Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D of Sony A35

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 550D of Sony A35

    Oorspronkelijk geplaatst door ikbendaria Bekijk bericht
    Tijdens het filmen is er toch wel veel verschil? Niet dat de optie 'filmen' doorslaggevend moet zijn, maar die van canon trok op niet veel
    Filmen doe ik niet dus daar kan ik niks over zeggen, maar ik was en ben helaas nog steeds niet onder de indruk van het kunnen van Sony. Heb aantal modellen een dagje mogen testen.
    Zelf verkies ik Nikon en Canon boven Sony. Excuses aan de Sony gebruikers onder ons

    Comment


    • #17
      Re: Canon 550D of Sony A35

      Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
      Filmen doe ik niet dus daar kan ik niks over zeggen, maar ik was en ben helaas nog steeds niet onder de indruk van het kunnen van Sony. Heb aantal modellen een dagje mogen testen.
      Zelf verkies ik Nikon en Canon boven Sony. Excuses aan de Sony gebruikers onder ons
      En wat zou je mij dan aanraden? Nikon D5100 of Canon EOS 550D? Als je wilt weten voor wat ik het toestelletje gebruik, kijk naar m'n eerste post

      Comment


      • #18
        Re: Canon 550D of Sony A35

        Waarom niet kijken naar de 600D in plaats van de 550D ? Zelf ben ik een Canon gebruiker en neig al snel naar Canon. Nikon 5100 nog niet echt lang in de handen gehad. Kan hier helaas weinig over zeggen, maar wat ik lees is dit zeker ook een goed toestel.

        Als je voor Canon gaat, dan zou ik persoonlijk ook de 18-135 links laten liggen. Ik zou zelf gaan voor de 18-55IS met 55-250IS.

        Beide toestelen zijn goed. En onderscheid maak je vooral door het gebruik van objectieven en als belangrijkste de kennis en kunde van de gene die de knoppen bediend. Camera komt voor mij op de laatste plaatst.

        Comment


        • #19
          Re: Canon 550D of Sony A35

          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
          Waarom niet kijken naar de 600D in plaats van de 550D ? Zelf ben ik een Canon gebruiker en neig al snel naar Canon. Nikon 5100 nog niet echt lang in de handen gehad. Kan hier helaas weinig over zeggen, maar wat ik lees is dit zeker ook een goed toestel.

          Als je voor Canon gaat, dan zou ik persoonlijk ook de 18-135 links laten liggen. Ik zou zelf gaan voor de 18-55IS met 55-250IS.

          Beide toestelen zijn goed. En onderscheid maak je vooral door het gebruik van objectieven en als belangrijkste de kennis en kunde van de gene die de knoppen bediend. Camera komt voor mij op de laatste plaatst.
          Ik ga niet snel macrofotografie doen, wel sportfoto's, dus een opklapbaar scherm heb ik niet echt nodig. Of zijn er nog verschillen met de 550D en de 600D?

          Comment


          • #20
            Re: Canon 550D of Sony A35

            Oorspronkelijk geplaatst door ikbendaria Bekijk bericht
            En is die trage AF echt storend (ik kon de camera's in de winkels niet testen, dus ik heb totaal geen beeld over de nadelen/voordelen
            Ik heb die trage autofocus ondervonden toen ik foto's aan het maken was van rijdende wagens tijdens carnaval. Stond op AI servo. Kan aan het objectief liggen ook, weet ik niet. Voor de rest eigenlijk geen problemen mee.
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

            Comment


            • #21
              Re: Canon 550D of Sony A35

              Oorspronkelijk geplaatst door ikbendaria Bekijk bericht
              Ik ga niet snel macrofotografie doen, wel sportfoto's, dus een opklapbaar scherm heb ik niet echt nodig. Of zijn er nog verschillen met de 550D en de 600D?
              Kwa snelheid nee. Want dat is voor U belangrijk.
              Ik zelf even de vraag stellen of de keuze van het objectief mee bepalend is voor de snelheid van de autofocus, maar eigenlijk denk ik van wel???
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #22
                Re: Canon 550D of Sony A35

                Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                Kwa snelheid nee. Want dat is voor U belangrijk.
                Ik zelf even de vraag stellen of de keuze van het objectief mee bepalend is voor de snelheid van de autofocus, maar eigenlijk denk ik van wel???
                Beide, . Mijn A77 maakt zelfs van een trage lens een snelheidsduivel.

                Hier vind je de A57 redelijk goedkoop. Neem dan deze 55-200 van Sony zelf en je bent vertrokken. Weliswaar iets boven je budget.
                Last edited by alex606; 25 maart 2012, 20:17.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 550D of Sony A35

                  Bedankt voor de reactie alex.
                  Hoe kan men dan eigenlijk weten hoe snel (focus) een objectief zal zijn op een fototoestel? Dat is een vraag waar ik zelf ook al lang mee zit maar nog geen antwoord heb op gevonden en waar de TS ook wat zal aan hebben.
                  Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                  flickr

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 550D of Sony A35

                    Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                    Ik heb die trage autofocus ondervonden toen ik foto's aan het maken was van rijdende wagens tijdens carnaval. Stond op AI servo. Kan aan het objectief liggen ook, weet ik niet. Voor de rest eigenlijk geen problemen mee.
                    Denk dat we hier eerder te maken hebben aan nog niet goed weten hoe de camera te bedienen. Gelukkig is dit allemaal te leren en is zeker geen schande

                    Tevens is het een voordeel als je een objectief hebt dat ook snel kan scherp stellen. Enkel kijken naar een camera, lijkt mij persoonlijk in deze niet de meest verstandige keuze. Objectieven zijn in deze mits zo belangrijk.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 550D of Sony A35

                      Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                      Denk dat we hier eerder te maken hebben aan nog niet goed weten hoe de camera te bedienen. Gelukkig is dit allemaal te leren en is zeker geen schande

                      Tevens is het een voordeel als je een objectief hebt dat ook snel kan scherp stellen. Enkel kijken naar een camera, lijkt mij persoonlijk in deze niet de meest verstandige keuze. Objectieven zijn in deze mits zo belangrijk.
                      Een reden waarom ik ook een Canikon zou kopen is het aanbod aan lenzen, die is toch veel x groter dan die van Sony?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 550D of Sony A35

                        Kan ook natuurlijk, ben ook nog niet zo lang bezig.

                        Code:
                        One-Shot AF – AF bij een enkelvoudige opname
                        AI Servo AF – automatisch volgen van een onderwerp dat zich met een snelheid van maximaal 50 kilometer per uur naar u toe of van u af beweegt en dat tot een afstand van maximaal 8 meter*
                        AI Focus AF – wisselt automatisch tussen One-Shot AF en AI Servo AF afhankelijk van de beweging van het onderwerp
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 550D of Sony A35

                          Oorspronkelijk geplaatst door ikbendaria Bekijk bericht
                          Een reden waarom ik ook een Canikon zou kopen is het aanbod aan lenzen, die is toch veel x groter dan die van Sony?
                          Dat is ook één van de redenen dat ik gekozen heb voor Canon en dat in mijn omgeving aantal Canon gebruikers zijn, waar ik objectieven van kon lenen/testen. Had even goed kunnen kiezen voor Nikon.
                          Vorige week een middag gespeeld met een Nikon D700 en ook een monster van een apparaat in combinatie met de 70-200VRII.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 550D of Sony A35

                            Oorspronkelijk geplaatst door ikbendaria Bekijk bericht
                            Een reden waarom ik ook een Canikon zou kopen is het aanbod aan lenzen, die is toch veel x groter dan die van Sony?
                            Zo is dat. Welke lenzen denk je zelf nog te willen bijkopen?
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 550D of Sony A35

                              Oorspronkelijk geplaatst door ikbendaria Bekijk bericht
                              Een reden waarom ik ook een Canikon zou kopen is het aanbod aan lenzen, die is toch veel x groter dan die van Sony?
                              Dat is ook de reden waarom ik een Canon EOS 550D heb en mij zou beperken tot Canon of Nikon. Sony heeft leuke bodies, maar is zo beperkt qua (in-house) lenzen.
                              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 550D of Sony A35

                                Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                                Dat is ook de reden waarom ik een Canon EOS 550D heb en mij zou beperken tot Canon of Nikon. Sony heeft leuke bodies, maar is zo beperkt qua (in-house) lenzen.
                                Bij deze af en toe terugkerende opmerking slechts twee puntjes :

                                - Meer is geen synoniem van beter.
                                - En welke lenzen heb je dan die je niet bij Sony vindt ?

                                Ik heb zelf ook wel een paar lenzen die ik niet zou willen ruilen voor een Canon of Nikon-alternatief hoor (als er al een alternatief is), en da's niet omdat op de mijne een ander naamplaatje hangt .
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X