Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera verzekeren op reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera verzekeren op reis?

    Ik ga op reis naar Turkije voor 14 dagen en neem voor +- € 4000 nieuw fotoapparatuur mee.

    Ik heb moeillijkheden dit te laten verzekeren tegen diefstal en/of natuurramp bij onze bestaande verzekeringen.

    Kennen jullie een verzekering die dat wel doen, zonder dat je al de verzekeringen bij hun moet overhevelen?

    Dank bij voorbaat voor de suggesties.
    Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

  • #2
    Re: Camera verzekeren op reis?

    Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
    Ik ga op reis naar Turkije voor 14 dagen en neem voor +- € 4000 nieuw fotoapparatuur mee.

    Ik heb moeillijkheden dit te laten verzekeren tegen diefstal en/of natuurramp bij onze bestaande verzekeringen.

    Kennen jullie een verzekering die dat wel doen, zonder dat je al de verzekeringen bij hun moet overhevelen?

    Dank bij voorbaat voor de suggesties.
    Het zal zeer moeilijk zijn heb ik al eens nagevraagd bij mijn makelaar voor mijn fotoapperatuur ,en dat ging nie en die heeft al mijn verzekeringen wel bij inbraak thuis of in mijn auto maar nie zomaar op reis.

    mvg duindistel

    Comment


    • #3
      Re: Camera verzekeren op reis?

      Ik heb alles ondergebracht bij een kostbaarhedenverzekering en dan is alles verzekerd tegen diefstal(met de gewone beperkingen) en beschadiging, ook door eigen handelen(vallen ed), maar weer niet door schoonmaken, want dat is gewoon gebruik. Dit is een continue verzekering.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Camera verzekeren op reis?

        Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
        Het zal zeer moeilijk zijn heb ik al eens nagevraagd bij mijn makelaar voor mijn fotoapperatuur ,en dat ging nie en die heeft al mijn verzekeringen wel bij inbraak thuis of in mijn auto maar nie zomaar op reis.

        mvg duindistel
        ... en als je een jaar of permanente verzekering neemt tegen diefstal?
        Zijn er dan makelaars die dat wel willen doen?
        Zowel voor reis als tijdens foto uitstappen, want het gaat hier toch om redelijk groot bedrag.

        Er zijn toch fotografen die met veel meer material op reis gaan, soms heel lang en ver, hebben die dan geen diefstal verzekering?
        Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

        Comment


        • #5
          Re: Camera verzekeren op reis?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ik heb alles ondergebracht bij een kostbaarhedenverzekering en dan is alles verzekerd tegen diefstal(met de gewone beperkingen) en beschadiging, ook door eigen handelen(vallen ed), maar weer niet door schoonmaken, want dat is gewoon gebruik. Dit is een continue verzekering.
          @Bedankt hjanssen:-))
          .. en heb je die polis bij eigen verzekeraar en wat is ongeveer de prijs per jaar voor 4000 Euro fotomateriaal? (D300 en ander nieuw geliefd materiaal)?

          mvg, Ben
          Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

          Comment


          • #6
            Re: Camera verzekeren op reis?

            Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
            @Bedankt hjanssen:-))
            .. en heb je die polis bij eigen verzekeraar en wat is ongeveer de prijs per jaar voor 4000 Euro fotomateriaal? (D300 en ander nieuw geliefd materiaal)?

            mvg, Ben
            De polis is een all-in-one-polis en ik betaal één bedrag voor alles, behalve de auto. Dus ik kan de premie voor de camera ed er niet uit disteleren, kan wel maar dat kost me een avond puzzelen.....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Camera verzekeren op reis?

              Wat mensen vaak vergeten te lezen zijn de kleine lettertjes.
              Indien je nalatig bent, en je camera wordt gestolen, zal je niets terugkrijgen.
              Het moet diefstal met geweld zijn, of met inbraaksporen uit je hotelkamer of auto.
              Wil je toch een verzekering die je 'nalatigheid' indekt, zal je erg veel moeten betalen.

              Ik was eens gaan informeren voor een verzekering voor 3000 euro materiaal toen ik 3 weken naar Cuba ging, ik viel achterover van de prijs : die was rond de 1500 euro.
              *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

              Comment


              • #8
                Re: Camera verzekeren op reis?

                er bestaan hier al verschillende topics over.

                verzekeren moet je doen, en niet alleen als je op reis gaat.

                ik heb een verzekering lopen bij fortis.
                een 75 euro voor 2500 euro te verzekeren.
                maar wel all in. ook de kleine letters.

                ik zal het nog eens zeggen voor dit bedrag is dat 21 eurocentjes per dag.
                die kunnen er nog wel vanaf he

                Comment


                • #9
                  Re: Camera verzekeren op reis?

                  Bedankt voor de reacties:-)))

                  Ik ga onderhandelen bij Fortis, waar mij de al van mijn verzekeringen zijn, gaat het niet voor de reis alleen, wordt het een permanente verzekering "all-in". Dit geliefd materiaal kan overal gestolen worden, zelfs al ben je heel oplettend.

                  mvg, Ben
                  Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera verzekeren op reis?

                    Kijk eens bij ethias --> particulieren --> vrije tijd --> alle risico's bagageverzekering

                    De enige verzekeraar die ik ken die iets dergelijks doet voor een degelijke prijs (en bijvoorbeeld ook diefstal met OF zonder geweld), enkel voor je reisperiode!
                    Ik zou ook eens kijken naar die fortisverzekering (ga dat zelf ook eens bestuderen, heb er geen ervaring mee).

                    Veel succes!
                    Mvg, Fre

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera verzekeren op reis?

                      Je kan dat zelfs bij in je reisverzekering laten opnemen. Maar je doet bijna winst met nieuw te kopen als je de prijs ziet. Heb het vorig jaar gevraagd en denk dat ik rond de 400€ zat voor 3 weken. En dan moet je weten dat ze alles moeten stelen wat je bijhebt want een basis bedrag is zo al gedekt.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera verzekeren op reis?

                        Voila, heb geinformeerd bij ethias. Dat valt daar best mee! Je moet een bagageverzekering nemen op een waarde van minstens 500 euro bagage per persoon. Elk bijzonder voorwerp, dus je lens, toestel, ... moet duidelijk apart aangegeven worden en is dan voor max 1250 per voorwerp verzekerd.

                        Gewoon een voorbeeld:

                        Je gaat met twee personen op reis voor een duur van 3 weken en je neemt voor elk de kleinst mogelijke verzekering op algemene bagage (waarde dus 2x 500) en daarbovenop verzeker je voor een 3000 euro fotomateriaal, dan kom je op een polis van ongeveer 115 euro voor 3 weken reistijd. Hierin zit ook diefstal zonder geweld. Surf eens naar ethias.be, je kan daar een persoonlijke offerte online uitrekenen. Dit lijkt me best een interessante formule. Iemand ervaring met fortis? Is het zo dat je, net zoals bij ethias, een verzekering kan nemen onafhankelijk van andere verzekeringen die je daar hebt lopen? Want dat is natuurlijk wel een voordeel! iemand een idee?
                        Mvg, Fre

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera verzekeren op reis?

                          Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
                          Voila, heb geinformeerd bij ethias. Dat valt daar best mee! Je moet een bagageverzekering nemen op een waarde van minstens 500 euro bagage per persoon. Elk bijzonder voorwerp, dus je lens, toestel, ... moet duidelijk apart aangegeven worden en is dan voor max 1250 per voorwerp verzekerd.

                          Gewoon een voorbeeld:

                          Je gaat met twee personen op reis voor een duur van 3 weken en je neemt voor elk de kleinst mogelijke verzekering op algemene bagage (waarde dus 2x 500) en daarbovenop verzeker je voor een 3000 euro fotomateriaal, dan kom je op een polis van ongeveer 115 euro voor 3 weken reistijd. Hierin zit ook diefstal zonder geweld. Surf eens naar ethias.be, je kan daar een persoonlijke offerte online uitrekenen. Dit lijkt me best een interessante formule. Iemand ervaring met fortis? Is het zo dat je, net zoals bij ethias, een verzekering kan nemen onafhankelijk van andere verzekeringen die je daar hebt lopen? Want dat is natuurlijk wel een voordeel! iemand een idee?
                          Ik heb bij Ethias geprobeerd maar zij wouden dat we eerst andere verzekeringen overhevelden.
                          Ondertussen kreeg ik toch een voorstel "all in", tegen diefstal en beschadigng, van Fortis: €125/jaar voor het bedrag van 4000 Euro, lijkt me eerlijk, met duidelijke regels.
                          ik denk dat ik daar voor ga.

                          Bedankt allen voor jullie reacties, vooral iimage want op zijn raad heb ik Fortis gecontacteerd.
                          Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera verzekeren op reis?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
                            Ik heb bij Ethias geprobeerd maar zij wouden dat we eerst andere verzekeringen overhevelden.
                            Ondertussen kreeg ik toch een voorstel "all in", tegen diefstal en beschadigng, van Fortis: €125/jaar voor het bedrag van 4000 Euro, lijkt me eerlijk, met duidelijke regels.
                            ik denk dat ik daar voor ga.

                            Bedankt allen voor jullie reacties, vooral iimage want op zijn raad heb ik Fortis gecontacteerd.

                            Dat is dan zeer vreemd, want ik heb net bij ethias die verzekering afgesloten voor mijn reis, en ik heb er geen enkele andere lopen. Dit zonder problemen, integendeel, met uitvoerige uitleg van een vriendelijke medewerkster.
                            Meer nog, hier link kan je een gratis offerte aanmaken, en daar is NERGENS sprake van overhevelingen, deze bagageverzekering staat volledig los, dus ik snap niet wie je die info heeft gegeven...

                            Maar goed, mooi dat het ook bij fortis kan blijkbaar. Dat zijn tot hiertoe de twee enigen waarvan ik weet dat het gaat.
                            Mvg, Fre

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera verzekeren op reis?

                              Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
                              Dat is dan zeer vreemd, want ik heb net bij ethias die verzekering afgesloten voor mijn reis, en ik heb er geen enkele andere lopen. Dit zonder problemen, integendeel, met uitvoerige uitleg van een vriendelijke medewerkster.
                              Meer nog, hier link kan je een gratis offerte aanmaken, en daar is NERGENS sprake van overhevelingen, deze bagageverzekering staat volledig los, dus ik snap niet wie je die info heeft gegeven...

                              Maar goed, mooi dat het ook bij fortis kan blijkbaar. Dat zijn tot hiertoe de twee enigen waarvan ik weet dat het gaat.
                              Nochtans was het zo, zie antwoord mail van Ethias:

                              "Deze speciale polissen voor kostbare voorwerpen kunnen of mogen wij alleen maar aanbieden aan de mensen die bij Ethias mistens alleen al hun auto en brandverzekering afgesloten hebben.  De prijs voor de alle risico’s polis zou +- 80 euro bedragen maar deze kan alleen maar mits overname van uw bestaande brand- en autoverzekering.  Indien u hierin interesse heeft gelieve ons hierover dan even te contacteren."
                               
                              Het ging maar tot een bepaald bedrag: +- 1200 Euro, niet tot de gevraade 4000 Euro...of ben ik op de verkeerde persoon gevallen?

                              Maar kom, het zal Fortis zijn.
                              Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                              Comment

                              Working...
                              X