Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 30d vervangen of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 30d vervangen of niet

    even een vraagje
    ik bezit een canon 30d met een 70-300lens
    nu is mijn vraag in mijn hoofd speelt om een nieuwere camera te kopen 60d of 7d of investeer ik beter in bv een l lens 70-200
    ik gebruik mijn camera vooral om sportfoto's te maken
    ik heb reeds van iemand gehoord dat de 70-200 f/4usm perfect is voor mij omdat het toch een buitensport is
    ik hoop op jullie goede raad

  • #2
    Re: canon 30d vervangen of niet

    Oorspronkelijk geplaatst door greyf Bekijk bericht
    even een vraagje
    ik bezit een canon 30d met een 70-300lens
    nu is mijn vraag in mijn hoofd speelt om een nieuwere camera te kopen 60d of 7d of investeer ik beter in bv een l lens 70-200
    ik gebruik mijn camera vooral om sportfoto's te maken
    ik heb reeds van iemand gehoord dat de 70-200 f/4usm perfect is voor mij omdat het toch een buitensport is
    ik hoop op jullie goede raad
    zeker een domme vraag niet 1 antwoord

    Comment


    • #3
      Re: canon 30d vervangen of niet

      Hoi,

      De 30 d ken ik helaas niet. Maar denk dat elk nieuw toestel een verbetering is. De 70-200 4L is een topobjectief heb ik
      ook.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: canon 30d vervangen of niet

        Ik worstel al een jaar met dezelfde vraag.
        Ik heb ook een 30D. Zeker toen vorig jaar de sluiterknop defect was heb ik getwijfeld, maar toen toch maar gekozen om hem te laten herstellen.
        Nu twijfel ik opnieuw, of t'is te zeggen, het kriebelt weer.
        De reden waarom ik echter echter (nog) geen nieuwe heb gekocht is dat voor 90 % van de foto's die ik neem (macro, landschap, ...) de goeie ouwe 30D nog perfect voldoet.
        Ik haal - al zeg ik het zelf - heel mooie resultaten, zelfs met afdruk op 20x30 cm.

        De vraag is volgens mij dus : Denk je de nieuwere of betere functies van die nieuwe body's een grote meerwaarde gaan zijn voor jouw fotografie ?
        Ik kan me wel voorstellen dat als je sportfotografie doet, dat je dan wel gebaat bent bij een betere AF (en weather sealing !) van bvb de 7D.
        volgens mij moet je je zelf afvragen of je nu foto's niet kunt nemen die je met een nieuwere body wel gaat kunnen nemen. Als dat niet zo is, zou ik voor de lens gaan ... alhoewel een weathersealed lens natuurlijk ook niet alles is op een body die dat niet is he ;-)
        Fujifilm X-T1 en X-T2

        Comment


        • #5
          Re: canon 30d vervangen of niet

          Oorspronkelijk geplaatst door travelrudy Bekijk bericht
          Ik kan me wel voorstellen dat als je sportfotografie doet, dat je dan wel gebaat bent bij een betere AF (en weather sealing !) van bvb de 7D.
          volgens mij moet je je zelf afvragen of je nu foto's niet kunt nemen die je met een nieuwere body wel gaat kunnen nemen. Als dat niet zo is, zou ik voor de lens gaan ... alhoewel een weathersealed lens natuurlijk ook niet alles is op een body die dat niet is he ;-)
          Weathersealing op een 7D
          Ik dacht dat alleen de 1D reeks weathersealing hadden!
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

          Comment


          • #6
            Re: canon 30d vervangen of niet

            Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
            Weathersealing op een 7D
            Ik dacht dat alleen de 1D reeks weathersealing hadden!
            volgens dpreview is die environmentally sealed (water & dust resistant). Ik weet niet of dit hetzelfde is als de 1D maar in ieder geval een hele verbetering tov de 30D.
            Fujifilm X-T1 en X-T2

            Comment


            • #7
              Re: canon 30d vervangen of niet

              Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
              Hoi,

              De 30 d ken ik helaas niet. Maar denk dat elk nieuw toestel een verbetering is. De 70-200 4L is een topobjectief heb ik
              ook.
              Ik denk niet dat elk toestel zomaar een verbetering is. Dat er wel bepaalde
              verbeteringen zijn maar over het algemeen genomen zijn de verschillen erg
              minimaal. Misschien kan de topic starter zich verbeteren met een 7d door de
              snellere AF, en nog wat dingen, maar dan nog. Moesten die body's telkens
              zoveel beter zijn als de fabrikanten ons willen laten geloven, dan hadden we
              allang de perfectie bereikt.
              In plaats van zijn 70-300 lens maakt hij (mijn inziens) een betere keuze met
              een 70-200 lens.
              Tegen dan zal de 7D alweer een "betere" opvolger hebben.

              Comment


              • #8
                Re: canon 30d vervangen of niet

                De 70-300 is niet zo'n slechte lens, zeker niet op een 1,6x crop camera.

                Tussen de 30D en de 7D zitten toch een heel aantal generaties verschil, dat wil zeggen dat de beeldkwaliteit en vooral de autofocus er flink op vooruit zijn gegaan in de 7D ten opzichte van de 30D.
                Een 7D zal wel tegen wat regendruppels kunnen, maar als je dan lenzen gebruikt wie geen weather sealing hebben, dan heb je daar niet zoveel aan.
                Let er op dat bij de 70-200 reeks van Canon de niet-IS lenzen ook geen dichtingen hebben, het zijn dus alleen de duurdere IS versies die beter tegen de regen kunnen.

                Het is moeilijk om hier een juist antwoord te geven.
                Een betere lens zal voor betere foto's kunnen zorgen, en dat geldt ook voor de camerabody.
                Maar als je bijvoorbeeld een 7D + een 70-200 f2,8 L IS II tegenover een 30D + 70-300 zet, dan zal het verschil in beeldkwaliteit en AF-snelheid nog veel groter worden.

                De nieuwe Canon 70-300 L IS is overigens ook heel geschikt voor actiefotografie, zolang er maar voldoende licht is (maar die 70-300 L IS is weer heel wat duurder dan de niet-L versie).
                De beeldkwaliteit van die lens is heel goed, en de AF is heel erg snel (vergelijkbaar met die van de 70-200 f2,8 L IS II).
                Als ik nu een keuze moest maken tussen de 70-200 f4 L IS en de 70-300 L IS, dan zou ik toch voor de 70-300 L kiezen omdat die optisch zelfs nog iets beter is, en volgens mijn ervaringen lijkt ook de AF nog iets sneller.
                Last edited by Black B@ndit; 31 oktober 2012, 06:05.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: canon 30d vervangen of niet

                  Als je niet groter dan A4 print en fotografeert bij voldoende licht, is het vooral een keuze tussen betere AF of betere optiek.
                  Ikzelf heb een EF 70-200L f4 non-IS die optisch uitstekend presteert op mijn oude EOS 20D (bijna identiek aan 30D), maar waar de AF er wel naast kan zitten bij naar mij toe komende onderwerpen (in mijn geval paarden), wat op rekening geschreven kan worden van de simpele AF in 20D.
                  Als je toch voor een nieuw toestel gaat, zou ik de 60D links laten liggen en direct voor 7D gaan wegens veel betere AF.
                  Success met je (moeilijke) keuze...
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 30d vervangen of niet

                    Zoals al is opgemerkt is het de combinatie van camera en lens die je AF-snelheid bepaalt.
                    Als betaalbare oplossing zou je een 70-200 non-IS op een 7D kunnen nemen (ik zou geen nieuwe 7D meer kopen).

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 30d vervangen of niet

                      Waarom zou je geen nieuwe 7D meer kopen?
                      www.knfotostudio.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 30d vervangen of niet

                        Ik heb een dikke maand geleden ook nog eentje gekocht, niks mis mee lijkt me. Je kan blijven wachten op (meestal duurdere) opvolgers.
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                        Comment

                        Working...
                        X