Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera verzekeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera verzekeren

    beste,

    ik ga een nieuwe camera kopen en ik wil deze laten verzekeren.
    maar ik weet niet waar naartoe.
    misschien kunnen jullie mij helpen.

    alvast bedankt.

  • #2
    Re: camera verzekeren

    Je huidige verzekeringsagent?
    Meestal is dit een allrisk verzekering

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: camera verzekeren

      Praat eens met je makelaar waar je je brandverzekering, woningverzekering, familiale verzekering of andere verzekeringen hebt.
      Meestal kan een all-risk cameraverzekering als uitbreiding op je woningpolis.

      Misschien vind je uitgebreide topics terug hierover via de zoekfunctie van het forum.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: camera verzekeren

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        Praat eens met je makelaar waar je je brandverzekering, woningverzekering, familiale verzekering of andere verzekeringen hebt.
        Meestal kan een all-risk cameraverzekering als uitbreiding op je woningpolis.

        Misschien vind je uitgebreide topics terug hierover via de zoekfunctie van het forum.

        Inderdaad, zoals Pieter zegt, je verzekeringsagent kan dit onderbrengen in de woonpolis. Zo doe ik het ook.

        Groet, Ginne.
        Not all who wander are lost ...
        EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

        Comment


        • #5
          Re: camera verzekeren

          En wat is de kostprijs ? Had dit eens gevraagd en dat was een prijsje van pffffffffffffffffff

          Comment


          • #6
            Re: camera verzekeren

            Oorspronkelijk geplaatst door marcdax Bekijk bericht
            En wat is de kostprijs ? Had dit eens gevraagd en dat was een prijsje van pffffffffffffffffff
            Dat is dan als je je fotomateriaal apart laat verzekeren, die prijzen wil je echt niet weten.
            Als je echter je fotomateriaal laat opnemen in je woningpolis wordt een herberekening gedaan en dan is de meerprijs hier slechte een fractie van.
            Heel precies weet ik het niet meer maar het viel echt wel mee. Je fotomateriaal wordt gezien als inboedel.
            Wat wordt precies gedekt:
            Diefstal uit je woning.
            Diefstal uit je afgesloten wagen.
            Diefstal uit je hotelkamer (of ander verblijf).
            Wat wordt niet gedekt:
            Diefstal op buitenhuis (bv op straat, tijdens een wandeling etc ...).

            groet, Ginne.
            Not all who wander are lost ...
            EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

            Comment


            • #7
              Re: camera verzekeren

              Oorspronkelijk geplaatst door GinnFizz Bekijk bericht
              Dat is dan als je je fotomateriaal apart laat verzekeren, die prijzen wil je echt niet weten.
              Als je echter je fotomateriaal laat opnemen in je woningpolis wordt een herberekening gedaan en dan is de meerprijs hier slechte een fractie van.
              Heel precies weet ik het niet meer maar het viel echt wel mee. Je fotomateriaal wordt gezien als inboedel.
              Wat wordt precies gedekt:
              Diefstal uit je woning.
              Diefstal uit je afgesloten wagen.
              Diefstal uit je hotelkamer (of ander verblijf).
              Wat wordt niet gedekt:
              Diefstal op buitenhuis (bv op straat, tijdens een wandeling etc ...).
              Bij mij is het wel degelijk een omnium (all-risk voor de NL-ers) dekking. Er wordt dus ook een afschrijving in rekening gebracht als de verzekering moet worden aangesproken.
              Dat loopt toch al gauw op tot een paar honderd euro per jaar extra.

              Als onderdeel van je inboedel-verzekering is de dekking uiteraard veel beperkter. Het verbaast mij eerlijk gezegd dat diefstal buiten je eigen woning gedekt is.
              Ik geloof dat je voor op reis ook een speciale diefstalverzekering kan afsluiten als je dure spullen meeneemt, zoals laptops, camera's etc.
              In principe kan waarschijnlijk elk risico verzekerd worden, maar je moet natuurlijk zelf bepalen of de premie aanvaardbaar is voor de dekking die je krijgt.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: camera verzekeren

                Ik heb bij mijn polis een mogelijkheid voor een buiten-de-deur verzekering, waarbij waardevolle zaken die je vaak bij je hebt (telefoon, sieraden en bijv camera's) ook buiten je huis of auto zijn verzekerd tegen schade en diefstal.
                Valt qua kosten mee, is niet echt duur, paar euro per maand maar.
                Rob - Klikt digitaal

                Comment


                • #9
                  Re: camera verzekeren

                  Het zou wel handig zijn moesten jullie ook de naam van de verzekeringsmaatschappij erbij vermelden, zo hebben anderen er ook iets aan ;-)

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: camera verzekeren

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Het zou wel handig zijn moesten jullie ook de naam van de verzekeringsmaatschappij erbij vermelden, zo hebben anderen er ook iets aan ;-)
                    Zou er veel verschil zijn in het aanbod van de gangbare maatschappijen?
                    Bij mij is het onderdeel van een KBC woningpolis.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: camera verzekeren

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      Zou er veel verschil zijn in het aanbod van de gangbare maatschappijen?
                      Bij mij is het onderdeel van een KBC woningpolis.
                      Bij mij ook, ongeveer 165€ voor al mijn materiaal

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment

                      Working...
                      X