Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera - Allround - Compact - Reizen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera - Allround - Compact - Reizen.

    Misschien raar dat ik hier als fotograaf voor iemand ander advies kom vragen maar ik ben iet helemaal mee met de meeste merken/modellen.
    En wil toch een juiste afweging kunnen maken.

    De vriendin vertrekt volgende week naar Japan voor een aantal weken.
    Ze is dan ook op zoek naar een fototoestel dat ze daar goed kan gebruiken.

    Budget: 300 - 400 euro.
    Een flexibel toestel. Niet zo nodig met verwisselbare lenzen.
    Al ben ik overtuigd dat haar meer flexibiliteit kan geven.
    Dus ik vermoed ook met een deftige range qua lens.
    In dat segment weet ik zelf niet goed wat ik kan aanbevelen, voor dat budget.
    Heb ooit een canon gekocht (serie ontgaat me of was het een Coolpix <- of is dat Nikon) maar was daar niet tevreden over.
    Ook Nikon (coolpix?) gehad maar ook niet echt dat. Al waren die beide wel een lagere prijsklasse.
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Camera - Allround - Compact - Reizen.

    De Panasonic TZ60 (30x zoom) is een goede allround travel zoom.
    Natuurlijk door de kleine sensor minder goed bij weinig licht.
    Hier hebt U enkele voorbeelden:
    This group is for users of the above camera which made its debut in March, 2014. Although the cameras are capable of video, the postings should be limited to still images. Exif data should indicate either of the Lumix camera listed here. We are interested in having your best images posted here so we are limiting members to 10 posts per day. Although it is agreed that nude images represent an art form, we ask that you have them posted in other groups which encourage them. Let's show the world what you and your Lumix can do! Group Rules Submissions must be from images taken with the TZ60 /TZ61 / TZ80 / TZ90 camera mentioned here and exif data should indicate this. Photographs only, no video.

    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Camera - Allround - Compact - Reizen.

      Zijn de Fujifilms rond die prijsklasse eigenlijk de moeite?

      Ik heb zelf nu wel den X-t1 waar ik ongelofelijk tevreden van ben maar hoe zit het met de lagere versies?

      Ik zie bvb. http://www.grobet.be/nl/systeem/fuji...30-131940.html

      Is wel lichtjes boven het budget...
      Last edited by Neildewe; 16 december 2014, 11:49.
      EMBLEMATA.BE
      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

      Comment


      • #4
        Re: Camera - Allround - Compact - Reizen.

        De X-M1 krijgt wel goede reviews, zelf ken ik het toestel niet:

        Rudi

        Comment


        • #5
          Re: Camera - Allround - Compact - Reizen.

          Ik zou de Panasonic FZ200 aanraden minder compact maar zo veelzijdig en binnen het budget!!


          grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Camera - Allround - Compact - Reizen.

            Hoi, ik heb zelf al veel in het prachtige Japan gereisd.

            Koop sowieso een camera in Japan hee.
            Prijzen zijn daar veel lager, als je in BIC camera koopt krijg je nog eens 5% als je met VISA betaald en 10% als je het meeneemt naar het buitenland (tax-free).

            Sommige merken bieden misschien zelfs internationale garantie, al weet ik niet hoe dat zit.

            Comment


            • #7
              Re: Camera - Allround - Compact - Reizen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              Ik zou de Panasonic FZ200 aanraden minder compact maar zo veelzijdig en binnen het budget!!


              grtz

              Templar
              De Panasonic FZ200 is een uitstekende allround bridgecamera.
              Lichtsterke zoomlens, F2.8 over het ganse zoombereik (25-600mm),
              draaibaar scherm; goede oogzoeker.
              Maar is inderdaad wel minder compact dan andere toestellen hier aangegeven.
              Rudi

              Comment


              • #8
                Re: Camera - Allround - Compact - Reizen.

                De Panasonic ziet er goed uit maar neig toch meer te gaan naar de Fujifilm (als ik deze twee vergelijk)... ondanks dat de twee lenzen minder lichtsterk zijn (+ een lens gratis nu)
                Geen oogzoeker maar het scherm kan je dan gebruiken dus dat lijkt me geen probleem te zijn. Misschien als ze een andere lens koop.
                EMBLEMATA.BE
                http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                Comment


                • #9
                  Re: Camera - Allround - Compact - Reizen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                  De Panasonic ziet er goed uit maar neig toch meer te gaan naar de Fujifilm (als ik deze twee vergelijk)... ondanks dat de twee lenzen minder lichtsterk zijn (+ een lens gratis nu)
                  Geen oogzoeker maar het scherm kan je dan gebruiken dus dat lijkt me geen probleem te zijn. Misschien als ze een andere lens koop.
                  Je kan altijd vragen aan je vriendin welk toestel haar voorkeur heeft.
                  't Is ten slotte zij die het moet gebruiken.
                  Rudi

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera - Allround - Compact - Reizen.

                    steek ook eens je licht op bij Olympus, ik heb zelf onlangs voor een knappe 300,- bij bol.com een Olympus E-PL5 aangeschaft en voor dat geld een regelrechte topper, welliswaar met verwisselbare lenzen, maar wel het voordeel tov Fuji dat deze lenzen een pak kleiner en lichter zijn en voornamer minstens zo goed, dus kijk ook even bij M4/3, noem het altijd een compact met verwisselbare lenzen.
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera - Allround - Compact - Reizen.

                      Voor op reis en all-round en niet te moeilijk zou ik toch bij de FZ200 blijven van panasonic...maakt op auto-stand zeer goede fot's en je hebt zowel groothoek als ruime tele bij de hand...oké niet zo compact maar wel lekker licht en zo veelzijdig!!

                      grtz

                      Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera - Allround - Compact - Reizen.

                        sony rx100 m2 of m3

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera - Allround - Compact - Reizen.

                          Inderdaad zeer zeker allebei prachtige toestellen maar buiten het budget van de topic starter.
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #14
                            Camera - Allround - Compact - Reizen.

                            Neildewe,

                            Ik heb naast de X-T1, de X-E1 en nu recent de X-E2 ook de X-A1 - het "kleinere broertje" van de X-M1.
                            Enige verschilpunt is de sensor ...
                            In dit album staan een aantal foto's met de X-A1: https://www.flickr.com/photos/jajabd...7644830505550/
                            Niet allemaal met de XC16-55mm, maar ook wat andere lenzen.
                            De XC 50-230mm is een prima objectief - voortgaande op de ervaring van gebruikers op het Engeltalige Fuji-forum.
                            In dit album staan foto's van de X-A1 + Samyang 10mm f28: https://www.flickr.com/photos/jajabd...7645968688752/

                            Ik kan enkel maar zeggen dat ik erg tevreden ben over de kwaliteit van de foto's met de X-A1 ... en je hebt voor de X-M1 + 2 lenzen een erg mooie prijs ...

                            Jaja
                            Last edited by jaja; 22 december 2014, 08:19.
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera - Allround - Compact - Reizen.

                              ze gaat naar Japan zeg je. Kan ze dan niet beter het toestel daar kopen? Kan ze dan niet voor hetzelfde geld een klasse beter?
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment

                              Working...
                              X