Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera van voor de oorlog

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera van voor de oorlog

    Dit fototoestel was van mijn grootouders. Het is een Coronet portrait. Na enig opzoekwerk ben ik te weten gekomen dat dit type gemaakt werd tussen 1935 en 1940 in Engeland. Maar meer dan deze info kan ik nergens vinden op het net.

    Nu had ik graag geweten of hier nog filmpjes voor verkrijgbaar zijn en welk type erin moet, want ik wil wel eens foto's nemen met dat ding .

    Canon S40
    ----------
    Fotograferen is een soort overdrijving, een heroïsche paring met de wereld van het stoffelijke.

  • #2
    Nu had ik graag geweten of hier nog filmpjes voor verkrijgbaar zijn en welk type erin moet, want ik wil wel eens foto's nemen met dat ding .
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Das 'n leuk oud dingetje
    Van hieruit gezien gaat er gewoon 120 rolfilm in en dat is gewoon verkrijgbaar( Z/W, C41 en E-6) bij de betere fotoboer.
    Ik hoop voor je dat ie nog helemaal lichtdicht is
    veel plezier ermee
    pbase supporter.
    D30 ,14mm L,17-35mm L, 28-70mm L,
    100-400mm L IS ,extension tube 25mm, Image tank 10Gb,Spyder+Optical

    Comment


    • #3
      Wat een plaatje
      Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
      -------------------------------------------
      Girly
      --------------------------
      Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
      --------------------------

      Comment


      • #4
        http://www.ozcamera.com/coronet.html

        ?????????

        Janice

        Comment


        • #5
          Zou ook weleens 620 rolfilm kunnen zijn, maar of die nog te krijgen zijn? Eigenlijk is dat dezelfde film als de 120 maar op een iets andere spoel als ik mij niet vergis.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Hi Cyberdummie..Canonball(Geoff), onze "Amateur Photography Forum expert" zegt dat ke kann nog film hier kopen , zo duidelijk bij je ook.
            Dit heb ik zelf reeds 1997 gekocht. Ik hoop dat je vind de links ietwat interessant.......hierbij de email von Geoff
            ********
            Hi Janice,

            I'm not an expert on the Coronets, in fact the only model I've ever seen is the 'Midget', but a quick look through McKeown's guide, reveals several models similar to the one in your photo, and quite a few of these were introduced in 1935, most of them being 6x9 format on 120 film The most likely model is simply called the 'Coronet Box', a cardboard body fitted with a 'Portrait' lens,
            probably around 200mm/8 Inch focal length, although not specified. Unfortunately, none of the box cameras are of any great value, ranging from $5 - $15 for the cardboard models, and up to around $30 for the bakelite models. The little Midgets are another story, they can sell for $400 - $500 and are highly sought after by collectors.

            As for 120 film, it's available from just about any camera shop, although places like Dixons and Boots will tell you it hasn't been available for years. But somewhere like Jessops, Jacobs, or any independant Real Camera Shop, will keep it in stock.

            Hope this helps, but if you need any more info, just let me know, and I'll find out what I can.

            Geoff
            **********
            Dit vond ik leuk,Janice

            http://www.astonbrook-through-astonmanor.co.uk/id104.htm
            http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=003UH8
            http://www.indexstock.com/content/spy/spy3.asp
            http://www.marriott.u-net.com/pieces/pieces18.htm

            Comment


            • #7
              In de box moet inderdaad een 120 film en geen 620, aan de sleutel te zien. De sleutel van 620 is veel dunner. Behalve de rolfilm is ook een lege spoel nodig. Deze ontbreekt zo te zien. De nieuwe film gaat boven in de box, onderin gaat de lege spoel. Deze moet men verkrijgen bij een fotograaf die nog zelf zijn 120 films ontwikkelt, deze gooit zijn lege spoelen weg. De box ziet er een beetje vergaan uit, of de sluiter (1/30 sec.) nog goed werkt moet eerst geprobeerd worden.
              De kwaliteit is niet denderend, vroeger waren de AGFA-boxjes wat beter dan die welke je bij de zeep cadeaux kreeg.

              Succes, Eugène.

              Comment


              • #8
                Bedankt voor jullie hulp. Ik zal na mijn examanen eens naar de fotograaf gaan voor zo een filmpje. Die zal wel lachen als ik daar met zo een oud doosje afkom .

                De sluiter werkt nog prima op het eerste zicht, opent en sluit nog perfect af. Klopt het dat de sluiterstijd maar 1/30 is. Dat is wel heel traag, dan kan ik hem het best op een vast voorwerp plaatsen om bewegingsonscherpte te voorkomen.

                En hoe moet de belichting eigelijk zijn, want bij zo'n trage sluiterstijd mag er toch niet teveel licht zijn veronderstel ik. Of word dit tijdens het ontwikkelen aangepast?
                Ik ken iemand die een eigen donkere kamer heeft, dan kan ik ze best bij hem laten ontwikkelen.

                Canon S40
                ----------
                Fotograferen is een soort overdrijving, een heroïsche paring met de wereld van het stoffelijke.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by cyberdummie
                  Bedankt voor jullie hulp. Ik zal na mijn examanen eens naar de fotograaf gaan voor zo een filmpje. Die zal wel lachen als ik daar met zo een oud doosje afkom .

                  Ik ken iemand die een eigen donkere kamer heeft, dan kan ik ze best bij hem laten ontwikkelen.


                  Waarschijnlijk gaat die fotograaf niet beginnen lachen maar gaat hij misschien geinteresseert zijn en de camera zelf wel eens willen testen. Veel geluk er mee en laat ons de eventuele resultaten maar eens zien.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    [quote]Originally posted by cyberdummie
                    Dit fototoestel was van mijn grootouders. Het is een Coronet portrait. Na enig opzoekwerk ben ik te weten gekomen dat dit type gemaakt werd tussen 1935 en 1940 in Engeland. Maar meer dan deze info kan ik nergens vinden op het net.

                    Nu had ik graag geweten of hier nog filmpjes voor verkrijgbaar zijn en welk type erin moet, want ik wil wel eens foto's nemen met dat ding .

                    Euh.. waar zit de USB-aansluiting?

                    Frank

                    Comment

                    Working...
                    X