Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera reparateur Canon (Gent?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera reparateur Canon (Gent?)

    Kent iemand een camera reparateur voor een Canon DSLR?
    Liefst regio Gent maar alle tips zijn welkom

  • #2
    Re: Camera reparateur Canon (Gent?)

    Canon / Sony / Panasonic / GoPro / GOAL Zero / Heos / Asus / Samsung Reparatie Centrum - Tech Repair B.V. te Bergen Op Zoom.

    Comment


    • #3
      Re: Camera reparateur Canon (Gent?)

      Techrepair inderdaad, In Belgie zul je niet rechtstreeks een erkende reparateur vinden (voor zover ik weet).
      Anders even binnenwippen bij art&craft, misschien zullen ze jou op weg helpen?

      Belangrijk is te weten wat jouw DSLR nog 'waard is', aangezien de kosten voor onderzoek en reparatie behoorlijk kunnen oplopen.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #4
        Re: Camera reparateur Canon (Gent?)

        http://www.scd.be/ in Deinze...
        http://users.telenet.be/patric/

        Comment


        • #5
          Re: Camera reparateur Canon (Gent?)

          Oorspronkelijk geplaatst door Seeck Bekijk bericht
          Kent iemand een camera reparateur voor een Canon DSLR?
          Liefst regio Gent maar alle tips zijn welkom
          Welk toestel is het (pro model of niet) ?
          En wat mankeert eraan ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Camera reparateur Canon (Gent?)

            Het gaat over een 5D mk II die een kleine tuimeling heeft gemaakt. De top plate is gebarsten, verder werkte de camera nog.
            Het was eigenlijk tijdens het werk - voor werkdoeleinden - gebeurd maar na veel gelobby en gedoe was de conclusie dat de verzekering er niet tussen kan komen.
            Na deze financiële kater heb ik dan maar beslist om zelf de camera te proberen repareren. Ik heb een nieuwe top plate gekocht op ebay en de volgende tutorial gevolgd:

            Ik ben best nog handig in zo'n reparatietjes en heb alles zorgvuldig gevolgd maar sinds de nieuwe top plate er op zit ben ik nog verder van huis.

            Het scherm blijft zwart. Als ik de camera aan zet zie je dat de camera reageert. Het scherm schiet aan maar vertoont zwart beeld. Als ik op de shutter duw gebeurt er niets maar het scherm reageert hier ook op alsof hij de foto wil previewen.
            Ik gok dat er een contactje niet juist aangesloten is maar ik durf me er niet meer aan wagen om de camera open te vijzen. Ik laat het nu liever over aan iemand over die wat meer verstand heeft van zaken.

            Ik heb mijn twijfels dat bedrijven als artencraft, scd en techrepair mij in mijn geval (zelf aan geprutst) nog willen helpen. Ik ben ook bang dat prijzen in zo'n bedrijven inderdaad vlug de lucht in schieten.

            Comment

            Working...
            X