kleine scherm lijkt alles retescherp, maar als je inzoomt of op een groot scherm bekijkt dan kan blijken dat de foto eigenlijk bewogen is. De verkleining geeft dus een verkeerd beeld.

      Natuurlijk moet je ook uw afdrukgrootte in rekening nemen. Wil je enkel tot A4 afdrukken, dan heb je maar 6MP nodig.

      Wil ik dat de 21 MP op 100% scherper is, dan de 12MP van de mark I ?
      Da's allicht wel teveel gevraagd. Wat wel de bedoeling is dat de 21MP versie meer detail heeft kunnen capteren. Anders kan ik evengoed het zaakje in photoshop interpoleren.

      In die zin vind ik binnen de 'oudere' technologieën 12MP op een FF daar de ideale verhouding.
      Een FF met de technologie van de 50D zal allicht meer MP kunnen trekken. Maar daarvoor zullen we nog wat moeten wachten.
      Last edited by PSG; 20 september 2008, 17:37.

      Comment


      • Re: Canon 5D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
        DPR Beta's
        Ik heb net wat A3+'n afgedrukt op: Fine Art Paper Photo Rag! (Pixm Pro 9500-Lucia)
        Ik weet al, wat ik moet weten. > (++++)
        SF
        Kon met de mark I ook al perfect.

        Comment


        • Re: Canon 5D Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
          In dit topic kun je dus zeer duidelijk 2 verschillende soorten mensen onderscheiden:
          De fotograaf, en de gadget freak.

          Canon slaat de bal hier volledig mis vind ik. Ipv een hoop onnodige prullen op hun toestel te zetten hadden ze zich beter toegespitst op een toestel dat de oude 5D duidelijk overtreft in beeldkwaliteit.

          @ViewFinder
          Water resistance: 10 mm rain in 3 minutes... Dit vind ik wel zeer raar hoor.
          Moet je je nu ongerust maken in de regen, of niet? Een druppel of 2 mag, maar geen stortbui?
          Ik heb al in de gietende regen met mijn toestel + een vriend met een D200 zonder zorgen rondgelopen. Kan dit met de 5D M2? Ook hier hadden ze beter ipv al hun prullen erop te zetten ervoor gezorgd dat ze een 100% weather sealed toestel hadden.

          Maja, ze zullen wel verkopen zeker. je kunt er tenslotte mee filmen...
          U moet terug in de tijd van voor 1980.
          In uw redenering is alles wat daarna is ontwikkeld onnodig.
          Het is uw goed recht filmen op een dslr onzin te vinden maar heel toevallig barsten alle grote en kleine nieuws sites uit hun voegen van filmpjes gemaakt door professionele fotografen met een eenvoudige video functie op een handzaam compactje. Nu krijgen ze die mogelijkheid met verhoogde kwaliteit op een toestel dat ook hele mooie foto's kan afleveren.
          Ik maak graag diashows en vind het heel erg leuk om hier en daar er een stukje film in te monteren. En er is niemand die me tegenhoud om dat met een 5Dmk2 te doen. Nu nog een volwaardige soundrecorder erin en ik kan mijn super memocorder ook thuislaten.
          Gemak dient de mens en ik vind € 2400 spotgoedkoop!

          Comment


          • Re: Canon 5D Mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
            Kon met de mark I ook al perfect.
            Zoveel te beter, maar die koop ik niet!

            SF
            00.00 Gone

            Comment


            • Re: Canon 5D Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
              Kon met de mark I ook al perfect.
              Maar die heeft geen video.

              Video is een gadget.
              Live view is ook een gadget.

              Toch is het nu een nadeel dat de Sony A900 geen live view heeft.
              Over een jaar wordt het een nadeel als een nieuwe DSLR geen video heeft.

              En als laatste....hoge ISO is een gadget.

              Geen enkele echte fotograaf heeft hoge ISO nodig.

              Als dat wel het geval was dan was het beroep fotograaf uitgevonden na de Nikon D3.

              Jan.

              Comment


              • Re: Canon 5D Mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

                Geen enkele echte fotograaf heeft hoge ISO nodig.

                Als dat wel het geval was dan was het beroep fotograaf uitgevonden na de Nikon D3.

                Jan.
                Wat een redenering.
                Geen enkele echte fotograaf had toch autofocus nodig ?
                Of een computer ?
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • Re: Canon 5D Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

                  Geen enkele echte fotograaf heeft hoge ISO nodig.

                  Als dat wel het geval was dan was het beroep fotograaf uitgevonden na de Nikon D3.

                  Jan.
                  Komaan Jan, ge zou toch beter moetene weten!
                  Met deze mkII ga je foto's kunnen nemen die vroeger gewoon onmogelijk waren!
                  Echte fotografen, wat is dat trouwens?
                  Nooit van gehoord!!

                  SF
                  00.00 Gone

                  Comment


                  • Re: Canon 5D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                    En als laatste....hoge ISO is een gadget.

                    Geen enkele echte fotograaf heeft hoge ISO nodig.

                    Als dat wel het geval was dan was het beroep fotograaf uitgevonden na de Nikon D3.

                    Jan.
                    Dat slaat wel op niets hoor. In de studio heb je alles zelf onder controle. Eens daarbuiten moet je het doen met het licht dat er is. Ik vermoed dat je nog nooit in moeilijke omstandigheden hebt getrokken. Ga eens een dansspectakel of een turnshow trekken.
                    Met hogere iso kan je zaken fotograferen die je vroeger niet kon fotograferen. Het is de regeling die het minst effect heeft op de compositie en het finale resultaat. Het mag donkerder zijn, je kan meer inzoomen als je uit de hand trekt, ... Ik droom van het moment dat er een stand is dat je diafragma en sluitertijd instelt navenant de situatie en dat de iso automatisch wordt ingesteld om de juiste belichting te krijgen.
                    _______________________________________
                    Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

                    Comment


                    • Re: Canon 5D Mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
                      Dat slaat wel op niets hoor. In de studio heb je alles zelf onder controle. Eens daarbuiten moet je het doen met het licht dat er is. Ik vermoed dat je nog nooit in moeilijke omstandigheden hebt getrokken. Ga eens een dansspectakel of een turnshow trekken.
                      Ik volg dezelfde logica voor hoge ISO zoals voor live view of video.
                      En ja, inderdaad is IS en AF gelijk overbodig. En waarom is alles nu digitaal ?
                      Een echte fotograaf heeft dat allemaal niet nodig. Terug naar 1960.

                      Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
                      Met hogere iso kan je zaken fotograferen die je vroeger niet kon fotograferen. Het is de regeling die het minst effect heeft op de compositie en het finale resultaat. Het mag donkerder zijn, je kan meer inzoomen als je uit de hand trekt, ... Ik droom van het moment dat er een stand is dat je diafragma en sluitertijd instelt navenant de situatie en dat de iso automatisch wordt ingesteld om de juiste belichting te krijgen.
                      Dit is Auto ISO.

                      Bij de Canon 5D II wordt de laagste sluitertijd automatisch bepaald.
                      Met het grote ISO bereik en met zoomlenzen lijkt dit toch een goede oplossing.
                      Even afwachten hoe dit in de praktijk werkt.

                      Merkwaardig genoeg wordt in M, als de sluitertijd wel instelbaar is, auto ISO niet meer ondersteund:
                      Dat kan wel met de 5D mark V.

                      Jan.

                      Comment


                      • Re: Canon 5D Mark II

                        Je kan de evolutie niet tegenhouden!
                        Waaom zou je, trouwens?
                        Je kan wel in een boom gaan wonen en terrug met een shoendoos je foto's nemen!
                        In 1828 heeft Joseph Nicéphore Niépce er 8 1/2 uur over gdaan om zijn eerste foto te nemen.
                        Wil je daar terug naar toe, soms?
                        SF
                        00.00 Gone

                        Comment


                        • Re: Canon 5D Mark II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Ps, mag een fotograaf niet filmen?
                          Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                          Ik denk nu juist wel, dat de movie mode, voor Pro's.... heel handig en nuttig kan zijn
                          SF
                          Natuurlijk mag een fotograaf filmen. Maar wanneer zou jij dan een filmpje maken met je fototoestel in je handen? Misschien op een atletiek meeting als de polstokspringer juist over de lat gaat? Of als de sprinter net de finish voorbijsteekt? Of misschien op een trouw als de bruid en bruidegom elkaar kussen? Of als je juist een zeldzame vogel ziet waarvoor je al uren in je schuilhutje zit?? Wel, op die momenten zou IK graag een foto nemen. Als jij dat wil filmen, be my guest, maar ik denk dat je veel mooie foto momenten gaat missen omdat je aan het filmen bent. En voor een pro fotograaf zou dit zelfs onvergeefelijk zijn als je het shot van je leven mist omdat je juist een filmpje aan het draaien was...

                          Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                          Ik zie het zo voor me.

                          We zetten jou buiten in een short en T-shirt bij zo'n regenbui. 3 minuten. En je moet daar blijven staan.

                          10 mm regen = 10 liter water per m² per 3 minuten. Dat is écht geen zacht buitje
                          Als ik in short en t-shirt ben probeer ik ook zo snel mogelijk binnen te zijn als het regent, het gaat mij gewoon om de rare omschrijving die Canon geeft. Is de 5D M2 nu weather sealed of niet? Bedoelen ze daarmee dat hij wel wat tegen regen kan, maar je toch maar best begint in te pakken?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                          MF is bedoeld voor de echte fotograaf. Dat merk je dan ook aan de prijs..
                          Ehm, hier heb ik effe over moeten nadenken, maar ik snap niet wat je bedoeld.
                          Denk je dat ik AF ook een gadget vind? Dit heeft volgens mij wel degelijk een meerwaarde op een fototoestel. En prijs? Is MF dan duur of is het goedkoop? Denk trouwens niet dat je een DSLR kunt kopen die geen AF heeft, of wel? Of heb je het over MF objectieven? Heb er hier liggen van 15 euro, maar je kunt ook een MF Carl Zeiss kopen voor 1500 euro hoor.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                          En wat is er op lagere ISO verkeerd met de beeldkwaliteit van de 5D. Wat kan er nog beter ?.
                          Der is niks mis met de beeldkwaliteit, dat heb ik ook niet gezegt. Maar is de 5D dan het einde van de lijn? Zal er nooit geen toestel meer komen dat de 5D op een of andere manier overtreft in beeldkwaliteit? Misschien wel niet, ik heb er eigenlijk geen flauw idee van. Maar een video functie zal je in ieder geval geen betere foto opleveren

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                          Wanneer is water afscherming geintroduceerd ?
                          En werden er voor die tijd geen foto gemaakt ?
                          Als het regent dan stop ik met fotos maken. (In de theoretische veronderstelling dat ik fotos zou maken)
                          -Weet ik niet, zeg het me is
                          -Tuurlijk wel, maar weather sealing is een nuttige toevoeging aan je toestel.
                          -Ik stop dan normaal gezien ook met foto's maken hoor, maar je kan altijd eens in een plensbui terechtkomen.

                          Comment


                          • Re: Canon 5D Mark II

                            Maak alstublieft er geen peutertuin topic van hé

                            Hoge iso, AF, weather sealing, enz... zijn allemaal dingen die niet nodig zijn, maar wel het fotograferen makelijker maken.

                            Filmpjes maken is dat niet, of wel soms?
                            Begint het verschil tussen iets nutig en een gadget nu eindelijk eens door te dringen?

                            Comment


                            • Re: Canon 5D Mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
                              Maak alstublieft er geen peutertuin topic van hé
                              Is dat tegen ons ????

                              SF
                              00.00 Gone

                              Comment


                              • Re: Canon 5D Mark II

                                Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
                                Maak alstublieft er geen peutertuin topic van hé

                                Hoge iso, AF, weather sealing, enz... zijn allemaal dingen die niet nodig zijn, maar wel het fotograferen makelijker maken.

                                Filmpjes maken is dat niet, of wel soms?
                                Begint het verschil tussen iets nutig en een gadget nu eindelijk eens door te dringen?
                                Makelijker?

                                Nutig?

                                Comment

                                Working...
                                X