Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

c730 lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • c730 lens

    hallo, een tijdje geleden heb ik hier ook een bezoekje gebracht ivm m'n digitale camera. mijn beslissing is gemaakt en de fondsen verzameld (leve nieuwjaar en verjaardagen!!!)
    en mijn lodderend oog is gevallen op de olympus c730zoom. Ik had nog een laatste vraagje voor ik met mijn zuurverdiende centjes naar de fotowinkel stap. De lens... is die een beetje ok? Ik ken er niet zoveel van, maar dit zijn de specs:
    Lichtsterk objectief F2.8-3.5
    10x Ultra Zoom, vergelijkbaar met 38-380mm
    ik ben ergens bang dat ik misschien een te klein beeld ga hebben, een te smalle hoek.
    Iemand raad?

  • #2
    Originally posted by calculating.infinity
    hallo, een tijdje geleden heb ik hier ook een bezoekje gebracht ivm m'n digitale camera. mijn beslissing is gemaakt en de fondsen verzameld (leve nieuwjaar en verjaardagen!!!)
    en mijn lodderend oog is gevallen op de olympus c730zoom. Ik had nog een laatste vraagje voor ik met mijn zuurverdiende centjes naar de fotowinkel stap. De lens... is die een beetje ok? Ik ken er niet zoveel van, maar dit zijn de specs:
    Lichtsterk objectief F2.8-3.5
    10x Ultra Zoom, vergelijkbaar met 38-380mm
    ik ben ergens bang dat ik misschien een te klein beeld ga hebben, een te smalle hoek.
    Iemand raad?
    Ik denk dat je een goeie keuze gemaakt hebt binnen deze prijsklasse. De lichtsterkte is zeker niet verkeerd; meer is altijd leuk (wie wil er geen f1.4?) maar gezien de zoom is dit heel goed.

    Een te klein beeld? Bedoel je dat 38mm niet wijd genoeg is? Wel, een groothoek ga je appreciëren door er gebruik van te maken. Er zullen ongetwijfeld een paar goeie voorzetlenzen te krijgen zijn om dat "probleem" te verhelpen, op het moment dat je vaststelt dat je breder wil. Je moet rekenen dat je oog ergens in de buurt van 50mm zit, dus 38mm is al een stukje breder. Voor landschappen zal je inderdaad af en toe wensen dat je pakweg 24mm had.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment

    Working...
    X