Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

betere compact vs dslr? of systeemcam met goede deal...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • betere compact vs dslr? of systeemcam met goede deal...

    hallo,

    ik heb al even geen camera meer, en ik wil/moet me een nieuwe aanschaffen.

    ik twijfel sterk tussen de aankoop van een degelijke compact; canon G16 (€450)

    een systeemcamera; fuji xm1 met 16-50mm + 50-230mm(€460)

    of een dslr, twijfelend tussen nikon 5200 of 7100 met standaard kitlens 18-105, met dan ernaast een kleine compact (p330/40) om op werven foto's te kunnen nemen zonder altijd gewicht te moeten meesleuren...

    een systeemcamera had ik nooit aan gedacht tot ik de fuji zag staan met mijns inziens een goede aanbieding...

    achteraf kan er dan nog altijd een dslr bijkomen, i don't know...

  • #2
    Re: betere compact vs dslr? of systeemcam met goede deal...

    jean,

    Als je zonder zoeker kan, dan is de fuji X-M1 + 16-50 + 50-230 een uitstekende combinatie qua prijs/kwaliteitsverhouding. Deze camera heeft ook de gekende Fuji X-sensor (en is dezelfde als bv. in de X-T1).
    Die 2 lenzen zijn, ondanks hun geringe prijs, scherpe lenzen. In de specifieke Fuji-fora zijn er genoeg voorbeelden gepost over hun kwaliteit.
    De vraag is enkel of je zonder zoeker kan ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: betere compact vs dslr? of systeemcam met goede deal...

      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      De vraag is enkel of je zonder zoeker kan ...
      Ik heb mijzelf die vraag ook gesteld - het antwoord is neen
      Op zich is het jammer dat enkel de X-T1 overblijft als je geen zoeker kan missen. Rangefinder-achtige implementaties zijn niet mijn ding, en geen enkele goedkopere Fuji biedt mij wat ik zoek, anders had ik waarschijnlijk een paar maanden geleden al een kit zoals die X-M1 + 16-50 + 50-230 aangeschaft, in afwachting van een X-T1 body met een nieuwe sensor met hogere pixel count. Ook Sony blijft mij mede daardoor charmeren...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: betere compact vs dslr? of systeemcam met goede deal...

        de zoeker is natuurlijk de reden waarom ik een reflex zou willen.
        ondanks mijn huidige onkunde zet een dslr mij aan tot anders fotograferen

        daartegenover staat dat ik voor m'n werk eigenlijk wel een compact nodig heb ifv
        hanteerbaarheid… de andere keuze is natuurlijk een betere smartphone met een
        degelijke lens/software + dslr.

        ik ben het eens dat het ontbreken van de zoeker het struikelblok is van het aanbod fuji+2 lenzen…. ik zal het aanbod van sony eens doorpluizen. maar, in geval van geavanceerde systeemcams, val ik dan niet in dezelfde prijsklasse als D7100 & consorten?
        dan lijkt de G16 me (ondanks de ontbrekende viewfinder) nog altijd een mooi alternatief, daar een sys-cam in mijn ogen al sterk onderdoet ifv compactheid/draagbaarheid...

        Comment


        • #5
          Re: betere compact vs dslr? of systeemcam met goede deal...

          kijk ook eens naar M4/3, Olympus of Panasonic, heb laatst een Olympus E-pl5 aangeschaft, toestel kost 299,- op dit moment en is buitengewoon goed, echter zonder een zoeker, maar daarentegen kan er wel eentje op, daarbij komt dat er een erg breed aanbod in erg goede lenzen is, welke ook nog eens erg handzaam zijn, dit in tegenstgelling tot Sony en Fuji welke haast net zo groot zijn als de lenzen van een DSLR.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment


          • #6
            Re: betere compact vs dslr? of systeemcam met goede deal...

            ik sluit me aan bij Closupshooter, ik heb kort geleden een Panasonic G5 gekocht, daar zit wel een zoeker op omdat ik die ook niet wil missen.
            Ben nu aan het kijken hoe het allemaal precies werkt maar de resultaten tot nu toe zijn prima hoor.
            De bedoeling is om op reizen gewoon de Panasonic mee te nemen omdat het toch erg veel ruimte en gewicht scheelt ten opzichte van een DSLR met lenzen.
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

            Comment


            • #7
              Re: betere compact vs dslr? of systeemcam met goede deal...

              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              Ik heb mijzelf die vraag ook gesteld - het antwoord is neen
              Op zich is het jammer dat enkel de X-T1 overblijft als je geen zoeker kan missen. Rangefinder-achtige implementaties zijn niet mijn ding, en geen enkele goedkopere Fuji biedt mij wat ik zoek, anders had ik waarschijnlijk een paar maanden geleden al een kit zoals die X-M1 + 16-50 + 50-230 aangeschaft, in afwachting van een X-T1 body met een nieuwe sensor met hogere pixel count. Ook Sony blijft mij mede daardoor charmeren...
              X-E1 is ook met zoeker hoor!

              Fantastisch dingetje om mee te werken.
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment


              • #8
                Re: betere compact vs dslr? of systeemcam met goede deal...

                Hallo,

                Volledig mee akkoord. Hoewel ik ook de X-T1 heb is de X-E1 mijn meestgebruikte camera ...
                Ik zet daar de 18-135mm op en ik heb een "compacte" veelzijdige camera voor onderweg. Als het nog wat kleiner moet, dan heb je bij Fuji nog genoeg lenskeuze.
                En de beeldkwaliteit is bij beiden dezelfde. De X-T1 heeft natuurlijk wel een groot aantal verbeterde gebruiksmogelijkheden ...
                En wie eens wat Fuji's wil uittesten, voor een goed flesje witte wijn ...

                Jaja


                Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                X-E1 is ook met zoeker hoor!

                Fantastisch dingetje om mee te werken.
                Last edited by jaja; 14 november 2014, 11:07.
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: betere compact vs dslr? of systeemcam met goede deal...

                  Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                  X-E1 is ook met zoeker hoor!
                  Juist - dat was ik zelfs vergeten
                  Het verschil met de X-T1 zoeker blijft wel groot...
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: betere compact vs dslr? of systeemcam met goede deal...

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    En wie eens wat Fuji's wil uittesten, voor een goed flesje witte wijn ...
                    Oh maar dat kan geregeld worden
                    Even in de koelkast duiken...
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: betere compact vs dslr? of systeemcam met goede deal...

                      Laat maar horen wanneer Pieter ... Altijd welkom.
                      Ik heb 3 van die Fuji machientjes in huis.

                      Jaja

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      Oh maar dat kan geregeld worden
                      Even in de koelkast duiken...
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: betere compact vs dslr? of systeemcam met goede deal...

                        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        Laat maar horen wanneer Pieter ... Altijd welkom.
                        Dat stel ik op prijs
                        Volgend weekend heb ik een degustatie van Zuid-Afrikaanse, Australische en Spaanse wijnen...

                        En er zal in de komende maanden toch eens een beslissing moeten vallen omtrent nieuw speelgoed.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          betere compact vs dslr? of systeemcam met goede deal...

                          Ik moet niet weten wanneer je niet kan ;-)
                          Dus wanneer wel - ik moet ook even mijn planning in de gaten houden want er zijn nogal wat shootings ...

                          Ps. geniet van de degustatie en zoek dan inderdaad maar al een goed flesje witte wijn uit ...

                          Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment

                          Working...
                          X