Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D IV of 7D II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Canon 1D IV of 7D II

    Nu ook DxO heeft bevestigd dat er een verbetering is in de ruis bij hoge ISO weten we ongeveer waar we aan toe zijn.
    Elders wordt gesproken over 2/3 stop winst, ik heb nooit meer verwacht.

    Omdat je een 1.6 crop hebt ipv 1.3 zou dat kief-kief zijn met de 1D IV (in de uiteindelijke vergroting) ?
    Want ik denk toch niet dat de AF van de 7D II slechter zal zijn dan van de 1D IV.
    Ook AF op het middenste punt bij f:8 is altijd als een voordeel van een 1D aangehaald, de 7D II heeft dat nu ook.

    Omdat ik ook graag licht en beweeglijk ben zie ik, ter vervanging of aanvulling van de 100-400 en de 400 5.6 enkel de 300 2.8 II met 1.4x en 2x extenders (of de 400 DO II f:4).
    Ik zou daarmee toch graag het cropvoordeel van 1.6 behouden.

    Ik win dan bijna 2 stops aan licht (een kleine met de sensor en nog één met een lichtsterkere lens), bovenop de scherpere en sneller focussende lens natuurlijk.
    Last edited by palombian; 6 november 2014, 12:03. Reden: stops

    Comment


    • #62
      Re: Canon 1D IV of 7D II

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Voor sportfotografie zal de 7D MKII de betere keuze zijn.
      Als je tijd hebt, dan kan je dit eens bekijken http://scottkelby.com/2014/real-worl...on-7d-mark-ii/.
      Ergens in dat filmpje gaat het over de buffer van de 5D MKIII die niet groot genoeg is voor sportfotografie (meestal zal die wel groot genoeg zijn, maar in bepaalde omstandigheden heb je wel eens een grotere buffer nodig).
      Ik denk dat de man die de Canon 1 D IV te koop heeft waar ik draadje over begonnen ben dit rapport van Scottkelby ook gezien heeft want hij heeft me laten weten dat hij 500 euro van zijn vraagprijs doet

      Deze reactie kwam er na dat ik hem had laten weten vermoedelijk voor de Canon 7D II te kiezen en als verklaring voor de prijsvermindering geeft hij aan dat er niet genoeg interesse (meer) is in de 1 D IV.

      Gaat de Canon 1D reeks nu echt zoveel last krijgen van de 7D II ?

      Ik zou zeker een grip onder de 7D II hangen als ik hem koop want wat ik bij de 1 reeks ook zo goed vind is dat je in portretstand toch alle knopjes nog kan bedienen zonder je pols te moeten ontwrichten
      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

      Comment


      • #63
        Re: Canon 1D IV of 7D II

        Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
        Ik zou zeker een grip onder de 7D II hangen als ik hem koop want wat ik bij de 1 reeks ook zo goed vind is dat je in portretstand toch alle knopjes nog kan bedienen zonder je pols te moeten ontwrichten
        Nu moet ik toch zeggen dat een body uit 1 stuk een pak steviger voelt dan een 7D met grip hoor. Met een 100-400 voel je dat zelfs al, en met een 300/2.8 en zwaarder wordt het alleen maar erger... je voelt beweging tussen grip en body als ze aan mekaar geschroefd zijn. Of je daarvoor nu een 1D moet kopen, dat is weer een andere kwestie uiteraard
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #64
          Re: Canon 1D IV of 7D II

          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
          Nu moet ik toch zeggen dat een body uit 1 stuk een pak steviger voelt dan een 7D met grip hoor. Met een 100-400 voel je dat zelfs al, en met een 300/2.8 en zwaarder wordt het alleen maar erger... je voelt beweging tussen grip en body als ze aan mekaar geschroefd zijn. Of je daarvoor nu een 1D moet kopen, dat is weer een andere kwestie uiteraard
          Ik weet het en het geeft water misschien ook weer meer kans om binnen te geraken in de camera maar het is wel veel prettiger werken dan zonder grip en met grote lenzen ligt alles toch wel beter in balans.
          Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

          https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

          Comment


          • #65
            Re: Canon 1D IV of 7D II

            Is dit http://www.camerashop.be/product/506...k-ii-body.html enkel van toepassing als je er een lens bij koopt of telt het ook voor enkel de boddy.

            Die indruk wordt hier toch gegeven vind ik
            Last edited by The digital hunter; 6 november 2014, 19:04.
            Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

            https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

            Comment


            • #66
              Re: Canon 1D IV of 7D II

              Denk dat dit toch duidelijk is :

              Koop tussen 3 november 2014 en 3 februari 2015 een Canon EOS 7D Mark II body met één van de geselecteerde lenzen, en ontvang tot €300,- cashback op je lens. Kijk voor meer informatie op onze actiepagina.


              Je moet er dus wel degelijk een lens bijkopen en de cash back krijg je op het bedrag van de lens, die 300 euro zal wel niet zijn op een 17-40L maar eerder op een 500F4L denk ik... ( zo gaat het toch meestal )
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #67
                Re: Canon 1D IV of 7D II

                De actie loopt al een tijdje dacht ik (maar blijkbaar pas vanaf 30 oktober). Je koopt een item uit de actielijst en je kan kiezen tussen een cah back of een tegoed voor je volgende aankoop (die dan de body is).

                Maar blijkbaar is er ook een aparte actie voor de 7dII
                Last edited by gympie; 6 november 2014, 20:40. Reden: Toch nog een andere actie

                Comment


                • #68
                  Re: Canon 1D IV of 7D II

                  Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                  Ik denk dat de man die de Canon 1 D IV te koop heeft waar ik draadje over begonnen ben dit rapport van Scottkelby ook gezien heeft want hij heeft me laten weten dat hij 500 euro van zijn vraagprijs doet

                  Deze reactie kwam er na dat ik hem had laten weten vermoedelijk voor de Canon 7D II te kiezen en als verklaring voor de prijsvermindering geeft hij aan dat er niet genoeg interesse (meer) is in de 1 D IV.

                  Gaat de Canon 1D reeks nu echt zoveel last krijgen van de 7D II ?

                  Ik zou zeker een grip onder de 7D II hangen als ik hem koop want wat ik bij de 1 reeks ook zo goed vind is dat je in portretstand toch alle knopjes nog kan bedienen zonder je pols te moeten ontwrichten
                  Het was niet de bedoeling deze man zijn verkoop te boycotten.

                  Het staat buiten discussie dat de 1D's beter zijn van sensor en bouwkwaliteit. De ontwikkeling van de AF en de electronica zijn al betaald met de verkoop van 1D's, ze kunnen die nu voor een redelijke prijs in de 7DII stoppen en met hogere volumes geld verdienen.

                  Maar van beeldkwaliteit blijft het een crop.
                  De sprookjesverhalen van door de fabriek betaalde reviewers heb ik nooit geloofd, maar wanneer DxO als gekende Canonbasher schoorvoetend toegeeft dat de ruis bij hoge ISO beter is geworden zal het in de praktijk wel meevallen.
                  Wat de lage ISO kwaliteit betreft: ook op de huidige 7D is 200 al beter dan 100, ik werk doorgaans op 400 en vind dat goed genoeg om te vergroten of uit te snijden.

                  Meetgevoeligheid tot -3 EV is m.i. ook een sterk punt.

                  Voor mijzelf (1,70m, 60 kg) is de 7D al ruim zwaar genoeg om er nog een grip aan te hangen.
                  Ik word er ook niet jonger op, een 1D is geen optie.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Canon 1D IV of 7D II

                    Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                    Sieg, heb je al eens kunnen bekijken of je genoeg kan croppen met de 1 dx om de 1.3 crop van de 1d 4 te compenseren ? Gr
                    Sorry dat het wat langer geduurd heeft maar ben afgelopen dagen ziek geweest ....

                    Even een vergelijkende foto gemaakt met drie toestellen om het verschil te laten zien tussen FF , 1,3 crop en 1,6 crop.

                    Fullframe ; Canon 1Dx


                    1,3 crop ; Canon 1DmkIV


                    1,6 crop ; Canon 7DmkII


                    Als je op de opnames klikt kom je op het originele formaat uit
                    De opname van de 7DII is een jpeg en dus als jpeg afgewerkt in het toestel (deze heeft daardoor al een verscherping en ruisonderdrukking gehad in het toestel)
                    Op het ogenblik kan mijn RAW converter de files niet lezen van de 7DmkII zodoende
                    De andere twee opnames zijn RAW versies en gewoon omgezet naar jpeg zonder enige bewerking in Adobe

                    Uiteraard duidelijk het verschil te zien in grootte van de dof tussen de verschillende sensors.
                    Let vooral ook eens op de achtergrond !

                    ps alle opnames zijn gemaakt op iso800 en f7,1


                    grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 9 november 2014, 16:12.
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: Canon 1D IV of 7D II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Sorry dat het wat langer geduurd heeft maar ben afgelopen dagen ziek geweest ....

                      Even een vergelijkende foto gemaakt met drie toestellen om het verschil te laten zien tussen FF , 1,3 crop en 1,6 crop.


                      Let vooral ook eens op de achtergrond !

                      ps alle opnames zijn gemaakt op iso800 en f7,1


                      grts
                      Sieg
                      de background van de 1D camera"s lijken mij waarheidsgetrouwer volgens mij en spreken mij meer aan , en voor de rest is er voor mij geen reden om nu over te stappen van een 1D4 naar een 7d II buiten misschien de 1,6 cropsensor.
                      gr

                      Comment


                      • #71
                        Re: Canon 1D IV of 7D II

                        Het resultaat na de raw conversie verschilt naargelang de gebruikte rawconverter. Raw conversie in bv. digital photo professional geeft een ander resultaat als in lightroom. Zolang de drie raw files niet op dezelfde manier zijn geconverteerd kunt ge hier, op het verschil in vergroting en dof na, feitelijk weinig over zeggen. Het verschil in details in het hout is wel aanzienlijk bij de 7D2!
                        Flickr

                        Comment


                        • #72
                          Re: Canon 1D IV of 7D II

                          Oorspronkelijk geplaatst door WimDel Bekijk bericht
                          Het resultaat na de raw conversie verschilt naargelang de gebruikte rawconverter. Raw conversie in bv. digital photo professional geeft een ander resultaat als in lightroom. Zolang de drie raw files niet op dezelfde manier zijn geconverteerd kunt ge hier, op het verschil in vergroting en dof na, feitelijk weinig over zeggen. Het verschil in details in het hout is wel aanzienlijk bij de 7D2!
                          Ik denk dat er weinig fotografen DPP gebruiken als RAW converter, ik in ieder geval zeker niet
                          Er is geen enkele bewerking op de opnames gedaan Wim, zo vanuit ACR omgezet naar een jpeg bestand ! Niks geen instellingen.
                          Enkel heeft de 7DII een in camera verscheping en ruisonderdrukking gekregen, nog een geluk want er zit nu nog redelijk wat ruis in de achtergrond.
                          Dat is toch het eerste wat er opvalt volgens mij ?? Of zie je dat niet ?
                          Maar hij is wel beter dan de eerste 7D qua ruisprestaties

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #73
                            Re: Canon 1D IV of 7D II

                            Het verschil in ruis zal kleiner zijn als wat die foto's laten zien, je hebt nl. verschillende belichtingstijden gebruikt. 1/640s voor de 1dx, 1/800s voor de
                            1d4 en 1/1000s voor de 7d2. De 7d2 krijgt dus de kortste belichtingsduur, en dus laagste signal-to-noise ratio, waardoor de ruis duidelijker aanwezig is.
                            Ik heb ondertussen de 1d4 voor de 7d2 ingeruild en heb nog geen seconde spijt gehad. AF is duidelijk beter en de hogere resolutie geeft meer detail.
                            Ruisprestaties zijn ook meer dan behoorlijk en liggen niet ver van de 1d4.
                            Flickr

                            Comment


                            • #74
                              Re: Canon 1D IV of 7D II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Maar hij is wel beter dan de eerste 7D qua ruisprestaties

                              grts
                              Sieg
                              Het zou schandalig zijn van Canon mocht dat niet zo zijn... Ik heb zelf ook enkele weken een 7D van de eerste generatie gehad ( naast een 1D3 en 5D2 toen ) en na enkele weken heb ik die terug verkocht, die 7D is in mijn ogen één van de meest overgewaardeerde camera's van de laatste jaren... qua ergonomie en bediening/mogelijkheden helemaal niet slecht maar op vlak van AF en beeldkwaliteit niet geweldig in mijn ogen.
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                              Comment


                              • #75
                                Re: Canon 1D IV of 7D II

                                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                                Het zou schandalig zijn van Canon mocht dat niet zo zijn... Ik heb zelf ook enkele weken een 7D van de eerste generatie gehad ( naast een 1D3 en 5D2 toen ) en na enkele weken heb ik die terug verkocht, die 7D is in mijn ogen één van de meest overgewaardeerde camera's van de laatste jaren... qua ergonomie en bediening/mogelijkheden helemaal niet slecht maar op vlak van AF en beeldkwaliteit niet geweldig in mijn ogen.
                                Te zien van welke kant je het bekijkt: wil ik voor een redelijke prijs een snelle camera met veel vergroting, en wens ik daarvoor meer moeite te doen voor de beeldkwaliteit (zowel voor als na de opname), of heb ik dat niet nodig of wil met grotere en zwaardere lenzen werken voor een optimaal resultaat.

                                5 jaar geleden had ik een 7D en mijn zoon een 5D2.
                                Ik vond toen ook dat de 7D niet beter was qua ruis dan de 50D (hij had wel meer mps), maar de AF en de snelheid van bediening was wel een stuk beter, de 5D2 was op dat punt geen verschil met de 50D.
                                Maar met door een goede rawconverter te draaien was de 7D vanaf ISO 800 maar 1 stop achter bij de 5D2.

                                Als dat nu ook zo zal zijn (tov de 5D3) is dat m.i. een groot succes.

                                Bij cropsensors is de nabewerking, of dat nu in de camera gebeurt of achteraf, veel meer van invloed.
                                Dat begon toen de 50D boven 10mps ging, daarvan werd ook luidop geroepen dat hij meer ruis had dan de 40D.

                                Zolang we resultaten van de cameras niet met dezelfde nabewerking naast mekaar kunnen zetten is er geen definitief oordeel mogelijk.

                                Comment

                                Working...
                                X