Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Camera's & Accessoires > Camera's

Canon 5D Mark II

Reageren

Discussietools Weergave
  #376 (permalink)  
Oud 24 september 2008, 13:27
Doc_Holiday's schermafbeelding
Doc_Holiday Doc_Holiday is offline
Member

Standaard Re: Canon 5D Mark II

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
5DII + 24-105 voor 2899 dat lijkt me wel een koopje
  #377 (permalink)  
Oud 24 september 2008, 15:06
Silver Roller Silver Roller is offline
Member

Citaat:
Scherpste tot nu toe ... 2899/ 1.19= 2436 en dit incl. een lens die je voor 700-750 Euro kunt verkopen als nieuwe tweedehandse geeft +- 1700 Euro ( zonder btw ) ... en er zijn er die nog 1450 durven vragen voor een tweedehandse 5D , je krijgt er dan wel een (meestal waggelende) grip bij
Met citaat reageren
  #378 (permalink)  
Oud 24 september 2008, 15:13
Jan_10D's schermafbeelding
Jan_10D Jan_10D is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
Waar haal je dat?
link van dpreview forum.

Dus als iedereen op dpreview forum aan deze prijs wil kopen dan wordt de wachttijd iets langer.

Oude 5D -> http://www.ac-foto.com/ac/shop/info....tion=&id=18518

Jan.
Met citaat reageren
  #379 (permalink)  
Oud 24 september 2008, 15:21
Silver Roller Silver Roller is offline
Member

meer van dat:
http://geizhals.at/a366861.html
http://geizhals.at/a366844.html
Met citaat reageren
  #380 (permalink)  
Oud 25 september 2008, 07:33
GSPeP's schermafbeelding
GSPeP GSPeP is offline
Junior Member

Als het dan toch over prijzen gaat:

In Duitsland vanaf 2165,- EUR

http://www.preissuchmaschine.de/in-D...D-Mark-II.html
Met citaat reageren
  #381 (permalink)  
Oud 25 september 2008, 12:26
Senior Member

Citaat:
Als je even kan afwachten vind je de 5D II overal voor 2499 (officiele Canon prijs) - 10 % tot zelfs -20 %.

Alles boven 2250 is te hoog.

De tijd dat er 6 maand na de introductie nog een tekort was is definitief voorbij. Daarvoor is het merkenaanbod op dit moment veel te hoog.

Jan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht

We zijn er bijna.

De 1850 euro is in aantocht.

Met 24-105 :
http://www.preissuchmaschine.de/in-D...24-105-mm.html

Laatst gewijzigd door Jan_10D; 25 september 2008 om 12:30
Met citaat reageren
  #382 (permalink)  
Oud 25 september 2008, 23:35
Koen Bé's schermafbeelding
Koen Bé Koen Bé is offline
Member

Citaat:
Dit topic wordt het nieuwe 5D topic.

3 jaar terug vond iedereen dat de 12 MP 5D FF onzin was.

Wie heeft FF nodig, wie heeft 12 MP nodig, wie wil onscherpe fotos, wie wil vignetting, wie wil er 15 MP raw bestanden... En dat voor 3000 euro.

...

Vandaag is de 5D de referentie waarmee alle andere 12 MP APS en FF DSLR worden vergeleken...

En nu is de 5D II onzin:

Te grote bestanden, te veel MP, lenzen niet goed genoeg, te veel diffractie, te weing AF, te veel video.

We kunnen over twee jaar nog eens terugkijken.

Ik vermijd nu alles hoger dan ISO 800.

Het verschil tussen de 16 MP 1Ds II en de 21 MP 1DsIII is 624 pixels horizontaal.

Tussen de 16 MP 1DsII en de 12 MP 5D is het verschil ook 624 pixels.

Dit is nog minder dan een upgrade van 6 MP naar 8 MP.
Niet echt wat je zou verwachten voor 2500 euro.

De upgrade van 12 naar 21 MP is vergelijkbaar met een upgrade van 6 naar bijna 10 MP.

Jan.

Misschien, de toekomst zal het uitwijzen.

Ik ben zeker geen vragende partij in de pixeloorlog, maar ik heb er ook niets tegen. bij gebrek aan een crop camera, crop ik soms zelf
Ik vind 3200 iso genoeg, maar als 16 keer meer (grapje), zonder ruis of detailverlies kan, zal ik het zeker proberen. Film is aan mij vooralsnog niet besteed...

Wat ik vrees is dat deze mkII nu om pure marketing redenen naast de nikon en andere sony's op de fotokina zal staan. De meer geavanceerde CMOS technologie van de 50d is NIET hernomen in de 5d mkII.
Ik verwacht dus volgend jaar nog altijd een 3D als state of the art FF, en een 7D met opnieuw een 12 à 16 MP. De 1Ds reeks zal dan nog uitblinken met zijn robuustheid en watersealing.

Maar voor mij nog altijd geen haast om te vernieuwen, misschien de nieuwe 24mm 1.4 in afwachting - voor mij is de lens nog altijd belangrijker dan de allernieuwste body.
  #383 (permalink)  
Oud 26 september 2008, 01:48
Yourt's schermafbeelding
Yourt Yourt is offline
Member

Wat ik in een aantal posts niet snap is de idee over overstappen en waarom kopen etc...
Als je de huidige prijs van de 5D ziet (zolang die nog beschikbaar is) en de prijs van de 5DII dan scheelt dat nog aardig wat, maar het mindert reeds...
Ik heb nog geen FF en heb enkel een 40D. Dus ja, ik zat te wachten op een opvolger van de 5Dom te zien wat er aan kwam.

En dat filmen is mss. een gimmick, maar leuk. Foto's met een 5D of een 5DII op 1600 ISO zijn "schitterend" tov die van de 40D. Liveview beter, ook in het groene vierkantje RAW (als mijn vriendin het toestel hanteert kan ik dan vanaf RAW vertrekken), mijn Lexar supersnelle CF's kunnen eindelijk tot hun recht komen (had een beetje vooruitgekeken bij aankoop), en ik heb geen EF-S glas wegens honger naar FF. Dus haal gauw die 5D uit de markt, drop de prijzen nog een eindje (de hier genoemde 1800 € is amper meer dan de prijs van de 5D een tijdje geleden), en dan kan ik er eentje kopen.
En die kwaliteit zal best wel goed zitten, als je niet op F22 gaat schieten bij ISO 12800 Voor portretten: schitterende FF, ben ik voor de testen reeds van overtuigd, en voor concerten op ISO 1600: moet kunnen, zeker met een 85mm glaske erop: alles lekker bevriezen, beter dan een scherpe blur van een artiest in actie...
Nu gewoon effe rustig wachten op dedeftige reviews, en op de verdere prijsdaling, liefst met een mooie cashback op een setje 5DII+ L-glaske.
Ondertussen ga ik mijn Samsung 245T aan mijn nog te monteren pc'ke hangen (MOBO Asus nog in bestelling, 4GB Corsair Dominator, Thermalrightultra extreme, AMD 9350e, 2 X Velociraptor 300GB, fanless voeding reeds gekocht en AMD sonata pro case recupereer ik met de DVD-branders en LCD-fancontroller/display erin). Who cares about 21 MB anyway??? :-))
  #384 (permalink)  
Oud 26 september 2008, 08:01
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
Wat ik vrees is dat deze mkII nu om pure marketing redenen naast de nikon en andere sony's op de fotokina zal staan. De meer geavanceerde CMOS technologie van de 50d is NIET hernomen in de 5d mkII.
En wat is er dan zo speciaal aan de CMOS technologie van de 50d.

Zelfde bedrijf, zelflde ontwerpers, zelfde productie. zelfde processor.

Als nu ISO 6400 met de 5DII ook bruikbaar zou worden, wat moet er dan nog beter.

Bekijk de nieuwe Fuji sensor. Meer pixels bieden de mogelijkheid tot hoger dynamisch bereik.
Dat is technologische evolutie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
Ik verwacht dus volgend jaar nog altijd een 3D als state of the art FF, en een 7D met opnieuw een 12 à 16 MP. De 1Ds reeks zal dan nog uitblinken met zijn robuustheid en watersealing.
Ik niet.

Jan.
Met citaat reageren
  #385 (permalink)  
Oud 26 september 2008, 10:15
PSG's schermafbeelding
PSG PSG is offline
Senior Member

Citaat:
Bekijk de nieuwe Fuji sensor.
Care to elaborate?
Met citaat reageren
  #386 (permalink)  
Oud 26 september 2008, 11:52
qless's schermafbeelding
qless qless is offline
Junior Member

Als ik zie hoe de 50D presteert op 3200/6400 ISO en de 5DII dan verkies ik toch echt de 5DII, dus andere CMOS techniek zie ik zo niet...
  #387 (permalink)  
Oud 26 september 2008, 12:42
PSG's schermafbeelding
PSG PSG is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qless Bekijk bericht
Als ik zie hoe de 50D presteert op 3200/6400 ISO en de 5DII dan verkies ik toch echt de 5DII, dus andere CMOS techniek zie ik zo niet...
Als je de densiteit van de 50D naar FF vertaalt zou je aan 40 MP zitten.
De vergelijking zoals die nu is, is dus niet correct om het voordeel van de nieuwe techniek in te schatten.
Met citaat reageren
  #388 (permalink)  
Oud 26 september 2008, 18:15
Hans Swolfs's schermafbeelding
Hans Swolfs Hans Swolfs is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar Hans Swolfs

ga ook eens antwoorden in deze topic

ik was al een tijdje aan het sparen voor naar een 5D over te stappen wegens de full-frame.

Met de komst van de 5D mk II weet ik dat ik voor een moeilijke keuze sta : de 5D is een nieuwe standaard geworden en bewezen dat het een dijk van een camera is... De 5D mk II zal volgens mij ook een hele goeie camera zijn die momenteel nog wel wat te duur is voor mij maar kan zijn dat ik wel wat doorspaar.

Filmfunctie : handig meegenomen
21mp : geen bull**** van nieuwe PC te kopen... Dan wacht ik wel wat langer. kwaliteit van de foto primeert, niet de snelheid van verwerking (zolang ik er mijn broodwinning niet van maak )

Ben hoogstbenieuwd naar de echte fieldtesten die zullen uitwijzen hoe goed de 5D mk II wel is...
Met citaat reageren
  #389 (permalink)  
Oud 26 september 2008, 20:42
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
ga ook eens antwoorden in deze topic

ik was al een tijdje aan het sparen voor naar een 5D over te stappen wegens de full-frame.

Met de komst van de 5D mk II weet ik dat ik voor een moeilijke keuze sta : de 5D is een nieuwe standaard geworden en bewezen dat het een dijk van een camera is... De 5D mk II zal volgens mij ook een hele goeie camera zijn die momenteel nog wel wat te duur is voor mij maar kan zijn dat ik wel wat doorspaar.

Filmfunctie : handig meegenomen
21mp : geen bull**** van nieuwe PC te kopen... Dan wacht ik wel wat langer. kwaliteit van de foto primeert, niet de snelheid van verwerking (zolang ik er mijn broodwinning niet van maak )

Ben hoogstbenieuwd naar de echte fieldtesten die zullen uitwijzen hoe goed de 5D mk II wel is...
De 5DII wordt de nieuwe standaard voor HD video op DSLR... Er is er maar 1.

Ik koop een 5D II, of deze nu beter is dan de 5D of niet, omdat ik Canon lenzen heb. En een tweede 5D is geen 5D teveel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
Care to elaborate?
http://www.dpreview.com/news/0809/08092308fujifilm.asp

Citaat:
A dual readout system on the chip allows alternate pixels to be read-out part-way through the exposure. This means that half of the photodiodes are only exposed for a short period of time. These reduced-exposure pixels are less likely to become saturated and hence will retain highlight detail. This allows the sensor to record in up to an 800% dynamic range expansion mode even at its base sensitivity setting.
Als iemand op het idee zou komen om na de helft van de belichtings tijd alle pixels uit te lezen en na de tweede helft van de belichtingstijd opnieuw dan zijn er geen extra pixels nodig voor extra DR.

Jan.
Met citaat reageren
  #390 (permalink)  
Oud 26 september 2008, 21:01
PSG's schermafbeelding
PSG PSG is offline
Senior Member

Citaat:
Nog altijd dezelfde basistechniek als vroeger dus; fuji verlaat blijkbaar de DSLR markt. (niet onverwacht)
Citaat:
Als iemand op het idee zou komen om na de helft van de belichtings tijd alle pixels uit te lezen en na de tweede helft van de belichtingstijd opnieuw dan zijn er geen extra pixels nodig voor extra DR.
Of nog beter nog: een diode die zich herinitialiseert wanneer die "vol" is.
Jaaaren geleden heb ik nog een artikel gelezen van een diode die dit kon en waar dus aansturing op pixelniveau mogelijk was.
Technologie is nooit doorgebroken of misschien ligt die nog ergens in de kast?
Met citaat reageren
  #391 (permalink)  
Oud 26 september 2008, 22:02
Fotografken's schermafbeelding
Fotografken Fotografken is offline
Junior Member

Vandaag op photokina de 5D mark II vastgehad, en ik kan enkel maar zeggen dat hij WAANZINNIG is, net als heel de canon stand..

grtz
  #392 (permalink)  
Oud 26 september 2008, 22:07
Telekees Telekees is nu online
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
Vandaag op photokina de 5D mark II vastgehad, en ik kan enkel maar zeggen dat hij WAANZINNIG is, net als heel de canon stand..

grtz
Het gaat hier over een kiekdoos?
Met citaat reageren
  #393 (permalink)  
Oud 26 september 2008, 22:33
GroovBird's schermafbeelding
GroovBird GroovBird is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht

grtz
idd
  #394 (permalink)  
Oud 26 september 2008, 22:50
kristofpattyn's schermafbeelding
kristofpattyn kristofpattyn is offline
Member

Ik vond wel jammer dat je geen CF-card mocht in het toestel steken om wat shots thuis te kunnen checken. Van de 1D mark 3 maakten ze geen probeem.
Om af te reageren dan maar een H3DII gaan testen, ze waren toch wat vriendelijker daar, maar jammer genoeg buiten budget

Canon 5 D - 30D, glas van 17 tot 300 mm en een paar flashkes en strobistenallaam
Met citaat reageren
  #395 (permalink)  
Oud 27 september 2008, 01:24
PhilippeVDP PhilippeVDP is offline
Member

De grip kost trouwens niet zo veel meer als de grip van de oude 5D ... voor 249 heb je hem in belgie
  #396 (permalink)  
Oud 27 september 2008, 12:25
RonnyE's schermafbeelding
RonnyE RonnyE is offline
Member

Stuur een bericht via MSN naar RonnyE

Ook even iets zeggen na mijn bezoek gisteren op Photokina:

Oh ja voor diegene die twijfelen aan het goedkope toegangsticket van Duitse fotocommunity aan 9 euro, het werkt alleen als je je wagen gaat parkeren wel rekenen op 7 euro ...

Wat betreft de camera's: heb de 5D II getest, pracht van een camera, heb me laten "wijsmaken" dat het model op photokina nog niet het productiemodel is. Heb foto's genomen met hoge isowaarden en dat viel zeer goed mee.
Omdat ik bij mijn 20D de snelheid van 5fps gewend ben heb ik dit ook eens getest met de 3,9 fps bij de 5DII. Is me nog niet helemaal duidelijk wat echte verschil is. Daarom beetje naar links geschoven op de Canon stand en de 1Ds Mark III even vastgehouden, man man Uiteraard is 8000 euro tov 2500 wel een wereld van verschil.

Mijn geheugenkaarten zullen wel een update moeten krijgen. Voor het filmen bijvoorbeeld (al is het niet echt de bedoeling) liet ik me vertellen dat een kwartier filmen ong. 4 Gb zou zijn ...

Ik heb nog even tot kerstmis dan wil ik toch mijn keuze gemaakt hebben en tegen dan zullen de eerste besprekingen her en der meer duidelijkheid geven.

Greetz, RonnyE
  #397 (permalink)  
Oud 27 september 2008, 13:03
Stefan ON7STV's schermafbeelding
Stefan ON7STV Stefan ON7STV is offline
Junior Member

voor de liefhebbers :

http://www.northlight-images.co.uk/c...5d2_3d_7d.html
  #398 (permalink)  
Oud 27 september 2008, 13:05
SeaSquid's schermafbeelding
SeaSquid SeaSquid is offline
Member

Omdat púre ijdelheid me gebiedt me ook eens te mengen in een draadje dat ondertussen al 14000 views heeft gekaapt, enkele - niet-technische - bedenkingen:

De lancering van de 5D MkII heeft niets dan voordelen. Voor álle Canon users. Ik verduidelijk:

- De FF-shooters die willen 'upgraden' naar hun langverwachte MkII kúnnen dat nu.
--> en ze zetten hun oude 5D te koop

- De APS-C shooters (gewoonlijk met iets lager budget) die al een tijdje wensen over te stappen naar FF hebben nu geen reden meer om het niet te doen en kopen de 2e hands 5D's van de voorgaande categorie (of hebben een extra reden om FF te gaan met de MkII)
--> máár zij moeten hun EF-S lenzen dan weer dumpen.

- De APS-C shooters die niet overwegen over te stappen naar FF, krijgen een mooi aanbod van EF-S lenzen op de tweedehandsmarkt van de voorgaande categorie.

==> Conclusie: iedereen wint. Zelfs Canon zélf

Tweede bedenking: hoe gaat BD omgaan met die 5D-MkII shooters die een filmpje willen posten in Showcase?

#399 (permalink)  
Oud 27 september 2008, 21:22
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht

Niet in Duitsland.

http://www.pvfoto.be/N_frame.html?ht.../N_art_33.html
http://www.pvfoto.be/N_frame.html?ht.../N_art_72.html

Merk op dat de prijs hier nooit lang laag blijft.
Na enkele dagen wordt de prijs hoger dan die van de andere online shops.

Jan.
Met citaat reageren
  #400 (permalink)  
Oud 27 september 2008, 21:45
PhilippeVDP PhilippeVDP is offline
Member

Citaat:
Niet in Duitsland.

http://www.pvfoto.be/N_frame.html?ht.../N_art_33.html
http://www.pvfoto.be/N_frame.html?ht.../N_art_72.html

Merk op dat de prijs hier nooit lang laag blijft.
Na enkele dagen wordt de prijs hoger dan die van de andere online shops.

Jan.
tiens ...

Resolutie 22.10 Mpixel
Maximale resolutie 5616x3744

22.10 ? de laagste prijs en hoogst aantal megapixels ... wat een deal

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten