Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge Camera en vogelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bridge Camera en vogelfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Niemand brengt hier blijkbaar de Nikon P900 ter sprake....... 24 - 2000 mm
    Toch wel,
    Alex606 in post 8
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #17
      Re: Bridge Camera en vogelfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Toch wel,
      Alex606 in post 8
      Oeps, overgekeken. ....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #18
        Re: Bridge Camera en vogelfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Niemand brengt hier blijkbaar de Nikon P900 ter sprake....... 24 - 2000 mm
        Mijn zoon heeft in Kenia mooie foto's genomen met de nikon P510 was net uit toen . Zeer tevreden van , latere versies zullen dan nog beter zijn.

        Comment


        • #19
          Re: Bridge Camera en vogelfotografie

          Een kleine update. Ik heb de panasonic FZ200 gekocht en heb er toch plezier aan. En de youtube reeks van Graham Houghton is echt wel leerrijk.
          Maar ik heb al vrij snel een minpunt ontdekt aan deze camera. Ik had er helemaal niet bij stil gestaan bij de aanschaf. Dit soort camera heeft geen focusring. De manuele focus vind ik heel erg omslachtig bij deze camera. Op het wieltje drukken, dan draaien aan het wieltje voor scherp te stellen wat zeer traag gaat gelukkig kun je overschakelen naar de knoppen maar als je te traag reageert dan activeer je de optie bij die knoppen (AF modus of Witbalans) en ondertussen is de vlinder allang weg gevlogen. Maar moeilijk gaat ook ...

          Comment


          • #20
            Re: Bridge Camera en vogelfotografie

            Tja, daarvoor waarschuwt Graham Houghton dan ook regelmatig, je had beter eerst wat meer video's bekeken dan.

            https://www.youtube.com/watch?v=phjZKWd5hm8 spring naar minuut 1:30

            Comment


            • #21
              Re: Bridge Camera en vogelfotografie

              Manueel focus is dan ook geen must bij deze camera

              Comment


              • #22
                Re: Bridge Camera en vogelfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                Manueel focus is dan ook geen must bij deze camera
                Waar slaat zoiets nu weer op ?

                Dat is heel persoonlijk. Ik ken mensen die manueel focus op een dslr ook geen must vinden, die hebben zo'n slecht zicht dat ze voortgaan op het ' biepje ' of het oplichtend rode focuslichtje .... en dat gaat ook prima (voor hun) ...

                Of een dslr met een lensje zonder FTM override ... of wel maar ' by wire ' ( STM lenzen bv.) .... kan best een behoorlijk minpunt zijn voor de ene en geen probleem voor de andere ...

                Comment


                • #23
                  Re: Bridge Camera en vogelfotografie

                  Weet je wat 'geen must' betekent?

                  Ik focus ALTIJD manueel op mn DSLR bij macro, maar bij deze camera is dat idd niet handig en doet het kleinste focuspunt het ook wel prima. Uiteindelijk werk je hier mbt 35mm equivalent toch minimum op f8. Hetgene ook heel werkbaar is, zodat de DOF niet ZO klein is.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bridge Camera en vogelfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                    maar bij deze camera is dat idd niet handig en doet het kleinste focuspunt het ook wel prima.
                    Wat bedoel je hier precies mee ?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bridge Camera en vogelfotografie

                      Als je hem op manueel focus zet, kan je aan de zijkant van de lens focussen en dan fijner focussen met het wieltje inderdaad. Dit werkt wel, maar erg handig vind ik het niet als je gewend bent om met een macrolens met de focusring te focussen.

                      Echter als je het focuspunt op zn kleinst zet en dan verzet naar daar waar je wil focussen, focust de camera wel goed en snel.

                      Ik heb op mn flickr account enkele voorbeelden staan in een FZ200 folder. Allen met AF, met kleinst mogelijk focus area.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bridge Camera en vogelfotografie

                        Thanks Bobb !! Dit ga ik de volgende keer eens uitproberen. Ik was namelijk ook bezig met het fotograferen van vlinders en libellen. Als ik dezelfde kwaliteit behaal als jouw foto's dan ben ik een gelukkig mens :-)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bridge Camera en vogelfotografie

                          Links op de lens heb je een knopje 'focus'. Als je hierop drukt, kan je met het wieltje het focuspunt verkleinen en met de cursor het verplaatsen

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bridge Camera en vogelfotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                            Weet je wat 'geen must' betekent?

                            Ik focus ALTIJD manueel op mn DSLR bij macro, maar bij deze camera is dat idd niet handig en doet het kleinste focuspunt het ook wel prima. Uiteindelijk werk je hier mbt 35mm equivalent toch minimum op f8. Hetgene ook heel werkbaar is, zodat de DOF niet ZO klein is.
                            Dus als je macro doet met een FF en op f /8 dan heeft niemand geen manueel focus meer nodig want de DOF is niet ZO klein ? Het is dan geen ' must ' meer ...

                            Nog eens, ik denk dat dat een individuele interpretatie is en afhankelijk van het onderwerp en de mate van vergroting. Een vlinder, ja .... maar daar heb je geen echte macro lens voor nodig ook niet.

                            Laat me corrigeren, met de Panasonic heb je minstens 15.68 equivalent als f stop, niet f/8.

                            Natuurlijk focust zo'n FZ200 goed genoeg, HopesFall merkt echter terecht op dat de manuele focusmogelijkheid die de camera biedt onhandig en onbetrouwbaar werkt en dus funktioneel geen meerwaarde biedt of nut heeft.

                            Comment

                            Working...
                            X