Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera kopen in USA?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Camera kopen in USA?

    http://www.olympus-nederland.com/consumer/208_1564.htm

    Dit is de garantie voor Olympus, maar haal er nou niet echt duidelijk uit of je nou wereldwijde garantie hebt of niet! Iemand?

    Comment


    • #17
      Re: Camera kopen in USA?

      Als ik de dozen bekijk van Olympus dan staat op de lenzen (gekocht in VS en Zwitserland) dat die garantie wereldwijd is
      Op de doos van mijn E510 Staat 2 jaar in europa

      Comment


      • #18
        Re: Camera kopen in USA?

        ik zou dit echter niet als motivatie gebruiken om een camera te kopen...

        Je koopt dan beter hier een camera waar je misschien iets meer aan betaalt maar hier garantie op hebt en je tevreden over bent...

        Als je tevreden bent met een Olympus, zoveelste beter voor u he (en ik zal niet zeggen dat Oly niet goed is he)
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #19
          Re: Camera kopen in USA?

          Volgens een Sony verkoper zou je ook op Amerikaanse toestellen wereldwijde garantie krijgen.
          Sony A350 - Sigma 18-50 F2.8 EX - Sigma 70-200 F2.8 II EX
          (en een paar Alfa Romeo's ;-) )

          Comment


          • #20
            Re: Camera kopen in USA?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Koop je in New York, dan moet je al een kleine 10 % salestax bijtellen.
            Zelfs dat is gemakkelijk te omzeilen... De tax in NY is 8.25%, steek de Hudson river over naar New Jersey, daar is het 7% of rijd een beetje verder tot New Hampshire, daar is geen sales tax (Bron: http://retirementliving.com/RLtaxes.html ).
            Ander alternatief: bestel hem online in een andere staat en laat de camera in je hotel afleveren (sommige sites controleren wel of je naam op het opgegeven geregistreerd is). Fedex levering binnen de 3 dagen...

            Ik ben al vele keren voorbij de douane geweest in Zaventem met mijn camera in mijn tas en ik heb nog nooit controle gehad. Daarmee wil ik echter niet zeggen dat het altijd zal lukken... Soms pikken ze er inderdaad iemand uit om te controleren en je weet nooit wie en waarom.
            mvg
            Bert

            Comment


            • #21
              Re: Camera kopen in USA?

              Een familielid komt volgend maand uit VS naar hier, ik dacht hem te vragen een Sony a350 (kit met 2 lenzen) mee te nemen.

              Nou, behalve de stroom, is er nog iets anders aan de VS model?

              Ik lees bovenaan dat Sony een wereldwijde garantie biedt, kan iemand dit bevestigen?

              mvg
              http://moonphat.deviantart.com/

              Comment


              • #22
                Re: Camera kopen in USA?

                Ik heb van Nikon twee verschillende gele garantie kaarten.
                1. Nikon Worldwide Service Warranty
                2. Nikon Europeane Service Warranty

                Bij beide soorten staat wel een stempel bij Distributor:
                Nikon Europe BV.

                Ik heb dan ook alle app. binnen Europa gekocht.

                Het lijkt mij toch een beetje vreemd dat Nikon geen garantie in Europa geeft wanneer je een Nikon Worldwide Service Warranty kaart bezit.

                Gelukkig heb ik het nog niet nodig gehad.

                mvg
                antoine200

                Comment


                • #23
                  Re: Camera kopen in USA?

                  En hoe gaat het in zijn werk als ik nu in de States een aankoop doe,bvb een lens,en het ginder zelf verzend naar mijn adres hier in Belgie?worden dan ook deze paketten(particulier)gecontroleerd?zit toch geen vrachtbrief bij(factuur)en indien ja hoe en op wat berekenen ze al die taxen en douanekosten dan?gaan ze dan het pakket openmaken en een schatting(hmmm) van pakketwaarde doen?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Camera kopen in USA?

                    Oorspronkelijk geplaatst door FOR FUN Bekijk bericht
                    En hoe gaat het in zijn werk als ik nu in de States een aankoop doe,bvb een lens,en het ginder zelf verzend naar mijn adres hier in Belgie?worden dan ook deze paketten(particulier)gecontroleerd?zit toch geen vrachtbrief bij(factuur)en indien ja hoe en op wat berekenen ze al die taxen en douanekosten dan?gaan ze dan het pakket openmaken en een schatting(hmmm) van pakketwaarde doen?

                    Het antwoord op al deze vragen is ja...
                    Particuliere pakketten kunnen gecontroleerd worden, ze mogen het pakket openmaken en ze doen dan niet alleen een schatting maar je krijgt er een fikse boete bovenop als ze uitvinden dat je de importtax probeert te omzeilen.

                    De juiste vraag is: Hoeveel van de verzonden pakketten worden gecontroleerd en hoe groot is het risico om betrapt te worden?
                    Tweede vraag is: hoe krijg je de faktuur hier als je die er niet bijsteekt? (voor je garantie en om later te bewijzen dat de camera wel degelijk van jou is). Misschien best apart opsturen...

                    Ik heb me ooit laten wijsmaken dat je best 'Gift' of 'Present' op je verzending zet en het mooi inpakt als je het opstuurt. Klopt dat?
                    mvg
                    Bert

                    Comment


                    • #25
                      Re: Camera kopen in USA?

                      Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                      Het antwoord op al deze vragen is ja...
                      Particuliere pakketten kunnen gecontroleerd worden, ze mogen het pakket openmaken en ze doen dan niet alleen een schatting maar je krijgt er een fikse boete bovenop als ze uitvinden dat je de importtax probeert te omzeilen.
                      Een collega van mij heeft op Ebay een verzamelstuk gekocht in de US (speelt nu geen rol wat het was). Wanneer het pakketje toekwam was er duidelijk te zien dat het pakket open gesneden was met als gevolg dat er op het stuk een kras was van het mes waarmee het pakket was opengesneden.... De paketten worden dus wel degelijk gecontroleerd.
                      I love my D500

                      Comment


                      • #26
                        Re: Camera kopen in USA?

                        Ik heb me ooit laten wijsmaken dat je best 'Gift' of 'Present' op je verzending zet en het mooi inpakt als je het opstuurt. Klopt dat?
                        Alsof iedereen dat niet doet...
                        Als je pakje dan nog via de post passeert krijg je nog een behandelingstaks er boven op (door "De Post" aangerekend). Via koerierdienst normaal niet (in die hun tarieven zit dat normaalgezien allemaal in). En als de douane controle doet, da's ook gratis (de controle an sich dan).
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Camera kopen in USA?

                          Heb ooit laten onderdelen overkomen van de states voor mijn quad,pakje was 1 hand groot maar kostelijk van inhoud "onder garantie" stond er op de vrachtbrief,op drie dagen hier en enkel het onderdeel moeten betalen.Ge moet schoon zijn om geluk te hebben

                          Comment


                          • #28
                            Re: Camera kopen in USA?

                            Kijk, op alle electronisch materiaal die ik ooit gekocht heb heb ik ofwel: nooit moeten laten reparen of gaat het stuk na de garantietermijn verlopen is. Ik ben heel nuchter als het komt op garantie, ik heb er nooit gebruik van moeten maken en als het ooit is gebeurde (met gsm bv) moest ik dan toch weer kosten betalen omdat het "buiten garantievoorwaarden" viel, dus het is altijd wel iets.

                            Nu, electronica kopen in het buitenland en invoeren voor eigen gebruik is enorm simpel mits je afstand wil nemen van je originele verpakking en knip de barcode en serienummer eruit en steek de handleiding bij je reisdocumenten, als je een freak bent en dit allemaal wil bijhouden than good luck, maar het zal je dan zeker niet lukken.

                            Als ik bijvoorbeeld met mijn zak vol fotomateriaal AANGEKOCHT IN BELGIE terugkom van een reis, hoe kan de douane weten dat ik dit effectief in Belgie heb gekocht of niet. Dus als je dan in je zak nog een extra lens of body koopt die je dan wel gekocht tijdens je reis, hoe de douane dit in godsnaam weten?
                            Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

                            Comment


                            • #29
                              Re: Camera kopen in USA?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Morgales Bekijk bericht
                              Als ik bijvoorbeeld met mijn zak vol fotomateriaal AANGEKOCHT IN BELGIE terugkom van een reis, hoe kan de douane weten dat ik dit effectief in Belgie heb gekocht of niet. Dus als je dan in je zak nog een extra lens of body koopt die je dan wel gekocht tijdens je reis, hoe de douane dit in godsnaam weten?
                              Jij moet kunnen aantonen dat die zak met fotomateriaal van jou is en in Belgie aangekocht... Maw je moet dus altijd copies van de fakturen van je camera en lenzen bij hebben.
                              mvg
                              Bert

                              Comment


                              • #30
                                Re: Camera kopen in USA?

                                Idd., en als je dat niet kan, dan kan jouw goed in beslag genomen worden tenzij je een borgstelling (boete inbegrepen) betaalt waarna je dan binnen x tijd mag komen aantonen dat je facturen wel degelijk thuis lagen bij je garantiebewijsjes bvb. ...
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

                                Comment

                                Working...
                                X