Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 20D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 20D Mark II

    Het Mark II logo is wel erg slecht gesoept op deze pic...pffffff
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #17
      Re: Canon 20D Mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door Barto
      Dit is een onwaarschijnlijk onwaarschijnlijke body en een erg slechte photoshop (kijk eens naar de lens op body...). Een 20D met ingebouwde grip? Ik denk niet dat dat de volgende stap van Canon gaat zijn :

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #18
        Re: Canon 20D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        Dit is een onwaarschijnlijk onwaarschijnlijke body en een erg slechte photoshop (kijk eens naar de lens op body...). Een 20D met ingebouwde grip? Ik denk niet dat dat de volgende stap van Canon gaat zijn :

        sugar
        Als ze de 5D (die toch professioneler is) niet veel groter maken dan de 20D, dan zullen ze zeker geen 20D uitbrengen met een vaste grip eraan gemonteerd.

        Die zou ik eigenlijk liever ook niet hebben, want het formaat van de huidige 20D is voor mij juist goed (zonder grip dus).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Canon 20D Mark II

          Hopelijk zal het dan maart worden en niet augustus of later...
          Ik hoop toch in februari nog iets meer te horen.
          Anders zou het toch best kunnen dan het een 1D Mark IIN wordt .
          Intussen ongeduldig afwachten...

          Comment


          • #20
            Re: Canon 20D Mark II

            is het verstandig om met lenzen ook te wachten op "nieuwe" modellen?
            of ben je daar echt safe mee
            *** Canon 350d ***

            Comment


            • #21
              Re: Canon 20D Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door jpke
              is het verstandig om met lenzen ook te wachten op "nieuwe" modellen?
              of ben je daar echt safe mee
              Als Canon nu een nieuw model zou uitbrengen waarvoor er een ander type lenzen nodig is, dan kunnen ze net zo goed hun deuren sluiten.
              Alle bestaande lenzen zullen dus zonder problemen werken op de nieuwe body's (maar soms gaat het wel mis bij de niet-Canon lenzen).

              Soms komen er ook wel nieuwe lenzen uit (vorig jaar heeft Canon de nieuwe 24-105 f4 L IS en de 70-300 IS uitgebracht), maar als je wacht tot ze een nieuwe of vernieuwde lens op de markt brengen, dan kan je ondertussen ook geen foto's maken .
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: Canon 20D Mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door jpke
                is het verstandig om met lenzen ook te wachten op "nieuwe" modellen?
                of ben je daar echt safe mee
                Bij elke halfjaarlijkse Canon introductie (Februari of Augustus) zijn er ook altijd 1 of 2 nieuwe lenzen.
                Ofwel vervangen deze lenzen vorige versies ofwel krijgen deze lenzen een nieuwe toepassing zoals bijvoorbeeld de EF-S of de DO lenzen.
                Deze lenzen zijn (bijna) altijd beter dan de lenzen die worden vervangen.

                Maar het probleem met nieuwe lenzen is dat er heel vaak productie problemen zijn met de eerste reeksen.
                De nieuwe EF 24-105L is hiervan het beste voorbeeld maar dergelijke problemen zijn geen uitzondering.

                Als je nu bestaande Canon lenzen koopt uit de EF reeks dan kan je er zeker van zijn dat deze lenzen nog jaren kunnen gebruikt worden op alle huidige en nieuwe Canon modellen.

                Jan.

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 20D Mark II

                  op gebied van aansluiting heb ikniet zoveel schrik, maar zou graag me de 370 200 2.8 IS USM aanschaffen, maar zou't zonde vinden mocht daar snel aan vervanger van komen
                  *** Canon 350d ***

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 20D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door jpke
                    op gebied van aansluiting heb ikniet zoveel schrik, maar zou graag me de 70 200 2.8 IS USM aanschaffen, maar zou't zonde vinden mocht daar snel aan vervanger van komen
                    De EF 70-200L f2.8 IS USM is naast de vaste L lenzen de door professionele gebruikers meest gebruikte (zoom) lens. Deze lens dateert van 2001 en zal waarschijnlijk niet vlug vervangen worden.
                    In elk geval blijft de huidige versie werken op alle nieuwe modellen. (Of Canon krijgt last met mij )

                    Canon USA has today confirmed a lens which has been rumoured (and seen elsewhere) for some time. The new white bodied EF 70-200mm f/2.8L has a new improved IS (Image Stablisation) function as well as dust and moisture resistance which you would expect of an 'L' lens. On the EOS-D30 this lens would provide the equivelent focal length range of 112 - 320 mm. This beast of a lens weighs in at 1.3 kg (2.9 lb) and will have a street price of US$ 3,000 when it reaches the shops in September.


                    Jan.
                    Last edited by Jan_10D; 9 januari 2006, 11:39.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 20D Mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                      De EF 70-200L f2.8 IS USM is naast de vaste L lenzen de door professionele gebruikers meest gebruikte (zoom) lens. Deze lens dateert van 2001 en zal waarschijnlijk niet vlug vervangen worden.
                      In elk geval blijft de huidige versie werken op alle nieuwe modellen. (Of Canon krijgt last met mij )

                      Canon USA has today confirmed a lens which has been rumoured (and seen elsewhere) for some time. The new white bodied EF 70-200mm f/2.8L has a new improved IS (Image Stablisation) function as well as dust and moisture resistance which you would expect of an 'L' lens. On the EOS-D30 this lens would provide the equivelent focal length range of 112 - 320 mm. This beast of a lens weighs in at 1.3 kg (2.9 lb) and will have a street price of US$ 3,000 when it reaches the shops in September.


                      Jan.
                      Ik vind dat je dat niet kan stellen dat je er zeker van bent dat deze lens niet zal vervangen worden. In tegendeel. Deze lens it zowat de meest aangepaste lens van Canon
                      80-200 L f1/2.8 : introdutie 1989, vervangen door 70-200 f1/2.8 (introductie USM)
                      70-200 L f1/2.8 : introductie 1995
                      80-200 L f1/2.8 IS : introductie 2001 (Introductie IS)


                      Je kan er vrij zeker van zijn dat deze lens nog jaren op EOS cameras zal passen, maar ook deze lens zou kunnen vervangen worden door een andere (niet noodzakelijk beter, optisch gezien zou de 80-200 f1/2.8 verreweg de beste van de drie zijn) die een nieuwe technologie introduceert. De 70-200 is zowat het paradepaardje van zowel Nikon en Canon, en ook een standaard werkpaard voor professionele fotograaf, dus een significante verandering zal zich vrij snel doorzetten in deze lens.
                      De vraag is natuurlijk welke
                      Mogelijkerwijze een 70-200 mm f1/2.0 IS DO, maar ook de introductie van een 120-300 f1/2.8 IS zou steeds kunnen
                      sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 20D Mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                        Ik vind dat je dat niet kan stellen dat je er zeker van bent dat deze lens niet zal vervangen worden. In tegendeel.
                        Ik schrijf niet 'zeker' maar wel 'waarschijnlijk'. De kans is er dus. Tenslotte is 2001 technologisch een hele tijd terug.

                        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                        Je kan er vrij zeker van zijn dat deze lens nog jaren op EOS cameras zal passen, maar ook deze lens zou kunnen vervangen worden door een andere (niet noodzakelijk beter, optisch gezien zou de 80-200 f1/2.8 verreweg de beste van de drie zijn) die een nieuwe technologie introduceert. De 70-200 is zowat het paradepaardje van zowel Nikon en Canon, en ook een standaard werkpaard voor professionele fotograaf, dus een significante verandering zal zich vrij snel doorzetten in deze lens.
                        De vraag is natuurlijk welke
                        Ik volg dit standpunt. Enerzijds is er sinds de introductie van de EF 70-200L IS geen enkele technische vooruitgang. En bovendien is Canon veel te druk bezig met de EF-S reeks. 4 van de meest recente lenzen waren EF-S. Maar anderzijds is de IS versie een afgeleide versie van de niet IS versie met veel minder goede optische eigenschappen. Dit kan beter.
                        Een logische stap na de 24-105L IS f4 zou ook een 70-200L F4 met IS kunnen zijn. Of een EF-S versie met IS. Verkoop x 10 gegarandeerd.

                        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                        Mogelijkerwijze een 70-200 mm f1/2.0 IS DO, maar ook de introductie van een 120-300 f1/2.8 IS zou steeds kunnen
                        sugar
                        Deze lenzen zijn geen vervanging voor de EF 70-200 omdat de optische kwaliteit niet gelijk is.

                        Mijn advies aan jpke: wacht tot eind Februari, daarna is bekend wat de nieuwe lenzen worden.

                        Jan.
                        Last edited by Jan_10D; 9 januari 2006, 20:47.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 20D Mark II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                          Ik volg dit standpunt. Enerzijds is er sinds de introductie van de EF 70-200L IS geen enkele technische vooruitgang. En bovendien is Canon veel te druk bezig met de EF-S reeks. 4 van de meest recente lenzen waren EF-S. Maar anderzijds is de IS versie een afgeleide versie van de niet IS versie met veel minder goede optische eigenschappen. Dit kan beter.
                          Een logische stap na de 24-105L IS f4 zou ook een 70-200L F4 met IS kunnen zijn. Of een EF-S versie met IS. Verkoop x 10 gegarandeerd.
                          Jan.
                          Twee opmerkingen
                          1. Een EF 70-200 f1/4.0 IS en een EF-s 70-200 mm f1/4.0 IS zouden evenveel wegen, aangezien de maximale diafragmaopening groter is dan de beeldcirkel van een 35 mm lens, dus die lens is eerder onwaarschijnlijk

                          2. Het verschil in optische kwaliteit tussen een IS en non-IS is volgens mij theoretisch gezwets, de IS versie heeft intrinsiek een iets lagere resolutie als je een testbeeld fotografeert op statief, maar in real-life is de beeldkwaliteit van de IS superieur aan die van de niet-IS, door de hulp bij het framen (stabilisatie) en het verminderen van de bewegnsonscherpte (die 'magische 1/ fl' minimale sluiertijd is ook maar een maatstaf

                          sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 20D Mark II

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                            Deze lenzen zijn geen vervanging voor de EF 70-200 omdat de optische kwaliteit niet gelijk is.
                            Daar zou ik zo zeker niet van zijn. De 70-300 DO doet uiteindelijk niet zoveel onder voor de 70-200 IS (kijk zelf maar http://www.e-fotografija.com/artman/...icle_306.shtml)

                            En als je nu maar tot 200 gaat ipv 300 gaat die kwaliteit alleen maar verbeteren en zou het verschil wel heel klein kunnen worden zeker als men er een f2.0 van zou maken.

                            Je kan ook moeilijk zeggen dat de andere DO de 400 moet onderdoen voor de L varianten.

                            Er zijn bepaalde zaken aan een DO die sommigen niet graag zien en dan denk ik vooral aan de bokeh bij lichtpunten in je frame. Maar die technologie gaat ook nog steeds vooruit he en er is waarschijnlijk meer vooruitgang in te maken dan in "normalere lenzen"

                            Comment

                            Working...
                            X