Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D vs 7D Mark II, wat te verwachten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D vs 7D Mark II, wat te verwachten?

    Hallo,
    Ik heb momenteel een 40D. Het is is altijd al een geweldig toestel geweest, maar is na bijna 10 jaar niet meer van deze tijd...
    Vandaar dat ik misschien overweeg om de overstap naar de 7D Mark II te maken.

    Heeft iemand ervaring met een soortgelijke (of beter nog eenzelfde) overstap en wat mag ik dan qua ervaring verwachten?

    Ik lees dat het waarschijnlijk nog 2 jaar wachten zal zijn vooraleer er een 7D Mark III kan verschijnen dus ja

    De lenzen die ik heb momenteel zijn de Canon 17-55 IS USM 2.8 en de Canon 70-300L 4-5.6 (en dan nog de kitlens 17-85)

    - De onderwerpen die ik fotografeer zijn uiteenlopen, maar zeker veel minder geen landschappen.
    - Onderwerpen die wel aan bod komen: feestjes, familiefoto's, uitstappen, natuur, actie, ..
    - Ik wil zowieso niet naar FF gaan ook geen 80D
    - Wat ik mis bij de 40D:
    - meer AF punten
    - de optie voor hogere ISO (vooral dit dan) int geval ik toch scherpere foto's wil binnen en met m'n 70-300L foto's moet nemen

  • #2
    Re: Canon 40D vs 7D Mark II, wat te verwachten?

    beste,

    wat je mag verwachten van een 7DII:
    - betere autofocus
    - betere prestaties in hogere ISO
    - betere (sneller) beeldsnelheid, 9 b/s
    - betere (meer) instelmogelijkheden (maar als je thuis bent in Canon menu's is dit geen probleem)
    - Robuustere uitvoering, kan tegen een stootje

    Heb zelf een hele rits canon body's (D60, 10D, 30D, 40D, 50D, 7DI en nu 7DII)de revue zien passeren en iedere keer was er iets beter, de stap van 40D naar 7DII is groot, niet in gebruik maar in mogelijkheden en kwaliteit, met een paar kwaliteitsobjectieven is het een super keuze

    gr
    smetse
    Sony A7III & Sony A7 RIII
    Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D vs 7D Mark II, wat te verwachten?

      Bedankt voor je reactie smetse. Ik heb het nog eens laten bezinken en ga toch uitstellen om er voor te gaan... misschien nog een jaartje geduld en dan is er mss een mark iii uit. We zien wel, vooral nu Nikon met de D500 een streepje voor heeft, vermoed ik dat er wel eens iets sneller een 7d mark iii zou kunnen volgen.
      Van de 6d komt en blijkbaar alvast een 2de versie in juli en daarom vermoed ik dat er nu de promo actie loopt voor de 6d met gratis manfrotto statief en kop. Dezelfde actie loopt ook voor de 7d mark ii.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D vs 7D Mark II, wat te verwachten?

        Het enige wat verbeterd zou kunnen worden aan de 7DII is de beeldkwaliteit bij hoge iso
        Al de rest is al uitstekend
        Komende, in jouw geval, van een 40D zal dit toch wel even schrikken worden
        Want alles is beter, sneller, steviger gebouwd, enz.... bij de 7DII

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D vs 7D Mark II, wat te verwachten?

          Hoi Sieg, yep dat is ook mn verwachting als ik de vele reviews lees en vergelijk met de Nikon d500.
          Meer dynamic range zou interessant zijn en 'iso invariant' klinkt ook mooi...
          De 40d was voor de tijd van toen ook am stevig gebouwd (ook magnesium body) vs plastic in de opvolgers ( als ik me niet vergis)

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D vs 7D Mark II, wat te verwachten?

            Oorspronkelijk geplaatst door wclaes Bekijk bericht
            De 40d was voor de tijd van toen ook am stevig gebouwd (ook magnesium body) vs plastic in de opvolgers ( als ik me niet vergis)
            Nou mijn 30D heeft ook een magnesium body en zover ik weet hebben de 20D en 10D dit ook.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Canon 40D vs 7D Mark II, wat te verwachten?

              Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en de 7DII besteld... van 40D naar 7DII gaat toch een serieuze upgrade zijn, wat ook ooit de verdere opvolger gaat worden.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 40D vs 7D Mark II, wat te verwachten?

                Oorspronkelijk geplaatst door wclaes Bekijk bericht
                Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en de 7DII besteld... van 40D naar 7DII gaat toch een serieuze upgrade zijn, wat ook ooit de verdere opvolger gaat worden.
                Proficiat, na een kleine leercurve i.V.M de focuspunten en tracking instellingen zal je toch verteld staan van de beeldkwaliteit.
                MVG. Hugo

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 40D vs 7D Mark II, wat te verwachten?

                  Ja inderdaad, het autofocus systeem zal voor mij het belangrikste worden om eerst onder de knie te krijgen.

                  De camera die ik had voor de 40D was de Powershot G2, ook een geweldige compact camera voor zn tijd toen:-). ...maar ook toen was de stap groot... dus het zal wel goedkomen he.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 40D vs 7D Mark II, wat te verwachten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door wclaes Bekijk bericht
                    Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en de 7DII besteld... van 40D naar 7DII gaat toch een serieuze upgrade zijn, wat ook ooit de verdere opvolger gaat worden.
                    Proficiat, goede keuze hoor
                    Op het ogenblik zijn er verschillende acties rond de 7DII, dus daar kan je dan ook nog van profiteren
                    Tevens staat deze aan een heel mooie prijs voor zo'n uitgebreid toestel, als de nieuwe eraan komt (mss over een dik jaar of vroeger/later) zal deze weer enkele honderden euro's duurder zijn

                    Bekijk zoveel mogelijk video's waarin alles over het AF systeem zijn uitgelegd
                    Hier heb je alvast een heel goede link waaruit veel te leren valt door de filmpjes te bekijken ; http://learn.usa.canon.com/galleries...utorials.shtml

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 40D vs 7D Mark II, wat te verwachten?

                      Bedankt Sieg! Er is inderdaad een canon actie die nu loopt waarbij er een manfrotto statief met hoofd gratis bij is (afin dat wordt opgesturd).

                      Interessante filmpjes... een beetje overweldigend qua opties opt eerste zicht met een paar hele nuttige.
                      Nu komt het erop aan veel te oefenen zodat het "muscle memory" wordt bij bepaalde handelingen:-)

                      Grtjs,
                      Wim

                      Comment

                      Working...
                      X