Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera Instapmodel??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera Instapmodel??

    Mijn dochter (complete leek op gebied van fotografie) wil in functie van een skivakantie (krokus) een instapmodel digitale camera kopen. Ze wil tussen de 150 en 200 Euro spenderen hieraan. Zelf zie ik het bos niet tussen de bomen en denk dat er hier op het forum wel mensen zijn met heel wat meer ervaring op dit gebied dus vandaar mijn vraag : wat kan je aanraden??
    Groeten
    Dirk

  • #2
    Re: Camera Instapmodel??

    Ik zou iedere camera tussen de 150-200 aanraden!
    Bij een ski-vakantie zie je al gauw veel uitgebleekte jpg, maar als ze echt leek is ziet ze dat toch niet!
    Ik zou zoeken naar een goede gebruikte fuji finepix 603 want daar kun je ook leuke filmpjes mee maken.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Camera Instapmodel??

      Bedankt voor de overweldigend vele reacties. Onze keuze is nu wel heel wat beperkter geworden.

      Als het hier niet meer gaat over toestellen van rond de 1000 Euro is het waarschijnlijk niet meer de moeite om veel inspanningen te leveren.

      @ Spanjaart : in ieder geval bedankt voor jou reactie.

      Aan mijn dochter heeft BD vermoedelijk dus geen nieuw betalend lid.
      Groeten
      Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Camera Instapmodel??

        Oorspronkelijk geplaatst door ddenolf
        Aan mijn dochter heeft BD vermoedelijk dus geen nieuw betalend lid.
        Dat klinkt als chantage.

        Wat had je verwacht met de vraag? De meesten hier hebben duurdere camera's en als er al zijn met een goedkope dan zullen er weinigen zijn die ervaring hebben met meerdere modellen. Als je hier honderd reacties had gehad van telkens een ander model met de melding "ik ben tevreden daarmee" had je dan door de bomen het bos wel gezien? Er staan voldoende tests online waarmee je met behulp van de door je dochter gestelde eisen een keuze kunt maken. Een miskoop doe je niet snel in die prijscategorie.

        Comment


        • #5
          Re: Camera Instapmodel??

          Oorspronkelijk geplaatst door ddenolf
          Als het hier niet meer gaat over toestellen van rond de 1000 Euro is het waarschijnlijk niet meer de moeite om veel inspanningen te leveren.
          Ik denk dat je weinig baat zou hebben aan 10-tallen posts die verwijzen naar duurdere modellen. Ik heb geen toestel tussen 150 en 200€. Wat kan ik meer zeggen?
          Dat ik ook wel content ben van mijn Sony DCP100. Maar die koste destijds 2x zo veel.

          Zoals je wellicht kunt zien, zijn er velen die je posting gelezen hebben. Dat er niet gereageerd wordt op je vraag naar tips, wil dus niet zeggen dat men niet wil reageren. Enkel dat men je jammer genoeg niet kan helpen met je vraag.

          Grts,
          Jurgen

          Comment


          • #6
            Re: Camera Instapmodel??

            koop alleszins een camera met AA batterijen. Oplaadbaar heb je al voor pakweg 20€ en zijn ze plat en je kan ze niet opladen, vindt je ze op elke hoek van de straat (Duracell) Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Sony (wel mss iets moelijker bediening= langere leertijd), nadeel? van Sony: Memory stick is duurder dan SD kaartjes; en de instappers van Kodak: eenvoudig en goede beeldkwaliteit + SD kaart. Mijn vrouw heeft een Kodak 7330 en wat daar uit komt
            Comfortably numb with my Pentax

            Comment


            • #7
              Re: Camera Instapmodel??

              Ik heb thuis ook 2 eenvoudige 3 Mp camera's van Kodak voor de kids.

              Ze zijn voldoende robuust, en ze komen regelmatig terug met foto's die mogen gezien worden, gewoonweg omdat er geen volwassenen in de buurt zijn.
              Kodak biedt echt value for money, en is zeer gebruiksvriendelijk.

              Zelf speel ik met een prosumer (ook van Kodak zoals je ziet). Na jaren van sleuren met een Nikon F401, wou ik absoluut een echt draagbaar toestel en geen volle glasbak.

              Groeten

              Comment


              • #8
                Re: Camera Instapmodel??

                probeer een canon powershot A510 of A520 (in combo met goeie oplaadbare batterijen bv GP powerbank 2500mAH)

                redelijk robuust cameraatje en al wat instellingen voor moest ze creatief willen zijn + compact + filmpjes in 640*480 mogelijk
                Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
                my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

                Comment


                • #9
                  Re: Camera Instapmodel??

                  Ik heb zelf op het moment een leuk cameraatje wat misschien wel wat is voor je dochter: de ricoh caplio G3. Het is al een wat ouder model dus kost waarschijnlijk nieuw, als het tenminste nog verkrijgbaar is, niet veel meer.
                  Daarnaast wil ik dan toch even reageren op je boze opmerking. De meeste mensen hier kunnen waarschijnlijk weinig tot niks zeggen over cameraatjes in het goedkope segment van de markt simpelweg omdat ze die nooit gehad hebben Denk dat een aantal analoog al met spiegelreflexcamera's in de weer was en de overstap ook direct naar de wat duurde camera hebben gemaakt.

                  Comment

                  Working...
                  X