Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450D vs. Nikon D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 450D vs. Nikon D60

    Ik ben van plan een digitale spiegelreflex te kopen.
    Ik twijfel tussen deze 3:

    Canon EOS 450D Kit 18-55 mm IS
    http://www.fotoandmore.de/cgi/websal...d_index=1-3076

    Nikon D60 Kit DX 18-55 VR

    http://www.fotoandmore.de/cgi/websal..._index=52-3034

    Nikon D60 Kit DX 18-105 VR

    http://www.fotoandmore.de/cgi/websal...dcb772e%2fmd5}

    Ik heb me laten vertellen dat de kitlenzen bij Nikon beter zijn?
    En aangezien ik niet meteen een extra lens ga kopen, lijkt de Nikon me voorlopig een betere keuze ?

    Graag wat commentaar welke jullie zouden kiezen en waarom

    Alvast bedankt ,

    Thomas (die Thomaz met een Z stamt nog af van de puberteit )
    Last edited by Thomaz; 10 december 2008, 20:52.

  • #2
    Re: Canon 450D vs. Nikon D60

    hoi

    beide camera's zijn best goed
    de nieuwe 18/55 is van canon is stukken beter dan de eerste versie,lig daar maar niet van wakker ,ikzelf heb de 450D ,zeer tevreden over

    groeten
    danny

    Comment


    • #3
      Re: Canon 450D vs. Nikon D60

      Ik heb er nog een kit bijgezet die me heel interessant lijkt.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 450D vs. Nikon D60

        [QUOTE=Thomaz;2078440]Ik ben van plan een digitale spiegelreflex te kopen.
        Ik twijfel tussen deze 3:

        Tja ik vind het moeilijk om iemand een Nikon body aan te bevelen zonder ingebouiwde AF-motor. Dat beperkt je latere objectievenkeuze. Ik wou ook met 1 objectief beginnen, maar na één maand had ik er al 2 , en na een half jaar vijf . Je koopt een DSLR, en dan ineens krijg je nieuwe fotografische interesses...

        Twee leuke objectieven die je in de nabije toekomst zou kunnen wensen, maar die niet op de D60 zullen werken door het ontbreken van die motor (tenzij je autofocus opgeeft):
        • Nikkor 50mm F1.8/F1.4 goedkoop, scherp & lichtsterk objectiefje om in donkere ruimte te fotograferen
        • Tokina 12-24: niet overdreven duur breedhoek objectief. Zeer leuk voor wijde landschapsfoto's.



        Misschien is het dus handig als je eerst en vooral eens voor jezelf uitmaakt wat voor zaken je zou willen gaan fotograferen met de nieuwe camera?

        De kitlenzen van Canon hadden vroeger inderdaad een niet al te beste reputatie. Dat was ten tijde van de EOS 350D. Maar die kitlens dan vergeleken met de kitlens van de D70, de 18-70. Dit is echter een objectief van een hogere prijsklasse... Zowel Canon als Nikon hebben nu een nieuwe generatie kitlenzen en ik heb de indruk dat deze nieuwe Canon 18-55 VR nu veel betere beoordelingen krijgt dan z'n voorganger.

        Weet dat een bereik van 18-55 mm eigenlijk vrij klein is, zeker als dit je enig objectief is. Wil jé persé één van de 3, dan zou ik gaan voor het grootste bereik: de D60+18-105.


        groeten

        Comment


        • #5
          Re: Canon 450D vs. Nikon D60

          Ikzelf heb de 450D van Canon en ben er ZÉÉR content van!
          Maar de keuze moet je natuurlijk zelf maken!

          Comment


          • #6
            Re: Canon 450D vs. Nikon D60

            Bedankt voor de reacties !
            Als er nog mensen iets willen toevoegen, doe gerust

            Comment


            • #7
              Re: Canon 450D vs. Nikon D60

              De 450D ligt niet zo goed in de hand, ik heb em zelf. De D60 ligt beter in de hand, heb je veel meer grip. Dus je zal waarschijnlijk een batterijgrip moeten bijkopen voor de canon en best ook een handstrap. Ik kreeg krampen in m'n hand van die 450D, met handstrap is dat al heel wat minder.
              Die kitlens van canon is idd heel goed (voor z'n prijs).

              Comment


              • #8
                Re: Canon 450D vs. Nikon D60

                Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                De 450D ligt niet zo goed in de hand, ik heb em zelf. De D60 ligt beter in de hand, heb je veel meer grip. Dus je zal waarschijnlijk een batterijgrip moeten bijkopen voor de canon en best ook een handstrap. Ik kreeg krampen in m'n hand van die 450D, met handstrap is dat al heel wat minder.
                Die kitlens van canon is idd heel goed (voor z'n prijs).
                Da's een persoonlijke mening hé. Want in mijn fijne handjes ligt de 450D perfect.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 450D vs. Nikon D60

                  Ik heb ook kleine handen hoor... jij hebt waarschijnlijk geen externe flitser en zwaardere lens erop zitten ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 450D vs. Nikon D60

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hilket Bekijk bericht
                    Da's een persoonlijke mening hé. .
                    Is een mening niet altijd persoonlijk en werd daar ook niet om gevraagd?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 450D vs. Nikon D60

                      Misschien nog een domme vraag, maar ik ga ze toch stellen ...
                      Ze zeggen dat de nieuwe kitlens van canon beter is dan die wat er in het begin bijzat, maar hoe weet ik of bij de kit die ik wil kopen de nieuwe zit?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 450D vs. Nikon D60

                        Oorspronkelijk geplaatst door Thomaz Bekijk bericht
                        Misschien nog een domme vraag, maar ik ga ze toch stellen ...
                        Ze zeggen dat de nieuwe kitlens van canon beter is dan die wat er in het begin bijzat, maar hoe weet ik of bij de kit die ik wil kopen de nieuwe zit?
                        dat is een makkie.

                        De oude wordt niet meer verkocht dacht ik om te beginnen maar als er IS op zit is het de nieuwe want de oude was zonder IS.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 450D vs. Nikon D60

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Is een mening niet altijd persoonlijk en werd daar ook niet om gevraagd?
                          Oh jee ... gaan we muggenziften? Dat kan ik ook hoor
                          Als iemand zegt "x ligt niet goed in de hand" wel ja echt persoonlijk komt dat niet over hoor.

                          Maar soit ik persoonlijk met mijn fijne handjes heb geen problemen met de "in de hand ligging" van de 450D.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 450D vs. Nikon D60

                            Ik ben verbaasd dat nog niemand het gezegd heeft: ga zelf eens naar de winkel en neem beide toestellen eens vast. Dit is de enige manier waarop je zal weten welke voor jou het beste in de hand ligt.

                            Daarnaast zijn beide toestellen redelijk gelijkwaardig, dus meestal kwestie van persoonlijke voorkeur, wat ook blijkt uit de meeste reacties die ik hier al gelezen heb.
                            Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 450D vs. Nikon D60

                              Ok, bedankt mannen :-) (of vrouwen)

                              Ik ga waarschijnlijk voor de 450D gaan, ik kan deze bestellen voor 485 euro en dat lijkt me een zeer mooie prijs.

                              Heel erg bedankt allemaal !

                              Comment

                              Working...
                              X