Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 32

Standaard camera portretfotografie

Hallo,

1> Welke camera is aan te raden voor portretfotografie ?
    2> Voor later : wat is het beste prijs/kwaliteits groothoek objectief (EF-mount dus).

Bedankt,
    2010
    Laatst gewijzigd door 2010; 19 januari 2010 om 20:06

Standaard Re: Wie doet hoofdzakelijk kinder- en portretfotografie met welke setup ?

Ik doe voornamelijk Portret en Glamour, van iets grotere kinderen (+18) maar dat heeft niks te maken met de camera. Aan je voorgestelde optiek merk ik dat je niet echt weet waarover je spreekt en vraagt, nu daar is op zich niks mis mee we moeten allemaal leren. Dus zou ik me in uw geval een 5D kopen tweedehands van de eerste generatie, die MII kan der nog later komen als het dan al niet de m III is geworden. En ik zou die gebruiken met een 85 mm f1,8 USM, wat een bijzondere lens is voor een bijzonder lage prijs. Met een full frame is 50mm te kort, en een zoom tele 100 - 400 is eerder voor " Wilde Beesten ", wat niet wil zeggen dat er onder de modellen geen wilde beesten zijn!

Als we dan gaan tellen

- 850 euro voor een tweedehandse 5D
    - 300 euro voor een tweedehandse 85 mm F1,8 USM
    - 200 euro voor wat geheugenkaarten en nog wat aanverwante benodigdheden

Dan zit je rond de 1350 euro aan uitgaven met de mogelijkheid van portretten te maken die gemakkelijk op een 60 X 40 cm kunne worden afgedrukt.

Wil je in de studio werken is er nog een rekening op komst ...., maar niemand zegt dat je niet kan beginnen met portret met natuurlijk licht.

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Standaard Re: Wie doet hoofdzakelijk kinder- en portretfotografie met welke setup ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    2> Voor later : wat is het beste prijs/kwaliteits groothoek objectief (EF-mount dus).
    Dat is bijna altijd één of ander heel erg goedkoop prul: kwaliteit laag en prijs zeer laag en dat geeft weer een hoge prijs/kwaliteit.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Ik doe voornamelijk Portret en Glamour, van iets grotere kinderen (+18) maar dat heeft niks te maken met de camera. Aan je voorgestelde optiek merk ik dat je niet echt weet waarover je spreekt en vraagt, nu daar is op zich niks mis mee we moeten allemaal leren. Dus zou ik me in uw geval een 5D kopen tweedehands van de eerste generatie, die MII kan der nog later komen als het dan al niet de m III is geworden. En ik zou die gebruiken met een 85 mm f1,8 USM, wat een bijzondere lens is voor een bijzonder lage prijs. Met een full frame is 50mm te kort, en een zoom tele 100 - 400 is eerder voor " Wilde Beesten ", wat niet wil zeggen dat er onder de modellen geen wilde beesten zijn!

Als we dan gaan tellen

- 850 euro voor een tweedehandse 5D
    - 300 euro voor een tweedehandse 85 mm F1,8 USM
    - 200 euro voor wat geheugenkaarten en nog wat aanverwante benodigdheden

Dan zit je rond de 1350 euro aan uitgaven met de mogelijkheid van portretten te maken die gemakkelijk op een 60 X 40 cm kunne worden afgedrukt.

Wil je in de studio werken is er nog een rekening op komst ...., maar niemand zegt dat je niet kan beginnen met portret met natuurlijk licht.

MVG, Jeff C.
    Ik sluit me hier volledig aan bij Jeff.

Maar laat ons eerlijk zijn, die 3,9 fps van de 5D markII zijn zeker voldoende voor jouw doel. Zelfs de 5D markI.
    Ik weet niet of je uberhaupt een idee hebt van fps?
    Het is soms net of de 5D alleen maar is bedoeld voor statische onderwerpen.

Je mag van mijn part een camera hebben met 30 fps.
    Voor een mooi portret heb je de focus, scherptestelpunt, diafragma, sluitertijd en iso-waarde nodig.
    Dan spreek ik nog niet over de compositie en het algemeen beeld dat je als fotograaf wil opwekken met je foto.
    Canon1D MarkIV, 5D MarkII, 17-40 4.0L, 24-70 2.8L, 70-200 2.8LIS mkII, 50 1.2L, 35 1.4L , 85 1.8, 430 EX x 2, 580 EXII, triggers, manfrotto lightstands, plu's, manfroto 550ex Pro...

ja, maar ik bedoel geen kinder-en portretfotografie poserend in een studio, maar vb jongere kinderen die niet kunnen stilzitten, kan de 3 of 3.9fps dit aan in combinatie met de verouderde AF (die ook niet werd verbeterd in de MKII). Bovendien vroeg een collega om een fotosessie te nemen met enkele hondjes, dus ook bewegend. Misschien toch beter de 1D MKIII.
    Laatst gewijzigd door 2010; 17 januari 2010 om 19:46

2010, hou jij nooit op????
    Je krijgt van veel mensen informatie, maar je doet er precies niet veel mee!

ik had niet genoeg gespecifieerd, de meesten dachten waarschijnlijk portretfotografie in studio.

Ik heb, bij wijze van statement, een ganse kinderkleding cataloog op locatie gemaakt met mijn D90

Nu fotografeer ik meestal met mijn D700 + 85mm 1.8 & 1.4 ...

Maar mocht ik, door omstandigheden, mijn D700 moeten ruilen voor een D90 ... dan ben ik er zeker van dat ik ook terug mijn plan zou trekken ...
    www.fotofolio.be
    CreateThatLight.com ...(Tips over creatieve belichting met reflectoren).

mss een rare reacht maar zou je niet beter starten met een starterskit? (genre 500D met 18-55 IS en een 50 1.8)
    als ik alle topics lees van jou krijg ik de indruk dat je wil lopen voor je kan stappen, en dit probeert te forceren door topmateriaal te willen.
    volgens mij is het nuttig om eerst te leren werken met basismateriaal, en dan pas over te stappen naar dure boddies en lenzen.
    je spreekt hier over 1000den euros, zonder enig idee te hebben waarover je spreekt (althans, zo lijkt het mij (en ik denk dat ik hier niet de enige ben die er zo over denkt))
    met een setje van 700€ kan je ook mooie foto's maken, zeker in studio, portret omgevingen, dure camera's en lenzen zullen pas tot hun recht komen wanneer je wat meer ervaring en kennis hebt.

nuja, je doet ermee wat je wil... het is jou geld natuurlijk

mss moet je eens kijken naar de foto's van Monica. als ik me niet vergis werkt ze met een 10D en een 50 1.8 ...
    Laatst gewijzigd door Philip-t; 17 januari 2010 om 23:16
    Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

ja, maar ik bedoel geen kinder-en portretfotografie poserend in een studio, maar vb jongere kinderen die niet kunnen stilzitten, kan de 3 of 3.9fps dit aan in combinatie met de verouderde AF (die ook niet werd verbeterd in de MKII). Bovendien vroeg een collega om een fotosessie te nemen met enkele hondjes, dus ook bewegend. Misschien toch beter de 1D MKIII.
    tja... dan neem je gewoon een nikon D700... die heeft het allebei... full frame en snelle AF en 8fps...
    some pictures: www.koenhillewaert.com, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

ik had niet genoeg gespecifieerd, de meesten dachten waarschijnlijk portretfotografie in studio.
    imho,
    als je wil dat je nog gegronde info hier verkrijgt, dan ga je toch eens dringend moeten tonen hoe het zit met jou. Hiermee bedoel ik; waar werk je nu mee? hoe lang ben je al bezig met fotografie? toon eens wat foto's?

zo kunnen we zien hoe ver jij staat met fotografie, en daar verder op bouwen, in plaats van te blijven antwoorden op de tientallen vragen van jou die uit het niets lijken te komen!
    je weet precies wel (alé ja, meestal) waar je wil geraken, maar hoe dat blijkt voor jou enkel op te lossen met het duurste en het beste materiaal. Niets is minder waar, en mijn kop eraf als er één iemand hier op het forum hiermee akkoord is

help ons niet meer in het duister te tasten over jou aub
    Laatst gewijzigd door Matthias; 18 januari 2010 om 12:04
    Mijn foto's : flickr
    5DmkII en wat glas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    imho,
    als je wil dat je nog gegronde info hier verkrijgt, dan ga je toch eens dringend moeten tonen hoe het zit met jou. Hiermee bedoel ik; waar werk je nu mee? hoe lang ben je al bezig met fotografie? toon eens wat foto's?

zo kunnen we zien hoe ver jij staat met fotografie, en daar verder op bouwen, in plaats van te blijven antwoorden op de tientallen vragen van jou die uit het niets lijken te komen!
    je weet precies wel (alé ja, meestal) waar je wil geraken, maar hoe dat blijkt voor jou enkel op te lossen met het duurste en het beste materiaal. Niets is minder waar, en mijn kop eraf als er één iemand hier op het forum hiermee akkoord is

help ons niet meer in het duister te tasten over jou aub
    Inderdaad Matthias,

Ts lijkt mij wat hyperactief wat betreft het starten van nieuwe topics,
    en het is hem zelfs teveel om een antwoord te geven op een PM, forumvervuiling noem ik dat.
    Nikon D800/ AF-S Nikkor 24mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 35mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 50mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 85mm f1.4 G/ Nikon SB-700

Wel vroeger ontwikkelde ik met een vriend fotos in z'n darkroom ten tijde van Konika Minolta, met stinkende chemische producten en een paar badjes en dan de negatieven een aantal seconden belichten en in een ander badje, was leuk maar duurde lang.

Ik fotografeer nog niet zo lang digitaal (2005) ik heb een 50D (upgrade van 400D - 30D) met een 5 tal objectieven waarvan nog 1 EF-S. Ik weet dat ik heel wat zal moeten verkopen en dat fullframe objectieven veel duurder zijn, maar liever betere beeldkwaliteit dan snelheid.

Ik vind dat m'n 50D teveel ruis geeft, een collega heeft een 135 2.0, ik trok er eens enkele fotos op ISO640 (slechts) mee tijdens een volleybalmatch waar de zaal nog nog goed belicht was en ruis!
    Ik heb inderdaad enkele topics geopend daar ik geen directe antwoorden kreeg, nochthans is m'n vraag simpel : respons had van veel mensen die portretten en kinderen (ook bewegend) fotograferen, wat hun camera en objectieven zijn.

Dankt u!

Het meest fotografeer ik de spelende kleinkindjes met een 5D I en een ef 85mm 1.8.

Wel vroeger ontwikkelde ik met een vriend fotos in z'n darkroom ten tijde van Konika Minolta, met stinkende chemische producten en een paar badjes en dan de negatieven een aantal seconden belichten en in een ander badje, was leuk maar duurde lang.

Ik fotografeer nog niet zo lang digitaal (2005) ik heb een 50D (upgrade van 400D - 30D) met een 5 tal objectieven waarvan nog 1 EF-S. Ik weet dat ik heel wat zal moeten verkopen en dat fullframe objectieven veel duurder zijn, maar liever betere beeldkwaliteit dan snelheid.

Ik vind dat m'n 50D teveel ruis geeft, een collega heeft een 135 2.0, ik trok er eens enkele fotos op ISO640 (slechts) mee tijdens een volleybalmatch waar de zaal nog nog goed belicht was en ruis!
    Ik heb inderdaad enkele topics geopend daar ik geen directe antwoorden kreeg, nochthans is m'n vraag simpel : respons had van veel mensen die portretten en kinderen (ook bewegend) fotograferen, wat hun camera en objectieven zijn.

Dankt u!
    bedankt voor de verduidelijking
    echter kan ik niet bepaald veel hulp bieden want ik heb zo het gevoel dat je nooit tevreden zal zijn van je foto's... Als een 50D + 135mm f2.0 op iso640 je al teleurstelt, dan ben je toch enorm veeleisend want dat toestel met die lens op die iso heeft de mogelijkheid tot wereldfoto's (heel goeie foto's dus)
    koop je een 1DmkIII, dan ga je ook teleurgesteld zijn en de 1DmkIV willen en zo gaat het verder...

ik zou zeggen probeer gewoon eens te genieten van het foto's trekken

als ik met een 50D + 135mm f2.0 geen foto's kan nemen, van gelijk welk onderwerp, dan gaat het met mijn 1DmkIII of 5DmkII + 135mm f2.0 ook niet lukken hoor
    voor mij is er bijna niets dat de 50D niet aankan hoor, met de goede lens en wat oefening van de fotograaf zelf
    5DmkII en wat glas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    2010, hou jij nooit op????
    Je krijgt van veel mensen informatie, maar je doet er precies niet veel mee!
    Ik denk dat het tot einde 2010 zal duren

Neen, nu serieus. @ 2010.

Wij kunnen je hier alleen maar raad en advies geven hé.
    De aankoop zal je zelf moeten doen.
    Desnoods koop je een 5D, bevalt hij niet, verkoop je hem terug hé.
    Maar dan heb je hem tenminste in je handen gehad .
    Canon1D MarkIV, 5D MarkII, 17-40 4.0L, 24-70 2.8L, 70-200 2.8LIS mkII, 50 1.2L, 35 1.4L , 85 1.8, 430 EX x 2, 580 EXII, triggers, manfrotto lightstands, plu's, manfroto 550ex Pro...

Ja het zou wel kunnen tot in het najaar 2010, maar ik heb beslist, mijn 2e hands richtprijs voor een 5D is €750, een 5DMKII €1250 en een 1DMKIII €1750, ik koop de eerste die in de buurt komt.

Denk dat de 5D eerst in mijn buurt zal komen, de 1DMKIII net te laat.
    Het liefst zou ik een 1DMKIII testen, maar dan zou m'n vrouw klagen dat ik een nieuw toestel heb en zo groot, bij de 5D gaat ze dit niet zien wegens zelfde grootte.
    Misschien een zet van Canon dat ze zelfde bodyvorm behouden opdat de vrouwen niet zouden klagen, dan kunnen de mannen in stilte upgraden....

Er staan al 5D's te koop voor €850 (maar met accesoires duurder en niet nodig) of een 5D MKIII met knopjes kwijt, maar liever volledig :-D

Dus ik wacht nog even af, ondertussen mogen alle prijzen wat zakken.
    Hopelijk wordt nog wat meer materiaal in de 2de hands rubriek gegooid, want nog niet te vet dit jaar

Dankt u!
    Die heb je al gehad een paar berichten hoger.
    Fotofolio is profesioneel bezig met kinderfotografie
    Discussiemanager
    een non-conformist op een non-conformistische wijze
    *** member of the Belgium Strobist Group ***

Ja het zou wel kunnen tot in het najaar 2010, maar ik heb beslist, mijn 2e hands richtprijs voor een 5D is €750, een 5DMKII €1250 en een 1DMKIII €1750, ik koop de eerste die in de buurt komt.

Denk dat de 5D eerst in mijn buurt zal komen, de 1DMKIII net te laat.
    Het liefst zou ik een 1DMKIII testen, maar dan zou m'n vrouw klagen dat ik een nieuw toestel heb en zo groot, bij de 5D gaat ze dit niet zien wegens zelfde grootte.
    Misschien een zet van Canon dat ze zelfde bodyvorm behouden opdat de vrouwen niet zouden klagen, dan kunnen de mannen in stilte upgraden....

Er staan al 5D's te koop voor €850 (maar met accesoires duurder en niet nodig) of een 5D MKIII met knopjes kwijt, maar liever volledig :-D

Dus ik wacht nog even af, ondertussen mogen alle prijzen wat zakken.
    Hopelijk wordt nog wat meer materiaal in de 2de hands rubriek gegooid, want nog niet te vet dit jaar
    hmm, toon eens een foto die met jouw 50D niet gelukt is, en die met de 5D, 5DmkII of 1DmkIII wél zou gelukt zijn?
    5DmkII en wat glas

Minder lullen, meer fotograferen, en misschien toch eens een cursuske volgen...

Ja kan natuurlijk ook BAAS zijn thuis, dat maakt het voor vele zaken een stuk gemakkelijker voor de fotograaf. Mijn vrouw mag mijn tas dragen als we buiten gaan fotograferen. Voor de rest zitten, zwijgen, en zeker niet in de weg lopen!

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    Ik heb, bij wijze van statement, een ganse kinderkleding cataloog op locatie gemaakt met mijn D90

Nu fotografeer ik meestal met mijn D700 + 85mm 1.8 & 1.4 ...

Maar mocht ik, door omstandigheden, mijn D700 moeten ruilen voor een D90 ... dan ben ik er zeker van dat ik ook terug mijn plan zou trekken ...
    denk dat dit een antwoord is dat er een moet zijn en vol van wijsheid staat.
    meer moet er niet gezegd worden
    nikon stuff
    webstekje

Het beste advies dat ik je kan geven is het volgende:

http://www.strobistworkshops.be/workshops.htm

Ikzelf fotografeer al jaren met de Canon 350D. Bij de fotoclub waar ik aangesloten ben, kijken ze regelmatig met verbazing naar mijn foto's. Het toestel is een ding, het kunnen gebruiken een ander. Ik heb het vermoeden, en dat is niet slecht bedoeld, dat een deel van je teleurstelling in de foto's voorkomt uit het feit dat je bepaalde technieken (nog) niet onder de knie hebt. Tracht eerst het maximale uit je huidige camera's te halen vooraleer een nieuwe te kopen.
    Canon 5D classic - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; Mijn foto's @ Flickr.com

-nevermind-
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

dit is ongeveer het grappigste (en ook meest idiote) dat ik hier al gelezen heb ... gewoonweg hi-la-risch !

@ 2010 : oefenen oefenen oefenen ... dan komt dat allemaal wel goed hoor

Greetz,
    TravelToy

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten