Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 300d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 300d

    Bij mistergooddeal.be kan je een nieuwe canon eos 300d kopen met
    lenzen 18-55 en 75-300 voor 749€.
    IK zou graag beginnen met fotograferen ben ik iets met dit toestel of is dat totaal verouderd

  • #2
    Re: canon 300d

    Ik ken de toestellen niet persoonlijk. Maar met een beetje opzoekwerk zie je wel dat de 350D een héle stap vooruit is. En 749 is niet zo heel goedkoop (oké, wel twee lenzen erbij).

    Maar ik zou dan eens denken aan een Konica Minolta 5D of 7D: prijstechnisch op dit moment quasi onklopbaar
    Nikon D7000 - Nikkor 18-55 VR - Nikkor 50 1.8 - Nikkor 70-210 - Nikon SB600 - Velbon CX 444

    Comment


    • #3
      Re: canon 300d

      Ik vind het eveneens een hoop geld voor een verouderde camera. Voor 50 euro extra heb je een 350D met een kitlens. Goed je hebt dan wel geen 75-300.

      Zoek je iets goedkoops, kijk dan inderdaad eens naar de 5D van Minolta. Ik vermoed dat je die nog onder de 600 euro gaat vinden, inclusief 18-70 lens.

      Comment


      • #4
        Re: canon 300d

        heb die combinatie zelf en ben zeer tevreden over, ok verouderd maar dat gaat snel tegenwoordig hoor.
        zou hem even in de hand nemen en dan het verschil in grote even voelen, tussen de 300 en de 350, das nl nog al wat.resultaten van de 300D en 18-55 op mijn site kan je een beetje zien wat er zoal mee kan.
        veel succes.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: canon 300d

          ik zou dan toch gaan kijken voor de olympus E500 2 lenzen (goede) 24 maanden garantie nederlandse handleiding.


          en deze maand staat hij ook in de pc magazine en word daar als beste getest ivm prijs kwaliteit.
          Kijk ook op dpreview daar is hij ook zo goed als gelijk getest aan de 350D alleen boven de iso 400 word het minder (maar ik kom niet boven de 200).
          Met de olympus set zal je al gewoon een poos mooie foto,s kunnen maken zonder al gelijk lensen te kopen (want die zitten er al bij) hier een linkje van een test van de 40-150 lens.
          Prijs kwaliteit is echt beter ik kan dat beamen ik had de 350d en nu de E500.

          Comment


          • #6
            Re: canon 300d

            Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
            ik zou dan toch gaan kijken voor de olympus E500 2 lenzen (goede) 24 maanden garantie nederlandse handleiding.


            en deze maand staat hij ook in de pc magazine en word daar als beste getest ivm prijs kwaliteit.
            Kijk ook op dpreview daar is hij ook zo goed als gelijk getest aan de 350D alleen boven de iso 400 word het minder (maar ik kom niet boven de 200).
            Met de olympus set zal je al gewoon een poos mooie foto,s kunnen maken zonder al gelijk lensen te kopen (want die zitten er al bij) hier een linkje van een test van de 40-150 lens.
            Prijs kwaliteit is echt beter ik kan dat beamen ik had de 350d en nu de E500.
            http://www.photozone.de/8Reviews/len...3545/index.htm
            Volledig waar, maar probeer eens een Sigma 70-200 EX te vinden voor de Olympus digitale reflexen? Olympus heeft dus een gepatenteerde lensvatting. Lenzen van andere partijen gaan dus niet passen. Dit vind ik dan weer een serieus nadeel...

            Comment


            • #7
              Re: canon 300d

              bedankt voor de info.
              vraagje extra ik ben zowat aan het rondkijken en ben beland bij technikdirekt
              en zie daar een nikon d50 met lenzen Sigma DC 18-50 + 55-200 is dat beter en durf ik dat kopen (heb nog nooit gekocht op internet)

              Comment


              • #8
                Re: canon 300d

                De Nikon D50 is een relatief nieuwe en goede camera aan een interessante prijs. Niet twijfelen dus.
                De beide kitlenzen (18-50 en 55-200) zijn geen toplenzen, maar bieden toch veel waar voor weinig geld. Dit geeft je de kans ervaring op te doen in de range tussen 18 en 200 mm. Duurdere en betere lenzen kunnen altijd later nog, wanneer je beter weet waar je interesses liggen.

                Succes met de keuze!

                Gr's, Wim
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment


                • #9
                  Re: canon 300d

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384
                  Volledig waar, maar probeer eens een Sigma 70-200 EX te vinden voor de Olympus digitale reflexen? Olympus heeft dus een gepatenteerde lensvatting. Lenzen van andere partijen gaan dus niet passen. Dit vind ik dan weer een serieus nadeel...
                  sigma heeft inmiddels lensen die compatible zijn 18-50 en 18-125 en 55-200
                  maar met de bij geleverde lenzen kun je even vooruit?

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 300d

                    Een 300D is geen sterk verouderd toestel. De 350D heeft een aanzienlijke verbetering in snelheid.
                    Het truukje van de verkoper zit hem in de extra lens. Persoonlijk zou ik het niet doen.
                    http://www.fotohans.eu

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 300d

                      totaal verouderd zou ik niet zeggen

                      maar om dat nu nog nieuw te kopen, zoals men zegt, je kan dan beter een 350d kopen als je canon wil (ligt binnen je budget als ik vgl met die 300D)
                      Of 2de hands 300D, vind je hier en daar nog wel en dan kan je nog wat lenzen bijkopen voor dat geld...
                      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                      www.koendd.be

                      FZ50

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 300d

                        Ik koop een een canon 10d over van hier iemand op het forum.

                        Hoe staat deze tegenover de 300/350 reeks?

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 300d

                          Een poosje geleden stonden ze bij mr Gooddeal nog te koop aan 550 euro.
                          Trouwens als je naar de Carrefour van Auchan gaat, daar hebben ze ook
                          nog een paar exemplaren liggen tussen de 500 a 600.
                          Voor een handjevol meer prenten....

                          Comment

                          Working...
                          X