Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D voor video

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 550D voor video

    Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    niet akkoord: steeds meer professionele grijpen naar een fototoestel om te filmen. Kijk bijv. naar 'iedereen beroemd'. Een bep. rubriek zie je steeds de cameraman werken met een fototoestel om de reactie van de mensen te filmen.
    Dat is oprijstechnisch.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Canon 550D voor video

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Dat is oprijstechnisch.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 550D voor video

        Aanpassing aan de AF fine tuning is er niet aanwezig op de 550D.
        De video is trouwens aan het uploaden. Heb gewoon een video met de standaard 18-55 F3.5-5.6 IS kitlens gemaakt en ben verre van video man.

        Update:


        Last edited by Rogier; 1 juni 2017, 19:36.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #19
          Re: Canon 550D voor video

          Rogier:mooi gedaan.
          Wat die prof. die grijpen naar een fototoestel:meestal 5DII of III,met een heel stabilisatiegedoe errond ,ND filters etc.Goed voor straatfotografie of reportage (Winkelkarquiz bv.)Maar de echte filmpjes worden toch met iets anders gemaakt.
          Iedereen beroemd is nu ook niet het referentieprogramma.
          Voor normale werkjes kom je er wel mee.
          Eventueel opteren voor een simpele videocamera.(In de logica van:een telefoon dient om te telefoneren;en fototoestel om fotos te nemen,een videocamera om video's te maken.)
          Probleem vind ik nog altijd die kantelbare schermen,en geen zoeker,zodat je cadrage nog wat giswerk wordt.Een foto kun je croppen,maar een video moet er van begin er juist opstaan.(alhoewel er een aantal dit zullen tegenspreken.)
          Je kunt natuurlijk op een laptop je cadrage controleren etc.,maar dan zit je niet meer aan een beginnersbudget.

          Comment


          • #20
            Re: Canon 550D voor video

            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            Rogier:mooi gedaan.
            Dank je. Net nog gekeken naar iedereen beroemd. Op mijn werk komt weleens iemand filmen met een Canon C300 ofzo.

            Maar om eerlijk te zijn, als ik een foto reportage ga doen. Dan ga ik de volgende keer toch liever de 5D Mark II lenen of zelfs de 6D. Maar aangezien de topic vragen over een 550D had, heb ik deze maar eens geleend t/m dinsdag
            Last edited by Rogier; 2 juni 2017, 17:28.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #21
              Re: Canon 550D voor video

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Vergeet niet dat autofocus pro not done is.
              Dat is ook zo maar als de AF wel goed werkt dan ga je het ook vaker gebruiken.
              En zoomen is inderdaad heel amateuristisch en ook not done.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #22
                Re: Canon 550D voor video

                Rogier, bedankt voor de voorbeeld videos...zal het hem laten zien zodat hij zich een mening kan vormen


                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Aanpassing aan de AF fine tuning is er niet aanwezig op de 550D.
                De video is trouwens aan het uploaden. Heb gewoon een video met de standaard 18-55 F3.5-5.6 IS kitlens gemaakt en ben verre van video man.

                Update:


                https://youtu.be/OTPK7YtFiq8

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 550D voor video

                  Videocamera's zijn passé, je zal veel mooiere beelden filmen met een 550d, dan met gelijk welke instap videocamera. Je moet dan wel leren bijna alles manueel te doen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 550D voor video

                    Hier enkele video's (camera: 550D / Lens: EF28-135mm f/3.5-5.6 IS USM en 18-55 F3.5-5.6 IS kitlens)

                    https://www.youtube.com/watch?v=hCxPjTz_ITM
                    https://www.youtube.com/watch?v=FKeTS9H709k
                    https://www.youtube.com/watch?v=AZ0A00DlJVI

                    Zo kan je een idee vormen wat mogelijk is. Handmatig scherpstellen is een kunst op zich... moeilijk!
                    Al bij al m'n plan mee leren trekken en over het algemeen nog redelijk content met m'n 'goedkoop' materiaal.
                    Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 550D voor video

                      Met de 550D kun je prima video's maken. Ik gebruik al enkele jaren de 600D met gelijkaardige videospecs.
                      Ik heb er wel MagicLantern op gezet wat de mogelijkheden vergroot en het allemaal wat leuker/gemakkelijker maakt

                      Ik heb ook een Sony RX100IV en zoals alex606 aangeeft is dat een klasse hoger. Alleen de autofocus is niet zo goed maar wel een heel stuk beter dan die van de 600D die gewoon waardeloos is.
                      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 550D voor video

                        Zoon heeft de Canon 80D met de Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS USM Nano + Canon PZ-E1 Power Zoom Adapter gekocht. Tot nog toe super tevreden en gelukkig.!!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 550D voor video

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                          Zoon heeft de Canon 80D met de Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS USM Nano + Canon PZ-E1 Power Zoom Adapter gekocht. Tot nog toe super tevreden en gelukkig.!!
                          Wens hem veel plezier met de set
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment

                          Working...
                          X