|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
ofwel lees ik er overheen in de manual, maar ik vind het nergens terug.
http://www.dslr.nl/artikel/20080810001034.jpg wie weet waarvoor dat klein knopje dient vanvoor op de body nabij de vermelding "1000D". Ik heb er al op zitten drukken tijdens het fotograferen, in LiveView, in menu, ... Ik zie niks gebeuren. iemand een idee? it puzzles me, you know
|
owkay, thanx voor de snelle reactie.
Vanavond direct eens proberen. Misschien ook enig idee onder wat ik dat kan terugvinden in de manual? Werkt het alleen bij bepaalde standen (P, AV,...) of in elke stand? Moet je liveview op hebben staan daarvoor?
|
"Depth-of-field" preview button, pagina 74 van de engelstalige handleiding
Effect is het best zichtbaar als je in de A modus werkt, het knopje indrukt terwijl je door de zoeker kijkt en gelijktijdig dan aan het wieltje draait waarmee je uw diafragma waarde kan instellen. zo zie je de aanpassing "live" gebeuren in de zoeker.
|
Citaat:
en ik vorige week maar zoeken op sterktediepte in de NL-handleiding...bedankt voor de uitleg. De DOF controleerde ik telkens door eerst een foto te maken en deze dan te bekijken op het schermpje. Zo maakte ik wel veel onnodige foto's. Handig om weten dat je een preview kwam bekijken...
|
Citaat:
- bij f/8, f/11,... wordt je zoeker erg donker, zodat je niet veel ziet - en de zoeker van een 1000D is klein, zodat je sowieso al moeilijk de dof kan checken Mbh LV zou het echter wel nut kunnen hebben. |
|
|||
|
Ja en neen. Hangt af van welke lens dat je hebt. Voor lenzen die lichtgevoeliger zijn dan pakweg f/5.6 is enkel liveview betrouwbaar als DOF preview : klik
Maar die info zal misschien een beetje overkill zijn? |
|
||||
|
Citaat:
t is maar dat je nu niet naar sterktediepte gaat liggen zoeken want dan zal je handleiding je nog niet wijzer maken
|
Citaat:
![]() mijn lens is een Canon EF-S 18-55 IS. en overkill? ik zit her en der informatie te zoeken over digitale fotografie. indien er overkill zou zijn, heb ik mezelf daar al in geplaatst. Dank je voor de info
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Hama Star 61 + Canon 1000D | Mr.Asimo | Accessoires | 2 | 30 januari 2009 19:21 |
| [ Canon ] gezocht canon 1000d body | mir | Gezocht | 0 | 28 januari 2009 22:04 |
| Test foto Canon Eos 1000D | flodox | Test Forum | 3 | 24 januari 2009 23:22 |
| canon EOS 1000D | R.N. | Camera's | 3 | 15 december 2008 18:25 |
| Mijn eerste foto met m'n nieuwe Canon 1000D | stevienixed | Beginnershoek | 7 | 11 december 2008 10:41 |
![]() |